0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Onlarca yıldır Kaliteli denen.! otomobiller içinde bulunmak hatta onları kullanmak çok zevkli ve mükemmel duygular verir..Ama onlara sahip olmak aynı şeyleri hissettirmeyecektir.
Bu arada youtube da kim hangi aracı neyle kıyaslamış diye bakarsak işimiz iş. Mazda 3'ü de A4 ile kıyaslamışlar, o zaman Mazda 6 da A6 nın rakibi olur, ki saçmalığın daniskası olur bu.
Mercedesin buram buram reklam kokan yeni "reklam" videosu.Bana biraz abartı geldi.Ruh ve sportif karakteristiğe bürünmüş araçları her zaman sevmişimdir.Belki de yaşımdan veya zevklerden dolayı ilgimi çekiyor.//www.youtube.com/watch?v=mQLK6c5vOHM
konu başlığından epey uzaklaşmış. mercedes, bmw, honda çekil aradan madem iş reklama kadar geldi toyota'nın unutulmaz, efsane reklamını bir hatırlayalım isterseniz. //www.youtube.com/watch?v=PiAjLQ2lpSA
bazı arkadaşlar toyota'yı çok küçümsemiş ama toyota ile ilgili bazı gerçekleri hatırlatmakta fayda var: 1. marka değerinde her yıl birinci gelmesi. 2. dünyanın en çok satılan aracı olması. 3. dünyanın en çok satılan hibrit aracı olması 4. hibrit ve hidrojen motor teknolojisinde dünyaya öncülük etmesi. 5. sorunsuzlukta alman tüv şirketi tarafından neredeyse her yıl birinci seçilmesi. 6. lexsus markasıyla lüks otomobil deyince akla gelen almanlara ciddi rakip olması ki (yanılmıyorsam geçen yıl google'da en çok aranan arabalar listesinde lexsus ikinci, toyota 4. sıradaydı.) vw'e gelince konfor, yalıtım ve iç malzeme kalitesiyle toyota'dan bir tık önde olan ancak donanım, güvenlik ve sorunsuzlukta toyota'nın asla rakibi olamayacak türkiye'de şişirilmiş marka algısıyla gereğinden fazla abartılan orta sınıf alman arabasıdır. toyota mı vw mi derseniz benim tercihim toyota olur. vw'i tercih edene de saygı duyarım.
bence yukarıdaki paragrafı okursak asıl vw, birçok konuda toyota'nın yanına yaklaşamaz deriz. bu kadar büyütmeyin vw'i gözünüzde dediğim gibi türkiye'de vw yanıltılmış marka algısıyla gereğinden fazla abartılan premium algısı oluşturulan hele de satış temsilcilerinin sanki uzay aracı satıyormuş havasında pazarladıkları dünyaca ünlü güvenlik testi iihs'de esamesi pek de okunmayan, dünyayı ve kendi müşterisini emisyon skandalıyla aldatıp çevreyi kirleten bir araç şirketi. en basiti toyota 20 yıldır hibrit motor üretiyor, şimdi hidrojen ve elektirkli motor üzerinde ciddi ciddi çalışıyor. vw ilk hibrit motoru 2020 civarında getireceğini duyurdu. kim geriden geliyor?
Konuyla çok alakalı olmasa da bir şey daha var ki burada söylemek gerekli. Volkswagen Türkiye'de hiç yatırım yapmamış bir şirket. Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen.
Zevkler ve renkler meselesi bu. Kimi donanımı az olan sorunsuz aracı seçer, kimi fazla beygir ister, kimi 79 model arabaya kıyamaz bir türlü satamaz. Tüm bunlar isteklerle alakalı. Ben diğer markalara göre sorunsuzluğu nedeniyle Toyota diyorum. Ama benden fazla bu konuyu irdeleyip araştıran birisi daha sorunsuz olduğunu iddia ederek X markayı tercih edebilir. Bir başkası zaten bir sene sonra değiştireceğini düşündüğü için sorunlu ve ucuz oldugu halde ikinci eli hızlı olan Y markayı. Örnekleri çoğaltmak mümkün. Peki markaların başarısını nasıl ölçmeliyiz?
Bu da gözden kaçmaması gereken bir yaklaşım bence. Aslında çoğu konuda buna vurgu yapmaya çalışıyoruz değişik şekillerde. Elle tutulur şeyler de bunların sonında oluşuyor. Zaten bilimi ortaya koyunca daha açık olur detaylar, fikir empoze etmekten de arınılır.Örneğin; bir kişinin bir şeyi beğenmemesi en tabi haktır, kendi beğenmediğine sadece "kötü" demek koca bir boşluk doğurur. Zaten de öyle oluyor. Farklı yollar izleseler de, Japon araçları da Alman teknolojisi barındırıyor, Alman araçları da Japon ya da Fransız ya da İtalyan. Örneğin; Atkinson ya da Miller şu anda bazı Japon hybridlerde kullanılıyor, keza Otto ve Diesel de. Bir Toyota modelinden çok daha önemlisi TPS dir, bu bütün dünya için geçerlidir. Fiat Diesel mantığına katkı yapıp Common Rail'i geliştirmiş bir firma. Asıl sorun; biz hangi teknolojiyi oluşturacağız ya da geliştireceğiz. O seviyelerde düşünce yapısına öncelikle ulaşılmalı ki, Öncü Bilimler de geliştirelim.
... dizeller zaten yakında tarih olacak.
Diesel teknolojisinin tarih olacağı pek görünmüyor.Diesel Jeneratörlü Hybrid teknolojisinde ideal menzil çıkartacaklar. Özellikle ticari ağır vasıtaların motorları bu şekle dönüşecektir.
dünyada dizel araçlar hızla yasaklanıyor. hatta dizel araçların beşiği almanya bile 2025'e kadar dizel araçları yasaklama kararı aldı. gidişat hibrit ve elektirik ve hidrojene doğru... https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiCkL6l6aDYAhWJbVAKHZx0Be4QFghQMAY&url=http%3A%2F%2Fwww.haberturk.com%2F13-ulke-benzini-ve-dizeli-yasaklamaya-hazirlaniyor-1628043-ekonomi&usg=AOvVaw3_NGJ85o31lxrb3B_E7F_9