Gönderen Konu: Otomobil incelemeleri  (Okunma sayısı 2191 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Otomobil incelemeleri
« : Ekim 29, 2017, 10:56:38 »
Selam;
Otomobil incelemelerinizi, öznel görüşlerinizi ve nesnel tespitleri bu başlık altında paylaşabilirsiniz.
Amaç bir aracı ya da düşünceyi tartışmak değil, görüşleri ortaya koymak. Beğeniler, görüşler, öncelikler kişiden kişiye değişebilir.

2017 Honda Civic:
Motor bölümü daha iyi olmalı özellikle kablo-soket ve kaynak konusunda.
İç tasarım ve malzeme kalitesi oldukça iyi, hareketli bir tasarım mevcut. Arka koltuk alanı da oldukça tatminkar.

2017 Opel Crossland X:
Capture rakibi gibi. Malzeme kalitesi yer yer orta, yer yer orta altı. Koltuklar çok düz gibi, belki üst donanımda farklıdır. Capture makyajlı hali ile daha heyecan verici gibi. Amaç karşılaştırma değil tabi.

2017 Opel Astra Hb:
İç malzeme kalitesi yer yer iyi, yer yer orta. Bazı yerler çizilebilirmiş gibi duruyor ama bu zamanla belli olur, diğer yandan bu kaplamalar kesinlikle elit bir hava vermiş. Kapılar kapanınca yalıtım orta düzeyde geldi bana. Arka koltuk alanı da orta düzey. Motor bildiğiniz dizel 1.6 136hp. Test edenler yorumlar.
Kapıdaki anahtar girişi demode geldi bana.

2017 Opel Insignia:
Fiyat 1.6 dizel için yüksek. Opc versiyon oldukça albenili, hem içte, hem dışta. İç alan sınıfına göre normal ön ve arkada. Orta konsol iyi tasarlanmış. Donanım yüksek. Spor bir D sınıf havası var. Heaf up display güvenlik için iyi. Sanırım bu yüzden asıl göstergeler biraz düz, sıradan. Bence en farklılaştıran özelliği; tavan iç tasarımı, rengi. Tam bir Kara Mamba. Üstelik bu siyahlık hiç kasvet vermemiş, bence, ayrıca bayan gözü ile de oldukça başarılır. Havalandırmalı koltuklar da bu sınıf için bence olumlu, bu da ihmal edilmemiş.
Motor kaputu hem spor, hem klasik duruyor, farklı.

2017Honda Crv:
Donanımı yüksek versiyon cam tavanlı, 4 çeker, 160Hp lik 1.6 dizel. Tork da 350Nm.
Bağaj açma, kapama bu tarz araçlarda olması gerektiği gibi tuşla kontrollü. Kapı açma ve kapama da iyi his veriyor. Cam tavanın ferahlığı ortada. İç malzeme kalitesi orta düzey, hareketsiz. Civic'ten sonra cezbetmiyor. Fiyato ile kıyaslayınca, daha uyguna, daha albenili modeller var.

Toyota Club Türkiye

Otomobil incelemeleri
« : Ekim 29, 2017, 10:56:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '17
  • 15 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #1 : Ekim 29, 2017, 14:04:06 »
Hakan bey, peki honda crv ile skoda superb arasında kalsanız hangisini tercih edersiniz? ikisi de dizel otomatik ve en üst donanımda olsa...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #2 : Ekim 29, 2017, 22:42:27 »
2016 megane hb gtline 1.6 dizel
Malzeme kalitesi gayet tatmin edici,içerideki ve dışarıda kullanılan teknoloji(multimedia,interior aydınlatma,dış aydınlatma) yeterli düzeydeydi.Motor ekonomik ve performanslı.Tasarım oldukça modern.Özellikle önü.İç mekan aydınlatması sıra dışı

