0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
temel özellikli araçlar daha hesaplı alınıp,daha makul fiyatlarla satılacak ötv miktarlarından dolayı,gelelim marka farkına,arkadaşımızın aldığı halk arabası grubu,her yıl ocak ayında 100 birim fiyatına her ay % 2-3 ve insafına göre bahaneler bularak zam yapıyor ve kendine mahsus umursamaz satış politikası var,ithal eden şirketi,kiralama yapan şirketine kiralıyor,o da tüm firmalara ,müdürlere araçlarını kiralıyor,ithal edilen her parti de öncekine göre zamlı olduğu için herkesin karlı olduğu 2. el piyasası oluşuyor,bu da halk arabasına olan talebi arttırıyor ve alanlar karlı olduğu için sürekli talep görüyor.gelelim toyota ya şubatta 82500 tl ye aldığımız advance , dün ankarada 78000 e satıldı.bu nedenle auris ten zarar edilmesi normal,halk arabasından kar edilecek olması ve talep görmesi daha normal.
Durumun kabaca anlatımı eğer donanımlı bir araca bineyim herbişeyi olsun istiyorsan devlet diyorki lüksü seviyorsan bedelini ödeyeceksin deyip Ötv yi yapıştırıyor .Öteki tarafta da lüks ve fazla özellikle işim yok ana özellikler olsun (abs - klima - airbag )gerisi önemli değil diyen bir kişi isen devlet buna baz donanım diyor ve düşük ÖTV alıyor aracın fiyatı 10-20 bin lira düşük oluyor . Şu an Volkswagen Golf ün Hayline donanımı 110 bin civarı sanırım . Yani bu paraya nerdeyse daire alınır bu parayı bu araçlar eder mi oda ayrı mevzu