Gönderen Konu: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?  (Okunma sayısı 4143 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #20 : Temmuz 19, 2017, 19:27:43 »
Şuan türkiyede kalacağım kesin olsa yarın üzerime geçireceğim araç. Benim için aracı satmak vs hiç önemli değil. Ben sürüş performansına, ekonomikliğine, konforuna, parça onarımın rahatlığına ve parça durumuna bakarım.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-2012-model-7-kisilik-yaris-fiyatina-prius-447879362/detay/
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Toyota Club Türkiye

Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #20 : Temmuz 19, 2017, 19:27:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #21 : Temmuz 19, 2017, 20:27:20 »
Subaru sadece sizin değil, ülkemizde hemen herkes için hem rüya hem kabus gibi bir marka maalesef. XV kullanmadım ama Levorg, Outback ve Forester kullandım, kendimde Forester 2.5XT STI kullanıcısıyım.

2. el konusunda haklısınız, ben son 7-8 aydır Forester'ı satmaya çalışıyorum ancak araçtan çok "parçasını satar mısınız?" mesajı alıyorum. LPG'li araca tövbeli olduğumdan (2.5 STI sakin kullanım ile şehir içi 100km/11lt. benzin tüketiyor, keza 2.0 motorlu olanları da çok yakın bir tüketime sahip) ve günlük 70-80km yol yaptığımdan (daha önce günlük 25-30km. yol yapıyordum) dolayı satmayı düşünüyorum, başka herhangi bir konuda hiçbir sorunum yok.

Konfor konusunda ise kullandıklarım içerisinde sıralama şu şekilde Forester > Outback > Levorg, yol tutuş konusunda ise Levorg > Forester > Outback şeklinde. Forester ile 160km/h ile hız sabitleyerek gidebiliyorum, viraj konusunda bir problem yok (yerden 18cm yükekliğe rağmen) ama daha önce de dediğim gibi 150km/h üzerinde direksiz kapılar (ve tabi artık 11 yaşındaki fitiller) sebebi ile rüzgar sesi artıyor.









Kimse üzerine alınmasın marka bir yana ama ben Toyota marka araç alacak olsam İngiltere montajı bir araç almam, Avensis'de buna dahil.
eyvallah hocam çok teşekkür ederim. yalnız ingiltere montajı araç niye almıyorsunuz, merak ettim. benim bildiğim ingiliz montajı daha kaliteli olmuyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #22 : Temmuz 19, 2017, 20:58:19 »
Onlar tutmuştu ama :)
ondan dedim zaten, kimse onların üstünlüğüne yaklaşamadı :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #23 : Temmuz 19, 2017, 21:03:33 »
Tüm dünyada sw araçlara talep düşüyor ne artması,raporlara denk geldiğinizde inceleyin.Avrupa`da en talebin olduğu Fransa (yada Almanya tam hatırlamıyorum) talep düşüşte.Kullanıcıları Suv lara yöneliyor artık.Sadece premium sw grubunun kendi markaları arasında talep artışı var o kadar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #24 : Temmuz 19, 2017, 21:07:17 »
Tüm dünyada sw araçlara talep düşüyor ne artması,raporlara denk geldiğinizde inceleyin.Avrupa`da en talebin olduğu Fransa (yada Almanya tam hatırlamıyorum) talep düşüşte.Kullanıcıları Suv lara yöneliyor artık.Sadece premium sw grubunun kendi markaları arasında talep artışı var o kadar.

SW'nun sedanlardan fazla görüldüğü gerçeğini değiştirmez ama. :) Evet SUVlara yönelim tüm dünyada var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #25 : Temmuz 19, 2017, 21:20:52 »
SW'nun sedanlardan fazla görüldüğü gerçeğini değiştirmez ama. :) Evet SUVlara yönelim tüm dünyada var.
farklı olduğu için daha çok dikkat çektiğindendir.bir aracı alana kadar bazen görmezsiniz aldıktan sonra ne kadar çok varmış demek gibi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13800
  • Model Yılı: '15
  • 98 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #26 : Temmuz 19, 2017, 21:54:58 »
Hastasıyım

ÜSTÜNYILDIZ_2007 MODEL_R 320 CDI 4MATIC_BAYİİ CIKIŞ_6 KOLTUKLU
İlan No: 442443690
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-ustunyildiz_2007-model_r-320-cdi-4matic_bayii-cikis_6-koltuklu-442443690/detay

LİFE 1.33 COROLLA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE\'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #27 : Temmuz 19, 2017, 22:18:32 »
eyvallah hocam çok teşekkür ederim. yalnız ingiltere montajı araç niye almıyorsunuz, merak ettim. benim bildiğim ingiliz montajı daha kaliteli olmuyor mu?

İngiltere montajı araçların daha kaliteli olduğu algısı, Carina ve Avensis gibi D sınıfı araçların üretim yeri olmasından kaynaklanıyor sanırım.

E12 Corolla H/B ve Auris gibi yine İngiltere montajı olan araçların Corolla sedan ile ortak kullanılan parçalarının ömrünü göz önünde bulundurduğumda, ayrıca yine bu araçların üretiminde kullanılan "local products" parçaların tamirinin (orijinal tamir takımının) olmaması ve yine bu tip parçaların hemen hemen 10 yıl sonunda üretiminin durdurulması, beni bu araçlardan uzaklaştırıyor.

Kısacası Made In Japan olsun, çamurdan olsun...