2013 astra h 1.6  benzinli classic 3(halen kullandığım)
Efsane kasa corolladan sonra oldukça güven verici hissettiriyor.Direksiyon sert(kimisi bmw direksiyonuna benzetir.),amortisörler de genel olarak sert ama konfor anlamında eksiklik hissetmedim.Viraj kabiliyeti çok tatmin edici.Arka kısmı hafif olmadığı için kolay kolay kopmuyor.Limitlerini çok zorlarsanız bilmiyorum.Esp yok şuan kullandığım araçta benim için eksiklik sayılabilir.Yalnızca easytronic şanzıman ile sunmuşlar.Frenler 4 disk abs ebd.Aracın verilerine göre seçilmiş,ne eksik ne fazla.Ani frenlerde alışmak gerekiyor :) İlk kullandığımda bayağı güçlü gelmişti alışmadığım için.Virajlara girerken koltuğu hafif indirip direksiyona gömülmek zevk veriyor.2016 megane gtline süren arkadaşım kapıların ağır olduğundan bahsetmişti.Açarken kapatırken şaşırdı.Eksileri gaz pedalı elektronik olduğu için biraz hissiz.Şöyle ki basıyorsunuz da jeton geç düşüyor sanki.Çok rahatsız ederse pedal commender,pedal box vb tercih edilebilir. Ve subapların zamanla eridiği söyleniyor.Özellikle lpg bu sorunu hızlandırıyor.Yaklaşık 1000tl gibi masrafla çelik subap taktıranlar var.Uzun yolda yol tutuşu sessizliği ve güven vermesi hoşuma gidiyor.Ara hızlanmaları fena değil gaz pedalı iyileştirilirse daha iyi olacaktır.
Malzeme olarak göğüs paneli yumuşak plastik his olarak gayet yeterli bu sınıfta ,orta konsol sert plastik ve metal görünümlü,kapıların üstleri yumuşak altları sert plastik,koltuklar; özellikle sürücü koltuğu konforlu ve sarıyor spor hissettiriyor.Yakıt 40 kuruş civarlarında.İçerideki ekranlar biraz demode duruyor.Yeterli eşya gözü var diyemem.Kullandığım modelde mercek yok farlarda bu da benim için bir eksi.Kendim monte etmeyi düşünüyorum.Yalıtım olarak 100 120 ye kadar pek yol sesi gelmiyor.Ön düzeninin de sağlam olduğunu düşünüyorum.Araç gaz pedalından ötürü sakin hissettiriyor.Uzun yolda basarsanız gidiyor.Direksiyondaki ses açma kısma butonları zamanla aşınabiliyormuş yenileyenler var..

1998 Corolla 1.6 xei special
Araç mekanik olarak sorun çıkarmamaya programlanmış.Ön göğüs kısmından takırtılar gelebiliyor bazen.Ancak bir hyundai excel kadar trim sesi yok.(Excel kadar trim sesi çıkaran araç görmedim.)Frenler malesef zayıf.Hızlanma olarak gayet hisli ve performanslı hissettiriyor.5 6 senelik kullanımda çok büyük bir masraf çıkarmadı.Hiç servise de götürmedik bakımları sanayide yapıldı.Rüzgar ve yol sesini alıyor.Uzun yolda müzik açarsanız yol sesi ve motor sesi müziği bastırıyor.Yere yakın olması dolayısıyla viraj kabiliyetinin iyi olduğunu duydum ama ben 1 2 defa kaydırmıştım.Konfor olarak model ve yaşına göre güzel.Vitesi de gayet net ve kemikli.Aerodinamik olarak iyi bir araba.Ama arkası bana biraz hafif geldi.Kalın yanaklı lastik,spoiler ve iyi bir yaylarla güzel yol tutuşu sağlanır

Honda civic 1.6 ies 2001
Nedendir bilmem corolla bana daha konforlu ve tok hissettirdi.Onun dışında hemen her yeri aynı gibi.Bagaj açma yerinden tutun kapı direklerine, koltuklara vs corollayı çok andırdı.Yalıtım honda da da zayıf malesef.Ve aynı corolla gibi yere yakın bir yapısı var.İçine bindiğimde corollanın başka bir versiyonunu kullanıyormuş hissine kapıldım.Civicte 3 kollu direksiyon vardı.Corollada 4 kol direksiyon olması daha güzel hissettiriyormuş.Saç kalınlığı çok düşük düzeyde geldi, belki yalıtım düşüktür o yüzden öyle gelmiştir bilemiyorum.Sanki motor kabinde ya da siz dışarıda oturuyorsunuz.

