0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aşağıdaki konudaki yazdıklarımı okumanızı tavsiye ederim. Zamanında tartışmıştık bol bol. https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/23762-2nesil-mazda-3-e-hidrojen-yakit-sistemi/Kısaca bahsetmek gerekirse aracın alternatörüyle üretilen hidrojen miktarı o kadar az ki, hiçbir faydası olmuyor. Tahminim yakıt hava karışım oranıyla oynanarak böyle düşük yakıt tüketimi elde ediliyor.
Yine anlatamamışsın bu ülkede bilimsel veri ve teknik hesaplama ile bir şey kanıtlanamayacağını öğrenemedin gitti...
Cevaplar zaten verilmiş, diğer yandan böyle konular bazı noktaların irdelenmesi için de iyi oluyor.Şu açılardan da bakalım.Hidrojen nedir?Hidrojen yanıcı bir gazdır.Silindire hidrojen girerse (havada mevcut olanın dışında) ne olur?Yüksek ısı ve basınç altında atmosferden gelen oksijen ile birleşebilir (bu ayrıca araştırılmalı). Silindir içinde H2O da istenen bir şey değildir her ne kadar sıvı yakıtlar belli oranda su içerse de, bunun için filtreler vardır zaten.Silindir hacmi belli, aşırı besleme yok, sıkıştırma belli ve silindire ayrıca hidrojen yolluyoruz. Bu durumda daha az oksijen için yer kalır, yani hidrojen ve sıvı yakıtı yakacak yakıcı gaz azalır.Hidrojenin silindire girecek miktarı ve enerji değeri de hesaplanmalı.Hidrojende en büyük sıkıntı hidrojenin depolanmasıdır. Yakıt hücresi konusunda teknoloji fena noktada değil.
Mutlu abi attığın linkteki konuyu komple okudum ve bazı yorumlarım olucak anladığım kadarıyla senin hesaplamaların falan derken aracın üzerindeki alternatör hidrojen üretimine yeticek seviyede kesinlikle değil ve sattıkları sistem aslında hidrojen yakıt sistemi değil kandırmacadan ibaret mazda forumundaki konuda satıcıda gelmiş konuya ama boş konuşmuş herhangi bir teknik veri sunmamış sistemi anlatmamış konu yarım kaldığı için merak ediyorum sistemi taktıran abimizin aracında ilerde problemler oluştumu yani bu cihazlar söylendiği gibi iş yapmıyolar fakir karışımla tasarruf sağlıyolar taktıran abimizin aracında ilerleyen zamanlarda problemler oluştumu konu yarım kalmış ve o forumu takipte olmadığım için ben göremiyorum eğer araçta problem olduysa satıcı söylediği gibi sözünün arkasında durdumu acaba?
Hidrojenin amacı da zaten yanma hızını artırmak, haliyle yanma verimini artırmak. Yapılan araştırmalara göre hidrojen belirli bir orana kadar motor için zararı yok ve karbon emisyonlarını da azaltıyor. Mazda 2003 yılında mı 2004 yılında mı ne Japonya'da hidrojenle çalışan RX-7 aracını tanıtmıştı. Hidrojenle aşırı fakir çalışan motorda hidrojen sadece havayı ısıtmak genleştirmek ve bundan güç elde etmek üzerine bir sistem vardı. Ayrıca hidrojen enjektörü ile benzin enjektörleri farklı konumlandırılmıştı. Biliyorsunuz wankel motorların hacimsel verimi %100 olduğundan aşırı fakir hidrojen ile çalışmaya çok müsait.Öte yandan Toyota Mirai ile de hidrojen kullanarak elektrik gücü üretip elektrikli motorunu besliyor. Aslında çok önceden hidrojenin depolama sorunu aşıldı sanıyorum.
Mutlu konuyu soluksuz okudum, çok heyecanlıydı gerçekten.. Bu arada site kapanmış,o hidrojen firması aktif mi acaba hala?
Ben Toyota olsaydım geçmişi kirli wankel motorun dayanıksızlık probleminin çözülüp normal atmosferik araçlarla aynı kullanım ömrüne ulaştığından emin olmadan hybrit teknolojimi wankela bulaştırmazdım yeni çıkıcak wankel motorlardada geçmişte üretilenler gibi kısa kullanım ömrü ve problemler olursa ve iki teknoloji birleşik olduğu için hybrit'tede darbe vururdu bu Toyota ve Mazda güzel işler çıkartabilir wankel çok güzel bi motor ama aşınma sorununun gerçekten çözülmesi gerekli bana kalırsa