Gönderen Konu: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti  (Okunma sayısı 2010 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
 japon otomobil devi mazda, dizel motor kadar performanslı ve ekonomik yüksek sıkıştırılmış benzinli  sky active x motor üretmeyi başardı. 2019 yılında piyasaya sürülecek bu motorun toyota'daki hibritle birlikte kullanılması halinde dizel motorların yasaklanmaya başladığı otomobil piyasasını kasıp kavuracağı ön görülüyor. toyota, kısa bir süre önce mazda ile işbirliği yapacaklarını açıklamıştı. 
haberin ayrıntıları: http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1592124-mazda-skyactiv-x-motor

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #1 : Ağustos 09, 2017, 19:08:48 »
Ayın 7'inde açıklanan bir haberi tercümem.

Alıntı
2018'in sonlarında 4. nesil Mazda 3'te kullanacağı bujisiz HCCI motorunu önümüzdeki haftalarda açıklayabilir.

Endüstride bir ilk olacak homojen şarj sıkıştırmalı ateşleme (Homogenous Charge Compression Ignition) motorunun ilk detaylarını Frankfurt Oto Şov'da sergileyebilir.

2011 yılında CX-5 ile ilk skyactiv modelini sergileyen ve daha sonra tüm araçlarına uygulayan Mazda, Frankfurt'ta HCCI motorunu tanıttıktan sonra bu sefer Ekim ayındaki Tokyo Motor Şov'da sergileyeceği yeni tasarım 2018 Mazda 3'ü sergileyebilir.

Fakat, Mazda Skyactiv II güç ünitesi ile çığır açarken, Mazda'nın en çok satan küçük kompakt arabası tamamen yenilenmeyebilir.

Bunun yerine, 2018'de yeni kasasında Skyactiv I platformunu kullanacak. Bu da Mazda'nın 2 jenerasyonda bir platform değiştirmesi politikasıyla uyuşuyor.

HCCI zıplaması

Yeni Mazda 3, HCCI motorlu Mazda 6'nın üretiminden sonra tasarımı Mazda 3'e uyarlanacak. Yeni Mazda 6'nın tasarımının yankılanması (diğer modellere) stratejisini bekleyin.

Daha sonra bu işlem Mazda 2, CX-3, MX-5, ve CX-9 için gerçekleştirilecek. Yeni kasa değiştiren CX-5'in 2022'de 3. kasasına geçmesi bekleniyor.

Sadece Çin'de satılan CX-4 (CX-5 oranla daha kıvrımlı tavan) ile sadece Japonya'da satılan CX-8 (CX-5 oranla daha uzun "muhterem aks kafasi" mesafesi) de yeni motora kavuşması bekleniyor. Bu 2 modelin söylentilere göre Avustralya'da da şimdiki kasalarının önümüzdeki yıl satılma ihtimalinin bulunduğunu söyleniyor.

2020'ye kadar Mazda, HCCI teknolojili döner motorlu spor otomobil, Isuzu'nun gelecek D-Max modelini baz alarak yeni jenerasyon BT-50 ve kendisinin ilk tamamen elektrikli aracını çıkarmayı planlıyor. Elektrikli aracı takiben 2021'de şarj edilebilir hibrit (plug in hybrid) ve muhtemelen döner motorlu menzil uzatıcıyla sunulacak.

2020 sonrası tüm modellerini yenileyecek olan Mazda'nın CX-9'un 2.5 litre turbo motorunun HCCI teknolojili versiyonu baz alınarak yeni bir MPS performans modelleri tanıtma olasılığının olduğu söylenmekte. Bu ateşli seriler içinde, neredeyse kesinlikle CX-5'in MPS versiyonu bulunacak.

Emisyonların düşürümü

Uzun vadede Mazda, Avrupa'nın 2025 emisyon (65 gr. CO2) standartlarını karşılamak için Skyactiv III'ü çıkaracak.

Firma 2008 yılında başarılan %30'luk yakıt tüketimi azaltımına ek olarak birdahaki sene sunulacak HCCI ile %30 daha azaltacak.

Böylece Mazda'nın Daimler, General Motors, Hyundai ve diğer araba üreticilerini yenerek dizel gibi çalışan HCCI teknolojisini seri üretim araçlarında kullanacak ilk firma olacak.

