Gönderen Konu: 12.06.2005 Bozüyük otobüs kazası  (Okunma sayısı 1677 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
12.06.2005 Bozüyük otobüs kazası
« : Ocak 16, 2018, 13:04:05 »
Boss Turizm,

2000 yıllarının başında kurulan, özel dizayn edilmiş turuncu Setra otobüsleri ile, 2+1 deri koltuk düzeni, kapalı devre radyo, yemek, tuvalet gibi birçok lüksü ve yeniliği otobüs taşımacılığına kazandıran, Varan, Ulusoy gibi üst gelir gurubuna hitap eden otobüs firması idi. Otogarlara girmez, kendi terminallerinden kalkardı. Verdiği hizmetler ile kısa sürede bir marka haline geldi.

Uçak fiyatlarının ucuzlaması, otobüs sektörünü olumsuz etkilemiş olmasına rağmen, Boss turizm sahip olduğu sabit üst gelir grubu yolcu potansiyeli ve yüksek fiyat politikası bu durumdan minimum etkilenme göstermekteydi, ta ki 12.06.2005 tarihine kadar.

Antalya - İstanbul seferini yapan Boss Turizme ait otobüs, gece 02.00 sularında, Bozüyük İnönü mevkine geldiğinde, tam Ford fabrikasının önünde, otobüsün önünde seyreden kamyon ile karşı yönden hatalı sollama yaparak gelen bir başka kamyon kafa kafaya çarpışarak kaza yapıyor. Önünde aniden meydana gelen kaza sonrası 90 km hızla seyreden otobüs fren yapmaya vakit bulamadan kaza yapan kamyona çarparak yan yatıyor. Kazada otobüs şoförü ile önde oturan muavin ve bir yolcu feci şekilde can veriyor. Kazanın olduğu esnada yol kenarında yolcu indirmek için duran Kütahyalılar Turizm'in kaptanı kazaya bizzat şahit oluyor.
İfadesinde " yanımdan geçen kamyonun aralıksız selektör yaptığını gördüm, ardından bir gürültü koptu ve iki kamyon çarpıştı, Boss otobüsünün fren yapmaya zamanı yoktu, herşey aniden olup bitiverdi" diyordu.

Kaza anında uyanık olduğunu söyleyen bir başka yolcu;"Orta sıralardaydım, yolu seyrediyordum, önümüzde bir kamyonun arkasından normal bir hızla gidiyorduk, kaptan sollama yapmak için kamyona doğru yaklaşırken bir anda kendimizi kazanın içinde buluverdik, her şey çok ani gelişti" diyordu.

Bu kaza Boss turizmin de sonunu hazırladı. Potansiyel yolcu kitlesinin güveni sarsılmış, firma büyük itibar kaybetmişti. Durum kısa sürede krize dönüştü. Firma önce bazı seferleri iptal etmeye başladı, sonra fiyat politikasını değiştirerek yolcu kazanmaya, firmayı ayakta tutmaya çalıştı. Ancak satın aldığı otobüslere ait borçlar, yüksek giderler ile daha fazla başa çıkamayan firma, Setra ve Man şirketlerinin de otobüslere el koyması ile 2008 yılının sonlarında son seferini yaparak tarihe karıştı.

Ancak, hala otobüs yolculuğunda çığır açan lüks firma algısıyla hafızalardaki yerini koruyor. Belki bir gün bir girişimci, markayı tekrar canlandırabilir, tıpkı bir başka efsane Varan gibi, kim bilir. 


Toyota Club Türkiye

12.06.2005 Bozüyük otobüs kazası
« : Ocak 16, 2018, 13:04:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: 12.06.2005 Bozüyük otobüs kazası
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2018, 14:38:43 »
herhalde kamyoncunun biri uyudu,tüm selektörlere rağmen karşı şeride geçti ve olanlar oldu,bu tür kazalar günümüzde de oluyor,zaten direksiyona istediğiniz kadar dikkatle oturun,% 50 risk var.son seferlerinden birinde istanbul-izmir arasını boss ile geldim.varan kalitesi gibiydi her yönüyle ancak ticari yönden sıkıntılı olduğunu algılamıştım.bu günden sonra artık bu kalitede başka firma çıkacağını ve çıksa bile yaşayacağını sanmıyorum.görünürde ulusoy var ama hiçbir zaman varan-boss mantığına ulaşamıyorlar.havayolu rekabeti,yapılan köprü ve otoyollar,herkesin borç harç araba sahibi olması en deneyimsiz sürücüleri bile uzun yola çıkmaya ikna ettiğinden işleri çok zor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 51 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 12.06.2005 Bozüyük otobüs kazası
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2018, 19:28:22 »
Boss Turizm,

2000 yıllarının başında kurulan, özel dizayn edilmiş turuncu Setra otobüsleri ile, 2+1 deri koltuk düzeni, kapalı devre radyo, yemek, tuvalet gibi birçok lüksü ve yeniliği otobüs taşımacılığına kazandıran, Varan, Ulusoy gibi üst gelir gurubuna hitap eden otobüs firması idi. Otogarlara girmez, kendi terminallerinden kalkardı. Verdiği hizmetler ile kısa sürede bir marka haline geldi.