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 19, 2017, 22:24:50
Tüm dünyada sw araçlara talep düşüyor ne artması,raporlara denk geldiğinizde inceleyin.Avrupa`da en talebin olduğu Fransa (yada Almanya tam hatırlamıyorum) talep düşüşte.Kullanıcıları Suv lara yöneliyor artık.Sadece premium sw grubunun kendi markaları arasında talep artışı var o kadar.

S/W yerine SUV talebi oluşturmak zaten üreticilerin algı operasyonu, genelde S/W dizaynın ground clearance değerini yükselterek kaybettikleri pazar payını almayı hedefliyorlar.

Bazı sözüm ona SUV araçların dört çeker sistemi sadece teknik veri tablosunda görünmekten ibaret, iki çeker olacaksa yerden 20cm yüksek olmasının amacı ne?

Ayrıca yine SUV geçinen çoğu aracın, markanın C sınıfı modelinin alt yapı ve yürüyen aksamını kullanıyor, dolayısı ile yerden yüksekliği ile "daha sağlam" gibi görünen araçlar aslında bir anlamda insanları tuzağa düşürüyor da denilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #28 : Temmuz 21, 2017, 19:10:47 »
katılıyorum,şehir içinde suv kullanılması kaza anında karşı tarafı daha çok riske sokmaktan başka birşey değil,ve ufak kazalarda bile yine karşı taraf için daha masraflı oluyor.daha güvenli algısına da katılmıyorum,devrilme olasılığı daha yüksek.yol tutuşu da otomobil kadar değil.bana göre otomobil en güzeli :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE\'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #29 : Temmuz 21, 2017, 23:02:04 »
İngiltere montajı araçların daha kaliteli olduğu algısı, Carina ve Avensis gibi D sınıfı araçların üretim yeri olmasından kaynaklanıyor sanırım.

E12 Corolla H/B ve Auris gibi yine İngiltere montajı olan araçların Corolla sedan ile ortak kullanılan parçalarının ömrünü göz önünde bulundurduğumda, ayrıca yine bu araçların üretiminde kullanılan "local products" parçaların tamirinin (orijinal tamir takımının) olmaması ve yine bu tip parçaların hemen hemen 10 yıl sonunda üretiminin durdurulması, beni bu araçlardan uzaklaştırıyor.

Kısacası Made In Japan olsun, çamurdan olsun...


Haaa sardı beni şimdi bi telaş ufuk hocam söylemeseydin iyidi :)
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE\'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #30 : Temmuz 22, 2017, 11:56:22 »
İngiltere montajı araçların daha kaliteli olduğu algısı, Carina ve Avensis gibi D sınıfı araçların üretim yeri olmasından kaynaklanıyor sanırım.

E12 Corolla H/B ve Auris gibi yine İngiltere montajı olan araçların Corolla sedan ile ortak kullanılan parçalarının ömrünü göz önünde bulundurduğumda, ayrıca yine bu araçların üretiminde kullanılan "local products" parçaların tamirinin (orijinal tamir takımının) olmaması ve yine bu tip parçaların hemen hemen 10 yıl sonunda üretiminin durdurulması, beni bu araçlardan uzaklaştırıyor.

Kısacası Made In Japan olsun, çamurdan olsun...

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 19, 2017, 22:24:50
S/W yerine SUV talebi oluşturmak zaten üreticilerin algı operasyonu, genelde S/W dizaynın ground clearance değerini yükselterek kaybettikleri pazar payını almayı hedefliyorlar.

Bazı sözüm ona SUV araçların dört çeker sistemi sadece teknik veri tablosunda görünmekten ibaret, iki çeker olacaksa yerden 20cm yüksek olmasının amacı ne?

Ayrıca yine SUV geçinen çoğu aracın, markanın C sınıfı modelinin alt yapı ve yürüyen aksamını kullanıyor, dolayısı ile yerden yüksekliği ile "daha sağlam" gibi görünen araçlar aslında bir anlamda insanları tuzağa düşürüyor da denilebilir.
aynen katılıyorum, c sınıfını yerden yükseltip bagajı daraltıp suv diye piyasaya sürüyorlar. bence suv ve jeep kategorisinde subaru bir tarafa diğerleri bir tarafa. subaru bu alanın tartışmasız lideri. aileler için yine en mantıklı tercih sw bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #31 : Temmuz 23, 2017, 01:50:16 »
Sw araç almayı düşünsem bu Insignia sports tourer olur heralde. Sıra dışı geliyor tasarımı ve çok oturaklı duruyor. 1.6 180 hp chipten sonra 230 hp oluyor.Yol tutuşu  çok iyi 245 lastikler ile. Tabi a6 avant, rs6 lardan bahsedemiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜRKİYE'DE SW ARAÇLAR NEDEN TUTMUYOR?
« Yanıtla #32 : Temmuz 23, 2017, 07:41:21 »
Araç almaya niyetlendiğimde  önceliklerimden biri idi SW araçlar.

Kimse dikkat çekmemiş ama pahalılar.Bu gün subaru levorg,Volvo v60,insignia sport tourer  almaya kalksanız 150-160 bin lirayı gözden çıkartacaksınız.Bu kadar parayı vermek herkesin harcı değil malum.

Sadece fiyat yüzünden daha ilk başta elemek zorunda kalmıştım SW'ları.Yoksa kullanışlılıkta sedanlar yanından bile geçemez.