0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba Arkadaşlar,Yaklaşık 10 gün kadar önce kardeşim şehir içinde küçük bir kazaya karıştı. Karşı yönden gelen araç gidiş şeridi üzerinden dönüş yapmak isterken bizim araca sol önden çarpıyor.Fakat aracın görünürde sadece tampon ve farı kırık olmasına rağmen jant üzerinden de darbe aldığı için salıncak da yamulmuş rot kolları da keza zarar görmüş. Nihayetinde aracı kaskonun anlaşmalı yetkili servisine çekici ile götürdük.Bu esnada tutanak sonucuna göre kazada suçlu olan taraf %100 diğer sürücü bulundu.Aracımızı servise gerekli evrakları ile teslim ettikten sonra eksperin gelmesi vs. beklendi. Servis aracın ön far, tampon, salıncak, braketler ve daha ismini hatırlamadığım bir iki ön düzen parçası ile beraber darbe esnasında direksiyon kutusunun da zarar görmüş olacağı düşüncesi ve tamirinin olmaması gerekçesi ile, direksiyon kutusunun değişmesi gerektiğini belirtti. Bu durumda sadece hasarlı parçaların toplam tutarının 33.000 TL küsür, olduğunu bildirmiştir. Eksper bu değişimleri kabul etmeyip, bu parçalar içinden direksiyon kutusu, tampon ve jantın servis dışındaki tamir firmalarına gönderilip tamir edilmesi suretiyle onarıma onay vermiştir.Servis parça, onarımının uygun olmadığı gerekçesi ile sadece müşteri onayına istinaden parçaları onarıma göndermesi sebebiyle durumu bize bildiriyor.Bende kesinlikle parça onarımını istemediğimi, kasko firmasının anlaşmalı servisine aracımı çektirdiğim için servisin değişmesi gerekli dediği parçaların tamamının yenisi ile değiştirilmesini istediğimi belirttim.Bu durumu kasko MH ile görüştüğümde, servis sizin itirazınızı maille ekspere bildirdikten sonra eksper bu konu ile alakalı bize bir rapor vermesi gerekiyor, o raporu bekleyeceğiz diyip topu ekspere atıyor.Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama mümkün olduğunca kısaltmaya çalıştım. Şimdi sizden ricam, bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan önerilerinizi bekliyorum. Kime nasıl bir baskı yapmam durumu benim lehime daha uygun hale getirir.Her ne kadar öncesinde hiç hasarı olmayan aracımıza 33 bin TL lik tramer kaydı görünmesi hoş olmayacak, fakat tamir sonrası güvenliği azalmış bir araca binmek, yada satıp başkalarına sebep olmak da istemiyorum. Özelliklede bu kazada hiç kusurumuz olmadığı halde.teşekkürler.
Çok geçmiş olsun, sizin aracın da resmini atabilir misiniz merak ettim açıkçası.33bin tl çıkıyorsa masraf, perte ayırtın derim. Yarın öbür gün 33bin tl hasarlı aracı satarken de hem çok zorlanırsınız, hem de çok fiyat düşer. Zaten aracın kasko fiyatı 40-45 bin tl değil mi? 33bin tl lik işleme nasıl onay veriliyor? Daha bilgili forumdaşlar da gördüklerinde cevap yazacaklardır bu konu hakkında. Şahsi fikrim 2. el fiyatının bir miktar düşüğü de olsa nakit almanızdır.
tramer kayıtlarında 33.000 tl,sanki araba parçalanmış da yeniden toplanmış gibi bir izlenim doğuruyor.geçmiş olsun.bakıldığında ve söylendiği gibi hiç bir şey dışarıdan göründüğü gibi değil..kısaca artık bu araca veda edin,nakit miktarını arttırmanın yolunu arayın gerekirse hukuk yoluna başvuracağım diyerek.
