Gönderen Konu: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu  (Okunma sayısı 16084 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: ---
  • 1856 kere teşekkür etti
  • 2329 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #20 : Kasım 02, 2017, 00:54:25 »
Sır dolu açıklamalar var, sistem söküldüğünde değil takıldığında alışma süresi olur.

Emme manifold içindeki rölanti devir vakum değeri yüksektir çünkü gaz kelebeği 1mm'den az açıktır,
Gaz verdiğimiz zamanki vakum değeri düşüktür çünkü gaz kelebeği açıldığı için atmosfer basıncı pistonların emme yardımıyla rahatlıkla manifolda giriş yapar ve yanma odasına hücum eder.

Emme manifoldu, westinghouse sisteminin de havasını emer ve fren pedal basınç değerinin artmasına yardımcı olur.

İşte patenti alınmamış bu mucize ürün bir T ile manifold - westinghouse arasına takılır.

Bu tüpün içinde ne vardır?

Yaylı diyafram.

Nasıl çalışır?

Gaz verdiğimiz sürece emme manifold içindeki basınç düşer,
Tüpün içindeki yay, diyaframı yukarı iter (lastik şişirme pompasının açık hali) ve içine hava dolar,
Gaz vermeyi bıraktığımızda ise kelebek kapanır, enjektörlere rölanti devrine yetecek kadar yakıt giderken hava akışı minimum düzeyde olduğundan üretilen güçte min düzeyde kalır ve manifold içindeki vakum değeri tekrar artmaya başlarken, tüpün içine dolan hava tersine emilir (tüp içindeki yayın gücü rölanti emme gücüne dayanamaz ve ilave havayı yakıt odasına gönderir), rölanti/cutoff düzeninde fakir karışım oluşur ve çok sayıda olmamak kaydiyle dur kalklarda, daha yüksek süratlerde tasarruf sağlatır ama İstanbul trafiği için belirtilen yüzdelerde kesinlikle olmaz.

Mesut bey sistemi taktıktan sonra düz vitesi 1800d/d değiştirme ihtiyacı duymuş (2.15) - e zaten bu sisteme sahip olmayan otomatik şanzımanlar hangi devirde değiştiriyor?

Ne kadar erken değiştirirseniz o kadar çok yakıt harcarsınız diye bir şey yok, 4. vites 1800 devirde elbette vites değişmez.

Ustamız benim anlattığım şekilde zaten anlatıyor (2.45) yalnız düşük süratte yada dur-kalkta 1km gidemez, çok daha yüksek süratte olabilir.

Benim Corolla D-4D MMT Cruise Control aracım uzun yolda 1200km yapıyordu.

Tüp geri hava beslemesi yaptığı sürece, rölantide/cut off da fakir karışım oluşur, ekonomi üretir. Ürün için fazla para istenmeyecekse, hava hortumlarına kelepçe takıldığı sürece kullanılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir, üreteceği emisyonları boşverin ama fakir karışım yüksek sıcaklık demektir, nerelere zarar verir? bir çok yere. Hemen zarar verirmi? Hayır LPG gibi zaman içinde oluşur ve LPG gibi aynı hasarları verir. İşte otomobil üreticileri tarafından tercih edilmeme sebebide budur.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #20 : Kasım 02, 2017, 00:54:25 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 184 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #21 : Kasım 02, 2017, 01:04:54 »
CC ile vgt yi kullanan arkadaş hidrojenli bir sistem ayarlamış kendine.Bırakalım da onu kullanmaya devam etsin :)
https://www.youtube.com/watch?v=ti6I3ltukpA

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2017, 01:09:52
Sır dolu açıklamalar var, sistem söküldüğünde değil takıldığında alışma süresi olur.

Emme manifold içindeki rölanti devir vakum değeri yüksektir çünkü gaz kelebeği 1mm'den az açıktır,
Gaz verdiğimiz zamanki vakum değeri düşüktür çünkü gaz kelebeği açıldığı için atmosfer basıncı pistonların emme yardımıyla rahatlıkla manifolda giriş yapar ve yanma odasına hücum eder.

Emme manifoldu, westinghouse sisteminin de havasını emer ve fren pedal basınç değerinin artmasına yardımcı olur.

İşte patenti alınmamış bu mucize ürün bir T ile manifold - westinghouse arasına takılır.

