Gönderen Konu: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu  (Okunma sayısı 19692 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« : Kasım 16, 2017, 00:03:06 »
selamlar.
iş için istanbul'dayım bir ay kadar..

burada bu açı sensörü işini yapabilecek bir servis tavsiyesine ihtiyacım var. artık arabayı kullanırken her an gereksiz yere esp devreye girecek diye yolda gitmeye korkar oldum. bazı kaza tehlikeleri de atlattım. ankara-iistanbul otoban yolu zulüm haline geldi devamlı düz yolda esp devreye giriyor araba kendini frenliyor uyarı ötmeye başlıyor. geri o yolu bu şekilde dönmek istemiyorum.

nereye gideyim?

Toyota Club Türkiye

direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« : Kasım 16, 2017, 00:03:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2017, 00:20:28 »
TEM toyota @Ufuk Sönmez (16363) le iletişime geçebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2017, 00:38:16 »
yarın olsun da bakalım.


allah kimsenin başına vermesin. düşünün ki düz yolda yüksek sürat giderken birden ani fren yapıyor aracınız tek tekerden. istemsiz sağa çekiyor araç kendini tek yönden fren uyguladığı için. araç kaydı zannediyor sanırım  veya tekerler arası hız farkı mı algılıyor ne oluyorsa kendi kendine esp devreye giriyor.  esp off tuşu yok aracımda. sıkıntım çözülmezse espyi profesörler gıdıklasa iptal edebilirler mi ilelebet? çünkü normalde hayatımı kurtarması gereken esp yüzünden bilakis gerçekten çok büyük kaza risklerine giriyorum bazen iki yanımda da araçlar oluyor veya iki şerit yolda kamyon tır sollarken olabiliyor...... araba pat diye esp açıp tek taraf fren yapınca şeritte tutması zorlaşıyor.. böyle uyurken bacak atması gibi bir anda silkeleniyor sağa doğru. kendi kafasına göre. bir gün girmem inşallah bir yere.

ankara'dayken dörtnal rotçusuna yolladı. gerekmezken rot ayarı yapıldı sorun düzelmedi. rotçu açı sensörünü dörtnal yapar dedi. dörtnala döndüm biz yapmayız rotçu yapar dedi.  ben de usandım bir daha gitmedim.

ekstra bir sorum daha olacak esp devreye girip abs uyguladığı zaman arka stoplar yanar mı? yoksa arka stoplar sadece fren pedalındaki müşürle mi yanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2017, 00:41:59 »
O yılların teknolojisinde PC ile direksiyon açı kalibrasyonu olmuyor.
Manuel yapılması lazım. (Avensiste böyle en azından)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2017, 11:44:53 »
Zamanında lazım olur diye bilğisayarımda saklamıştım. Alıntıdır

Bildiğiniz üzere tüm otomobil firmaları ürettikleri otomobillerde yakıt tüketimlerini ve emisyon oranlarını düşürebilmek için kılı kırk yaran yöntemlere başvuruyorlar.
Bu yöntemlerin en çok kabul görmüşlerinden biriside son 6-7 senedir neredeyse artık tüm araçlarda hidrolik direksiyon yerine "elektrik destekli" direksiyon kullanılmasıdır.
Ancak yaşadığım tecrübelerden gördüğüm kadarıyla ne yazıkki ülkemizde rot ustalarının işlerini ciddi derecede kesecek olan açı sensörünün sıfırlanmasını çoğu kişi bilmemekte veya dillendirmemektedir.

Hidrolik destekli araçlarda, aracın rot ayarlarının yapılması yeterli iken elektrik direksiyonlu araçlarda rot ayarı ile birlikte açı sensörününde her rot ayarı sonrası sıfırlanması gerekmektedir.
Çünkü rot ayarı yapılırken araca, mekanik olarak düz gidiş hattı öğretilirken açı sensörünün sıfırlanması ile aracın elektrik destekli direksiyonunun nerede ne kadar takviye yapılacağı öğretilerek araca elektronik olarakta düz gidiş hattı öğretilmektedir.

Bu konuyu nasıl tecrübe ettiğime gelince; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu, piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.
Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte değildi. Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksion açı sensörünün sıfırlanması gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.

Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç kusursuz şekilde düzeldi.
Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili servise götürün yada Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonunu kullanan bir rotçu bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da sadece 1 yerde var) ona götürün.

