Gönderen Konu: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi  (Okunma sayısı 3150 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '08
  • 26 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« : Haziran 29, 2017, 13:03:21 »
Bu sistem hem lpg hem benzin hem dizel araçlara uygulanıyormuş.
Yakıt hava karışımının içine hidrojen de karışıyor sanırım bu sistemde.

Teknik olarak motora zararı var mı? gerçekten yakıt tasarrufu sağlıyor mu?

Teknik bilgisi olan yorumda bulunabilir mi.

Toyota Club Türkiye

Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« : Haziran 29, 2017, 13:03:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #1 : Haziran 29, 2017, 13:27:50 »
Hocam hidrojeni yakmak yerine pil gibi elektrik üretmek üzereçalışmalar var. (Bakiniz mirai). Ancak taktiran ve muthis tasarruf ettigini soyleyenler de olacaktir. Kulak asmayiniz. Burada bir arkadas fiat aegea sinin sehir ici 5.7 litre lpg yaktigi konusunda oldukça ısrarlı ve biraz daha zorlasak çekemiyorsunuz diyecek. Bu sistemin iş yapmasi alınan enerji=verilen enerji idealde olsada gerçek hayatta olmayacağından bana mümkün görünmüyor. Çünkü suyun elektrolizi için elektrik harcamak lazım. Bilen arkadaşlar aydınlatır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #2 : Haziran 29, 2017, 14:07:26 »
Aşağıdaki konudaki yazdıklarımı okumanızı tavsiye ederim. Zamanında tartışmıştık bol bol.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/23762-2nesil-mazda-3-e-hidrojen-yakit-sistemi/

Kısaca bahsetmek gerekirse aracın alternatörüyle üretilen hidrojen miktarı o kadar az ki, hiçbir faydası olmuyor. Tahminim yakıt hava karışım oranıyla oynanarak böyle düşük yakıt tüketimi elde ediliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #3 : Haziran 29, 2017, 17:54:43 »
Aşağıdaki konudaki yazdıklarımı okumanızı tavsiye ederim. Zamanında tartışmıştık bol bol.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/23762-2nesil-mazda-3-e-hidrojen-yakit-sistemi/

Kısaca bahsetmek gerekirse aracın alternatörüyle üretilen hidrojen miktarı o kadar az ki, hiçbir faydası olmuyor. Tahminim yakıt hava karışım oranıyla oynanarak böyle düşük yakıt tüketimi elde ediliyor.

Yine anlatamamışsın :) bu ülkede bilimsel veri ve teknik hesaplama ile bir şey kanıtlanamayacağını öğrenemedin gitti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #4 : Haziran 29, 2017, 18:37:22 »
Yine anlatamamışsın :) bu ülkede bilimsel veri ve teknik hesaplama ile bir şey kanıtlanamayacağını öğrenemedin gitti...

Haklısın abi. Ama hesaplı kitaplı çözümleri sunduktan sonra hem taktıran, hem de takan birşeyler yazamamıştı. :D Bu bile yeter. :D Tahmini sayfa 3 ya da 4 olmalı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '08
  • 26 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #5 : Haziran 29, 2017, 19:07:11 »
Aşağıdaki konudaki yazdıklarımı okumanızı tavsiye ederim. Zamanında tartışmıştık bol bol.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/23762-2nesil-mazda-3-e-hidrojen-yakit-sistemi/

Kısaca bahsetmek gerekirse aracın alternatörüyle üretilen hidrojen miktarı o kadar az ki, hiçbir faydası olmuyor. Tahminim yakıt hava karışım oranıyla oynanarak böyle düşük yakıt tüketimi elde ediliyor.