Merhaba Arkadaşlar,Yaklaşık 10 gün kadar önce kardeşim aşağıda resmi olan kendi aracı ile şehir içinde küçük bir kazaya karıştı. Karşı yönden gelen araç gidiş şeridi üzerinden dönüş yapmak isterken bizim araca sol önden çarpıyor.Fakat aracın görünürde sadece tampon ve farı kırık olmasına rağmen jant üzerinden de darbe aldığı için salıncak da yamulmuş rot kolları da keza zarar görmüş. Nihayetinde aracı kaskonun anlaşmalı yetkili servisine çekici ile götürdük.Bu esnada tutanak sonucuna göre kazada suçlu olan taraf %100 diğer sürücü bulundu.Aracımızı servise gerekli evrakları ile teslim ettikten sonra eksperin gelmesi vs. beklendi. Servis aracın ön far, tampon, salıncak, braketler ve daha ismini hatırlamadığım bir iki ön düzen parçası ile beraber darbe esnasında direksiyon kutusunun da zarar görmüş olacağı düşüncesi ve tamirinin olmaması gerekçesi ile, direksiyon kutusunun değişmesi gerektiğini belirtti. Bu durumda sadece hasarlı parçaların toplam tutarının 33.000 TL küsür, olduğunu bildirmiştir. Eksper bu değişimleri kabul etmeyip, bu parçalar içinden direksiyon kutusu, tampon ve jantın servis dışındaki tamir firmalarına gönderilip tamir edilmesi suretiyle onarıma onay vermiştir.Servis parça, onarımının uygun olmadığı gerekçesi ile sadece müşteri onayına istinaden parçaları onarıma göndermesi sebebiyle durumu bize bildiriyor.Bende kesinlikle parça onarımını istemediğimi, kasko firmasının anlaşmalı servisine aracımı çektirdiğim için servisin değişmesi gerekli dediği parçaların tamamının yenisi ile değiştirilmesini istediğimi belirttim.Bu durumu kasko MH ile görüştüğümde, servis sizin itirazınızı maille ekspere bildirdikten sonra eksper bu konu ile alakalı bize bir rapor vermesi gerekiyor, o raporu bekleyeceğiz diyip topu ekspere atıyor.Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama mümkün olduğunca kısaltmaya çalıştım. Şimdi sizden ricam, bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan önerilerinizi bekliyorum. Kime nasıl bir baskı yapmam durumu benim lehime daha uygun hale getirir.Her ne kadar öncesinde hiç hasarı olmayan aracımıza 33 bin TL lik tramer kaydı görünmesi hoş olmayacak, fakat tamir sonrası güvenliği azalmış bir araca binmek, yada satıp başkalarına sebep olmak da istemiyorum. Özelliklede bu kazada hiç kusurumuz olmadığı halde.teşekkürler.
Değişecek parça listesini başka yetkili servislere de sordurun. Bakalım gerçekten o kadar paralara çıkacak mı? Direksiyon kutusu zarar görmüş olabilir diye bir olay yok. Ya bozuktur, yada sağlamdır. Adı yetkili servis olan bir işletme bu kadar basit bir açıklama ile tamir-değişim yapamaz. Çok karmaşık elektronik veya mekanik kaç parça değişimi bu paralar tutar onu da çözemedim. Far pahalı olsa gerek ama yine de araştırınız. Oldu da değişimleri onayladınız; Çıkan parçaları aynen isteyin. Belli parçalar aynen sağlam çıkarılıp size gösterilmeden çıkma olarak satışa gidiyor. Yarın bir gün sorunca da hurdaya verdik derler yada alakasız aracın berbat haldeki parçasını gösterip ikna ederler. Ben bu zamana kadar nelere şahit oldum. Mümkünse bütün süreci takip edin. En son işlemler bitince gereken evrakları da alıp; karşı (kusurlu) tarafın sigorta şirketinden değer kaybı parasını alın. (Muhtemelen basit ve kısa bir mahkeme süreciyle sonuçlanır.) Bu sayede aracınızı ikinci el sattığınızda zararınız olsa dahi az olacaktır. *Sahtekarlık veya dolandırıcılık kötülüğünden uzak kaldığımıza emin olsak da; kazadır olur, kısmet diyip içimize su serpmeyi bile unutturdu bize para göz sistem.
İş değişti biraz.Araç BMW olunca onarım maliyeti baya yüksek olur serviste.Aracın kasko değeri de yüksektir büyük ihtimal 33.000 tl bile bu durumda pert ettirmez.Bence serviste güzelce yapılsın.
Eksper insafa gelir inşallah.Hemen sertleşmeyin,sabırlı hareket edin.
Mahmut bey,Servis, bmw nin bize verdiği bültene göre, araç jant salıncak veya aks grubundan darbe alması durumunda kayıtsız olarak direksiyon kutusunun da değişimi yapılması gerektiğine dair bilgi veriyor diyor. Hatta yazılı bu bülteni servis benimle de paylaştı. ........
Herkese teşekkürler.Kasko ile yaptığımız yazışma ve görüşmeler neticesinde, direksiyon kutusu ve diğer ön düzen aksamlarının yenisi ile değişimini kabul ettiler.Bmw deki hasar danışmanı yetkili arkadaşın dediğine göre hasarlı araçların direksiyon kutusu sorunu ile sonucu çok uzun süren hasarlı araçlar, hatta mahkemelik olanlar bile olduğunu, bizimkinin çok kısa bir süreçde sigorta tarafından kabul edildiğini belirtti.