Ayrıca Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:

1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Ne yazık ki Türkiye' de çoğu usta normal hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS (Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.

Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ayrıca EPS yani electrical power steering (Elektrik destekli direksiyon) sistemine sahip araçlarda rot ve açı sensörü ayarları ile ilgili yararlı linker (Hunter'ın resmi sitesi):

EPS:
What you need to know about Steering Angle Sensors and Alignment Service (Özellikle açı sensörüne hatalı açı tanımlanmışsa ne gibi sorunlara neden olabileceği bölüme dikkat)

ESP (veya diğer adıyla ESC):
What you need to know about Steering Angle Sensors and Alignment Service

SAS (Steering Angle Sensor - Direksiyon Açı Sensörü):
What you need to know about Steering Angle Sensors and Alignment Service

SAS resetleme ve rot ayarı işlemi sıralaması:
What you need to know about Steering Angle Sensors and Alignment Service


Aracın dinamiğini etkileyen bunca elektronik faktör varken ne yazık ki günümüz artık mekanik iki vida sıkmayı bilen ustaların zamanı değil. Yani "açı sensörüne gerek yok abeyyy ancak ESP hata verince sıfırlarız" diyen ustalardan hem sürüş güvenliğiniz hem de sürüş zevkiniz için uzak durun.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2017, 12:47:46 »
ekstra bir sorum daha olacak esp devreye girip abs uyguladığı zaman arka stoplar yanar mı? yoksa arka stoplar sadece fren pedalındaki müşürle mi yanıyor.

Evet, ABS devreye girdiğinde, arka stoplar flaşör gibi yanıp söner.

Tekerlerdeki ABS sensörlerinden biri arızalı ise, temassızlık algıladığında, ESP aracın o teker trafından kaydığını düşünerek ABS'yi devreye sokar, EBD diğer gereken tekere fren gücünü yönlendirir.

Servisinizden teker sensörlerinizin araştırılmasını talep ediniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2017, 12:56:45 »
Evet, ABS devreye girdiğinde, arka stoplar flaşör gibi yanıp söner.

Tekerlerdeki ABS sensörlerinden biri arızalı ise, temassızlık algıladığında, ESP aracın o teker trafından kaydığını düşünerek ABS'yi devreye sokar, EBD diğer gereken tekere fren gücünü yönlendirir.

Servisinizden teker sensörlerinizin araştırılmasını talep ediniz.

ABS sensörleri sinüs eğrisi şeklinde çıkış üretir.
Bu nedenle temassızlıkta eğri oluşmaz, arıza oluşur.
ABS, VSC herşey kapanır.

Buradaki sorun net şekilde kalibrasyon, muhtemelen rot/balans veya lastik değişimine girdi araba sonrasında oluştu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2017, 14:41:24 »
ABS sensörleri sinüs eğrisi şeklinde çıkış üretir.
Bu nedenle temassızlıkta eğri oluşmaz, arıza oluşur.
ABS, VSC herşey kapanır.

Buradaki sorun net şekilde kalibrasyon, muhtemelen rot/balans veya lastik değişimine girdi araba sonrasında oluştu.

Babamın Corollada ve benim Yaris Hybrid'te dışarda rot ayarı yapıldı ama açı sensöründe kalibrasyon yapılmadı, ihtiyaç da olmadı.

Açı sensörü kalibrasyonu bozuksa, ESP devreye girdiğinde, aracın kendisini düzeltme istikameti ile direksiyon istikameti aynı olmaz.

Oysa bu araçta ESP'nin kendiliğinden devreye girmesi sorunu yaşanıyor ve bu da bana yapısal bir sorunmuş gibi görünüyor.

Sensör yüzeyinde kir olabilir veya başka sebepler, öncelikle bunların gözlemlenip araştırılması gerekir diye düşünüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2017, 14:57:40 »
Babamın Corollada ve benim Yaris Hybrid'te dışarda rot ayarı yapıldı ama açı sensöründe kalibrasyon yapılmadı, ihtiyaç da olmadı.

Açı sensörü kalibrasyonu bozuksa, ESP devreye girdiğinde, aracın kendisini düzeltme istikameti ile direksiyon istikameti aynı olmaz.

Oysa bu araçta ESP'nin kendiliğinden devreye girmesi sorunu yaşanıyor ve bu da bana yapısal bir sorunmuş gibi görünüyor.

Sensör yüzeyinde kir olabilir veya başka sebepler, öncelikle bunların gözlemlenip araştırılması gerekir diye düşünüyorum.

