Gönderen Konu: YArdımlarınız Ve Yorumlarınız Icın Cok Tesekkurler  (Okunma sayısı 794 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 97000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Arkadaslar Yakın Zamanda 2011 1,4d Otomatık Vıtes Bır Toyada Corolla Almayı Dusunuyorum

Yalnız Otomatıgı Nasıl Bu Konu Hakkında Bana yardımcı OLursanız Sevırım

F1 Sanzuman 6 Vıtes Olarak Bılıyorum Bazıları 5 Felan Dıyor AMa Sızlerden Acıklamalarınızı Beklıyorum Soramadıgım Sorular Olabılır KOnuya hakım Degılım O Yuzden Aklınıza Gelecek Suna da Dıkkat et dıyecegınız hususlar olursa sevınırım 

Otomatıkdan Baska Nelere DIkkat Etmem Gerek Ilk Kez Toyata alıcam Ne yapmam gerekecek bılmıyorum

Arac 2011 Confort Extra 115 Bın Km De Boyasız

 

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 168000
  • Model Yılı: '10
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: YArdımlarınız Ve Yorumlarınız Icın Cok Tesekkurler
« Yanıtla #1 : Eylül 10, 2017, 05:28:37 »
merhabalar Ahmet Bey,

2010 conford 1,4d f1 şanzıman kullanıyorum. araç 6 ileri vites. öncelikle beğenmediğim yönleri araç 1400kg civarı kasa ağır motor 1,4 bu yüzden tork tırt beygir gücü tırt rampa çıkarken araç gaz yemiyor düz yolda ise bastığın gaza tepkisi çok ağır kalıyor sollama yaparken tırsmıyor değilim bu yüzden genelde manuel kullanıyorum. baskı balata değiştirme işi sıkıntı ben samsunda usta bulamadığımdan mecburen yetkili servise gitmek zorunda kalmıştım 1500 tl bayılmıştım. benim en çok muzdarip olduğum konular bunlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: YArdımlarınız Ve Yorumlarınız Icın Cok Tesekkurler
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2017, 09:06:16 »
Eski kasa şanzımanı bilemem ama ben de 2014 model var. İyilşetirme yapıldığını düşünüyorum.

Mümkünse yeni kasa ve alacağınız kasa şanzımanı test edin.

Aracın kasası ağır doğrudur.
1.4 motor araca yeterli mi? Bence yeterli. Ama 1.6 olsa tadından yenmez.

Araç gitmiyor mu? Gidiyor. Gayet rahat gidiyor. Sonuçta 2.0 motor değil. Spor araba hiç değil. Beklentiniz bastı mı 150 beygir gibi kaçsınsa yaklaşmayınız.


Aracı mutlaka test ediniz. MMT şanzımanda sorun var mı? İşten anlayan bir toyota servisine mutlaka gösteriniz. İki araç test ettim. Birinde motor performansı sıkıntılı çıktı. Dikkat ediniz.

Araç rampa çıkıyor mu? Çıkıyor. Klima sçık bagaj dolu arka yolcu dolu çıkıyor mu? Çıkıyor. Gaza basarsan çıkıyor ama uçacak hali yok...

Yokuşta kalkıyor mu? Kalkıyor. Gidiyor mu gidiyor. Hızlanıyor mu hızlanıyor. Ama 150 beygir değil arkadaşlar bu araç ona göre yorum yapın. 1.33 benzinli gibi gitmeyen bir araç da değil. Ekonomi amaçlı yapılmış.


Artvin turu yaptım. Karadenizin en dağlık bölgesidir. Daha zorlandığı bir yer görmedim.

Ama sizin beklentiniz nedir? Önce bunu belirleyin. Sonuçta araç 1.4 90 dizel (turbo). Yakıtı ekonomik.


MMT şanzımanı test edin. Ona göre karar verin. Unutmayın MMT Şanzıman aslında düz şanzıman sürerken ona göre süreceksiniz. Yani sizin yeriniZe debriyaja robot basıyor.

Düz yerde yaşıyorsanız 1-2 geçişlerinde yaşamazsınız. Hızlı kalkış yapanlardansanız 1-2 geçişi hissedilir ama biraz yine f1 vites kulakçığı ile de müdahale edebileceğiniz  bir şanzıman.

Beklentilerinizi belirleyin. Şanzımanı beğenmezseniz almayın. Yokuşta sürün. Trafikte sürün. Ani hızlanın test edin alın.

Forumda çokça yazıldı. MMT şanzıman 2300 devirde vites değiştirir. Gaza basmaya devam ederseniz 1.4 olduğundan 3000-3500 de vites atar böylece de yığılma olmaz. 2300 devirde ayağını gazdan hafifçe çekince hemen vites atar.

İŞİN ÖZETİ MUTLAKA TEST EDİP BEKLENTİLERİNİZİ BELİRLEYİNİZ. ONA GÖRE KARAR VERİNİZ. Herkes beğenmeyebilir.

Aşağıya yakıt tüketimini koyuyorum yüksek çizgi var. O zaman eşim sürüyordu ...😁😁😁