0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Çok dile getirdiğimiz, detaylarını açıkladığımız bir konu, tekrar gündeme gelmesi çok faydalı olmuş.Arka süspansiyon bağımsız olmasa bu kadar oturma yapmaz.Araç istiap haddi aşıldığında yaylarda sönme daha çabuk gelişir. Lpg ve yolcu yükünün araç ağırlığına oranı da düşünülmeli.Bazı araçlarda, araçta kimse yokken sürücü tarafı hafif yukarda durur, sürücü araca bindiğinde araç denge durumuna gelir, bu da düşünülmüş bir süspansiyon tasarımını gösterir.Yüksekliğin yüke dayanımını arttırmak için daha kalın ve sert materyalli ve çok boğumlu yay gerekir ancak araç ağırlığı düşünüldüğünde zıplamalara da neden olabilir.
Güzel konuya değindiniz. Benimkide bagaj boşken bile bazı kasislerde (!) hemen sürtüyor. 2 yıl önce amortisörleri ve arka z rotları yeniledim,helezon yaylar değişmedi.
Bir çift Helezon (KYB K-Flex) ve amortisör (Excel-G)bu fiyatları ne alemde acaba
Mahmut beyin işaret ettiği hususlar, bir açıdan, bu araçlardaki zayıf ön fren / kızaklama konusundaki eleştirilere de açıklık getiriyor. Ağırlık merkezinin arkaya kayması, bu şikayetlerin mantıklı bir nedeni gibi duruyor.
Ağırlık dağılımı, süspansiyon özellikleri bahsedildiği gibi etkili. Zayıf şeklinde tabir edilen frenlerin bazı sebepleri; belli seviyeleri aşamayan yan sanayi fren balataları kullanımı ve lastik seçimi oluyor. Lastik ölçü ve kalitesiyle fren mesafesi iyileşebiliyor. Fren P valfini de unutmamak gerekir.
Öncelikle ince açıklama için teşekkür eder, bu yaklaşımların tüm topluma yayılmasını temenni ederim Mahmut Bey.
Bugün aracımın arka helezonlari yerli üretim yay ile değiştirdim 4 5 cm gibi bir yükselme söz konusu oldu. Ustanın demesine 2 bakladan az fazla yükselmiş. Araca inip binerken belirgin bir yükselti farkı oldu. Yol tutuş ve viraj performansı ise farketmeden gibi, çok uzun süre deneyemedim ama sürekli kullandığım yolda denedim bir fark göremedim. Araç boş iken dedigim gibi 4 5 cm gibi bir fark söz konusu oldu dolu olarak denemedim henüz ama dolu yükseklik de illaki farkedecektir. Ayrıca aracın arka salınımı da azaldı. Eğer aracınız olur olmadık yerde surtuyorsa arka helezonlari değiştirin arkadaşlar. Üstelik ben yerli yay taktırdım, kyb taktirsam daha farklı olur muydu bilmiyorum. Kyb Flex yayı Malatya'da bulamadım arkadaşlar.
Pazartesi yol yapımı olan yerde,yolun enine kazılmış çukura düştüm orta susturucu kopma noktasına geldi. Sanayide arkadaşa yaptırdım. Değişime gerek yok dedi.
96 xei aracımda arka koltukta 2 ve daha fazla yolcu olduğunda istisnasız bütün kasislerde kaporta lastiklere sürtüyordu.Bir tamirciye götürdüm iki tane orta boy tofaş takozu koydu. Üç parmak kadar yükselme oldu, artık 3-4 kişi bindiğinde bile herhangi bir sürtme olmuyor.
Bende önlere iki gunsan helezon taktim hic bi degisiklik olmadi yiksekliginde basimdan gecen bi deneyim paylasmak istedim arkaya ise helezonlarin arasina yayin bir bogumu arasina plastik bir kalin bilezik diye tarif edeyim konuldu bir yukselmedi ama yukle fazla cokmesini onledim olmadi arka yaylarida degistiricem