Gönderen Konu: verso tırtırlı asfaltta uğultu  (Okunma sayısı 3211 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 62000
  • Model Yılı: '10
  • 7 kere teşekkür etti
verso tırtırlı asfaltta uğultu
« : Mayıs 30, 2017, 04:55:22 »
3 ay önce 2010 verso premium ile aranızı katılmış bulunuyorum. daha önce 97 gli vardı 8 yıl bindikten sonra artık cocuklar da büyüdü daha geniş rahat bir araç alalım dedik, toyotadan da vazgeçemedik.
versoyu ilk aldığımda lastikler çok sertleşmiş ondan olabilir dedim ama lasteklerimden biri gümleyince üzerindeki lastiklerin çok eskidiğini farkedip 4 lastiği de yeniledim. ama uğultu kesilmedi. sol ön balata ve diski biraz inceleyince disk üzerinde  balatanı bastığı yerler bayağı aşınmış ve balatanın diske gömüldüğünü kenarların sarsıntıya maruz kalınca sürterek ses yapabileceğini düşündüm. sanayide ustaya götürdüm. başta kendi bulsun diye karışmadım işine ama bulamayınca diski ve balataları sökmesini istedim. söktüğümüzde balataların diske gömüldüğünü ve yanlarından aşındığını görünce evet burası sürtmüş diyerek hem balata yenilendi hemde disk sadece aşınmayan yerleri tornalanarak tamamen düz bir zemin olacak hale getirildi. takıp denediğimizde ses gitmişti. ustaya arka disk ve balataları kondtrol etmesinin de söyledim ama onlarda aşınma olmadığını söyledi, kendim baktığımda da cok az yaklaşık 1mm kadar bir aşınma vardı, balatalar da daha erimemişti. ancak birkaç gün önce aynı ses yine başladı. bu süre zarfında uzun km yapmadım. şehir içi işten eve evden işe ve arada çocukları gezdirdim falan derken 500-600 km ancak yapmışımdır.
acaba sizden de bu sorunu yaşayan arkadaş oldumu. ve nasıl çözdünüz.  ve bu uğultu normal düz asfaltta yapmıyor (kaymak gibi oılan asfaltta) ama tırtırlı içinde mucur bulunan ve mucurun asfaltin içine tamamen gömülmemiş olduğu  yollarda yapıyor.

yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

verso tırtırlı asfaltta uğultu
« : Mayıs 30, 2017, 04:55:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2017, 09:11:59 »
Kanaatimce lastiklerle bir ilgisi tok, tamamen araç ses izolasyonu alakalı.aynı sıkıntılar benim aracımdada var...çamurluk içlerine işin ehli olan bir firmaya izolasyon yaptırırsanız sorununuzu çözebilir.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 904 kere teşekkür edildi
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2017, 09:56:13 »
Uğultu vari seslerin genelde ana kaynağı teker bilyeleridir . Ama işin enteresan yanı bu tarz sesler sıcak asfaltta daha net belli olur . Toyota lastik - rüzgar - motor sesleri bakımından zayıf bir araba bütün sesleri içeri alır .Hele ki hafif tırnaklı bir lastik seçiminiz olduysa uğultu sesi mutlaka olur . Fren disk ve balataları genelde ciiii diye metalin sürtme sesi tarzı ses yapar .Size tavsiyem teker bilyelerinizi kontrol ettirin
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2017, 13:14:47 »
benim de aklıma sayın yücel aydoğan beyin dediği gibi bilya rulman sesi gibi geliyor,aracınız 62 bin km de görünüyor,bilya ve devir daim, volan türü ses ile ilgisi yoksa,4 tekeri söktürün tam bir kontrol olsun ,bilya dağıldığında aks kırabilir,sonra teker fırlar,en kötüsü de bu zaten.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 62000
  • Model Yılı: '10
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2017, 02:37:27 »
tavsiyeler icin tesekkur ederim. evet benimde ilk basta bilyadan olabilecegi geldi ama arac duz asfaltta hic ugultu olmuyor. ön balatalar ve disk taslama sonrasında bu ses bir süre kesildi. simdi yeniden baslaması tuhaf oldu. acaba arka diskler hafif aşınmış durumda bunlar mı yapıyor sesi diye de dusunuyorum. sesi tam tarif edememiş olabilirim. hani kışlık lastikleri ilk taktıgımızda yolu yapısır ve ses yapar ya ona benzer bir ses ama sadece puruzlu asfaltta.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 31, 2017, 02:43:34
Uğultu vari seslerin genelde ana kaynağı teker bilyeleridir . Ama işin enteresan yanı bu tarz sesler sıcak asfaltta daha net belli olur . Toyota lastik - rüzgar - motor sesleri bakımından zayıf bir araba bütün sesleri içeri alır .Hele ki hafif tırnaklı bir lastik seçiminiz olduysa uğultu sesi mutlaka olur . Fren disk ve balataları genelde ciiii diye metalin sürtme sesi tarzı ses yapar .Size tavsiyem teker bilyelerinizi kontrol ettirin

