Gönderen Konu: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları  (Okunma sayısı 3971 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« : Kasım 24, 2017, 01:57:48 »
Merhaba ne kadar otomatik vitesli araç kullanmamış olsam da
 
DSG'nin ve otomatik vitesli araçların nasıl kullanılması ile gerekli talimatları aşağıdaki bilgiler sayesinde biraz daha net kavrayabilirsiniz.


"gaza bas gitsin frene bas dursun'dan çok çok öte olan noktalardır...

üşenmeden oku kardeşim. hayrın için konuşuyorum... paran cebinde kalsın diye konuşuyorum. kulak ver.

arabanı ve paranı seviyorsan oku. bu kadar ince detayı sana ustan bile anlatmaz. kaldı ki ister yetkili servis, ister sanayi ustası olsun, genelde o mekaniğin çalışma prensibinden, mühendisliğinden, işlemekte olan mekanik bir aksamın tetikleyebileceği kısa/uzun vadeli problemlerden anlamazlar. sadece karşılaştıkları vaka sayısı çoktur ve maç sayısı avantajıyla cevap verirler genelde. en iyi bildiğini iddia eden bile birçok şeyi bilemeyebilir, öngöremeyebilir, veya bilmek işine gelmez ki senin aksamın bozulsun ve kendisi para kazansın....

"otomatik vites oyuncak gibi ya; gaza bas gitsin, frene bas dursun" dediğiniz; teknoloji özürlü amerikanlara yönelik, mekanik ile zerre alakası olmayan insanlar için basit olabilir ya da kadın şoförler veya arabayla alakası olmayan erkek kullanıcılar içindir.. motorhead bir kullanıcı için otomatik vites asla otomatik bir vites değildir.

otomatik şanzıman dediğiniz şeyin kullanımı düz vitesten daha zordur

tam otomatiği, yarı otomatiği, cvt şanzımanı, tiptronik şanzımanı, tek kavramalı yarı otomatiği, çift kavramalı yarı otomatiği, yaş kavramalı dsg, kuru kavramalı dsg, zf, hidrostatik cvt, hidrodinamik cvt, e-cvt, zincir tahrikli cvt, kayışlı cvt, pdk şanzıman, edc şanzıman vs. sayılamayacak kadar çok envaî çeşittir ve bozulduğu zaman yaklaşık min. 7-8000-10.000 tl'den başlayan bedellerle tamir edilirler...

otomatik vitesin arıza vermesi uzun sürer. o yüzden kullanıcılar dünya'dan bihaber araba kullanırlar. "basıyorsun duruyor, basıyorsun gidiyor işte yaa ehü ehü" derler. fakat araba 150-200.000km'ye geldiğinde de şanzımanı ellerine almaya başlarlar veya sattıkları kişi eline alır...

otomatik şanzıman da sonuçta mekanik bir dünyadır ve düz vitesten daha itinalı bakım ve takip ister... düz viteste en kabadayı baskı balata yersiniz ve yaptırırsınız 600-700 liraya. vites halatınız kopsun 50 tl o da.. senkromeç dağıtma falan driftçi abilerin, sert sürücülerin acemilerin başına gelebilen şeylerdir. fakat otomatik vites bir kere indi mi, en kibar tamiratta bile en az 5000 tl çıkar cepten, o da eski model aracınız varsa. yeniler çok çok daha pahalı...

şanzımanın ömrünü uzatmak adına

en temel ve mühim husus şanzıman yağıdır. şanzıman yağınızın katalog periyodunda hatta mümkünse biraz daha önce değişmesi elzemdir. ortalama hava ve yol koşullarında sakin şekilde kullanıyorsanız belki katalog km'sine riayet edilebilir fakat yağmuru bol, tozu toprağı bol, yokuşu, arazisi bol, sıcaklık farkları bol ortamlarda kullanıyorsanız, normal insanlardan daha performanslı ve sert kullanıyorsanız diferansiyel yağlarını ve şanzıman yağını katalogdan da daha önce değişmeniz gerekebilir. evde kızartma yaparken aynı yağı 10 kere kullanmıyorsunuz midem delinir diye, arabanın yağı da farklı değil.

