Gönderen Konu: Motor içi yağlama sistemi temizliği  (Okunma sayısı 2919 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Motor içi yağlama sistemi temizliği
« : Ocak 01, 2018, 12:26:13 »
Eğer motorunuzla ilgili şunlar mevcutsa, motor içini temizleyici (engine flush) ürünlerden kullanmanız gerekmektedir.

1- Ağır şartlarda araç kullanıyorsanız (çok kısa mesafeler veya sürekli uzun dur-kalk sürüşler),
2- Yağ değişim periyodunu 4.000.km geçirdiyseniz,
3- Yağ, yağ çubuğundaki min seviyesinin altına inmişse (bu durumda PCV valf değişimide yapmalısınız),
4- Motorun üzerine eğildiğinizde, çok güçlü yanık yağ kokusu alıyorsanız,
5- Yağ ve filtresi değişimi esnasında, kaba atık çıkışı gözlemlediyseniz veya yağ doldurma kapağında kaba yağ birikimi varsa.

Eğer hiçbiri yoksa her 50 bin km'de bir defa yapmakta fayda vardır. (Videoda 60 bin diyor)



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Motor içi yağlama sistemi temizliği
« : Ocak 01, 2018, 12:26:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #1 : Ocak 01, 2018, 14:20:40 »
Üstad Toyota da artık satış sonrasından para kazanmak istiyor.
Eskilerde yağlar çok daha kalitesizdi, motorlar daha çapaklı olarak üretimden çıkıyordu ama bu tür şeyler yoktu.
Şimdi bakıyırsunuz servisin 600 lira senelik bakım faturasında 200 lira aşağı yukarı bu tür şeyler olmaya başladı. Araba zaten başlı başına bir masraf kapısı. Ben artık en hesaplı şekilde aracı yürütmeye çalışıyorum

Kendime yapmadığım kıymadığım masrafları arabaya yaptığımı farkettim.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #2 : Ocak 01, 2018, 18:57:33 »
Yalnız eskiden yapmadığımız bir şeyi yapıyoruz..

Çok sık otomobil değiştirerek çok daha büyük paralar kaybediyoruz.

Bu temizlik işini yetkiliye yada başkasına bırakmaya gerek yok.

Bu ürünlerden dışardan alıp, servise bakıma girmeden önce motora katıp 15 dk rölantide çalıştırdıktan sonra servise giriş yapabiliriz.

Zaten sık yapılan bir şey değil, ya sıraladığım uygun şartların oluşması gerekiyor yada her 50 bin km'de bir defa.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2018, 16:47:13 »
carina aracımda ara ara sarı yag lambası yanıyor devır yukselınce sonuyor.bu urunlerden kullanıp temızlık yapsak faydası olurmu  acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2018, 18:14:29 »
demek ki düşük devirde yağlamada sorun var,bazı bölgelere ulaşmıyor.yağ filtresi en son kaç km de değişti? tekin bozbey beyin önerisine uyarak,temizleyici katıldıktan sonra hem yağ hem de yağ filtresi değişmeli,müşirleride gözden geçirin bu arada.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2018, 20:48:13 »
çok şükür ki 10 bin km yi çok geçirmeden yağını hep değiştirdim aracımın. Ama daha iyisi şu , benim aracım sg standartı yağ istiyor. ben ise sn koyuyorum. yani istenilenden çok çok daha iyi. üstelik teknolojik gelişmeler sayesinde hem soğuk performansı iyi hem ısındığında iyi koruma alıyoruz.
temizliğe gelince ben söyle düşünüyorum ; eğer bilinçli yağ değişimi yaparsak temizliğe bile gerek kalmıyor. motor içinde kirli yağ mutlaka oluyor. eğer ki yeni yağı koyunca kısa sürede sarılık gidiyorsa temizlemek kesinlikle gerekli. ama ben neredeyse 8000 km sarı yağ ile geziyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Toyant Toyota Antalya Servisi
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 170
  • Model Yılı: '06
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2018, 00:00:58 »
Merhaba; Yüksek kilometreli araçlarda bu tip temizleyicilerin olumsuz etkileri olacağını söyleyebilirim. Bu tip malzemeler yağın tutunduğu yüzeylerde tutunmayı zorlaştırabileceği gibi, 100 150 bin kilometrelere gelen, sekman aralarında altlarında yağ birikintisi bulunan araçlardan bu bölümlerdeki birikintileri çözüp atacağı için aracın kompresyon kaybetmesinede neden olabilir. Tabiki her araçta %100 verim elde edilemeyeceği gibi %100 memnuniyetsiz kalınabileceğinide sanmıyorum. Aracın mevcut durumunu sağlıklı değerlendirip motor oranları %90 95 üzerinde olanlar yani yeni gibi duran motorlar için kullanım belki daha sağlıklı olabilir. Aşağıda yağlama sistemi ile alakalı paylaşımım var göz atarsanız sevinirim.

https://www.antalyatoyotaservis.com/yag_yakan_motorda_ne_olur

İzinsiz reklam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor içi yağlama sistemi temizliği
« Yanıtla #7 : Şubat 09, 2018, 11:36:31 »
Merhaba; Yüksek kilometreli araçlarda bu tip temizleyicilerin olumsuz etkileri olacağını söyleyebilirim. Bu tip malzemeler yağın tutunduğu yüzeylerde tutunmayı zorlaştırabileceği gibi, 100 150 bin kilometrelere gelen, sekman aralarında altlarında yağ birikintisi bulunan araçlardan bu bölümlerdeki birikintileri çözüp atacağı için aracın kompresyon kaybetmesinede neden olabilir. Tabiki her araçta %100 verim elde edilemeyeceği gibi %100 memnuniyetsiz kalınabileceğinide sanmıyorum. Aracın mevcut durumunu sağlıklı değerlendirip motor oranları %90 95 üzerinde olanlar yani yeni gibi duran motorlar için kullanım belki daha sağlıklı olabilir. Aşağıda yağlama sistemi ile alakalı paylaşımım var göz atarsanız sevinirim.

https://www.antalyatoyotaservis.com/yag_yakan_motorda_ne_olur

Mahir bey, vermiş olduğunuz linkteki çizelgede Spin-on bypass filter denen bir parça var. Bu özellikle yüksek hız otomobillerinde ve ağır vasıtalarda kullanılan bir parçadır. Görevi, yağ buharı içinde taşınan ve zamanla motorun kılcal noktalarında birikim yapan faydasız siyahlaşıp katılaşan yağ partiküllerini yakalamaktır.

Motorun yağ yakmasının sebebi sekmanlardaki aşınmadır ama günümüz motorlarında farklı malzeme kullanımı ve aralıkların nano ölçeklerde üretilmeleri sebebiyle artık yağ birikimi istenmemektedir. Üreticiler yeni motorlarda havalandırma konusuna özen göstermektedirler. Bu sebeple 0W-20 ve gelecektede daha düşük viskoziteli yağlara geçiş yapılacaktır.

Diğer taraftan en iyi yağ, motorunuzun üretildiği yıla ve kullanması gereken viskoziteye sahip istenen özellikleri karşılayan yağdır. Motorların yağ yakmalarına sebep olan ilk sebep kaliteli yağ filtresi kullanmamak, yağ değişim periyodlarını atlamak ve PCV valfinin değiştirilmemesidir. Eski motorlarda bulunmayan PCV valfi tıkanırsa/kitlenirse motor hava alamaz ve hız arttıkça motor içindeki yağ basıncı sekmanların arasından kaçmak zorunda kalır. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)