Chevrolet Kalos 1.2. 2005
Malzeme kalitesinden oldukça kısılmış 1.2 motor olmasına rağmen 1.4 gibi bir his verdi bana.2005 model olmasına rağmen yaşıt rakiplerini pek yakalayamamış gibi hissettirdi.Ve bu araç max 50 60 bin kmlerde.Yol tutuş olarak bilemeyeceğim sınırları zorlamadım.

Volvo s60 2014
Şuana kadar en çok beğendiğim arabalardan olmuştur.Tasarım ve konumlandırmadan dolayı ön tarafta adeta kokpitte gibi hissediyorsunuz. Malzeme kalitesi ortada zaten.Araç giderken, frenlerken, vites değiştirirken en ufak bir sarsıntıyı hissetmedim.Uçan halının üzerinde gider gibi gidiyor. Müthiş bir konfor var.Binince yok artık dediğimi hatırlıyorum.Eksi yönleri benim için yok 🤔Belki piyasası, maliyetleri olabilir bilmiyorum.

Bmw e39 528i
Performansı arka lastiklerde direk hissediyorsunuz.Malzeme kalitesi yılına göre üst sınıfta yine.Yalıtım da yılına ve rakiplerine göre oldukça iyi.

Skoda superb
Üst segment araçta olduğunuzu hissediyorsunuz,oldukça büyük bir araba ve bir sürü değişik buton vardı.

Vw cc mk1
Üst segment bir araba olduğu yine kalitesinden belli oluyor.Arka kısım daralıyor.Ona rağmen ben bir sorun yaşamadım.Şanzımanı ve motoru dolayısıyla hızlı bir araba ve sarsıntısız.Yol tutuşu ve malzeme kalitesi aracı belli ediyor.Direksiz camları ayrı bir hava katıyor.Yalıtım olarak da üst sınıf diyebiliriz.

Toyota auris 1.6 comfort extra
Dış tasarım ve iç mekan olarak gayet modern bir araç,içi ferah.Kapı içlerini beğenmedim kişisel olarak.Biraz daha sağlam ve iyi yapılabilirmiş dedim.Direksiyonu çok hoş özellikle.Yalıtım olarak biraz daha iyisini beklerdim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #3 : Ekim 30, 2017, 15:15:10 »
Hakan bey, peki honda crv ile skoda superb arasında kalsanız hangisini tercih edersiniz? ikisi de dizel otomatik ve en üst donanımda olsa...
Şkoda tramvay vs deseniz anlatabilirim ama SuperB detaylı tecrübem yok.
Son kasası dıştan orantılı duruyor. Konfora yönelik olmasına rağmen gördüklerimde hep büyük jant var, yol tutuşa olumlu etki edeceği kesin ama konforuna bakmak lazım.
Crv yerine daha makul ve kullanışlı araçlar var. Ben Kadjar'ın içini daha güzel gördüm. Donanım da fena değil.