bunu anlamanın en kolay yolu tıpkı yağ çubuğu gibi olan şanzıman yağ çubuğunu çekip yağın rengine bakmak ve koklamaktır. şanzıman yağınızın renginin kızıl, kırmızı, sarı, turuncu falan olması idealdir. kokladığınız da hidrolik kokmalıdır. parmağnıza sürdüğünüz yağ siyahlaşmaya başladıysa ve ölü fare gibi iğrenç veya yanık gibi kokmaya başladıysa geçmiş olsun o yağ değişecek... hatta flush dediğimiz bir yöntem ile iki kez üst üste yağ değişimi yapan itinalı kullanıcılar bile vardır. 100 lira fazla öder ama işini sağlama alır eğer o araca uzun süre binmeyi planlıyorsa. önce yağı değiştirir. 1000 km falan yol yapar yeni yağ ile. şanzıman filtresini de temizletir. sonra o yeni yağı da değiştirir ki nihai yağ tertemiz olsun, çapaksız olsun. sadece yağ olsun...

bu hususu diferansiyel yağı/#47746913 başlığında da incelemiştim.

şanzıman yağı genelde eksiltme yapmaz eğer keçelerinde eskime veya genel olarak muhafazada kaçak yoksa. ben pek duymadım eksiltme yapanı, genelde ömrü dolar. viskozitesi ölen (akışkanlığı bozulan) ve sıcaklığı yükselen şanzıman yağı ile ilerlediğiniz her bir kilometre size binlerce lira olarak geri dönecektir hatta allah göstermesin ölümlü kazalara bile sebebiyet verebilir, düşman başına...

uzun vadede şanzıman yağında dikkat edilecek husus viskozitesini yitirmemesidir. düzenli yeni yağ değişimidir

günlük ve kısa vadede ise olay şanzıman yağını fazla ısıtmamaktır. şanzıman yağı araç yüke bindiği anda, vitese geçtiği anda ısınmaya başlar. araç ilerlesin veya ilerlemesin fark etmez. o vites d konumundaysa ısınma da otomatik başlar. aşırı yüksek ısılarda çalışır. hele araç yokuş yukarı yükteyse veya yüksek devirli kullanımdaysanız o yağ artık yanma raddesine gelebilecek seviyelerde ısı göğüsler. dolayısıyla otomatik araçta temel prensip aracın şanzımanını minimum ölçüde yüke bindirmektir. yani başka bir deyişle şanzıman yağının ısınmasını minimumda tutmaya çalışmaktır... gönül ister her araçta standart şanzıman yağı sıcaklık göstergesi olsun. otomatik vites ile alakalı püf noktaların hepsinin temelinde bu yatmaktadır, şanzıman yağını haddinden fazla ısıtmamak...

ayrıca devamlı kick down yapmayın

arabanın normal yükte, düz yolda vites değiştireceği normal devir aralığını bilirsiniz. sesten de tepkiden de anlarsınız bunu. bırakın araba kibar kibar vites değiştirsin. gerekiyorsa ayağınızı gazdan kibarca çekerek değiştirin vitesleri.

park ederken, bilhassa rampaya park ediyorsanız önce el freni çekin, el freni çekilince ayağınız frendeyken n'ye alın. sonra ayağınızı hafifçe frenden çekin. araç yokuş park salınımını yapsın. ardından p ye alın. böylece ilk yokuş yığılma yükünü el frenine yüklersiniz. şanzıman bu ilk yükü göğüslemek zorunda kalmaz. şunu şiar edinin. tekrar yazıyorum... el freni çekilecekse araçta, önce el freni sonuna kadar çekilecek, son tıka kadar. ardınan ayak freni hafif bırakılacak. sonra vites p'ye alınacak... tam tersini yaparsanız büyük ihtimalle 100.000 km - 150.000 km sonra elinize almaya başlarsınız şanzımanı.

zaten bu dediğim gibi yapmadığınız takdirde aracı ne zaman parktan çıkarcak olsanız vitesi p'den d'ye atarken, pat, küt, çat, çıt gibi iç yakan kemik sesler duyarsınız. ama dediğim gibi yaparsanız kaymak gibi vites geçer. eski tam otomatiklerde fren müşürleri ile otomatik şanzıman ecu'su koordineli çalışır.. yenilerde de bazılarında var. frene biraz daha güçlü basarak vites değiştirin böyle yokuşlu yerlerde. frene tüm gücünüzle, paspasa yapıştıracak kadar güçlü basarsanız da o ses gelmez, vites kemiksiz geçer... deneyin farkı görürsünüz zaten. o ses gelince benim içim gidiyor....