Detayları açıklanacak olan HCCI'nin düşük devirlerde klasik buji kullanacağına, yüksek devirlerde ise dizellerdeki gibi sıkıştırmayla ateşleme yapacağına inanılıyor.

Fakir yanma işlemi, motora zarar veren vuruntuyu önlerken daha verimli yanma ve böylece daha düşük yakıt tüketimi sunduğu iddia ediliyor.

Mazda rekor yükseklikte, motorsikletlerde elde edilebilen 14 sıkıştırma oranını (13 Avustralya) hali hazırda Skyactiv benzinli motorlarında kullanıyor.

Bu durum HCCI teknolojisiyle 18'e yükselebilir, ayrıca gelecek nesil 2.0 litre Mazda 3'ün yakıt tüketimini 3.5 lt/100km'ye, 2020'ye kadar uyulması gereken 95 gr CO2 seviyesinin altına kadar düşürebilir.

Kaynak: https://www.motoring.com.au/revolutionary-2018-mazda3-engine-design-details-soon-108315/

Ayın 8'inde bir söylenti daha geldi.
Alıntı
Skyactiv-X geliyor.

https://www.theglobeandmail.com/rep...ng-coveted-engine-technology/article35899440/

Dizel gibi çalışan benzinli, ama dizel gibi yüksek NOx ve kurum emisyonları olmayan, dizel kadar az yakan, bujiyi sadece motor soğukken kullanacak bir motor geliyor.
Halihazırdaki skyactiv-g araçlara göre %20-30 yakıt tüketimi azalması olacak. Bu da uzun yol verilerinin 3.3 lt benzine düşme ihtimali demek. Harika bir şey.
Yeni motoru 2019'dan itibaren kullanacaklarmış.
Ayrıca Toyota ile elektrik araçlar geliştirmek için 1.6 milyar dolarlık bir montaj fabrikası kuracaklarmış.
Mazda ArGe şefi elektriklenme gerekli ama ideal içten yanmalı motor daha öncelikli demiş. Şahsen mantıklı da düşünüyorlar, Toyota'nın 25 senelik hibrit bilgi birikimini kullanarak Amerikayı yeniden keşfetmiyorlar. Zamanlarını da hcci için harcıyorlar.
Skyactiv-X'i Mazda'nın diğer firmalara vermeyi hiçbir şekilde düşünmediklerini belirtmişler.
Ayrıca 2019'dan itibaren elektrik araç ve eletrik teknolojilerini araçlarında sunmaya başlayacaklarını söylemişler
Hatta 2025'e kadar otonom sürüş teknolojilerini standart olarak sunmayı planlıyorlar.

Daha sonra da Mazda'dan resmi açıklama geldi.
Alıntı
Mazda confirms HCCI engine for 2019