O sayfaları okudum teşekkürler. Konu kapanmıştır :)  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #6 : Haziran 29, 2017, 19:10:16 »
İnsanlık hali varsa hesaplamada hata, eleştirilere açığım. :)

Buji ateşlemeli motorlarda hidrojen katkısı son yıllarda çokça araştırılan konulardan. Fakat bu araştırmaları yapan biliminsanları bu hidrojen yakıt tasarrufu takan kişileri bulsaydı, alınlarından öper, bizim yapamadığımızı siz yaptınız deyip madalya takarlardı sanırım.  :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #7 : Haziran 29, 2017, 19:40:17 »
Cevaplar zaten verilmiş, diğer yandan böyle konular bazı noktaların irdelenmesi için de iyi oluyor.
Şu açılardan da bakalım.
Hidrojen nedir?
Hidrojen yanıcı bir gazdır.
Silindire hidrojen girerse (havada mevcut olanın dışında) ne olur?
Yüksek ısı ve basınç altında atmosferden gelen oksijen ile birleşebilir (bu ayrıca araştırılmalı). Silindir içinde H2O da istenen bir şey değildir her ne kadar sıvı yakıtlar belli oranda su içerse de, bunun için filtreler vardır zaten.
Silindir hacmi belli, aşırı besleme yok, sıkıştırma belli ve silindire ayrıca hidrojen yolluyoruz. Bu durumda daha az oksijen için yer kalır, yani hidrojen ve sıvı yakıtı yakacak yakıcı gaz azalır.
Hidrojenin silindire girecek miktarı ve enerji değeri de hesaplanmalı.

Hidrojende en büyük sıkıntı hidrojenin depolanmasıdır. Yakıt hücresi konusunda teknoloji fena noktada değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #8 : Haziran 29, 2017, 20:35:02 »
Cevaplar zaten verilmiş, diğer yandan böyle konular bazı noktaların irdelenmesi için de iyi oluyor.
Şu açılardan da bakalım.
Hidrojen nedir?
Hidrojen yanıcı bir gazdır.
Silindire hidrojen girerse (havada mevcut olanın dışında) ne olur?
Yüksek ısı ve basınç altında atmosferden gelen oksijen ile birleşebilir (bu ayrıca araştırılmalı). Silindir içinde H2O da istenen bir şey değildir her ne kadar sıvı yakıtlar belli oranda su içerse de, bunun için filtreler vardır zaten.
Silindir hacmi belli, aşırı besleme yok, sıkıştırma belli ve silindire ayrıca hidrojen yolluyoruz. Bu durumda daha az oksijen için yer kalır, yani hidrojen ve sıvı yakıtı yakacak yakıcı gaz azalır.
Hidrojenin silindire girecek miktarı ve enerji değeri de hesaplanmalı.

Hidrojende en büyük sıkıntı hidrojenin depolanmasıdır. Yakıt hücresi konusunda teknoloji fena noktada değil.

Hidrojenin amacı da zaten yanma hızını artırmak, haliyle yanma verimini artırmak. Yapılan araştırmalara göre hidrojen belirli bir orana kadar motor için zararı yok ve karbon emisyonlarını da azaltıyor.

Mazda 2003 yılında mı 2004 yılında mı ne Japonya'da hidrojenle çalışan RX-7 aracını tanıtmıştı. Hidrojenle aşırı fakir çalışan motorda hidrojen sadece havayı ısıtmak genleştirmek ve bundan güç elde etmek üzerine bir sistem vardı. Ayrıca hidrojen enjektörü ile benzin enjektörleri farklı konumlandırılmıştı. Biliyorsunuz wankel motorların hacimsel verimi %100 olduğundan aşırı fakir hidrojen ile çalışmaya çok müsait.