Orçun, son kasa Astra'da kapı için özel bir yaklaşım hissetmedim. 90 laron ortasında S serisi ise bu konuda bence çok farklıydı. Gerçekten genişti kapıları da, camları da. Yalnız kapı menteşelerinin verdiği his de etkileyebiliyor, örneğin yağlayınca sanki kapı hafiflemiş gibi geliyor.
Profilindeki Astra ise bence tasarım olarak farklı bir noktada. Yanlış hatırlamıyorsam İtalyan tasarım. En kibar kasalı araçlardan biri bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #4 : Ekim 30, 2017, 22:50:54 »
Daha sonra çıkan astra J ler daha modern her anlamda bence. Ben olsam j ile h ı aynı zamanda üretip satmazdım.Astra j ler 2009 da başlıyor.Astra h 2013 te son buluyor.2014 çıkışlı kullandığım. 2004 2005 te başlıyor bildiğim.10 yıl bir araba aynı kasa olarak üretilir mi ilginç :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #5 : Ekim 31, 2017, 00:03:35 »
Daha sonra çıkan astra J ler daha modern her anlamda bence. Ben olsam j ile h ı aynı zamanda üretip satmazdım.Astra j ler 2009 da başlıyor.Astra h 2013 te son buluyor.2014 çıkışlı kullandığım. 2004 2005 te başlıyor bildiğim.10 yıl bir araba aynı kasa olarak üretilir mi ilginç :)
Opel ilginç bir şekilde bunu yapıyor abi.Astra g de 1998de başlayıp 2009a kadar satılmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Demekki şatışlardan memnunlar değişim yoluna gitmiyorlar  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #6 : Ekim 31, 2017, 12:17:32 »
Bence bu konuya daha fazla rağbet olmalı güzel bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #7 : Ekim 31, 2017, 14:02:46 »
80 lerin sonunda bayide görme ve inceleme şansı bulduğum Cressida geldi aklıma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #8 : Aralık 04, 2017, 09:02:21 »
80 lerin sonunda bayide görme ve inceleme şansı bulduğum Cressida geldi aklıma.

 O zamanlar motor vergi durumları neydi acaba? 2.0 motormuş cressidalar.
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #9 : Aralık 30, 2017, 15:53:53 »
2017 Dizel Suzuki Vitara
Dıştan oldukça hoş duruyor, ne büyük, ne küçük. Özellikle otomatik ve dört çeker özelliğini bir arada sunması çok güzel. Benzinli atmosferik ve aşırı beslemeli versiyonları da iyi alternatifler. İç genişliği de dışına göre fena değil. Yalnız dizelin fiyatı yüksek görünüyor, 1.6lt olmasına rağmen.
İç malzeme kalitesi için olumlu bir şey söylemek zor, Hilux ya da Ranger gibi araçlar daha otomobil gibi bu konuda. Gerçekten iç kaplama kalitesi ve dizayn heyecan vermedi. Açılır cam tavan ise ferahlık sağlıyor.
Motor bölümü genelde derli toplu, ancak çamurluk içlerinden davlumbazların görünmesi olmamış, basitçe iç çamurluk şeklinde kapatılabilirmiş o bölge. Kablo soket uçlarının açıkta olmaması ise güzel.

2017 Ford Kuga
İç dizaynı orta seviyede, göstergeler biraz daha heyecan verici olabilirmiş. Ancak malzeme kalitesi ve havası tatminkar ve keyif veriyor. Aracın fiyatı ise yüksek. Araç dıştan yüksek sw gibi görünüyor ama biniş ve inişler kolay. Dıştan da heybeti makul seviyede, tam orta sınıf Suv gibi.

