Gönderen Konu: küçük bir kaza, büyük bir sorun.  (Okunma sayısı 7463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #20 : Ekim 13, 2017, 15:30:24 »
Adınıza sevindim.

Teşekkürler Hakan Bey

Mesaj Birleştirildi: Ekim 13, 2017, 15:32:37
mahkemelik olmadan halledildiğine sevindim.artık başarı sizde mi serviste mi kasko şirketinde mi yoksa eksperde mi?yaklaşımı olumlu olduğu için kasko şirketi hangisi?tercih nedeni olabilir.

Teşekkürler Tokay bey,
Bizde çok bastırdık, Kasko firmasıda konu ile ilgilendi açıkçası,
Kasko firmamız Eureko Kasko.
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Toyota Club Türkiye

Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #20 : Ekim 13, 2017, 15:30:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç Değer Kaybını tahsil edelim!..
    • Araç Değer Kaybı Danışmanı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #21 : Ekim 14, 2017, 10:46:48 »
Öncelikle size ve kardeşinize çok geçmiş olsun Mustafa Bey,

Ne yazık ki bu tip vakalar her gün yaşanıyor. Benim sizlere naçizane tavsiyem aracın garantisi bitmişse özel serviste orijinal parçaları ile yaptırmanızdır. Çünkü bildiğiniz üzere yetkili servisler oldukça pahalıya bir işlem sürecine tabii tutuyor vatandaşı...

Süreç yönünden ise yetkili servislerin genelde Karayolları Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası yapan şirketlerle anlaşması bulunmuyor. Çünkü trafik sigortaları bilerek anlaşmıyor ceplerinden daha çok para çıkıyor... Yetkili servislerin genelinde kasko anlaşması vardır. Aracınız bir kaza halinde yetkili serviste iseniz kaskosundan tamir edildikten sonra kasko şirketiniz kusurlu aracın trafik sigortasına rücu eder.

Sizin olayınıza geri dönecek olursak; gramer kaydınızın çok çıkmaması için karşı tarafın aracının sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu bir özel serviste aracınızı yaptırmanızdır. Hatta bazı sigorta şirketlerinin (Mapfre’yi biliyorum) kendi genel servisleri mevcut, aracınız bizzat sigorta şirketinin servisinde gerçekleşiyor. Geçenlerde Kırıkkale Ankara yolunda benim aracıma da arkadan çarptılar. Karşı tarafın sigortası Mapfre’ymiş gittik orda yaptırdık...

Aracınızın değer kaybını almayı kesin unutmayın derim ancak dikkat etmeniz gereken bir husus var. Aracın hasarı fazla olduğu için karşı tarafın yani kusurlu aracın hasar poliçe limiti kaç tl buna bakmak gerek. Eğer o hasar, poliçe limitini siz direk tamir de doldurursanız değer kaybını sigorta şirketi karşılamayacaktır. Hal böyle iken siz de kazayı yapan gerçek kişiye dava açmak zorunda kalırsınız ki bu durumda da tahsilat süreci nerden baksanız 1.5 yılı bulacaktır. Sigorta şirketinden tahsilat ise 4 ay da sonuçlanmaktadır. Bu konularda ayrıntılı bilgi için bana özel mesaj ile ya da mailden de ulaşabilirsiniz.

Tekrar geçmiş olsun, saygılarımla.
Toyota Auris 1.4 D-4 2012 | Toyota Corolla 1.6 2020
Araç Değer Kaybı Danışmanı www.degerkaybidanismani.com
Tahancı Hukuk Bürosu www.tahanci.av.tr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #22 : Ekim 14, 2017, 14:22:12 »
Öncelikle size ve kardeşinize çok geçmiş olsun Mustafa Bey,

Ne yazık ki bu tip vakalar her gün yaşanıyor. Benim sizlere naçizane tavsiyem aracın garantisi bitmişse özel serviste orijinal parçaları ile yaptırmanızdır. Çünkü bildiğiniz üzere yetkili servisler oldukça pahalıya bir işlem sürecine tabii tutuyor vatandaşı...

