Gönderen Konu: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü  (Okunma sayısı 2105 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« : Ağustos 08, 2017, 14:32:25 »
diğer araçlarla karşılaştırıldığında dikkati çeken bir husus. aracın çekişini ve gücünü etkileyen bir unsur diye düşünüyorum.  teknik açıdan bir açıklaması var mı acaba?

Toyota Club Türkiye

japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« : Ağustos 08, 2017, 14:32:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2017, 14:42:05 »
Turbo olmayanlardan yuksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2017, 14:47:18 »
JAponlara has bir durum değil. Düz benzinli motorlu araçların hemen hepsi aynı.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2017, 15:05:03 »
cevaplar için teşekkür ederim. anladığım kadarıyla turbo ve dizel araçların torku yüksek, düz benzinli araçların torku düşük :tamam: zaten şimdi inceledim aşağı yukarı diğer benzinli araçların da torku aşağı yukarı aynı.  torkun yüksek olması özellikle yokuşlarda ve araç sollamada çok fark ettiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2017, 15:11:45 »
Japonlarda bir de Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda gibi motorsiklet kültürü var. Az devir ile çok tork yerine çok devir ile nispeten daha az tork üreten motorları seviyorlar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1141 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2017, 15:19:51 »
c sınıfından örnekler,focus 125 bg-159 nm tork,egea 95 -127,opel 115-155 ve megan 115-150 nm.japonlar torka çok önem vermiyor,tork artırımı demek turbo ve arızaları ile yazılım hataları demek,nisan-haziran arası üretilen focuslarda yazılım hatası olduğunu, parça bekleyenlerin olduğunu okuyoruz.esas olan motor hacmidir,biz eski düşünce yapısına sahibiz,amerikalı neden 5-6 litrelik motorlu otomobil,pikaplara biniyor,999 cc motora turbo koy,0-100 şu kadar saniye de ergenlere hitap et,bize sağlam ,dayanıklı motorlu arabalar lazım,sanayiden servisten ne kadar uzak olursak o kadar mutlu oluruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2017, 17:39:12 »
Güzel bir konu.

Japonlarda bir de Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda gibi motorsiklet kültürü var. Az devir ile çok tork yerine çok devir ile nispeten daha az tork üreten motorları seviyorlar.
Mesela karşılığında Ducati.

Bir deyim vardır, Hp araç sattırır, tork yarış kazandırır.

Bu konuda torkun ne olduğunu iyi bilmek gerekiyor. Unutulmamalı ki, otomobil verilerinde bahsedilen değerler (Din) tekerden alınan veriler. Tork da iş-yol prensibi açısından düşünüldüğünde, lastik çapını küçültmek dahi torku arttıracaktır. Ayrıca sadece tork değeri ile araçları kıyaslamak yanlış olur, tork değeri yanında tork dağılımı da önemlidir. Tabi o torku verimli şekilde yere aktarabilmek de.
Dizel motorların tork avantajı esas olarak kendi yapısından gelir (strok ve dolayısı ile piston kol uzunluğu), buna yeni nesil dizellerde aşırı besleme de eklenir.
Tork yanında, araç ağırlığı da çok önemlidir (Tork tanımından bakışabilir). Yalnız araç ağırlığının iki yönlü etkisi olur. İki emsal araçtan ağır olanı torkun yere daha iyi aktarılmasını sağlar ancak ataleti de yüksektir. Dolayısı ile hafif olanı gücünü özellikle belli hızların altında yere verimli aktarabilmesi için çekiş kontrol sistemlerine ihtiyaç duyar. Bu paradoksu olumluya çevirmenin en iyi yolu araç aerodinamik tasarımından geçer. Yalnız bu etkilerin hissedilir olabilmesi için de aracın belli hızlara ulaşması gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1141 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #7 : Ağustos 09, 2017, 12:30:19 »
bu gün okuduğum bir habere göre mazda skyactive teknolojisi ile 2019 dan itibaren araçlarına koymak üzere ,benzinli motoru tıpkı dizel motor gibi torku yüksek,bu günkü motordan en az % 30 oranında torku arttırılmış olarak üretmeyi başarmış.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #8 : Ağustos 09, 2017, 12:54:49 »
şimdi toyota'nın mazda'ya neden ortak olduğu anlaşıldı.  toyota; mazda'nın sky active benzinli motor teknolojisiyle torku dizel  gibi yüksek araçlar üretecek. bunu toyota'nın hibrit teknolojisiyle birleştirince ortalığı silip süpürecek araçlar üretecek. tabi burada dizel araçların yasaklanması da toyota ve mazda'nın ekmeğine yağ sürecek. akıllı işbirliği. tebrikler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #9 : Ağustos 09, 2017, 14:04:17 »
Bu saatten sonra termik motora yapılan yatırım artık zarar.

Gelecek elektrik, çok değil engeç 2025 te herşey bitmiş olur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: japon otomobillerdeki tork düşüklüğü
« Yanıtla #10 : Ağustos 09, 2017, 17:25:37 »
Macaristan'da, tramvay dar hatta, güneş enerjisi ile çalışan araç kullanılmaya başlandı.
Elektrikli araçlara uygun uyarı sesi eklenebilir ama her halukarda, şehir merkezleri için ses kirliliğine çok olumlu etkisi olacak. Zaten elektrik ve tork güzel bir ikili.