Bilgiler tamamen özneldir!.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #10 : Nisan 15, 2019, 19:05:26 »
Hafta sonu statik halde incelediğim bir araç hakkındaki görüşlerimi de sizler ile paylaşmak isterim, her ne kadar otomobil ve akaryakıt fiyatları çok olumlu seyretmesede.
Volvo V40 T3
Araç makyajlı kasa. Ancak genel olarak dış tasarımı hala oldukça yeni duruyor. Hoş bir sportif HB-Sportwagon tasarımına sahip aracın dışında bazı detaylar oldukça modern duruyor. Özellikle Thor'un Çekici tasarımlı gündüz aydınlatması tamamen özgün.
Aracın yan çizgileri de aerodinamik bir etkiye sahip gibi, arkaya doğru hafifçe yükseliyor. Bu arka yolcu bölümü tasarımında nispeten yüksek cam çizgisi ve dolayısı ile daha az görüş alanına neden olsa da açılamayan panaromik cam tavan ferahlık sağlıyor. Bagaj kapağı tasarımı da oldukça sportif. Tamponlar ise üretim amaçlarını yerne getirir tarzda, yeterli ölçü ve yüksekliklerde üretilmiş.
Aracın içine geçince geniş olduğunu hissettiriyor. Ancak tamamen elektrik ayarlı sürücü koltuğunda ayar çok rahat yapılıyor ve oldukça iyi bir sürüş pozisyonu elde edilebiliyor. Ben bu konuda titiz olmama rağmen araçta rahat edebildim. Sürücü koltuğu bana göre ayarlı iken arka bölümde de oldukça iyi bir diz mesafesi vardı. Zaten aracın boyu da bunu destekliyor.
Gösterge paneli benim için idealden ir eksik. Kendi görüşüme göre gösterge panelinin ortasında navigasyon oldukça kullanışlı bir özellik olurdu. Bunun dışında gösterge paneli farklı şekillerde ayarlanabiliyor ve yine tercih ettiğim bir özellik olan dijital hız göstergesi çok kullanışlı. Bu gözü de yormuyor.
Araç bilgilendirme ekranı ise bir çok diğer markada olduğu gibi sonradan takma tablet formatında değil ön göğüsün içinde ve görsel olarak iyi bir konumda. Ayrıca etkili çalışıyor (her fonksiyonuna bakmadım).
Aracın direksiyonu da konfor ile sportiflik arası bir hisse sahip materyal ve tasarım olarak. Şanzıman viskoz kavramalı tam otomatik 6 ileri. Aracın motoru da 1.498cc hacimli ve aşırı beslemeli, 152Hp ve 250Nm güç üreten bir ünite. Fabrika verisi değerler iyi görünse de, pratikte, özellikle şehir içinde yakıtı iyi hesaplanmalı. Ancak şehirler arasında nisğeten ekonomik olacağı ve iyi bir çekişe sahip olacağı tahmin edilebilir.
Araçta iç malzeme kalitesi tatminkar (bence). Rahatsız eden bir nokta görünmüyor. Şımartmasa da, özellikle görünür kesimlerde kullanılan malzeme dayanıklı ve hoş bir izlenim bırakıyor.
Aracın kapıları ağır bir his veriyor. Kapı menteşeleri de diğer araçlara göre daha farklı bir yapıda ve dolgun görünüyorlar. Aracın kapıları kapatıldığında, sesi iyi bir şekilde izole ediyor.
Orta konsuldaki kumanda düğmeleri oldukça muhafazakar ancak ergonomik. Kullanımları kolay ve anlaşılır. Orto konsolun arkasına konumlandırılmış göz ise bana çok anlamlı gelmedi, gerçi bu sayede kumanda düğmeleri sürücü ve ön yolcuya daha yakın konumlanabilmiş.
Araçta kendimce karşılaştığım olsumsuz yönler ise;
Arka yolcu koltuğu iki kişi için ideal tasarımda. Ancak ortada üçüncü kişi için uzun yolculuklar yorucu olabilir. Bu koltuk tasarımından kaynaklı bir durum. Gerçi araç ne kadar 5 kişi ile kullanılır, bu da önemli.
Aracın boyutları ve sınıfı dahilinde düşünüldüğünde, bagaj hacmi küçük kalmış. İki katlı bir bagaja sahip, kullanımı da kolay ancak süspansiyon sisteminin tasarımından kaynaklı olarak özellikle enden dar bir tasarımı var.
Aracın oldukça teknolojik özelliklerine kaputtaki su fıskiyeleri ve kaputu üstünde kalan silecek kolları (aerodinamik açıdan) uygun görünmüyorlar. Kaputtaki su fıskiyeleri çok belirgin.