Bu tüpün içinde ne vardır?

Yaylı diyafram.

Nasıl çalışır?

Gaz verdiğimiz sürece emme manifold içindeki basınç düşer,
Tüpün içindeki yay, diyaframı yukarı iter (lastik şişirme pompasının açık hali) ve içine hava dolar,
Gaz vermeyi bıraktığımızda ise kelebek kapanır, enjektörlere rölanti devrine yetecek kadar yakıt giderken hava akışı minimum düzeyde olduğundan üretilen güçte min düzeyde kalır ve manifold içindeki vakum değeri tekrar artmaya başlarken, tüpün içine dolan hava tersine emilir (tüp içindeki yayın gücü rölanti emme gücüne dayanamaz ve ilave havayı yakıt odasına gönderir), rölanti/cutoff düzeninde fakir karışım oluşur ve çok sayıda olmamak kaydiyle dur kalklarda, daha yüksek süratlerde tasarruf sağlatır ama İstanbul trafiği için belirtilen yüzdelerde kesinlikle olmaz.

Mesut bey sistemi taktıktan sonra düz vitesi 1800d/d değiştirme ihtiyacı duymuş (2.15) - e zaten bu sisteme sahip olmayan otomatik şanzımanlar hangi devirde değiştiriyor?

Ne kadar erken değiştirirseniz o kadar çok yakıt harcarsınız diye bir şey yok, 4. vites 1800 devirde elbette vites değişmez.

Ustamız benim anlattığım şekilde zaten anlatıyor (2.45) yalnız düşük süratte yada dur-kalkta 1km gidemez, çok daha yüksek süratte olabilir.

Benim Corolla D-4D MMT Cruise Control aracım uzun yolda 1200km yapıyordu.

Tüp geri hava beslemesi yaptığı sürece, rölantide/cut off da fakir karışım oluşur, ekonomi üretir. Ürün için fazla para istenmeyecekse, hava hortumlarına kelepçe takıldığı sürece kullanılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir, üreteceği emisyonları boşverin ama fakir karışım yüksek sıcaklık demektir, nerelere zarar verir? bir çok yere. Hemen zarar verirmi? Hayır LPG gibi zaman içinde oluşur ve LPG gibi aynı hasarları verir. İşte otomobil üreticileri tarafından tercih edilmeme sebebide budur.



Ayrıca kompresyon freni yapmasını engellendiğiden bahsetmişler başka bir forumda.Vuruntu olmadığından bahsediyorlar.Dediğinizden yola çıkarak uzun dönemli testlere sokmaları gerek o halde.
2014 astra classic ııı 1.6 a16xer
2004 golf 1.6 fsi comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: ---
  • 1856 kere teşekkür etti
  • 2329 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #22 : Kasım 02, 2017, 01:15:56 »
Ayrıca kompresyon freni yapmasını engellendiğiden bahsetmişler başka bir forumda.Vuruntu olmadığından bahsediyorlar.

Vuruntu olmaz ama evet, tüpün içindeki hava bitene kadar kompresör oluşmaz. Uzun dönem testlere ihtiyaç yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 184 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
2014 astra classic ııı 1.6 a16xer
2004 golf 1.6 fsi comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 183 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #24 : Kasım 05, 2017, 14:36:02 »

Motorda sürtünme kayıpları sıfıra iniyormuş . (5.41)  Bunu yapan teknolojiyi bulun değil motor teknolojisi dünya makine teknolojisini baştan sona değişirsiniz :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 184 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #25 : Kasım 05, 2017, 16:47:30 »
Motorda sürtünme kayıpları sıfıra iniyormuş . (5.41)  Bunu yapan teknolojiyi bulun değil motor teknolojisi dünya makine teknolojisini baştan sona değişirsiniz :D

Sürtünme de değil sürtüşme :rofl:
2014 astra classic ııı 1.6 a16xer
2004 golf 1.6 fsi comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 161000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #26 : Ocak 13, 2018, 04:02:13 »
Merhabalar,

Konu oldukça ilginç ve belli ki bilgi kirliliği had safhada.

Motor cut off konumunda (yani enjektörler hiç yakıt göndermediği durumda) nasıl oluyor da fakir karışım oluyor acaba? Öyle ya karışımın fakir olması için az yakıt bol hava olmalı değil mi?