yucel bey balataların diske surtme sesi degil aslında tam olarak. balatalar disk yuzeyini asındırdıkca diskin icine gomulen balatalar titresim oldugu zaman gomulu oldugu alanda kenarlardan surtme yapıyor. evet tuhaf bi durum ama tam olarka boyle. normalde balata titrermi bu kadar bilmiyorum daha once basıma gelmemişti boyle bir durum. eski ae101 de balataları sabitleyen yaylar kaybolmasına ragmen, versoda balatalar yerine gayet guzel oturuyorken neden boyle bir durum olustu bilemiyorum. işin ehli tamirci bulmak coz zor. servisler de ates pahası . oyuzden kendim cozebilirsem ustayı kendim yonlendirmek istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2017, 18:19:37 »
versoların ilk çıktığı yıllar orjinallik yüksekti izolasyonda keza daha iyi idi ancak yerli oran arttıkça kullanılan malzeme kısmen düştü, gerçi benim araç ilk sürüm verso idi ama bendede düz asfaltta hiç ses yok iken tırtıklı asfaltta olamdık sesler duymak mümkündü tabi bu inat edep kulağa takarsan sürekli duyulur hale geliyor, sorun tamamen lastik sesinin davlumbazdan içeri  gelmesi ile alakalı ne kadar yumuşak lastik alsanızda oluyor tecrübe ile sabit :)
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 62000
  • Model Yılı: '10
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #6 : Haziran 01, 2017, 23:51:55 »
Evet sanirim duymamak en iyisi. Bu arada arac benzinde kullanilmis tupu ben taktirdim. Daha yeni takıldı. Akl obd2 taktirdim. Gayeet guzel uyum sagladi ancak vsc ve motor isigim 3. Kez sondurmeme ragmen yine yandi. Sanirim zengin karisim denilen durum sozkonusu. Bu konuyla ilgili bir baslik daha acmayi dusunuyorum. Birkaç gun sonra montaji yapan ustaya tekrar gidip durumu anlatacagim. Burada akl marka lpg kullanan varsa tavsiyelerini bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #7 : Haziran 13, 2017, 11:30:59 »
versoların ilk çıktığı yıllar orjinallik yüksekti izolasyonda keza daha iyi idi ancak yerli oran arttıkça kullanılan malzeme kısmen düştü, gerçi benim araç ilk sürüm verso idi ama bendede düz asfaltta hiç ses yok iken tırtıklı asfaltta olamdık sesler duymak mümkündü tabi bu inat edep kulağa takarsan sürekli duyulur hale geliyor, sorun tamamen lastik sesinin davlumbazdan içeri  gelmesi ile alakalı ne kadar yumuşak lastik alsanızda oluyor tecrübe ile sabit :)
peki sormak istedim hangi yıllardaki versolarda yerli üretim parça miktarı azdır ? Yani hakiki japondur? ona göre o yıllara bakmak isterim almak için

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: verso tırtırlı asfaltta uğultu
« Yanıtla #8 : Haziran 15, 2017, 20:18:31 »
2004 zaten ilk versonun adapazarı üretim yılıdır ilk araçlardaki ithal parça zamanla azaldı
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.