Öte yandan Toyota Mirai ile de hidrojen kullanarak elektrik gücü üretip elektrikli motorunu besliyor. Aslında çok önceden hidrojenin depolama sorunu aşıldı sanıyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #9 : Haziran 29, 2017, 23:25:47 »
Mutlu abi attığın linkteki konuyu komple okudum ve bazı yorumlarım olucak anladığım kadarıyla senin hesaplamaların falan derken aracın üzerindeki alternatör hidrojen üretimine yeticek seviyede kesinlikle değil ve sattıkları sistem aslında hidrojen yakıt sistemi değil kandırmacadan ibaret mazda forumundaki konuda satıcıda gelmiş konuya ama boş konuşmuş herhangi bir teknik veri sunmamış sistemi anlatmamış konu yarım kaldığı için merak ediyorum sistemi taktıran abimizin aracında ilerde problemler oluştumu yani bu cihazlar söylendiği gibi iş yapmıyolar fakir karışımla tasarruf sağlıyolar taktıran abimizin aracında ilerleyen zamanlarda problemler oluştumu konu yarım kalmış ve o forumu takipte olmadığım için ben göremiyorum eğer araçta problem olduysa satıcı söylediği gibi sözünün arkasında durdumu acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #10 : Haziran 30, 2017, 00:12:06 »
Mutlu abi attığın linkteki konuyu komple okudum ve bazı yorumlarım olucak anladığım kadarıyla senin hesaplamaların falan derken aracın üzerindeki alternatör hidrojen üretimine yeticek seviyede kesinlikle değil ve sattıkları sistem aslında hidrojen yakıt sistemi değil kandırmacadan ibaret mazda forumundaki konuda satıcıda gelmiş konuya ama boş konuşmuş herhangi bir teknik veri sunmamış sistemi anlatmamış konu yarım kaldığı için merak ediyorum sistemi taktıran abimizin aracında ilerde problemler oluştumu yani bu cihazlar söylendiği gibi iş yapmıyolar fakir karışımla tasarruf sağlıyolar taktıran abimizin aracında ilerleyen zamanlarda problemler oluştumu konu yarım kalmış ve o forumu takipte olmadığım için ben göremiyorum eğer araçta problem olduysa satıcı söylediği gibi sözünün arkasında durdumu acaba?

O arkadaş da zaten koyu bir savunucu olduğundan bir şikayet göremedim, ama google sayesinde diğer forumlarda conta yakmaya kadar varan şikayetleri gördüm.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #11 : Haziran 30, 2017, 06:42:01 »
Hidrojenin amacı da zaten yanma hızını artırmak, haliyle yanma verimini artırmak. Yapılan araştırmalara göre hidrojen belirli bir orana kadar motor için zararı yok ve karbon emisyonlarını da azaltıyor.

Mazda 2003 yılında mı 2004 yılında mı ne Japonya'da hidrojenle çalışan RX-7 aracını tanıtmıştı. Hidrojenle aşırı fakir çalışan motorda hidrojen sadece havayı ısıtmak genleştirmek ve bundan güç elde etmek üzerine bir sistem vardı. Ayrıca hidrojen enjektörü ile benzin enjektörleri farklı konumlandırılmıştı. Biliyorsunuz wankel motorların hacimsel verimi %100 olduğundan aşırı fakir hidrojen ile çalışmaya çok müsait.

Öte yandan Toyota Mirai ile de hidrojen kullanarak elektrik gücü üretip elektrikli motorunu besliyor. Aslında çok önceden hidrojenin depolama sorunu aşıldı sanıyorum.
Depolama konusunda hala olması gereken düzeyde değil.
Wankel teoride çok iyi bir motor ama pratikte çok kullanılabilir bir seviyeye ulaşamadı hala.
Aslında bu tarz yaklaşımlar yerine sadece arja koltuğu vs sökerek hem daha fazla performans, hem de daha düşük yakıt tüketimi elde edilebilir.
Şu yakıt tüketimi, daha doğrusu maliyeti nedeni ile silindirlere ne bulsalar yollamaya çalışıyorlar, oysa silindir kafası dahik belli bir yanma hızına ve patlama yayılımına göre dizayn ediliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #12 : Haziran 30, 2017, 09:22:46 »
Aşağıdaki konudaki yazdıklarımı okumanızı tavsiye ederim. Zamanında tartışmıştık bol bol.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/23762-2nesil-mazda-3-e-hidrojen-yakit-sistemi/

Kısaca bahsetmek gerekirse aracın alternatörüyle üretilen hidrojen miktarı o kadar az ki, hiçbir faydası olmuyor. Tahminim yakıt hava karışım oranıyla oynanarak böyle düşük yakıt tüketimi elde ediliyor.