Yawrate sensörü kalibrasyonu bozulursa düz gidişte bunlar olabiliyor.
Bizzat aynısını görmüştüm.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2017, 17:38:45 »
Cevaplar için teşekkürler. Sorunumda şöyle bir detay dikkatimi çekiyor. Normalde araç kayınca esp devreye girer ya. Bip yapar ışık yanar düzelince hemen söner 2 saniyede. Aynı aracımda daha önce gercekten kaydığım için esp açmışlığım var. Hep 2 saniyelik anlık yanar geçerdi kaymanın süresine göre.

Benim sorunumda esp ışığı ve uyarı sesi gelmeye başlayınca bu durum yaklaşık 5-6-7 saniye devam ediyor.  Arac dümdüz,  gaza basmıyorum her şey yaşandı bitti ama ışık ve sinyal uzunca süre yanmaya ve bip diye ötmeye devam ediyor. Sanki uzun bir virajı komple yanlayarak geciyormusum gibi. O ışıl hiç sönmüyor. 7-8 saniye sonra sönüyor ve hayat normale dönüyor. Problemle alakalı  ipucu olabilir belki.  Yaşayıp göreceğiz bakalım hayırlısı bi sanayiye gidebilirsem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #10 : Kasım 16, 2017, 17:47:05 »
Sakaryadam geçerseniz bakalım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #11 : Ocak 04, 2018, 15:05:07 »
selam konuyu hortlatıyorum ama dün rotçuya gitmem gerekmişti. rotçu fark etti direksiyon takozları var. onların ikisi de oynak durumdalar sallanıyorlar..

 onların değişmesi gerek dedi. bu hem direksiyon boşluğu, hem yolda gezeleme, hem de bu esp işinin sorumlusu olabilir dedi. aklıma yattı açıkcası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2018, 12:47:11 »
Halil bey merhaba. Sorunu çözebildinizmi?
Aynı sorunu bende yaşamaktayım önceleri ayda bir falan esp devreye girerdi ve dediğiniz gibi kayma savrulma vs olmamasına rağmen 7-8sn uyarı verirdi. Şimdilerde durum sıklaşmaya başladı. Ayrıca araçta aldığımdan bu yana anormal derecede yolda gezme yapıyor. Özellikle sağ şeritte ufacık bi teker izine girdiğimde sanki direksiyon kontrolümden çıkıyor gibi oluyordu. 120km hızın üzerinde sorun yok. Fakat 80-120 arasında rot ayarı bozukmuş gibi araç geziyordu. Göstermediğim rotcu kalmadı desem yeridir. Sorun gözükmüyor diyorlar. Aracı 3 yıldır kullanmaktayım. Son 3 aydır artarak yolda gezme devam etmekte ve kayma savrulma olmamasına rağmen esp devreye girmekte.  Ön takım mekanik parcaların neredeyse tamamını ilk aldığımda değiştirmiştim. Konuyla ilgili gelişmeleri paylaşırsanız çok memnun olurum.

Saygılarımla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #13 : Şubat 25, 2018, 13:10:15 »
@Burak YILMAZ (43740) kalibrasyon yapılması elzem gözüküyor,
Haricinde mekanik sorunda olabilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2018, 15:03:37 »
Ahmet bey farkettiğim bi sorunda bu esp sadece arka sağ teker özellikle sağa dönüşlerde ufak bir çukur yada yukseltiden geçtiğinde direk uyarı veriyor.  dediğim gibi önceleri sadece yolda rot ayarı bozukmuş gibi gezme yapıyordu. son zamanlarda gezme arttı ve esp devreye girmeye başladı. Serviste bu sorunlara kesin çözüm bulabilirmiyim acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2018, 16:04:30 »
Ahmet bey farkettiğim bi sorunda bu esp sadece arka sağ teker özellikle sağa dönüşlerde ufak bir çukur yada yukseltiden geçtiğinde direk uyarı veriyor.  dediğim gibi önceleri sadece yolda rot ayarı bozukmuş gibi gezme yapıyordu. son zamanlarda gezme arttı ve esp devreye girmeye başladı. Serviste bu sorunlara kesin çözüm bulabilirmiyim acaba.