Bu da dünden bir haber. Mazda HCCI'nin silindir içi düşük sıcaklık sorununu çözmek ve verimliliği daha da artırmak için süperşarj kullanacakmış. Bu da torkda %10-30 arasında bir artışa sebep olacak diyor. %30 yakıt tüketimi düşer ortalama 3.5 lt yakıt tüketimine ulaşılır. Bir de üstüne %30 tork artışı olursa ki bu da 195 Nm demektir, gayet güzel birşey ortaya çıkar gibi gözüküyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #2 : Ağustos 09, 2017, 19:13:01 »
Motor supercharger kullanacak. Dizel gibi çalışacak benzinli motor. Motor soğukken ve yüksek devirde buji kullanılacakken, düşük devirde kendinden ateşleme kullanılacak. Mazda buna SCCI (Spark controlled compresion ignition) buji kontrollü sıkıştırmalı ateşleme diye isim verdi. Diğer şirketler soğuk motor dolayısıyla motorun çabuk ömrünün bitmesini engelleyemedi. Silindir içi sıcaklık düşük olursa bu sefer kendi kendine ateşleme olmuyor, sıcaklık fazla olursa bu sefer vuruntu oluyor. Dizeldeki işleyişin aksine HCCI motorlarda hava yakıt karışımı emme zamanından itibaren karıştırılıp ardından sıkıştırılıyor ve tam ÜÖN'da kendinden ateşlemenin olması gerekmekte ve bu en büyük sorun. Dizelde ise ÜÖN'da dizel yakıtı püskürtülerek yanma püskürtüldüğü gibi başlıyor. Bakalım Skyactiv-X nasıl olacak? Aynı zamanda fakir yanma da kullanılıyor bu motorda.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #3 : Ağustos 09, 2017, 19:15:47 »
Yakıt tüketimi şimdiki Skyactiv motorlara göre %30 azaltılırken, tork %30 artacak. Yani 2.0 skyactiv-x motor 2.5 atmosferike eşdeğer performansa sahip olacakken, 1.5 motora eşdeğer yakıt tüketimine sahip olacak. 3.5 lt/100km lik ortalama yakıt tüketimine sahip olacağı söyleniyor. 4 lt bile olsa bu harika olur. Toyota'nın hibritleriyle aynı yakıt tüketimi ve daha fazla performans, mis gibi. 2021'de de buna Toyota'nın hibrit teknolojisi eklenirse 2.5 lt/100km tüketime erişilir bile.  :lol:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #4 : Ağustos 09, 2017, 19:31:44 »
 dizellerin yasaklanacağı ve piyasadan kaldırılacağı gerçeği bize şunu söylüyor: mazda sky active benzinli motor+ toyota hibrit= piyasayı silip süpürür. toyota ve mazda bu oyunu çok akıllıca oynuyor :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #5 : Ağustos 09, 2017, 19:39:05 »
dizellerin yasaklanacağı ve piyasadan kaldırılacağı gerçeği bize şunu söylüyor: mazda sky active benzinli motor+ toyota hibrit= piyasayı silip süpürür. toyota ve mazda bu oyunu çok akıllıca oynuyor :alkis:

ABD'de Toyota Yaris sedan'ın Mazda'nın fabrikasında Mazda 2'nin tamamen aynısı (1.5 skyactiv motor, iç dış tasarım) olması da bunu destekler nitelikte.
Geçen gün haberlerde çıktı zaten Toyota ile Mazda 1.6 milyar dolarlık bir elektrikli teknolojiler fabrikası açacakmış.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #6 : Ağustos 09, 2017, 19:56:48 »
Çok eski bir çalışma bu, bazı konularda dile getiriliyordu zaten. Yalnız bu kadar komplike bir motorun nasıl geniş kitlelere ulaşacağı da ayrı soru işareti. Özellikle elektrikli üniteler düşünüldüğünde. İş sadece akü kimyasına kalıyor. Egzoz emisyonu, sesi, ağırlığı yok, muayenesi bile yok. Frenler dinamik özelliğe daha uygun vs.
Yine dizel teknolojisinin kullanılacak olması da ayrıca dikkat edilmesi gereken bir konu. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #7 : Ağustos 10, 2017, 19:24:26 »
Yanlış hatırlamıyorsam GM firması da HCCI motoru deniyor zamanında. 90km/h - 130km/h arasında motor bujisiz çalışıyor. Demek ki bazı maliyet ve teknik sorunlardan dolayı seri üretim rafa kalkıyor.

Sonra Mazda 2018 için HCCI motoru geliştiriyor... Bu arada Tesla Model S ise tek şarj ile ekonomik kullanımda 1000km üzerinde yol alabiliyor...

Gördüğüm kadarıyla Japon otomobil firmaları teknolojiyi biraz uzaktan takip ediyorlar. Vardır bir bildikleri diyelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #8 : Ağustos 10, 2017, 19:37:01 »
Hindistan gibi büyük bir pazar için de 2025-30 önemli tarihler elektrikli otomobiller açısından.
Çin gibi, şehir merkezlerinde hava kirliliği problemini had safhada yaşayan ve mevcutta 200 milyonun üzerinde araç sayısı olduğu düşünüldüğünde yön belli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #9 : Ağustos 10, 2017, 19:52:35 »
Geriden takip etme değil, vizyon farkı diyelim.  Mazda elektrikli araçlardaki tüketilen elektrik üretilirken de emisyon olduğunu, elektrikli araca geçilmesinin sadece emisyon kayması yaratacağını ve araçlarda tüketilen elektriğin üretilirkenki emisyonunu görmezden gelinemeyeceğini savunuyor. Bu nedenle de elektrik üretilirken oluşan emisyon değerinin de altına içten yanmalı motorlarla inmeyi düşünüyor.