10-20 saniyeden uzun kırmızı ışıklarda n'ye geçerek şanzımanın yağlanmasını kesip onu rahatlatabilirsiniz

zaten durur vaziyette aracı n'ye alınca bir anda devrin düştüğünü, titremenin kesildiğini aracın nefes almaya başladığını görürsünüz... fakat son 10 saniye kala d'ye alınız ki yeniden yağlanmaya geçsin.. son 1 saniye kala yeşil yanar yanmaz d'ye alıp abanırsanız yağlanmamış bir mekanizmaya hareket vermiş olursunuz ve yağ ile çalışması gereken aleti yağlanamadan kullandığınız için zararlıdır.. d veya r viteslerine geçtiğnizde saniyelik de olsa bekleyin. vites kavramaya geçsin.. sonra gaza basın. bunu yapmazsanız zaten vuruntu olur genelde kalkışta.. vuruntudan anlayın yolunda olmayan bir şey var... otomatik şanzımanın en güzel tepki verme biçimi vuruntu yapmasıdır.

mutlaka ama mutlaka, özellikle tork konvertörlü eski şanzımanlarda asla araba durmadan vites değiştirmeyin

bazen oluyor, acele ile park ederken falan araba durmadan r'ye atıp park manevrasına devam ediyoruz. çok zararlı dişliler için. aracın tekerleri birazcık bile hareket halindeyse o vites çubuğundan elini çekmelisin. otomatik araç durma vaziyetinde değil ise vites değiştirilmez asla ama asla !!! tam durmadan hareket ettirirseniz dişlileri olması gerekenin dışında bir zorlama olacağı için çapak yapar, sıyırma yapar; ardından yokuşta geri kaçırmaya falan başlarsınız benden söylemesi....

araba giderken yokuş aşağı asla n'ye atmayın düz vitesteki gibi

yağlanma kesileceği için birden d'ye geri taktığınızda araç ve şanzımanı buna ayak uyduramayabilir... hızınızı da ayarlayamadıysanız şanzımanı elinize alabilirsiniz. düz vites araba hıza duyarlı değildir. 20 ile giderken 5. vitese taksanız en fazla stop eder ama otomatik vites böyle değil. otomatik vites sürat duyarlı bir mekaniktir. 2. vites ile gidilmesi gereken maksimum sürat bellidir, 3. vites ile bellidir. 4. vites ile belli bir hız aralığında gidilmelidir... 80 ile rampa inerken boşa atıp sonra d ye takarsanız veya motor freni yapıcam diye 90'la yokuş aşağı inerken 2'ye takarsanız şanzıman haddinden fazla yüke biner. bu da çok yapılan bir hatadır...

yokuş yukarı beklerken arabayı asla viteste askıda bırakmayın!

ayağınızla frene güzelce basın mutlaka. bazen frene basıyorum zannedersin ama tam anlamıyla pedala güzel basmıyor olabilirsin. araba kavrama ile kavramama arasında kalır. işte o durumda şanzımanınızın şah damarını elinizle büküyor gibi hissedebilirsiniz kendinizi... benden söylemesi. vites d'de iken araba öne gitmeye çalışacak ama yokuş yukarı olduğu için gidemeyecektir ve şanzıman ısınıp ısınıp yanacaktır. ben ışıklarda yanımdaki aracın bu şekilde dumanlar içinde şanzıman dağıttına şahit oldum. eğer araç rampa çıkacak iseniz sağ ayağınız boşta durmayacak. ya frene basacak ya gaza basacak. çok basit...

ayrıca seyir halinde elinizi vitesten çekin

eski alışkanlık eliniz vites topuzunun üstünde araba kullanıyorsanız bazen istemsiz güç uygulayıp farketmeden "d-n" , "d-2" arası dişlilerde sıyırmaya sebebiyet verebilirsiniz bunu alışkanlık haline getirirseniz. ayak debriyaj üstünde araba kullanınca baskı balatanın daha çabuk bitmesi gibi bir şey işte. bir de bazen eski arabalarda vites arada kalır. d ile n arasında kalabiliyor mesela vites boşluğundan, tam geçmez. o da şanzımanı öldüren bir etkendir...

her türlü vites geçişini kibar yapın

sert sevmez otomatik şanzıman. kibar davranın ona. o da size kibarlıkla karşılık verir zaten. kaba davranırsanız da o da vuruntu yaparak kaba cevap verir zaten oradan anlayın...