210bin km.ye gelmiş aracınız. Eğer porya daha önce değişmediyse ondan kaynaklı olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #16 : Mart 01, 2018, 02:27:19 »
Halil bey merhaba. Sorunu çözebildinizmi?
Aynı sorunu bende yaşamaktayım önceleri ayda bir falan esp devreye girerdi ve dediğiniz gibi kayma savrulma vs olmamasına rağmen 7-8sn uyarı verirdi. Şimdilerde durum sıklaşmaya başladı. Ayrıca araçta aldığımdan bu yana anormal derecede yolda gezme yapıyor. Özellikle sağ şeritte ufacık bi teker izine girdiğimde sanki direksiyon kontrolümden çıkıyor gibi oluyordu. 120km hızın üzerinde sorun yok. Fakat 80-120 arasında rot ayarı bozukmuş gibi araç geziyordu. Göstermediğim rotcu kalmadı desem yeridir. Sorun gözükmüyor diyorlar. Aracı 3 yıldır kullanmaktayım. Son 3 aydır artarak yolda gezme devam etmekte ve kayma savrulma olmamasına rağmen esp devreye girmekte.  Ön takım mekanik parcaların neredeyse tamamını ilk aldığımda değiştirmiştim. Konuyla ilgili gelişmeleri paylaşırsanız çok memnun olurum.

Saygılarımla.

Selam Burak Bey,
benim sorunum henüz çözülmedi. sanayiye gitme fırsatım olmadı...
ancak yazdığım gibi bende de gezeleme olduğu için rotçuya gittiğimde, direksiyon takozlarının oynar vaziyette olduğunu ve mutlaka değişmesi gerektiğini söyledi. direksiyonda boşluk da yapıyordu bu durum. esp sorunu bundan kaynaklanabilir dedi. ancak kalibrasyondan da olabilir, sensörlerden de olabilir dedi. Şu an Mutlu Beyin söylediği porya bilyalarıyla alakalı bir durum da mantıklı geliyor. bilemiyorum.

eğer siz bir çözüm bulabilirseniz lütfen bana ulaşın. aynı şekilde ben de size ulaşırım.

benim ön sağ tekerim fren yapıyor sizin ise arka tekeriniz fren yapıyor... açı sensörü kalibrasyonsuzluğu arka tekere fren yaptırır mı bilemedim.
umarım tez zamanda çözüm buluruz... sürüş keyfim, ve özellikle sürüş güvenliğimin içine ediyor bu sorun. uzun yola çıkmaya korkar oldum.cok ciddi tehlikeler atlattım çünkü..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #17 : Mart 02, 2018, 09:53:53 »
merhaba

Mutlu bey in dediği poryayı sanayide kontrol ettirdim sorun yok dedi usta.Yani boşluğuna baktı bişey yok, sürüş esnasında da uğuldu yada anormal bir ses gelmiyor. Bir aksilik olmazsa önümüzdeki hafta şaşmaza gideceğim inşallah sorun çözülürse hemen bilgi veririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #18 : Mart 02, 2018, 11:29:59 »
google hazretlerine Toyota direksşyon açı sensör kalibraston yazın nasıl yapılacağı çıkacak. 1 parça tel yardımı ile Manuel yapılıyor
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: direksiyon açı sensörü kalibrasyonu
« Yanıtla #19 : Mart 09, 2018, 17:24:41 »
Merhaba

Talat bey dediğiniz işlemi araştırdım ama açıkcası pek bişey bulamadım. Bu konulara biraz yabancıyım belkide işi ehline bırakmak en doğrusu.

Bu arada hafta sonu için Şaşmaz işini iptal etmek zorunda kaldım. Bugün yazlık lastikleri taktırdım. Gittiğim yer bir markanın bayiisi aynı zamanda kameralı son sistem dedikleri rot cihazıda var. Aynı sorunları oradaki ustaya anlattım. Test sürüşünden sonra aracı cihaza bağlayıp duruma baktı. Dediğine göre ön düzen komple sökülüp düzeltilmesi gereken parçaları söküp düzeltme işleminden sonra tekrar bakacağım dedi. Yani aracı fabrika çıkış değerlerine getireceğim dedi. Sonrasındada direksiyon açı sensörünü sıfırlayacakmış. Aracı yarın sabah bırakacağım akşama gel al dedi. Su anki rot ayarları ne durumdadır gerçekten böyle bi işleme gerek varmı bilen anlayan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. Bu arada işin maliyeti de 250-300 Tl.   bu arada buraya resim koyamıyormuyuz. resim ekle diyorum img yazıyor o kadar.