Süreç yönünden ise yetkili servislerin genelde Karayolları Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası yapan şirketlerle anlaşması bulunmuyor. Çünkü trafik sigortaları bilerek anlaşmıyor ceplerinden daha çok para çıkıyor... Yetkili servislerin genelinde kasko anlaşması vardır. Aracınız bir kaza halinde yetkili serviste iseniz kaskosundan tamir edildikten sonra kasko şirketiniz kusurlu aracın trafik sigortasına rücu eder.

Sizin olayınıza geri dönecek olursak; gramer kaydınızın çok çıkmaması için karşı tarafın aracının sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu bir özel serviste aracınızı yaptırmanızdır. Hatta bazı sigorta şirketlerinin (Mapfre’yi biliyorum) kendi genel servisleri mevcut, aracınız bizzat sigorta şirketinin servisinde gerçekleşiyor. Geçenlerde Kırıkkale Ankara yolunda benim aracıma da arkadan çarptılar. Karşı tarafın sigortası Mapfre’ymiş gittik orda yaptırdık...

Aracınızın değer kaybını almayı kesin unutmayın derim ancak dikkat etmeniz gereken bir husus var. Aracın hasarı fazla olduğu için karşı tarafın yani kusurlu aracın hasar poliçe limiti kaç tl buna bakmak gerek. Eğer o hasar, poliçe limitini siz direk tamir de doldurursanız değer kaybını sigorta şirketi karşılamayacaktır. Hal böyle iken siz de kazayı yapan gerçek kişiye dava açmak zorunda kalırsınız ki bu durumda da tahsilat süreci nerden baksanız 1.5 yılı bulacaktır. Sigorta şirketinden tahsilat ise 4 ay da sonuçlanmaktadır. Bu konularda ayrıntılı bilgi için bana özel mesaj ile ya da mailden de ulaşabilirsiniz.

Tekrar geçmiş olsun, saygılarımla.

Çok teşekkür ederim fatih bey.
İkamet ettiğim il yalova aracın servisi ise bursada olduğu için orjinal parçaları alıp özel bir serviste onarımı yaptırma alternatifi açıkçası biraz meşakatli geldi. Zaten hasarın en büyük maliyeti değişecek parçaların bedelinden kaynaklandığı için yetkili dışında bir yere götürmek işimede gelmedi açıkçası. Şu an ise onarıma onay verildiği için süreç başladı.
Aracı teslim aldıktan sonra değer kaybı bedeli için başvuru yapacağım.

Fakat kusurlu aracın poliçe limiti sanırım bizim değer kaybı talebimizde sorun çıkaracak görünüyor. Çünkü 31 bin tl gibi bir poliçe limiti olduğunu hatırlıyorum.  Bunu da şimdi sizden öğrenmiş oldum. Karşı tarafın kaskosuda vardı, değer kaybı bedeli için poliçe limiti sadece trafik sigorta pirimine göre mi belirlenir acaba. Kasko poliçe limiti baz alınamaz mı. Çünkü şahsı mahkemeye vermek uzun bir süreç teşkil edecek.

Detaylı anlatımınız için tekrar teşekkür ederim.
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç Değer Kaybını tahsil edelim!..
    • Araç Değer Kaybı Danışmanı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #23 : Ekim 14, 2017, 14:48:56 »
Mustafa Bey,

Hazine Müsteşarlığı’nın 2017 yılında yapılacak yeni sigortalar için belirlemiş olduğu teminat asgarisi 33.000 TL. Tabi kazaya karışan kusurlu aracın sigorta poliçesi 2016 yılında düzenlenmiş ise 31.000,00 TL olacaktır. Umarım servisten aracınız çıktığında kesilecek olan faturadaki toplam rakam 25.000,00’lerde kalır. Araç yeni ve piyasa rayiçi de yüksek olduğu için araç değer kaybı da yüksek çıkacaktır. Tabi bunun için şu an bir rakam vermek doğru olmaz. Her vaka kendi içinde ele alınır mantığıyla hareket ederek, faturaları ve diğer evrakları temin ettikten sonra incelemek önemli.

Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...
Toyota Auris 1.4 D-4 2012 | Toyota Corolla 1.6 2020
Araç Değer Kaybı Danışmanı www.degerkaybidanismani.com
Tahancı Hukuk Bürosu www.tahanci.av.tr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #24 : Ekim 14, 2017, 19:15:33 »
Mustafa Bey,

Hazine Müsteşarlığı’nın 2017 yılında yapılacak yeni sigortalar için belirlemiş olduğu teminat asgarisi 33.000 TL. Tabi kazaya karışan kusurlu aracın sigorta poliçesi 2016 yılında düzenlenmiş ise 31.000,00 TL olacaktır. Umarım servisten aracınız çıktığında kesilecek olan faturadaki toplam rakam 25.000,00’lerde kalır. Araç yeni ve piyasa rayiçi de yüksek olduğu için araç değer kaybı da yüksek çıkacaktır. Tabi bunun için şu an bir rakam vermek doğru olmaz. Her vaka kendi içinde ele alınır mantığıyla hareket ederek, faturaları ve diğer evrakları temin ettikten sonra incelemek önemli.

Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...
Fatih bey şimdi kontrol ettim, kusurlu tarafın poliçesi 2016 tarihinde düzenlenmiş ve 31.000 tl olarak görünmekte. Umarım dediğiniz gibi 25.000 tl civarı gibi yada daha aşağıda bi fatura bedeli çıkarda böyle bi sebepten dolayı hem biz hemde karşı taraf mahkeme ile uğraşmak zorunda kalmaz.
Aksi durumda uzun ve zor bi süreç bizi bekliyor olacak.

Konuya hakim olmanız sebebiyle yardımınız için kendi adıma ve forumda benzer sorunu yaşayacaklar adına (kimsenin yaşamaması dileğiyle) tekrar teşekkür ederim.
Saygılar.
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç Değer Kaybını tahsil edelim!..
    • Araç Değer Kaybı Danışmanı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #25 : Ekim 19, 2017, 13:24:16 »
Umarım yardımcı olabilmişimdir Mustafa Bey.

Ayrıntılı bilgi için ***açıklamayı okuyun lütfen*** başlıklı yazıya bakabilirsiniz.


Alper: Kendi sitelerinize link verebilmek için "Onaylı Firma" olmanız gerekmektedir. Lütfen şu konuyu gözden geçirin.
Toyota Auris 1.4 D-4 2012 | Toyota Corolla 1.6 2020
Araç Değer Kaybı Danışmanı www.degerkaybidanismani.com
Tahancı Hukuk Bürosu www.tahanci.av.tr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #26 : Ekim 19, 2017, 14:36:47 »

Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...
[/quote]

yanlış biliyorsunuz, kasko poliçesindeki ihtiyari mali mesuliyet maddesindeki rakam devreye girer, hasar 31000 üzeri ise kasko karşılar.bu yüzden kasko yaparken ihtiyari mali mesuliyeti minimum 100.000tl civarı yapmaya çalışın.ç

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #27 : Ekim 19, 2017, 16:44:10 »
Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...


yanlış biliyorsunuz, kasko poliçesindeki ihtiyari mali mesuliyet maddesindeki rakam devreye girer, hasar 31000 üzeri ise kasko karşılar.bu yüzden kasko yaparken ihtiyari mali mesuliyeti minimum 100.000tl civarı yapmaya çalışın.ç

O zaman, 31000 TL üzeri olan hasar sonucunda, değer kaybı talebini kusurlu tarafın sigorta firması yerine kasko firmasına mı bildirmek gerekecek?
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #28 : Ekim 19, 2017, 16:57:34 »
Tabi bu olayın sadece bir yönü gerçekleşen kaza, geçmiş olsun.