Benim arabam eski olduğu için oksijen sensörü yok diyelim; yeni araçlarda da mı yok ki fakir karışıma müsaade etsin?

LPG ile ne ilgisi var ayrıca kıymetli Toyota kullananlar? fakir karışımda ısının yükselmesi LPG'ye has bir durumdur. Benzinde güç kaybı olur ama benzin içindeki su ısınmaya müsaade etmez.

Yanılıyorsam lütfen bildirin.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 13, 2018, 04:07:59
Bir sorum daha olacak,

Silindire doğrudan müdahale etmeyen bir sistem kompresyonu nasıl iptal ediyor, lütfen bunu da izah eder misiniz?

Ben ürünün satıcısı filan da değilim, ama aracına taktırmış biri olarak kompresyon kaybı filan da görmedim. Böyle bir cihazı aracımızın güvenliğinden ödün vermek için taktırmış olabilir miyiz sizce? Kompresyon olmazsa olmaz bir unsurdur, vazgeçilemez; iptal edilemez...

Haksız mıyım acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: ---
  • 1856 kere teşekkür etti
  • 2329 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #27 : Ocak 13, 2018, 11:05:36 »
LPG ile ne ilgisi var ayrıca kıymetli Toyota kullananlar? fakir karışımda ısının yükselmesi LPG'ye has bir durumdur. Benzinde güç kaybı olur ama benzin içindeki su ısınmaya müsaade etmez.... Benzinde güç kaybı olur ama benzin içindeki su ısınmaya müsaade etmez.

Benzin içindeki su? Mazotta vardır ama benzinde? mazottakide yakıt filtresi tarafından tutulur. Benzinde LPG'ye oranla güç kaybı değil güç fazlası vardır çünkü yanma odasına giren yakıt sıvı olduğu için çok daha fazla karbon girmiş olur. Bu sebeple sıvı püskürtülen yeni LPG sistemlerinde güç kaybı yaşanmamaktadır, bu yeni sistemle bu kez sekman değil ama subap hasarlarından yine kaçış yoktur.

1- Sıklıkla kullanılan mevcut sistemlerde LPG gaz halinde gönderildiğinden, sekmanlar ile silindir arasında sürtünme düşürücü etki yaratamadığı için aşınma öncelikle sekmanlardan başlar.

2- 100 oktanlık LPG benzine oranla daha yüksek olduğundan aşırı ısı subapları eğer.



Silindire doğrudan müdahale etmeyen bir sistem kompresyonu nasıl iptal ediyor, lütfen bunu da izah eder misiniz?

Cut-off sistemi olmayan eski araçlarda ayak gaz pedalından çekildiğinde yani gaz kelebeği kapandığında hava alamayan motor kompresöre biner, yakıt tüketimi rölanti seviyesinde kalırdı (rölantideki motor saatte 4L+ gibi tüketim çıkarır). Araç motor kompresörü etkisi ile yavaşlamaya başlardı.

Cut-off sistemi olan yeni araçlarda ise, belli bir süratten sonra ayak gaz pedalından çekildiğinde yakıt akışı kesilir. Aracın, karbüratörlü, enjektörlü ama gaz pedal telli veya enjektörlü elektronik gaz pedallı olmasına göre farklı şekillerde çalışır. Ne yapar? Normalde, viteste hareket halindeki bir aracın yakıt akışını keserseniz araç en kısa mesafede durur. İşte bunun oluşmaması için bir şekilde emme manifolduna dolayısiyle silindir içine hava girişi sağlanarak aşırı motor kompresörü oluşmaması sağlanarak (marka ve modellerin seçimine göre) yakıt tüketmeden belirlenmiş olan süratin altına düşmediği sürece çok az kompresörle aracın akmasına izin vererek yakıt ekonomisi sağlanır.