Uçak fiyatlarının ucuzlaması, otobüs sektörünü olumsuz etkilemiş olmasına rağmen, Boss turizm sahip olduğu sabit üst gelir grubu yolcu potansiyeli ve yüksek fiyat politikası bu durumdan minimum etkilenme göstermekteydi, ta ki 12.06.2005 tarihine kadar.

Antalya - İstanbul seferini yapan Boss Turizme ait otobüs, gece 02.00 sularında, Bozüyük İnönü mevkine geldiğinde, tam Ford fabrikasının önünde, otobüsün önünde seyreden kamyon ile karşı yönden hatalı sollama yaparak gelen bir başka kamyon kafa kafaya çarpışarak kaza yapıyor. Önünde aniden meydana gelen kaza sonrası 90 km hızla seyreden otobüs fren yapmaya vakit bulamadan kaza yapan kamyona çarparak yan yatıyor. Kazada otobüs şoförü ile önde oturan muavin ve bir yolcu feci şekilde can veriyor. Kazanın olduğu esnada yol kenarında yolcu indirmek için duran Kütahyalılar Turizm'in kaptanı kazaya bizzat şahit oluyor.
İfadesinde " yanımdan geçen kamyonun aralıksız selektör yaptığını gördüm, ardından bir gürültü koptu ve iki kamyon çarpıştı, Boss otobüsünün fren yapmaya zamanı yoktu, herşey aniden olup bitiverdi" diyordu.

Kaza anında uyanık olduğunu söyleyen bir başka yolcu;"Orta sıralardaydım, yolu seyrediyordum, önümüzde bir kamyonun arkasından normal bir hızla gidiyorduk, kaptan sollama yapmak için kamyona doğru yaklaşırken bir anda kendimizi kazanın içinde buluverdik, her şey çok ani gelişti" diyordu.

Bu kaza Boss turizmin de sonunu hazırladı. Potansiyel yolcu kitlesinin güveni sarsılmış, firma büyük itibar kaybetmişti. Durum kısa sürede krize dönüştü. Firma önce bazı seferleri iptal etmeye başladı, sonra fiyat politikasını değiştirerek yolcu kazanmaya, firmayı ayakta tutmaya çalıştı. Ancak satın aldığı otobüslere ait borçlar, yüksek giderler ile daha fazla başa çıkamayan firma, Setra ve Man şirketlerinin de otobüslere el koyması ile 2008 yılının sonlarında son seferini yaparak tarihe karıştı.

Ancak, hala otobüs yolculuğunda çığır açan lüks firma algısıyla hafızalardaki yerini koruyor. Belki bir gün bir girişimci, markayı tekrar canlandırabilir, tıpkı bir başka efsane Varan gibi, kim bilir.

Merhaba Sayın ERUYSAL,


Öncelikle Boss gibi büyük bir firmanın, sadece bir kaza sebebi ile iflas ettiğini düşünmüyorum, bu iflasın altında yatan, bizim bilmediğimiz bir çok sebepler sinsilesi vardır.

Bilemediğimiz sebepler ne olabilir?

1-Yönetim krizi iyi okuyamamış ve gerekl önlemleri alamamış olması,
2-Şirket ortakları arasında, kriz kaynaklı endişelerinden dolayı oluşan fikir ayrılıkları,
3-Kaza sonucu oluşan krize, iç yönetim krizi eklendiğini gören, destek firmaları bu şirket batıyor alacaklarımızı tahsil edemeyiz, korkusu ile desteklerini çekmiş olabilirler ve biran önce alacaklarını tahsil yönünde baskı kurmuş olabilirler.

Bu ve bunun gibi bir çok sebep sayılabilir, kaza ilk kıvılcım olabilir, fakat kriz iyi okunup, yönetilemediği için, iflas durumuna gelmiş olabileceğiniz düşünüyorum,



Bu durumda şirket kurtarılabilirmiydi? diye soracak olursanız kesinlikle evet diyebilirim.

Malesef üzücü bir durum olduğu ortada, bir marka kolay yaratılmıyor, fakat çok kolay yok edilebiliyor.

Saygı ve sevgilerimle.