Mazda'nın SCCI ve Toyota hibrit teknolojileri birleşerek bu değerin çok daha altına düşülecektir. Yani Tesla'dan da çevreci.  :tamam:

Genelde uzun yazılar okumaya üşenilir, ama 2. mesajdaki alıntılar içindeki haberler okunursa daha detaylı bilgiler edinilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #10 : Ağustos 10, 2017, 20:33:58 »
Mazda elektrikli araçlardaki tüketilen elektrik üretilirken de emisyon olduğunu, elektrikli araca geçilmesinin sadece emisyon kayması yaratacağını ve araçlarda tüketilen elektriğin üretilirkenki emisyonunu görmezden gelinemeyeceğini savunuyor. Bu nedenle de elektrik üretilirken oluşan emisyon değerinin de altına içten yanmalı motorlarla inmeyi düşünüyor.
Mutlu Bey Mazda'nın bu düşüncesi bana hiç mantıklı gelmiyor. Elektrik sadece fosil yakıtlar kullanılarak üretilmiyor, bunun rüzgarı var güneşi var, jeotermali var, nükleeri var... Elektrikli araçların çoğalmasıyla birlikte gereken enerji ihtiyacını karşılamak için fosil yakıt kullanımı artacaksa fikir savunulabilir ama ne olursa olsun emisyon miktarı düşecektir diye düşünüyorum. Şahsi düşüncem bu yönde...Siz ne dersiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #11 : Ağustos 10, 2017, 20:49:20 »
Mutlu Bey Mazda'nın bu düşüncesi bana hiç mantıklı gelmiyor. Elektrik sadece fosil yakıtlar kullanılarak üretilmiyor, bunun rüzgarı var güneşi var, jeotermali var, nükleeri var... Elektrikli araçların çoğalmasıyla birlikte gereken enerji ihtiyacını karşılamak için fosil yakıt kullanımı artacaksa fikir savunulabilir ama ne olursa olsun emisyon miktarı düşecektir diye düşünüyorum. Şahsi düşüncem bu yönde...Siz ne dersiniz?

Elektrik için hala fosil kaynaklar kullanılıyor. Öyle olmasa ülkemizde niye hala termik santraller açık olsun? Doğalgazla elektrik üreten bir sürü santraller var. yenilenebilir enerji kaynakları yeterli değil. Ülkemizin enerjisinin %60 dan fazlası doğalgaza bağımlı. Şu anda elektrikli araçların 100km gitmek için kullandığı elektrik üretilirkenki Co2 emisyonu 65 gr civarlarında. Mazda bu değerin peşinde.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #12 : Ağustos 10, 2017, 20:51:17 »
https://www.quora.com/What-is-the-percentage-electricity-generated-from-thermal-power-plants-in-india
Dünya genelinde %60-70 civarı termik santral kullanılıyor.

2014 verilerine göre kullanılan enerjinin %80'i fossil kaynaklı.
http://data.worldbank.org/indicator/EG.USE.COMM.FO.ZS
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #13 : Ağustos 10, 2017, 21:27:47 »
Üretilen enerjinin çoğunluğunun fosil yakıtlardan üretildiği doğru ama Dünyada yenilebilir enerji kaynakları ile üretilen enerji miktarıda gün geçtikçe artmakta. Oran arttıkça üretim aşamasında kullanılan enerji de yenilebilir kaynaklardan karşılanacağı için üretimdeki emisyon oranları da düşecektir. Olayı günümüzdeki verileri baz alarak düşünürsek hata yaparız gelecekte ne olacak diye düşünmek lazım. Çin  2018 yılında araçların %8 nin 2020 de ise araçların %12 olmasını zorunlu tutup uymayanlara ceza kesileceğini belirtince otomobil üreticileri zıpladılar çünkü hazır değiller...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #14 : Ağustos 10, 2017, 21:35:45 »
Üretilen enerjinin çoğunluğunun fosil yakıtlardan üretildiği doğru ama Dünyada yenilebilir enerji kaynakları ile üretilen enerji miktarıda gün geçtikçe artmakta. Oran arttıkça üretim aşamasında kullanılan enerji de yenilebilir kaynaklardan karşılanacağı için üretimdeki emisyon oranları da düşecektir. Olayı günümüzdeki verileri baz alarak düşünürsek hata yaparız gelecekte ne olacak diye düşünmek lazım. Çin  2018 yılında araçların %8 nin 2020 de ise araçların %12 olmasını zorunlu tutup uymayanlara ceza kesileceğini belirtince otomobil üreticileri zıpladılar çünkü hazır değiller...

