Gönderen Konu: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri  (Okunma sayısı 3001 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32500
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« : Ağustos 09, 2017, 19:34:13 »
Geçen yeni corollayı araştırırken bu haberi gördüm. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemedim. Düşünceleriniz nelerdir? Değerlerine baktımda 1.33e göre daha performans sunuyor. Daha önce auriste kullanmış bu motoru ama Türkiye' de satmamış. 116 BG güç ve 185NM tork üretiyor bu motor. Kendi düşüncem şuanki atmosferik 1.6 benzin ile yakın güçlere sahip olur eğer bu motor gelirse - belkide daha performanslı- . Sizlerin düşünceleri nelerdir? Türkiye' ye bu motoru 2018 Corolla' da getitirler mi?

Haber Link : https://www.arabam.com/otomobil-haberleri/otomobil-haberleri/2018-toyota-corolla-yola-cikmaya-hazir/301544

Motor Özellikleri : http://www.ototeknikveri.com/haber/4158/yeni-2015-toyota-auris-12-turbonun-teknik-detaylari

Toyota Club Türkiye

1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« : Ağustos 09, 2017, 19:34:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #1 : Ağustos 09, 2017, 21:36:02 »
turbo arızaları yüzünden toyota olaya pek sıcak bakmıyordu sanırım,wv  cilerde turbo sanki dünyanın 7 .ci büyük keşfi imiş gibi abartıyorlardı yıllardır mevcut olan teknolojiyi,ülkemizde de turbosuz araçlar için eski teknoloji yakıştırması vardı.bütün bunları dikkate alarak getirebilir,ben daha iyisini yaptım diyebilir,isterse daha sağlamını da yapar,fiyatlar farklı olur,herkes istediğini seçer,2018 için bazı sitelerde corolla modeli gördüm,farklı olduğu için fiyatı yüksek olur,rekabet var,işin içinden nasıl çıkarlar göreceğiz.vatandaşında turbo nedir? yağlaması nasıldır?yoldan gelince kontak kapatmadan önce,ve ilk çalıştırmada nasıl davranacağını öğrenmesi gerek !
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2017, 17:18:15 »
..wv  cilerde turbo sanki dünyanın 7 .ci büyük keşfi imiş gibi abartıyorlardı yıllardır...
Güzel motorlar turbo olanlar ancak sizin de belirttiğiniz gibi ilk defa olan bir şey değil. Zamanında Renault 11 Turbo vardı 1400cc motor ve turbo ile (karbüratörlü olmasına rağmen) gayet güzzel değerler yakalamıştı. Keza Daihatsu YRV turbo da 1300cc motor ve turbo desteği ile 130HP gibi hiç de azımsanmayacak bir güç sunuyordu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2017, 20:20:02 »
Honda civic 1.5 RS 180 hp. Vw 1.2 1.4 tsi, Opel 1.4t  1.6T  Renault 0,9 ,1.2tce .vb... Bmw ve Mercedes 1.6 motorla turbo desteğiyle yüksek performanslı araçları yok satarken  Toyota hala inat ediyor ..Artık bir atılım yapsın biz Toyota severleri Toyotadan koparmasın..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2017, 22:08:27 »
1.2T'nin değerleri rakipleri karşısında çok kötü. 116 hp neyse de, 185 Nm nedir. Vw bu değerlerden daha iyisini 1.0 motorundan elde ediyor artık.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #5 : Ağustos 13, 2017, 13:15:07 »
Yorum yapanlar arasında kullanan var mı bilmiyorum ama ben kendi tecrübemi aktarayım. 1.2 T motorlu C-HR'î 1.5 aydır kullanıyorum. Şehir içi ağırlıklı olarak "eco" modunda, şehirler arası da "normal" modda kullanıyorum. Motor benim beklentilerimi oldukça karşılıyor. Şehir içinde hafif trafikte 6 lt/100 km'ye kadar düşebilen yakıt tüketimi gördüm. Kağıthane gibi yokuşu bol bir bölgede bile tüketim 7.5lt/100 km civarında. Şehirlerarası güzergahta araçta 4 kişi, bagaj dolu ve klima açıık olduğu halde normal otoyol hızlarında 5.5-6 lt/100 km arasında değişiyor. Yokuşlarda bayılmıyor, çekişi iyi. Daha önce 132 PS CVT Auris kullandım. Aynı şartlarda 132 PS Auris'den 100 km'de en az 2 lt daha az yakıyor. Yokuşlarda kesinlikle Auris'in atmosferik motorundan daha iyi ve sessiz.  Ayrıca aracın boş ağırlığı neredeyse 1.5 ton ve araç henüz 1500 km'de. 1.2 T motor bence ortalama  bir kullanıcı için yeterli. Rakamlara çok takılmayın, deneyin. Daha güçlü hissi veriyor. 185 nm torku 1500 devirden itibaren, 116 ps gücü ise 5000 devir dolayında üretiyor. 1.6 Valvematic motorun 5000 devir dolayında ürettiği güç 116 PS'den daha az. Eğer bu motorda 1.6 atmosferik motorda olduğu gibi 6400 devir dolayına çıksaydı muhtemelen 135-140 PS arasında güç üretirdi. Bu devir aralığı da ortalama bir kullanıcı için zaten nadir kullanılan bir bölge. 1.5, 1.6 turbolarda gerçek yakıt tüketimi 10 lt/100 km'nin altına pek düşmüyor. Toyota performans odaklı değil, emisyon odaklı. Ayrıca bu motor benzerleri arasında en yüksek teknolojiye sahip olan motor. Yine de bu değerleri tamin edici bulmayan ve daha performanslı bir sürüş isteyenler için chip-tuning öneririm. Bazı yabancı sitlerde görmeye başladım. 130 PS ve 240 Nm'ya kadar artış yapılabiliyormuş. Bence Toyota bu motoru gecikmeden tüm 1.6 atmosferik motorlarla değiştirmeli. Özellikle Avensis ve Verso'da daha iyi bir seçenek olur.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #6 : Ağustos 13, 2017, 23:00:44 »
Bu kadar küçük CC li motorlara turbo takıp 1.6 atmosferi motorun gücünü elde ediyorlar peki bu yeni nesil motorların kullanım ömrü eski motorlardan daha uzun ve sorunsuz mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2017, 00:37:01 »
Toyotada Lpg takılabilen motor kalmayacak gibi.