Diğer yönü ise; bu kadar küçük bir kaza nelere sebebiyet veriyor hayret doğrusu. İşin bir de Ülkemiz ekonomisine olan boyutu var ki hiç küçümsenmeyecek cinsten. Yedek parça, jant parası, direksiyon kutusu, braket, vida vs. vs. hepsi ülkeden döviz çıkışına sebebiyet veriyor ve bu durum ekonomiye eksi olarak işlenip elin almanına artı olarak yazılıyor maalesef.

Acaba bu kadar komplike bir tasarımı (Direksiyon kutusu, salıncak vs.) bu almanlar gerçekten güvenlik için mi yapıyor yoksa işin arkasında daha fazla ürün ihracını yaparak gelir elde etmesi mi var?

Milli araç, ille de milli araç. Bir an önce milli aracımızı devletimizin üretmesi/ürettirmesi ve piyasaya çıkartılması gerek, kendi paramız kendi ülkemizde kalsın, devletimiz kalkınsın. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç Değer Kaybını tahsil edelim!..
    • Araç Değer Kaybı Danışmanı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #29 : Ekim 19, 2017, 20:05:26 »
Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...


yanlış biliyorsunuz, kasko poliçesindeki ihtiyari mali mesuliyet maddesindeki rakam devreye girer, hasar 31000 üzeri ise kasko karşılar.bu yüzden kasko yaparken ihtiyari mali mesuliyeti minimum 100.000tl civarı yapmaya çalışın.ç

Kasko sigortası, kara taşıt araçlarının ve sahiplerinin kendilerine gelen zararları karşılamak üzere yapılan sigorta türüdür. Başka bir anlatımla, kasko sigortası aracı hasara uğrayan sigortalıya kendi sigorta şirketine başvurma hakkı verir.

Ancak kasko sigortası ile ZMM Trafik sigortası birbiriyle karıştırılmamalıdır. Şöyle ki; kasko sigortası, sigorta ettirenin kendi zararlarını karşılar. ZMM Trafik sigortası ile İsteğe Bağlı sorumluluk sigortası kural olarak üçüncü kişilere verilen zararları kapsamaktadır.


Birleşik - Paket Sigorta

Sigorta şirketleri isteyenlere tek poliçe halinde Kasko+Sorumluluk sigortası yapmaktadır. Bu poliçelerde kaskonun (sigorta ettirenin kendisine gelen zararların yanı sıra), zarar vermesi olası üçüncü kişilerin de başvurabileceği ''Ferdi Kaza Sigortası-İsteğe bağlı Sorumluluk Sigortası'’ gibi sigorta türlerine yer verebilmekte ve bu tür çok amaçlı poliçelere çoğunlukla ‘’Motorlu Kara Taşıt Raçları Birleşik Kasko Sigorta Poliçesi’’ denilmektedir.

Zarar gören üçüncü kişiler, kasko sigortasından yararlanamazlar ise de ‘’Birleşik Poliçe’’de yer alan isteğe Bağlı Mali Sorumluluk Sigortası’ndan zararlarının karşılanmasını isteyebilirler.

Somut vaka incelememize gelecek olursak; daha önce belirttiğim bilgilerde bir yanlışlık bulunmamakta. Her vakada araçların tüm (sigorta-kasko-ihtiyari) poliçeleri incelenir. Buna göre bir yol haritası çıkartılır. Sayın Kos’un ifadelerinde birleşik kaskodan söz edilmedi. Eğer ki karşı tarafın aracında ihtiyari sigorta ya da birleşik kasko gibi ek bir teminat sağlayan hal varsa bu durum da değerlendirilecektir.

Sayın Kos’un avukatı ya da sigortacası tüm bunları değerlendirecektir. Gerektiği hallerde biz de uzman olarak yardımcı olmaya çalışırız.
Toyota Auris 1.4 D-4 2012 | Toyota Corolla 1.6 2020
Araç Değer Kaybı Danışmanı www.degerkaybidanismani.com
Tahancı Hukuk Bürosu www.tahanci.av.tr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #30 : Ekim 20, 2017, 10:45:35 »
O zaman, 31000 TL üzeri olan hasar sonucunda, değer kaybı talebini kusurlu tarafın sigorta firması yerine kasko firmasına mı bildirmek gerekecek?

Mustafa bey hasar ödenmesi ve değer kaybı farklı şeyler

sizin hasarınız 31000tl üzeri olursa ve karşı taraf kasko varsa ( kasko poliçelerinin 90% nında ihtiyarı mali mesuliyet vardır.) hasarınızı karşı taraf trafik ve kasko karşılar.

değer kaybı talebi trafik sigortası ile ilgilidir,kasko sigortası ile ilgisi yoktur.karşı tarafın trafik sigortasına başvuruda bulunursunuz, dosya açılır , exper hasar sonunda aracın değeri ne kadar
düşer onu hesaplayıp ona göre size ödeme yapılır.hasar 35000tl oldu diye hepsi değer kaybı olarak geri ödenmez.

ben karşı tarafın 100% suclu oldugu bir kaza geçirdim, ön sağ kapı değişti,arka kapı ve çamurluk düzeltilip boyandı.karşı taraf ve benim sigorta aynı.başvuru yaptım( sadece dilekçe yazıp adrese gönderdim) 15 gün içinde sonuçlanacak.




Mesaj Birleştirildi: Ekim 20, 2017, 10:51:31
http://www.posta.com.tr/trafik-kazasi-sonrasi-arac-deger-kaybi-tazminatlarinda-sok-gelisme-fotograflihaberi-1322789-4

bu haber doğru ise değer kaybı üst limiti bu 4950tl.

yani sigortalar değer kaybını en fazla bu kadar ödeyecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #31 : Ekim 20, 2017, 11:31:08 »
Mustafa bey hasar ödenmesi ve değer kaybı farklı şeyler

sizin hasarınız 31000tl üzeri olursa ve karşı taraf kasko varsa ( kasko poliçelerinin 90% nında ihtiyarı mali mesuliyet vardır.) hasarınızı karşı taraf trafik ve kasko karşılar.

değer kaybı talebi trafik sigortası ile ilgilidir,kasko sigortası ile ilgisi yoktur.karşı tarafın trafik sigortasına başvuruda bulunursunuz, dosya açılır , exper hasar sonunda aracın değeri ne kadar
düşer onu hesaplayıp ona göre size ödeme yapılır.hasar 35000tl oldu diye hepsi değer kaybı olarak geri ödenmez.

ben karşı tarafın 100% suclu oldugu bir kaza geçirdim, ön sağ kapı değişti,arka kapı ve çamurluk düzeltilip boyandı.karşı taraf ve benim sigorta aynı.başvuru yaptım( sadece dilekçe yazıp adrese gönderdim) 15 gün içinde sonuçlanacak.




Mesaj Birleştirildi: Ekim 20, 2017, 10:51:31
http://www.posta.com.tr/trafik-kazasi-sonrasi-arac-deger-kaybi-tazminatlarinda-sok-gelisme-fotograflihaberi-1322789-4

bu haber doğru ise değer kaybı üst limiti bu 4950tl.

yani sigortalar değer kaybını en fazla bu kadar ödeyecek.

İbrahim bey, o konuda sorun yok, yani aracımın masrafı 35000 TL çıktığı durumda benim o meblağ kadar değer kaybı bedeli alabileceğimi düşünmüyorum.
Aslına bakarsanız konu,
kusurlu olan karşı tarafın sigorta poliçe bedeli araç başına 31.000 TL dir.
Bizim aracımızın hasar bedeli ise 33.000 TL çıkıyor. Aracımızın hasarı onarılıyor, ve karşı tarafın sigortasından rücu ediyor. Buraya kadar sorun yok.
Aracımız onarıldıktan sonra biz değer kaybı bedeli için karşı tarafın sigortasına talepte bulunmamız durumunda, karşı tarafın sigortası, hasarın poliçede belirtilen 31.000 TL yi aşması sebebiyle bize değer kaybı bedeli ödemesini kabul etmeyecek, doğrudan kusurlu aracın şöförünü dava etmemiz gerekecek.
Fatih bey de tam olarak bunu izah etmişti.
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #32 : Ekim 20, 2017, 12:02:42 »
Mustafa bey

eğer üst limit haberi doğru ise sigorta zaten 4950tl ödeyecek, üstü için dava açıp sonucunu beklemeniz gerekecek.

bu konuyu karşı tarafın sigortasını arayıp sorun bence , çünki değer kaybını eksper 31.000 den az bulursa ödeyecek mi?, yoksa limiti öderim üstünü vermem mi diyecek.

   



Mesaj Birleştirildi: Ekim 20, 2017, 12:04:12
işyerinde bir arkadaş 1800tl masraf oldu, 100% karşı taraf suçlu. sigorta 700tl değer kaybı ödedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #33 : Ekim 20, 2017, 12:11:51 »
Mustafa bey

eğer üst limit haberi doğru ise sigorta zaten 4950tl ödeyecek, üstü için dava açıp sonucunu beklemeniz gerekecek.

bu konuyu karşı tarafın sigortasını arayıp sorun bence , çünki değer kaybını eksper 31.000 den az bulursa ödeyecek mi?, yoksa limiti öderim üstünü vermem mi diyecek.

 

Yanlış anlaşılma var, bizim şu anda değer kaybı için bi bedel talebimiz yada başvurumuz yok.
Sigorta, aracımızın onarımı için ödediği hasar bedeli ile ilerde talep edeceğimiz değer kaybı bedeli toplamı, poliçedeki 31000 TL yi geçmiyor ise bize değer kaybı bedeli için ödeme yapmayı kabul eder.

Bu vesile ile bizde inşallah aracın hasar tutarı max. 26350 TL yi geçmez de, hiç mahkemeler ile uğraşmadan 4650 TL kadar değer kaybı bedeli talep edebilelim diyoruz.



2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #34 : Ekim 20, 2017, 13:49:22 »
şimdi anladım, değer kaybı ödemesini de araç başına maddi hasar limitine dahil olduğu için hasar+değer kaybı 31.000tl ödüyor.
hasar aşımında kasko ödeme yapıyorsa, değer kaybı acaba  kasko poliçesindeki mali mesuliyet limitine dahil mi?, bunu sigortacılara sormak lazım
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #35 : Ekim 20, 2017, 13:59:56 »
şimdi anladım, değer kaybı ödemesini de araç başına maddi hasar limitine dahil olduğu için hasar+değer kaybı 31.000tl ödüyor.
hasar aşımında kasko ödeme yapıyorsa, değer kaybı acaba  kasko poliçesindeki mali mesuliyet limitine dahil mi?, bunu sigortacılara sormak lazım
Aynen öyle İbrahim Bey,
Kasko poliçelerinde, sadece araçların hasarları ile ilgili durumları kapsamakta.
Bu durumda değer kaybi bedeli için kusurlu araç şöförüne doğrudan dava açmak gerekiyor.
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç Değer Kaybını tahsil edelim!..
    • Araç Değer Kaybı Danışmanı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: küçük bir kaza, büyük bir sorun.
« Yanıtla #36 : Ekim 20, 2017, 23:52:55 »
Aynen öyle İbrahim Bey,
Kasko poliçelerinde, sadece araçların hasarları ile ilgili durumları kapsamakta.
Bu durumda değer kaybi bedeli için kusurlu araç şöförüne doğrudan dava açmak gerekiyor.

Konunun anlaşılmış olmasına sevindim. Umarım sorun da sıkıntısız hallolur...
Toyota Auris 1.4 D-4 2012 | Toyota Corolla 1.6 2020
Araç Değer Kaybı Danışmanı www.degerkaybidanismani.com
Tahancı Hukuk Bürosu www.tahanci.av.tr