Mazda ile ilgili haberleri ve açıklamaları okusanız bu yazdıklarınızı yazmazdınız. 2030 yılına kadar bu artış yeterli miktarlarda olmayacağından ve hala emisyon durumları olacağından Mazda da içten yanmalı motorları daha da verimli hale getirip emisyonu fazla düşürmek istiyor işte.  :tamam:
Büyük şirketler hele de pazardan pay kapmayı planlayanlar, bunları çoktan düşünmüştür. 2020'de 95 gr Co2, 2025'e de 65 gr Co2 emisyonunu Skyactiv-X ile karşılayacaklar işte. Diğer şirketler gibi turboyu yapıştırıp yakıt tüketimini düşürdük diyerek işin kolayına kaçmıyorlar. Kimisi direk elektriğe geçip emisyon kaydırma yapıyor, emisyon azaltmak için bir çaba yok. Diğer yanda emisyonu günümüz teknolojilerine inovasyon ve girişimcilik örneğiyle daha da geliştirmeye çalışan Mazda var. Toyota'nın bunun farkına varıp da Mazda'nın %5 hissesini alması ve anlaşmalar yapması da Mazda'nın boş bir şey yapmadığını gösteriyor. Düz vatandaş bakış açısıyla mantıksız olabilir, ama gelecek yıllara göre oranlar tahmin edilerek böyle bir girişim takdir edilesidir. Farklılıktır.

yıl olmuş 2017, bitecek neredeyse. Nerede elektrikli arabalar? :) Nerede şarj istasyonları? Edirne'den Artvin'e elektrikli araçla kaç saatte varılır Allah bilir? Daha elektrikli teknolojilerin katetmesi gereken çok yol var. Öte yandan en erken 2030'lu yıllara kadar benzinli araçları kullanacağımız gerçeği de ortada.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #15 : Ağustos 11, 2017, 13:04:37 »
Mazda'nın ki de bir bakış açısı, herkes aynı baksa zaten gelişme olmaz. Mazda'nın doğru yönlerini vs zamanında çokca ortaya koyduk, ürünlerini değerlendirdik. Tüm dünyada, içten yanmalı motorlarda Otto ve Diesel tabanlı gelişmeler ortaya konuyor, Atkinson, Miller gibi uyarlamalar dahil. En başta övgüyü hak eden onlar bana göre.

Zararlı emisyonlar açısından santraller, tek tek araçlara göre daha rahat kontrol edilebilir. Ayrıca bunun maliyeti de daha düşüktür. Keza güneş, rüzgar, dalga enerjisini de unutmamak lazım. Nükleer ise ayrı bir konu. Ayrıca tüm bu cihazların araç üstünde taşınmaması da verimliliğe pozitif yönde etki ediyor.

Bugün dizel ya da benzinli motorları üreten bazı otomobil üreticileri bile elektrikli araç üretme çabasında, hatta belli noktalara da geldiler. Boşuna Formula E yapılmıyor.
Sanayide de elektrikliye geçiş uzun zamandır olmasına rağmen dizel vazgeçilemez durımda daha uzun süreler, belki dizel hybrid yayılı ki bu zaten çok uzun süredir kullanılan bir teknoloji.