Mutlu konuyu soluksuz okudum, çok heyecanlıydı gerçekten..:) Bu arada site kapanmış,o hidrojen firması aktif mi acaba hala? :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #13 : Haziran 30, 2017, 13:39:08 »
Mutlu konuyu soluksuz okudum, çok heyecanlıydı gerçekten..:) Bu arada site kapanmış,o hidrojen firması aktif mi acaba hala? :D

Abi firma hala aktif facebook sayfalarında bayram mesajı paylaşılmış en son

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #14 : Haziran 30, 2017, 15:27:25 »
Valla kapalıysa kapalı, açıkça açık Fehmi abi. :) Millet taktırmadan önce araştırıp o konuya denk gelsin de sonrası kendisine kalmış. :D

Hakan abi, wankel in aşınma sorunu için 2020'yi bekle. Turbo wankel gümbür gümbür geliyor.  :lol: 2021 den sonra da Toyota'nın hybrid teknolojisi ile birleştirmeyi düşünüyorlar.

Mirai de çok iyi ama, daha şarj istasyonları yeni yeni yaygınlaşmaya başlıyor. Hidrojen istasyonları kim bilir ne zaman yaygınlaşır. O nedenle Toyota'nın Hybrid teknolojisi açık ara lider diyebiliriz. Ah ah Rav4'ün hibriti de uygun fiyatla geleydi ülkemize.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #15 : Haziran 30, 2017, 19:04:48 »
Bu yüzden bir çok firma Toyota ile bir şeyler yapmak istiyor Mutlu. Gerçi elektrikli araçlarda da gelişmeler çok hızlı, gerek mesafe olarak, gerek FormulaE.
Diğer yandan ağır sanayi hala dizel ve dizel hybrid kullanıyor, biraz da Cng.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #16 : Haziran 30, 2017, 20:34:45 »
Ben Toyota olsaydım geçmişi kirli wankel motorun dayanıksızlık probleminin çözülüp normal atmosferik araçlarla aynı kullanım ömrüne ulaştığından emin olmadan hybrit teknolojimi wankela bulaştırmazdım yeni çıkıcak wankel motorlardada geçmişte üretilenler gibi kısa kullanım ömrü ve problemler olursa ve iki teknoloji birleşik olduğu için hybrit'tede darbe vururdu bu Toyota ve Mazda güzel işler çıkartabilir wankel çok güzel bi motor ama aşınma sorununun gerçekten çözülmesi gerekli bana kalırsa :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #17 : Haziran 30, 2017, 20:45:32 »
Ben Toyota olsaydım geçmişi kirli wankel motorun dayanıksızlık probleminin çözülüp normal atmosferik araçlarla aynı kullanım ömrüne ulaştığından emin olmadan hybrit teknolojimi wankela bulaştırmazdım yeni çıkıcak wankel motorlardada geçmişte üretilenler gibi kısa kullanım ömrü ve problemler olursa ve iki teknoloji birleşik olduğu için hybrit'tede darbe vururdu bu Toyota ve Mazda güzel işler çıkartabilir wankel çok güzel bi motor ama aşınma sorununun gerçekten çözülmesi gerekli bana kalırsa :)

Kirli dediğin Wankel 1.3 hacimle atmosferik olarak 231 hp veriyor. :) Hacimsel verimi %100 ve hidrojenle bile kullanılabiliyor klasik benzinli motorların aksine. Ayrıca subap mekanizması yok, haliyle hareketli parçası çok az, dolayısıyla sürtünme kayıpları çok az. Aslında avantajı çok.
Bu aşınma problemi ve yakıt tüketimini aşmaya çalışıyor Mazda. Aşınma için bir çözüm bulacaklarından eminim, çalışmalar sürüyor. Yakıt tüketimi için de turbo kullanmayı planlıyorlar. Düşün bunların sorunlarının aşıldığını ve turbo eklendiğini 1.0 lt motorla 300 hp alacaklar belki de. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi
« Yanıtla #18 : Temmuz 01, 2017, 12:47:15 »
231 hp üstü versiyonu da var Mutlu, yanlış hatırlamıyorsam 239 hp idi, Ps de olabilir.
En önemli avantajı rotary olması. Güç, kullanılacak doğrultuda üretiliyor.
Birileri de bu tarz geliştirmeler üzerine de yoğunlaşmalı, bu yüzden Toyota, Porsche, Mercedes, Renault, Tesla,  Mazda, Volvo gibi üreticileri (ve teknolojiye katkı yapan hepsini) tebrik ediyorum.