Lpg çok önemli bir etkendir toyota tercihinde
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2017, 09:41:51 »
küçük motorların kullanım ömrü uzun olamaz,mazda nsx in değişik tipteki yüksek devirdeki motoru 50-60 bin km gidiyordu,atmosferik toyota 350.000 km ortalama gidiyor,turbo kullanmanın koşullarına uyulmazsa adama illallah dedirtir,masrafı cabası,küçük motora yüklendiğin zaman çok yakar aynı hesaba gelir,ben 0 alırım,0 dan 100 e daha çabuk çıkıp alkış alırım, 2 yıl topuklarım 50-60 binde ne verdin iyi bildin deyip satarım diyenler alabilirler.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2017, 12:13:39 »
küçük motorların kullanım ömrü uzun olamaz,mazda nsx in değişik tipteki yüksek devirdeki motoru 50-60 bin km gidiyordu,atmosferik toyota 350.000 km ortalama gidiyor,turbo kullanmanın koşullarına uyulmazsa adama illallah dedirtir,masrafı cabası,küçük motora yüklendiğin zaman çok yakar aynı hesaba gelir,ben 0 alırım,0 dan 100 e daha çabuk çıkıp alkış alırım, 2 yıl topuklarım 50-60 binde ne verdin iyi bildin deyip satarım diyenler alabilirler.

Mazdakininki wankel motor turbolu değil. Karıştırmayın lütfen birbirine. 1.3 motor ama wankel motorun yapısı gereği her çevirimde güç elde edildiğinden 2.6 atmosferik motora eşdeğer güç ve yakıt tüketimi ortaya çıkıyor.
300bin km. Leri görenler var. Herşey kullanımı bilmekle.

Turbo motora sahip sürücüler görüyorum hiç yağlanma falan beklemeden son gaz sürüyor. Aynı şekilde geliyor pat diye hiç beklemeden kapatıyor. Ayrıca uzun süre son gaz yüklenme ler de turbo ya zarar verir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.2 Benzin Turbo Sarj Söylentileri
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2017, 14:42:27 »
 bir ingiliz tv programında bahsedilen nsx wankel motorlu mazda araç modifiye ve restore edildi,bu üçken şekilde(benim değişik dediğim)küçük motorun yüksek hacimli atmosferik motora eşdeğer olduğu,yüksek performanslı olduğu ve bu nedenle ancak 50-60 bin km gidebildiği(belki yanlış çeviri olmuştur)ifade edildi.elbette sürüş tekniği,muntazam yapılan bakımlar,vb etkenler km de etken olabilirler,belirttiğiniz gibi wankel motoru,turbo destekli motorlar ve atmosferik motorlar farklı,şimdi bütün bunlara 3 silindirli küçük hacimli ve turbo destekli motorlar eklendi,eski nesil(dinasaur)olarak bütün bunlar yenilikse alışmamız ve kabul etmemiz oldukça güç geliyor bize.
Tokay Ceritoğlu