ayrıca uzun yol yapıyorsanız her şeyden evvel aracı uzun süre devirli kullanmayın

gerekiyorsa yavaş gitsin, rampada bayılsın ama barbar bağırtmayın o arabayı. hem şanzıman için, hem motor için, hem lastikleriniz için arada mola verin araba soğusun biraz. yarım saat yeterli olabilir. gönül ister 1 saat 2 saat durup iyice soğutmak... soğutmazsanız bir şey olur mu? olmaz. hemen olmayabilir. uzun yolculuklardan sonra araba soğusun ve şanzıman yağınızın kondisyonunu kontrol edin mutlaka çubuktan. 500.000 km yapmasına rağmen otomatik şanzımanı çiçek gibi saat gibi işleyen arabalar görüyoruz. aynı model arabanın 150.00 km'de şanzıman indiren çeşitlerini de görüyoruz. aradaki fark yukarıda yazdıklarımın uygulanmasından kaynaklanıyor işte...

benim genel kültürüm, bilgim bu kadarını yazmaya elverdi şimdilik. aklıma geldikçe editleyeceğim..

şimdi size soruyorum sevgili hipster kardeşlerim.
kaçınız bu kaidlere riayet ediyor? hele o kadın şöför popülasyonu koca koca arabaları jipleri kullanırken bunlardan herhangi birini akıl edebiliyor mudur? ben öz ablama ellibeş kez tembih ettim şunu şöyle yapma diye ama kadın beyni kabul etmiyor işte. ertesi gün yine canına tükürüyor mis gibi zf şanzımanın... farkında değil. o an o hatayı yaptı diye oracıkta bozulmuyor çünkü. zamana yayılarak bozuluyor... o yüzden vur kazmayı gitsin... sence bayandan araba alınır mı? sence basıyorsun gidiyor, basıyorsun duruyor kadar basit midir otomatik vites? usta olmaya gerek yok itinalı olun, mantıklı olun, tepkilerini dinleyin yeter...

bence düz vites daha basit ve sorunsuz..."

kaynak:
https://eksisozluk.com/entry/39873675

Toyota Club Türkiye

Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« : Kasım 24, 2017, 01:57:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2017, 03:09:27 »
teşekkür ederim. bir düzeltme yapmak istiyorum. tiptronik bir şanzıman çeşidi değildir. şanzımana hükmetme sistemidir. cvt de, çift kavramada ve tek kavramada da tiptronik sistem kullanılmaktadır. tiptronik vites küçültüp büyülten direksiyon pedlerine verilen isimdir.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 129
  • Model Yılı: '06
  • 8 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2017, 09:29:19 »
ışıklarda arabayı N'ye alıyordum ancak ışık yanar yanmaz D'ye alıyordum bu hususa dikkat edeceğim. Yalnız yokuşta park ederken

önce N'ye sonra el frenine en son P'ye alıyordum yazarın dediği gibi önce el freni sonra N sonra P mi yapmak lazım şimdi?
Toyota Corolla Terra Otomatik - 2006 - BRC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2017, 10:36:13 »
ışıklarda arabayı N'ye alıyordum ancak ışık yanar yanmaz D'ye alıyordum bu hususa dikkat edeceğim. Yalnız yokuşta park ederken

önce N'ye sonra el frenine en son P'ye alıyordum yazarın dediği gibi önce el freni sonra N sonra P mi yapmak lazım şimdi?

Park ederken ayak frende önce el frenini çekin, sonra P konumuna alın. En son ayağınızı frenden çekip stop edin.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #4 : Kasım 24, 2017, 11:36:44 »
son söz,bayandan ne otomatik ne düz vites araç alınmaz!..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #5 : Kasım 24, 2017, 11:43:13 »
son söz,bayandan ne otomatik ne düz vites araç alınmaz!..

Bence bu hoş bir söylem değil.Saygı duyarım fikirlerinize o ayrı. Yazan arkadaşta biraz abartmış durumu.Tamam kadınlar iyi kullanamıyor olabilir bu zaten bilimsel bir olay üstüne gitmenin manası yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1360 kere teşekkür etti
  • 884 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #6 : Kasım 24, 2017, 11:53:00 »
Paylaşım için teşekkürler,
Kullanım tarzımdan dolayı asla otomatik vites düşünmüyorum ama piyasada araçlar hep otomatik oldu ne yapacağım bilemiyorum.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2017, 12:01:08 »
Yazı o  kadar genel geçer mantıkla yazılmış ki en az yarısına itiraz edebilirim.Fırsatım olursa bunları madde madde yazmak isterim.Şimdilik sadece şunu yazmak gerekiyor.Otomatik vites kutu çeşitlerini sayıp yapılan hareketlerin etkisinin hepsinde aynı olduğunu var saymak çelişkidir.