Aracın ham fiyatı 107.000 TL ve incelediğim modelde 185.000 TL civarı idi. Bunların yanında, araçta oldukça esnek bir opsiyon alım listesi bulunuyor. Bagaj separatöründen, arka koltuk ısıtmaya, navigasyondan, farklı deri ya da kumaş koltuk kaplamalarına, daha gelişmiş müzik sistemine kadar. Renk olarak da oldukça farklı opsiyonları mevcut, aynı şekilde jant için bile çok farklı tasarımlar arasında seçim yapılabiliyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #11 : Nisan 15, 2019, 21:42:43 »
Aracin yakit tuketimi hakkinda gozleminiz oldu mu?
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #12 : Nisan 16, 2019, 00:33:47 »
Bende geçen hafta bayide incelediğim yeni corolla hakkında yazmak istiyorum birazcık;

Öncelikle aracın tasarımını başarılı buldum fotoğraflarda görüyordum hep,canlı hali gayet iyi ama insan keşke aurisin ön tasarımı olsaydı demeden edemiyor.Yeni aurisin yani corolla hb'in tasarımını daha ilgi çekici bulduğumu söylemek isterim.

İç mekan konusunda bayide en boşundan en dolusuna kadar her paketten vardı her birine teker teker bindim.Ve bu araç alınacaksa sunroofsuz alınmalı.Sunroof olan modelin tavan yüksekliği eski nesiline göre çok geride kalmış.Corollayı emekli memur arabası imajından çıkarmışlar bu tasarımla ama iç mekandaki genişlikten fazlasıyla ödün verilmiş.Corollanın alıcı kitlesinin büyük bir bölümünü geniş aileler oluşturduğu düşünülürse iç mekandaki daralma corolla için fazlasıyla büyük bir dezavantaj bana kalırsa.

İç mekandaki daralma dışında aracın iç mekanında kullanılan malzemelerin büyük bir kısmı yumuşak plastik ve bu benim fazlasıyla ilgimi çekti.Eski nesilinin çok fazla sert plastik olduğu düşünülürse bu anlamda yeni corolla kendisini ileri taşımayı başarmış.Ayrıca genel olarak aracın iç mekan tasarımını ben beğendim.Gösterge panelinden tutun konsolun şekline kadar bence güzel duruyor ve o eski sıkıcı corolla modundan çıkmış

Bagaj konusunda eski nesiliyle aynı bagaja sahip diye biliyorum rakipleri hacim arttırırken corolla sabit kalmayı tercih etmiş.Benim gibi genç nesil için o bagaj fazlasıyla yeterli ama kalabalık aileler için daha geniş bagajlı rakipler değerlendirilmeli.


Birazda baz pakete değinmek istiyorum bayide bulmayı ummuyordum ama bir tane vardı.Vision donanım olarak geçen halk arasındaki haliyle en boş paket corollaya hiç özenilmemiş açıkçası.Gösterge panelinin tasarımı çok özensiz duruyor.Hali hazırda e160ta kullanılan paneli kullansalarmış bari bu halini hiç beğenmedim.Ayrıca o nasıl çirkin bir teyp'tir böyle.Bu araca bu teyp hiç olmamış resmen ben burdayım diye sırıtıyor.

Birde benzinli seçenekteki motor kapağını nasıl kaldırırsınız ya.Hayır maliyeti ne olabilirki 10 liralık plastik sonuçta.Bir çuval para veriyorsun ve motoru açtığında seni rezalet bir motor bloğu karşılıyor.