Asıl sorulması gereken ise; DC mi, AC ünite mi olacağı. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #16 : Ağustos 11, 2017, 17:58:35 »
Mazda ile ilgili haberleri ve açıklamaları okusanız bu yazdıklarınızı yazmazdınız. 2030 yılına kadar bu artış yeterli miktarlarda olmayacağından ve hala emisyon durumları olacağından Mazda da içten yanmalı motorları daha da verimli hale getirip emisyonu fazla düşürmek istiyor işte.  :tamam:
Büyük şirketler hele de pazardan pay kapmayı planlayanlar, bunları çoktan düşünmüştür. 2020'de 95 gr Co2, 2025'e de 65 gr Co2 emisyonunu Skyactiv-X ile karşılayacaklar işte. Diğer şirketler gibi turboyu yapıştırıp yakıt tüketimini düşürdük diyerek işin kolayına kaçmıyorlar. Kimisi direk elektriğe geçip emisyon kaydırma yapıyor, emisyon azaltmak için bir çaba yok. Diğer yanda emisyonu günümüz teknolojilerine inovasyon ve girişimcilik örneğiyle daha da geliştirmeye çalışan Mazda var. Toyota'nın bunun farkına varıp da Mazda'nın %5 hissesini alması ve anlaşmalar yapması da Mazda'nın boş bir şey yapmadığını gösteriyor. Düz vatandaş bakış açısıyla mantıksız olabilir, ama gelecek yıllara göre oranlar tahmin edilerek böyle bir girişim takdir edilesidir. Farklılıktır.

yıl olmuş 2017, bitecek neredeyse. Nerede elektrikli arabalar? :) Nerede şarj istasyonları? Edirne'den Artvin'e elektrikli araçla kaç saatte varılır Allah bilir? Daha elektrikli teknolojilerin katetmesi gereken çok yol var. Öte yandan en erken 2030'lu yıllara kadar benzinli araçları kullanacağımız gerçeği de ortada.
mutlu bey, toyota ve honda'nın kullandığı hibrit teknolojisinde şarz istasyonu,  fiş, kablo gibi sorunlar yok. araç hareket halindeyken frene basıldığı anda araç kendi kendini şarz ediyor. ilk yerli aracımızın 2019 yılında hibrit geleceğini de eklersek hibrit motorlar için 2030 uzak bir öngörü olur. bence 2-3 sene içinde hibrit araçlar yaygınlaşacak, dizel araçlar yasaklanacaktır. ama burada toyota ve mazda'nın avantajı hibrit+ benzinli motor seçeneğidir. yani toyota'nın hibrit motoru ve mazda'nın dizel gibi performanslı az yakan benzinli sky active motoru birlikte araç piyasasını alt üst eder :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #17 : Ağustos 11, 2017, 19:09:51 »
mutlu bey, toyota ve honda'nın kullandığı hibrit teknolojisinde şarz istasyonu,  fiş, kablo gibi sorunlar yok. araç hareket halindeyken frene basıldığı anda araç kendi kendini şarz ediyor. ilk yerli aracımızın 2019 yılında hibrit geleceğini de eklersek hibrit motorlar için 2030 uzak bir öngörü olur. bence 2-3 sene içinde hibrit araçlar yaygınlaşacak, dizel araçlar yasaklanacaktır. ama burada toyota ve mazda'nın avantajı hibrit+ benzinli motor seçeneğidir. yani toyota'nın hibrit motoru ve mazda'nın dizel gibi performanslı az yakan benzinli sky active motoru birlikte araç piyasasını alt üst eder :tamam:

Mevzubahis yazımı zaten Hüseyin beyin yazdığının üzerine yazdım. Toyota'nın teknolojilerinin de farkındayım. Sizin söylediğinizi zaten en başta söyledim. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: mazda dizel performanslı ve ekonomik benzinli motor üretti
« Yanıtla #18 : Ağustos 11, 2017, 22:03:46 »
Eğer çevresel etkiler benzer olacaksa kullanım keyfi açısından elektrikli veya hibrid yerine bu tip verimli motorların yaygınlaşmasını tercih ederim.
Fransa'da Tesla'ya binme şansım oldu, yol ve diğer sesleri örtecek bir motor sesi olmadığı için rahatsız oldum. Araç teknoloji harikası, benim kullandıklarım yanından geçmez ama ben sevemedim.
İşin aslı ben tam enjeksiyonlulara geçilip gaz teli araçlardan kaldırıldığından beri kullanırken hiç keyif almıyorum. Korkum o ki gaz telinden sonra motorun da komple gitmesi ve yerine elektriklilerin gelmesi.