Westinghouse fren sistemlerimiz nasıl çalışır? o yuvarlak davul içindeki hava, emme manifoldu tarafından emilir ve fren pedal gücü düşürülmüş olur. Biz gaz verdiğimizde kelebek açılır ve emme manifold içindeki vakum basıncı düşer, işte bu süper VGT içindeki yayın gücü, düşük manifold vakumundan daha fazla olduğundan içine hava biriktirir. Gazdan ayağımızı çektiğimizde ise, manifold içindeki vakum basıncı artmak istesede fabrika ayarlarında oluşamaz çünkü VGT içindeki havayı emmeye başlar ve kompresör oranı düşer, araç daha uzun mesafe akar, yakıt tasarrufu sağlar. İşte VGT'nin bir T ile bağlandığı nokta da burası, emme manifoldunun westinghouse borusu.

Oksijen sensörü olmayan eski aracınızda eğer cut-off sistemi yoksa, her ayağınızı çektiğinizde fakir karışım oluşacaktır. Bu nekadar zarar verir, verirmi? ne kadar sürede verir motorun teknolojisine bağlıdır. Bu arada, ayağınızı gazdan çekip fren pedalına bastığınızda sertlik hissi varsa, güvenlik konusunda risk teşkil ediyor demektir.   

Umarım sorun çıkartmadan çalışır. Eski araçların böyle şeylere ihtiyaçları var.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 184 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #28 : Ocak 13, 2018, 12:13:18 »
Motor frenini etkilemediğini video da göstermişler hangi video hatırlamıyorum youtube da bayağı videoları var.Soranlar çok olmuş hatta.Deneyimleriniz nasıl.Ayrıca zam gelmiş
2014 astra classic ııı 1.6 a16xer
2004 golf 1.6 fsi comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 161000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #29 : Ocak 14, 2018, 15:07:01 »
Ben hala motor frenini son derece verimli bir şekilde üstelik öne yığılma olmadan kullanıyorum, yani yavaşlama etkisini alıyorum ama bu konfordan ödün vermeden gerçekleşiyor. Ailemle arabaya bindiğimizde eşim "Bu araba zaten konforluydu ama vites geçişleri hissedilirdi, şimdi o da kalmamış." yorumunu yaptı.

Bu arada benim aracım 1994 Corona 2.0GLi, Avensis'den önceki nesil...

Her 10 km hızda 1 vites atmamı sağlıyor, yani 50-60 km ile seyahat ederken ben 5. vitese atmış oluyorum. 2000 devirde ayağımı gaz pedalından çektiğimde keskin bir yığılma yaşardım. 1500 devire düşünce yeniden gaza basarcasına ileri hareketlenme olurdu. (Bu hal bana enjektörlerin tam cut off yaptığının kesin delili gibi geliyor.) Şimdi cut off hissediliyor yine ama geçişler çok daha yumuşak oluyor. Bu arada hemen belirteyim düşük devirlerde vites atınca vitesler çok daha kolay geçiyor. Benim tercihim 1500 devirden sonra bir üst vitese geçmek...

Hızımı arttırmak istemediğimde gaza basmıyorum. Aynı hızda kalmak istediğim hallerde sürekli sabit gaza basmak yerine ara ara gaz pedalına dokunup çekiyorum. Araç akıp gidiyor. Gaza basmadığım her zaman tasarruf etmiş oluyorum. Bunu şu şekilde izah edebilirim: İstanbul'da oturuyorum ve sabit bir güzergahtan arabamla işe gidip geliyorum. 40 litre LPG ile ortalama 300 km yol yaparken; şu aralar 360 km yapmaya başladım. VGT haricinde bir değişiklik yapmadım; yani hava filtresi bile aynı...

Mesaj Birleştirildi: Ocak 14, 2018, 15:23:35
Bu arada Kıymetli hemşehrim Tekin Bozbey'e de selam ve saygılarımı sunarım.
Sekmanlar ile silindir arasındaki sürtünmeyi motor yağı engellemez mi efendim? Motor yağı ince bir film tabakası oluşturur ve sekmanlar piston başları gibi silindire en yakın bulunan parçalar korunur diye biliyorum ama hatalıysam düzeltirsiniz. Supab arızası çoğunlukla LPG ateşleme zamanının gecikmesi ve halen yanmakta olan LPG'nin supab kollarını yalayarak atılmasından kaynaklanır. Alüminyum motor ve motor parçaları ise yanmanın tam ve gerektiği kadar zamanda yanmaması sebebiyle aşınmaya maruz kalır. Bu durumlar usta eller tarafından yapılmış LPG montajından ve ayarlamalardan sonra yaşanmaz.