Genel olarak toparlarsak sıfır araç fiyatları göz önünde bulundurulduğunda Toyota bence bu araç için insaflı bir fiyattan giriş yaptı.0 araç alıcak olsaydım kesinlikle değerlendireceğim bir araç olurdu.Eksikleri yokmu.Elbette var.Ama genel olarak başarılı bulduğumu belirtmek isterim.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #13 : Nisan 16, 2019, 21:36:43 »
Aracin yakit tuketimi hakkinda gozleminiz oldu mu?
Sadece durağan halde inceledim. Açıkçası motor verileri oldukça iyi ve uygun, sabit hız kullanımlarında nispeten düşük tüketimler elde edilecektir diye düşünüyorum ancak, performansı ile doğru orantılı olarak yakıt tüketimi yüksek değerlere ulaşabilecek bir araç gibi duruyor. Çünkü ağırlığı da oldukça yüksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #14 : Nisan 17, 2019, 10:21:01 »
Corolla yılın aracı seçilmiş.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #15 : Nisan 18, 2019, 14:18:42 »
Sonunda yeni corollayı gidip yerinde test etme imkanı buldum. Toyota bu sefer gerçekten çok şık bir araç çıkarmış ortaya. Donanım ve teknolojik yönden beni fazlasıyla memnun etti. Beğenmediğim tek yönü sunrooflu olan modellerde tavan çok basık geldi. Şoför tarafında bu durum pek hissedilmiyor ancak yan koltuk ve arka koltuklarda benim gibi iri olanlar için biraz can sıkıcı olabilir. Keşke yan koltukta da yükseklik ayarı olsaymış bu durumu biraz daha tolere edebilirdi.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #16 : Nisan 21, 2022, 19:03:29 »
Geçenlerde yeni Honda Civic'i kısmen inceledim. Öznel görüşlerim şu şekilde oluştu.
İçi hala geniş. Ön konsol kibar tasarlanmış ve sade. Yalnız donanıma göre farklı kaplamalar vardı, beni hiç bir çok tatmin etmedi. Arka bölümde diz mesafesi oldukça iyi, baş mesafesi ise sunroof tasarımı nedeniyle yeterli değil. Bu tasarımın bazı güvenlik sorunları da var bana göre.
 Arka bölümün koltukları 3 kişi için tasarlanmış, yan destekler zayıf bu yüzden. Arka koltuk sırtlığı yanındaki düşük kalitedeki plastikleri anlamadım.
Motor bölümünde farklı üniteler mevcut güçlerine göre. Sanırım daha büyük motorlarla da bazı bölgelerde bılunacak araç, çünkü bazı boşluklar motor üstü kapak da olmadığından görülebiliyor. İç çamurluk kaput birleşme yerlerinde plastik kanal olmalıydı bana göre, yağmur suyunun nereden akacağından emin olamadım.
Aracın önden ve arkadan görünümü oldukça kibar ve albenili. Kendine kas, hem spor, hem ağır bir havası var.
Fiyatlar ise 600'ler denebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #17 : Nisan 21, 2022, 22:34:14 »
Bir zamanların Otomobil otoritesi Halit bolkandan Yeni Civic daha doğrusu Accord mirasçısı ortaya karışık yeni kasa incelemesi,iyi seyirler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #18 : Nisan 22, 2022, 15:32:37 »
Geçen ay 2021 Clio 1.0 tce xtronic touch aldık eşim için. 2. Araç olduğu için daha ancak 300 km kullanabildik ancak beklentimin üstünde çıktı.

Sürüş hissiyatı, direksiyon hissiyatı, sessizliği, çukurlarda amortisörlerinin tokluğu, kapı kapanma sesi vs. Bunlar açısından 2014 Auristen daha iyi geldi.

Turbo olmasından dolayı hızlanması oldukça tatmin edici, cvt şanzıman hızlanırken sanki yarı otomatikmiş gibi davranıyor, arada vites değiştirme efekti ve biraz yığılma oluyor, ilginç geldi. Kasis vb. nedenle iyice yavaşlayınca sonrasında gaza basılınca anlık bir bekleme sonrasında yumuşak değil de ani bir hızlanma oluyor, Auriste bu durumda çok daha sakin şekilde oluyor, turbo/atmosferik farkından dolayıdır belki. Ayrıca ilk defa stop&start olan bir araç kullanıyorum, uzun süreli ışıklarda beklerken güzel bir şey ancak kısa dur kalk veya park manevralarında devreye girmesi can sıkıcı. Kapat tuşu ile devamlı kapalı kalsa, istendiğinde açılsa daha iyi olurmuş. Yine bu özellikle alakalı sanırım geri manevra yapıp sora ileri gidecekken ayak frenden çekilmesine rağmen birkaç saniye sonra bırakıyor freni. Rampada stop&startın devreye girme durumu için tedbir sanırım.

Ön yolcu koltuğunda da isofix var. Arka kapı camlari sportif tasarımdan dolayı küçük kalmış biraz. Cam tavanın da etkisiyle Auris çok daha ferah ve geniş, segment farkı var tabiki, Clio çok daha dar ve karanlık. Bagaj segmentine göre yeterli gibi, şehiriçi yeterli olur. Bagaj açması plakalık tarafından veya anahtardan yapılıyor. Arka park sensörü var ancak geri görüş kamerası yok, Auriste kameraya alışmışız, Clioda da ekrana yakışırmış aslında bir kamera. Ekran Auristekinden çok daha kullanışlı, Android auto var. Far sensörü var ancak silecek sensörü yok. Ön farlar LED, gece aydınlatması epey güzel geldi.

Alınabilecek en uygun fiyatlı sıfır otomatik araç olduğu için tercih ettik. Şu ana kadar da beklentimin üstünde çıktı. Kullandıkça yeni bir deneyimim veya bir soru olursa yine yazarım.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil incelemeleri
« Yanıtla #19 : Nisan 22, 2022, 16:28:59 »
Geçen ay 2021 Clio 1.0 tce xtronic touch aldık eşim için. 2. Araç olduğu için daha ancak 300 km kullanabildik ancak beklentimin üstünde çıktı.

Sürüş hissiyatı, direksiyon hissiyatı, sessizliği, çukurlarda amortisörlerinin tokluğu, kapı kapanma sesi vs. Bunlar açısından 2014 Auristen daha iyi geldi.

Turbo olmasından dolayı hızlanması oldukça tatmin edici, cvt şanzıman hızlanırken sanki yarı otomatikmiş gibi davranıyor, arada vites değiştirme efekti ve biraz yığılma oluyor, ilginç geldi. Kasis vb. nedenle iyice yavaşlayınca sonrasında gaza basılınca anlık bir bekleme sonrasında yumuşak değil de ani bir hızlanma oluyor, Auriste bu durumda çok daha sakin şekilde oluyor, turbo/atmosferik farkından dolayıdır belki. Ayrıca ilk defa stop&start olan bir araç kullanıyorum, uzun süreli ışıklarda beklerken güzel bir şey ancak kısa dur kalk veya park manevralarında devreye girmesi can sıkıcı. Kapat tuşu ile devamlı kapalı kalsa, istendiğinde açılsa daha iyi olurmuş. Yine bu özellikle alakalı sanırım geri manevra yapıp sora ileri gidecekken ayak frenden çekilmesine rağmen birkaç saniye sonra bırakıyor freni. Rampada stop&startın devreye girme durumu için tedbir sanırım.

Ön yolcu koltuğunda da isofix var. Arka kapı camlari sportif tasarımdan dolayı küçük kalmış biraz. Cam tavanın da etkisiyle Auris çok daha ferah ve geniş, segment farkı var tabiki, Clio çok daha dar ve karanlık. Bagaj segmentine göre yeterli gibi, şehiriçi yeterli olur. Bagaj açması plakalık tarafından veya anahtardan yapılıyor. Arka park sensörü var ancak geri görüş kamerası yok, Auriste kameraya alışmışız, Clioda da ekrana yakışırmış aslında bir kamera. Ekran Auristekinden çok daha kullanışlı, Android auto var. Far sensörü var ancak silecek sensörü yok. Ön farlar LED, gece aydınlatması epey güzel geldi.

Alınabilecek en uygun fiyatlı sıfır otomatik araç olduğu için tercih ettik. Şu ana kadar da beklentimin üstünde çıktı. Kullandıkça yeni bir deneyimim veya bir soru olursa yine yazarım.

Öncelikle hayırlı olsun kazasız güzel günlerde kullanın. Klasik bir söz var yeni her zaman yenidir :) Clioda olsa yeni olunca 8-10 yaşındaki C segment araçtan daha tok ve iyi geliyor haliyle. Bende çok kısa süreliğine 2017 clio kullanmıştım ve gerçekten hoşumada gitmişti.(EDC şanzımanı dışında). Clio kendi sınıfı içinde en geniş bagajlılarından biri ve gerçekten yumuşak bir kullanımı vardı benimkinin, yenilerde daha da iyidir eminim ki. Sakıncası yoksa aldığınız fiyatı da belirtirmisiniz?
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...