Örneğin  Tork konvertörle, robotize yani yarı otomatik (DSG-EDC v.s) vites kutularının  çalışma mantıkları o kadar farklıdır ki birinde geçerli olan diğerinde mantıksız olur.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #8 : Kasım 24, 2017, 14:23:38 »
Tam otomatikler ingilizce tabirle "door to door" şeklinde kullanılmalı.

Yani kapıdan kapıya. İlk kalkışta D, gidilecek yere varılınca P.

Işıklarda boşa atmak kurcalamak daha zararlı. Kırmızı ışıkta D'de de olsa vites şanzıman frene tam basılı olduğunu algılayıp yağ basıncını düşürüyor.

Tam otomatikler kurcalanmaz. P ve D kullanılır.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #9 : Kasım 24, 2017, 16:32:46 »
Tam otomatikler ingilizce tabirle "door to door" şeklinde kullanılmalı.

Yani kapıdan kapıya. İlk kalkışta D, gidilecek yere varılınca P.

Işıklarda boşa atmak kurcalamak daha zararlı. Kırmızı ışıkta D'de de olsa vites şanzıman frene tam basılı olduğunu algılayıp yağ basıncını düşürüyor.

Tam otomatikler kurcalanmaz. P ve D kullanılır.
Dik rampa inişleri hariç tabi. Vites düşürülmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #10 : Kasım 24, 2017, 16:40:29 »
Dik rampa inişleri hariç tabi. Vites düşürülmeli.

Üstad rampa inişi kastettiğiniz boşa almaksa tamamen bozar şanzumanı.

Vites L veya varsa 3-2'ye alınabilir.

Ancak Mds Cvt'de buna da gerek yok. Rampa aşağı frene biraz dokunun yokuş aşağı olduğunu algılayıp vites küçültür ve vites yükseltmeden devirli olarak aşağı iner.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #11 : Kasım 24, 2017, 17:48:02 »
Üstad rampa inişi kastettiğiniz boşa almaksa tamamen bozar şanzumanı.

Vites L veya varsa 3-2'ye alınabilir.

Ancak Mds Cvt'de buna da gerek yok. Rampa aşağı frene biraz dokunun yokuş aşağı olduğunu algılayıp vites küçültür ve vites yükseltmeden devirli olarak aşağı iner.
Boşa tabiiki alınmaz. Vites düşürmek lazım dedim zaten😉 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #12 : Kasım 25, 2017, 15:25:21 »
Paylaşım için teşekkürler,
Kullanım tarzımdan dolayı asla otomatik vites düşünmüyorum ama piyasada araçlar hep otomatik oldu ne yapacağım bilemiyorum.
Selamlar
                 





artık özellikle avrupa araçlar neredeyse tamamen otomatik oldu,sanki artık düz vites araç özel siparişle alınabilecek,ben de otomatik arabayı hiç düşünemediğim için japon tercih ettim.toyota yeni sport tipler çıkarmış,honda accord 2.0 düz vites 252 bg bir modelini 2018 için tanıtıyor,yaşarsak seçimlerimizi bunlardan yapacağız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #14 : Kasım 25, 2017, 20:00:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik vites ve dsg kullanım talimatları
« Yanıtla #15 : Aralık 03, 2017, 10:07:03 »
Cvt şanzıman dişli yazmışsın ancak benim araçta dişli yok mesela.
7 ileri 1 geri vites.
Söylediklerinin çoğunu zaten rutin olarak yapıyoruz, yapmayanlar illa ki vardır.
Ancak aracı bayır yukarı/aşağı park ederken önce P yapıp bütün yükü vitese veren zihniyet var mı merak ettim? Bi zahmet onlar manuel kullansın  :D

Bizim buralarda uzun ışık pek yok, hatta gezdiğim güzargahlarda pek ışık olmuyor. Geçen bi yerde 90 saniye ışık yandı içgüdüsel olarak aracı N ye getirdim. Aracını dikkatli kullanan zaten bilmese bile aracın sesinden halinden bazı şeyleri kavrar muhtemelen :)

Yoksa bizim cvt ler hadi biraz sağlam dsg varsa elinde 100 bini görmez sanırım  :D
Burası basra değil izmit körfezi :)