Bu arada bir konuda haklısınız Benzin içerisinde su yok. Ancak oldukça farklı ve bol oranda koruyucular mevcut.

Fren pedalındaki sertlik yalnızca aracın motoru çalışmıyorken oluyor. Bu da olması gereken bir şey zaten. Haricinde fren pedalı olması gereken sertlikte.

İlgi ve alakanız için minnettarım sayın Tekin Bey. Bilmem gereken başka konularda da önerileriniz varsa bilin ki benim için altın değerindedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: ---
  • 1856 kere teşekkür etti
  • 2329 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #30 : Ocak 14, 2018, 18:50:29 »
Sekmanlar ile silindir arasındaki sürtünmeyi motor yağı engellemez mi efendim? Motor yağı ince bir film tabakası oluşturur ve sekmanlar piston başları gibi silindire en yakın bulunan parçalar korunur diye biliyorum ama hatalıysam düzeltirsiniz.

Doğru, motor yağı sürtünmeyi azaltmak içindir. Fakat bilindiği üzere motor yağını benzin veya dizel sıvılaştırarak inceltir ve yok eder. Yani piston/sekman aşağı doğru inerken yağ vasıtasıyla kayganlaştırılmış silindir yüzeye temas ederken aşınmaz ama yukarı yönlü hareket esnasında yanma odası içindeki benzin ve alev tarafından yok edilmiş yağsız silindir çeperinde zorlanır. Hatta diesel yakıtla çalışan motorlarda silindir içindeki patlama/basınç benzine oranla çok daha fazla olduğundan, yanmış yakıt sekmanların arasından kaçarak motor yağına bulaşır. İşte bu zorlanmaların yaşanmaması için yakıt üreticileri milyarlar harcamıştır ve geliştirilmiş molekküller tarafından sekmanların yağlanması yanma odası tarafından da desteklenmiş olmaktadır. Bu konudaki en gelişmiş yakıt Shell Dynaflex'tir.

Supab arızası çoğunlukla LPG ateşleme zamanının gecikmesi ve halen yanmakta olan LPG'nin supab kollarını yalayarak atılmasından kaynaklanır.

Elektronik ateşleme sistemleri çıkmadan önce kullanılan distribütörlü sistemlerde de erken veya geç ateşleme ayarları sıklıkla yaşanırdı ama subap eğrilmeleri olmazdı. Geç ateşleme ile zamanında ateşleme arasındaki egzost subabı ısı farkı yoktur, her ikisindede egzost subabından geçen gazın sıcaklığı aynıdır. Soğuk motorun zor çalışması, avans vurması ve performans kaybı gibi yan etkileri vardır. Bazı firmalar tarafından, emisyonu düşürmek için,  kısa bir süre üretilmiş, daha yüksek ısı üreten fakir karışım programlamalarında bile subaplar eğrilmemiş sürekli aşırı genleşip daralan egzost manifoltları çatlamaları yaşanmıştır.

LPG'li motorlar için üretilmiş titanyum yada farklı madenlerden üretilmiş subaplar kullanıldığı halde bunlarda eğrilmeden nasiplerini almaktadır. 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 161000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #31 : Ocak 15, 2018, 02:34:48 »
Neden kırmızı renkle cevap verdiğinizi anlamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: ---
  • 1856 kere teşekkür etti
  • 2329 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #32 : Ocak 15, 2018, 06:52:26 »
Neden kırmızı renkle cevap verdiğinizi anlamadım.

Ekranda siyah yazının yanında diğer renkli yazılar parlak kalıp zor okunduğundan. Yada gözlüklü olduğum için bana öyle görünüyor..

