0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kentleşme adı altında olay baştan yanlış yapılandırılıyor,biz de de tüm insanları köyünden koparıp istanbula taşıma hatası yapıldı ve sürekli istanbula yapılan yatırımlarla da ek olarak 7-8 milyon kişininde geleceğini öngörmek mümkün,aslında istanbul sınırları 10 milyon insanı taşır,halen 15-18 milyon hesaplanıyor,günde de iş,hastane,akraba ziyareti için 5 milyon insan giriş çıkış yaparsa,olacağı budur,çünkü tr nin % 25 i tek bir kente yönlendiriliyor,buradan hareketle ister tek plaka ister çift plaka ister şu veya bu toplu taşıma ile bu sorunu çözmeniz mümkün değil,biz de singapura doğru çoktan geldik ancak ülkemizdeki montaj sanayii ne olacak? çeker giderler,ancak sayı dondurulur,hurdaya ayrılanın yerine yeni araç alınır derseniz,adres kayıt derseniz biraz kontrol olabilir ama çözüm değil,çözüm gelişmeyi ve yatırımı tüm ülkeye yaymak..
Çağlar, İstanbul'un Anadolu yakası da kalkınıyor. Şaka bir yana Üsküdar eskiden taşra diye geçermiş. Eskiden 2 katlı olan, önünden cadde geçen evler yıkılıp, yol ile aynı hizada çok katlı apartmanlar yapılıyor anlamsızca. Ne sanatsallık var, ne bilimsellik.
2007 de 9 ay kadar istanbulda çalışmıştım. Bekar evimiz göstepedeydi, çemenzar durağında. Oradan yürüyerek , ethem efendiden bağdat caddesinde gezmeyi çok severdim. Mümkün olduğunca da araba kullanmazdım.Her yıl gittiğimde şok oluyorum. Son gittiğimde yine şok geçirdim. O güzellik gitmiş. Ben bu sektördeyim, inşaattan ekmek yiyoruz ama böyle bir şey yok. Ne için yapılıyor ki binalar, güzel yaşamak için değil mi. Daha kötü yaşamak, hayatı zorlaştırmak için bina yapılır mı? Aklımızı yitirmişiz hep birlikte. Sonu hiç iyi bir yere varmaz bu işin. Ben aslen Kayseri'liyim, anne baba orada yaşıyor. Kayseri bu konuda gene daha iyi. Yaşanabilir çevre oluşarak kent büyüyor ve büyüdüğü oranda ulaşım planlaması yapılıyor. Özlüyorum açıkçası orada yaşamayı. Orada araba kullanmayı. Otomobilden soğumadınız mı bu trafikte kullanmaktan?
sanat?bilim?
Trafiğe yeni araç çıkışına izin yok. Neyse, bu durum Singapur için geçerli.İkinci el fiyatları nasıl şekillenir kim bilir.Bir ülkede de zamanında sıfır araçlar ucuz, ikinci eller daha pahalıydı, vergi vs düzenlemelerinden dolayı.Umarım tüm dünya için önce konut, sonra otomobil pazarı hem teknoloji, hem yasal düzenlemeler anlamında daha rasyonel şekillenir.
http://www.haberturk.com/singapurda-trafige-yeni-arac-cikisina-izin-yok-1683804-ekonomipek analitik düşünülmüş bir karar değil bence.Mesela sabah ve akşam işe gidiş-geliş saatlerinde otomobilde tek gitmenin yasaklanması.Dizel ve benzinli araçların yasaklanması.Belirli bir aks aralığında araçların teşvik edilmesi. A segmenti araçların teşvik edilmesi. Gibi önlemler alınmazsa , çok kısa zamanda pek çok büyük şehir toplumsal cinnetin eşiğine gelecek.