0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Adınıza sevindim.
mahkemelik olmadan halledildiğine sevindim.artık başarı sizde mi serviste mi kasko şirketinde mi yoksa eksperde mi?yaklaşımı olumlu olduğu için kasko şirketi hangisi?tercih nedeni olabilir.
Öncelikle size ve kardeşinize çok geçmiş olsun Mustafa Bey,Ne yazık ki bu tip vakalar her gün yaşanıyor. Benim sizlere naçizane tavsiyem aracın garantisi bitmişse özel serviste orijinal parçaları ile yaptırmanızdır. Çünkü bildiğiniz üzere yetkili servisler oldukça pahalıya bir işlem sürecine tabii tutuyor vatandaşı...Süreç yönünden ise yetkili servislerin genelde Karayolları Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası yapan şirketlerle anlaşması bulunmuyor. Çünkü trafik sigortaları bilerek anlaşmıyor ceplerinden daha çok para çıkıyor... Yetkili servislerin genelinde kasko anlaşması vardır. Aracınız bir kaza halinde yetkili serviste iseniz kaskosundan tamir edildikten sonra kasko şirketiniz kusurlu aracın trafik sigortasına rücu eder.Sizin olayınıza geri dönecek olursak; gramer kaydınızın çok çıkmaması için karşı tarafın aracının sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu bir özel serviste aracınızı yaptırmanızdır. Hatta bazı sigorta şirketlerinin (Mapfre’yi biliyorum) kendi genel servisleri mevcut, aracınız bizzat sigorta şirketinin servisinde gerçekleşiyor. Geçenlerde Kırıkkale Ankara yolunda benim aracıma da arkadan çarptılar. Karşı tarafın sigortası Mapfre’ymiş gittik orda yaptırdık...Aracınızın değer kaybını almayı kesin unutmayın derim ancak dikkat etmeniz gereken bir husus var. Aracın hasarı fazla olduğu için karşı tarafın yani kusurlu aracın hasar poliçe limiti kaç tl buna bakmak gerek. Eğer o hasar, poliçe limitini siz direk tamir de doldurursanız değer kaybını sigorta şirketi karşılamayacaktır. Hal böyle iken siz de kazayı yapan gerçek kişiye dava açmak zorunda kalırsınız ki bu durumda da tahsilat süreci nerden baksanız 1.5 yılı bulacaktır. Sigorta şirketinden tahsilat ise 4 ay da sonuçlanmaktadır. Bu konularda ayrıntılı bilgi için bana özel mesaj ile ya da mailden de ulaşabilirsiniz. Tekrar geçmiş olsun, saygılarımla.
Mustafa Bey,Hazine Müsteşarlığı’nın 2017 yılında yapılacak yeni sigortalar için belirlemiş olduğu teminat asgarisi 33.000 TL. Tabi kazaya karışan kusurlu aracın sigorta poliçesi 2016 yılında düzenlenmiş ise 31.000,00 TL olacaktır. Umarım servisten aracınız çıktığında kesilecek olan faturadaki toplam rakam 25.000,00’lerde kalır. Araç yeni ve piyasa rayiçi de yüksek olduğu için araç değer kaybı da yüksek çıkacaktır. Tabi bunun için şu an bir rakam vermek doğru olmaz. Her vaka kendi içinde ele alınır mantığıyla hareket ederek, faturaları ve diğer evrakları temin ettikten sonra incelemek önemli.Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...
Kasko olayına gelince, kasko poliçesi 3. kişilerin uğramış olduğu zararlar için düzenlenmemektedir. Kasko ile bizzat sigorta ettirenin uğramış olduğu zarar ödenir. Diğer bir ifade ile sizin uğramış olduğunuz zararı karşılamamaktadır. Bu durumda kusurlu aracın sahibi ve sürücüsü sorumlu olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde maddi tazminat davası açılacak...yanlış biliyorsunuz, kasko poliçesindeki ihtiyari mali mesuliyet maddesindeki rakam devreye girer, hasar 31000 üzeri ise kasko karşılar.bu yüzden kasko yaparken ihtiyari mali mesuliyeti minimum 100.000tl civarı yapmaya çalışın.ç
O zaman, 31000 TL üzeri olan hasar sonucunda, değer kaybı talebini kusurlu tarafın sigorta firması yerine kasko firmasına mı bildirmek gerekecek?
Mustafa bey hasar ödenmesi ve değer kaybı farklı şeylersizin hasarınız 31000tl üzeri olursa ve karşı taraf kasko varsa ( kasko poliçelerinin 90% nında ihtiyarı mali mesuliyet vardır.) hasarınızı karşı taraf trafik ve kasko karşılar.değer kaybı talebi trafik sigortası ile ilgilidir,kasko sigortası ile ilgisi yoktur.karşı tarafın trafik sigortasına başvuruda bulunursunuz, dosya açılır , exper hasar sonunda aracın değeri ne kadar düşer onu hesaplayıp ona göre size ödeme yapılır.hasar 35000tl oldu diye hepsi değer kaybı olarak geri ödenmez.ben karşı tarafın 100% suclu oldugu bir kaza geçirdim, ön sağ kapı değişti,arka kapı ve çamurluk düzeltilip boyandı.karşı taraf ve benim sigorta aynı.başvuru yaptım( sadece dilekçe yazıp adrese gönderdim) 15 gün içinde sonuçlanacak.Mesaj Birleştirildi: Ekim 20, 2017, 10:51:31http://www.posta.com.tr/trafik-kazasi-sonrasi-arac-deger-kaybi-tazminatlarinda-sok-gelisme-fotograflihaberi-1322789-4bu haber doğru ise değer kaybı üst limiti bu 4950tl.yani sigortalar değer kaybını en fazla bu kadar ödeyecek.
Mustafa beyeğer üst limit haberi doğru ise sigorta zaten 4950tl ödeyecek, üstü için dava açıp sonucunu beklemeniz gerekecek.bu konuyu karşı tarafın sigortasını arayıp sorun bence , çünki değer kaybını eksper 31.000 den az bulursa ödeyecek mi?, yoksa limiti öderim üstünü vermem mi diyecek.
şimdi anladım, değer kaybı ödemesini de araç başına maddi hasar limitine dahil olduğu için hasar+değer kaybı 31.000tl ödüyor.hasar aşımında kasko ödeme yapıyorsa, değer kaybı acaba kasko poliçesindeki mali mesuliyet limitine dahil mi?, bunu sigortacılara sormak lazım
Aynen öyle İbrahim Bey,Kasko poliçelerinde, sadece araçların hasarları ile ilgili durumları kapsamakta.Bu durumda değer kaybi bedeli için kusurlu araç şöförüne doğrudan dava açmak gerekiyor.