Üstteki son bölümü mavi yaptım, siz nasıl görüyorsunuz?
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 149000
  • Kan Grubu: 0+
  • 341 kere teşekkür etti
  • 232 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #33 : Ocak 15, 2018, 14:08:40 »
Motor konusunda uzman arkadaşlarımızın bu VGT hakkındaki kullanılabilirlik görüşleri nedir? Fayda ve mahzurları nelerdir? Bir zamanlar LPG çıktığında da bu ve buna benzer yorumlar yapılmıştı. Son kullanım önerileri nelerdir?
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 341 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #34 : Ocak 15, 2018, 14:23:36 »
o videonun o zaman altına da yorum yazmıştım youtube da,bence tamamen hikaye,madem bu kadar büyük bir buluş bu kadar ucuz ve gerçekten verimli uğraşacağına tek tek millete satmaya çalışacağına patenti gitsin satsın markalara :) tüm dünya ya insanlığın yararına hizmet etmek varken işte youtube da ne kadar verirsem hesabı...
ek olarak:ben bunu gıda intolerans testlerine benzetiyorum,aslında hikayedir hiç bir bilimsel kesinliği yoktur ama seni dürter o içsel ses hani bir yaptır dersin de bi tarafına tutuşturursun parayı da sonuç çıkınca aydınlanırsın o hesap :) meraktan meraktan :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 184 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #35 : Ocak 15, 2018, 15:11:17 »
Faydalı gibi dursa da çok pahalı
2014 astra classic ııı 1.6 a16xer
2004 golf 1.6 fsi comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 50000
  • Kan Grubu: ---
  • 9 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #36 : Ocak 15, 2018, 16:15:42 »
her şeye tamam diyeceğim de o 1.5 -2 litrelik tüp motorun kaç saniyelik hava ihtiyacını saklayabilir ki 1 saniye bile olacağını sanmıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 184 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #37 : Ocak 15, 2018, 18:27:24 »
Tekin abi bunlar da vgt gibi bir alet mi? @Tekin Bozbey (21136)

2.si hava filtre kiti

VR YARıŞ-F1-Z Çift Türbin Turbo Şarj Hava Emme Gaz Yakıt Tasarruf Fan Araba Supercharger VR-FSD11
 http://s.aliexpress.com/JVzEvArq?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Soğutma Sistemi Soğuk Besleme İndüksiyon Kiti
 http://s.aliexpress.com/IJN7rqIf?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)
2014 astra classic ııı 1.6 a16xer
2004 golf 1.6 fsi comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1496 kere teşekkür etti
  • 2117 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #38 : Ocak 15, 2018, 18:44:40 »
Tekin abi bunlar da vgt gibi bir alet mi? @Tekin Bozbey (21136)


VR YARıŞ-F1-Z Çift Türbin Turbo Şarj Hava Emme Gaz Yakıt Tasarruf Fan Araba Supercharger VR-FSD11
 http://s.aliexpress.com/JVzEvArq?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Soğutma Sistemi Soğuk Besleme İndüksiyon Kiti
 http://s.aliexpress.com/IJN7rqIf?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Hayır bunlar elektrikli supercharger denen basit bir fandan ibaret. Çin işi olanların pek bir etkisi yok. Fakat kaliteli olanların 30 sn ye kadar iyi bir ek giriş basıncı sağlıyor bu da sadece gaz pedalının sonuna yerleştirilen butonla aktif oluyor. Yani taö gaz yapınca fazladan hava girişi sağlıyor.

Vgt olayı bence de safsata. Faydalı olsa olsa agrefif dur kalk yapanlara işe yarayabilir. Onun haricinde bir artısı yoktur hatta bence maf sensörünü yanıltıp aracı fakirde çalıştırarak işe yarıyor olabilir.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: ---
  • 1856 kere teşekkür etti
  • 2329 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #39 : Ocak 15, 2018, 19:14:20 »
Tekin abi bunlar da vgt gibi bir alet mi? @Tekin Bozbey (21136)

VR YARıŞ-F1-Z Çift Türbin Turbo Şarj Hava Emme Gaz Yakıt Tasarruf Fan Araba Supercharger VR-FSD11
 http://s.aliexpress.com/JVzEvArq?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Soğutma Sistemi Soğuk Besleme İndüksiyon Kiti
 http://s.aliexpress.com/IJN7rqIf?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Bu ürünlerin test videolarını izlemiştim, hatta elektrikli olanlarıda var, malesef yapılmış oldukları maden değerlerinden başka hiç bir değeri yok.
Teknolojik zarar sıfır/ Teknolojik fayda sıfır.
Cebe yansıması = Zarar

VGT, eski nesil (karbüratörlü) araçlarda fayda sağlar, zaten o dönemlerde de benzer ürünler vardı. Günümüz teknolojili motorlarda zaten aynı işi aracın beyni motora yaptırıyor, ilave sistemler mevcut programlamayı sadece bozar.

Etiketler: