Gönderen Konu: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor  (Okunma sayısı 12054 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #20 : Temmuz 04, 2018, 11:54:14 »
Merhaba arkadaşlar. 2017 Temmuz ayından beri Toyota Yaris 1.5 fun special multi drive-s sahibiyim. Türkiye gelen ilk-ikinci parti araçlardan birine sahibim. Az klasın alüminyum alaşımlı jant, karartılmış arka camlar, mercekli far, cam tavan gibi özelliklere kanıp eski kasa alıyordum. Bu yeni kasayı 1000tl farkla aldım. Alamdan ikisini de test ettim. Eski kasanın turuncu döşemeli cool paketini çok seviyordum fakat yeni kasanın motorunu ve şaşeye yapılan görünmez güvenlik geliştirmelerini öğrendikten sonra tercihimi yeni kasadan yana kullandım.

111hp. vvti-e Estec motorlu Toyota Yaris 1.5 fun special multi drive-s sadece bir makyaj mı yoksa daha mı fazlası?

Motoruna ele alalım. Yukarıda aradaşların da belirttiği gibi 1.5 motor mazda toyota arasındaki teknoloji paylaşımı anlaşmasından da faydalanan ortak bir teknoloji içeriyor. Yüksek sıkıştırma oranı, yüksek ısıl verimlilik, buna uygun motor bloğu ve değişken sübap zamanlamasını en ileri düzeyde kullanan atkinson-otto çevrimi arasında istenen güce göre geçiş yapma özelliği. İzlediğim sunumlarda toyota'nın bu motoru tasarlarken prius ailesiyle başlayan hibrit motor'ları geliştirirken edindiği atkinson çevrimli benzinli motorlardan edindiği tecrübeleri kullandığını öğrendim. Motorun verimliliğini anlatan en önemli bir başka veride, hybrid modelleri çıkardığımızda şu an Türkiye piyasasında satılan en düşük CO2 salınım değerine sahip benzinli araç olması. Toyota servislerinde asılı  posterlerde bunu siz de görebilirsiniz. Sadece motor için 150 milyon Euro yatırım yapılmış ve Polonya'da bir fabrika kurulmuş.
(Toyota’s world-leading experience in hybrid powertrain technology has proved valuable in addressing the challenges presented by the new Euro 6c emissions standard and RDE homologation cycle, witnessed in the new engine achieving a 38.5 per cent thermal efficiency value, placing it among the best on the market. This has been achieved by using a high, 13.5:1 compression ratio, adopting a cooled exhaust gas recirculation (EGR) system and extending the variable valve timing operation so that the engine can switch from the Otto to the Atkinson cycle to gain optimum efficiency in different driving conditions.)

Şaşe, Dış ve iç görünüm günellemeleri neyi içeriyor?
Aracın ön arka far değişiklikleri gibi kozmetik değişimlerinin altında, ön süspansiyon geometrisi ve şasesinin ön çarpışmları karşılayacak yerlerine geliştirmeler yapıldığı çarpışma testi raporlarından anlaşılabiliyor.  90 milyon euro farlar ya da renkli yol bilgisayarı harcaması için çok yüksek bir mebla. 2011 ya da 2015 yarisden mekanik dayanım olarak daha güvenli bir araç haline getirildiği su götürmez bir gerçek.

(this is the first time that changes developed for the Yaris in Europe will be adopted directly for its sister Vitz model, manufactured in Japan. Going much deeper than a simple mid-life “facelift,” the €90 million programme sees the introduction of more than 900 new parts to improve the car’s design, dynamic performance and safety.)

Tüketim
Arabam 15.000 küsür km'ye geldi. Dikmen Kavşağı Mamak arasında günlük 40 km gidiş geliş yapıyorum. Öğlen akıcı trafikte (Rotamın Konya yolu kısmında70-120km arası gidilebilir) akşamsa mamak samsun yolu çıkışından konya yolundaki emniyet genel müdürlüğü arası kilit, sonrası dikmen kavşağına kadar açık) trafikte seyrediyorum. Genelde depodan deopaya tüketimimi sıfırlıyorum. Sakin ve akıcı kullanmayı başardığım zamanlar ortalama 50km hızla, 300km yolda yol bilgisayarına göre 5,5lt tüketimi yakalayabiliyorum. Daha hızlı kullanıp bir yere yetişmeye çalıştığımda spor mod açık 6,5lt-6,8lt.'ler görüyorum.

Otomatik vites konusunda kafamda hiç bir soru işareti olmadan arabayı huzurlu kullanmak gibi yok. Motorda turbo olmayışı sayesinde kontağı gideceğim yere vardıktan bir kaç saniye sonra güvenle kapatabiliyorum. Bahsettiği rota Ankara da yaklaşık 400 metrelik bir irtifa artışı tırmanma içeriyor. Yani motor oldukça sıcak bir şekilde eve dönüyorum buna karşın bir kez olsun kontağı kapattıkta sonra motorun kendini soğutmak için fan çalıştırdığını duymadım. Bu duruma otoparklarda özellikle volkswagen grubu turbo şarjlı dizel araçlarda gözlemliyorum.

Spor mod açıldığında otoban hız limitleri dahilinde lineer olarak hızlanmak, 3000 devir sonrası kabine giren egzos sesine kulak kesilmek, yüksek hılarda gazdan ayağınızı çekip fren yaptığınızda motorun yüksek homurtu sesleri eşiliğinde motor freni yaptığına şahit olmak oldukça keyifli. Spor mod açıkken kulakçıkları kullnarak düşük vites yüksek devir kullanıp bu keyfi daha da üst limitlere çıkarabilirsiniz. Fakat yakıt tüketiminin bu şekilde ekonomi düşmanı kullanımda oldukça yükseldiğini belirteyim. Yüksek dediysem turbo motorlu araçlar gibi 15-20 litre değil. şimdiye kadar en yüksek 8, 8,5 litre gördüm bu şekilde o da tüm depo bitinceye kadar elde ettiğim ortalama değil.

Zurna'nIn zırt dediği yere gelince ülkemizin Sözde avrupa içerisinde yer almasından şimdiye kadar yüzümüzü hiç kara çıkartmamış tüm fiyat ve donanım seviyelerindeki standart toyota güvenliğinden kısılmış olması konusu var. Evet bu araç ncapten aralık 2017 testlerinde 5 yıldız aldı. Çünkü tüm Avrupa ülklerinde 1.0 motorlu klimasız versiyonunda bile toyota otomatik fren yapma özelliği olan toyota safety sense standart. Bizde bu özelliğe sahip olmak için ben aracı alırken 20 bin lira daha pahalı olan x-trend ya da style donanımı alıp bir de üstüne 6 bin lira konfor paket ekletmek gerekiyordu. Bu da bir üst sınıf corolla-auris in dolu paketlerine denk geldiği için saçma bir fiyat-fayda maliyet oranına ulaşıyordu. Durum hala benzer seviyede.

Öte yandan üstteki durumdan da anlaşılacağı üzere yaris sadece boyutları itibariyle bir B sınıfı araba. İşçilik, motor kalitesi, 7 hava yastığı ile donanımlarını doldurduğunuzda Auris ya da Corolla gibi C sınıfı araçlarla aynı fiyata mal oluyor.

Özet olarak aracın yakıt tüketiminden de , yüksek sürüş pozisyonu ve geniş camlarından da çok memnunum. Aurisi basık otorma pozisyonu ve bu coupemsi spor tasarım oyunlarından ötürü tercih etmedim dersem yeridir. Omuz genişliği bence herşey değil. Yaris'in küçük lastikleri ve buna bağlı daha kısa amortisörleri dışında Captur, Mokka, 2008, Arona gibi modellerden yerden biraz daha alçak duruyor. Yaris'İn saydığım modellerle gövde yüksekliği farkı 5cm civarında. Bu karşılaştırmayı şunun için yapıyorum Clio, aveo, 208, ibiza'nın yüksek lastiklenmiş ve biraz şişirilmiş gövde, şaşesine sahip modelleriyle iç ferahlık genişlik ve her yönden ferah görüş sunmasıyla Yaris bence eşşisz bir araç. Eren Tekin otomobildünyam kanalının sahibinin de benzer bir tespiti var. Bu tasarımın avantajı da şu ki KM77 yotube kanalındaki geyik ve slalom testlerinde bu yerden yüksek kompakt suvlar oldukça yalpalarken toyota yaris yere daha yakın ağırlık merkezi sayesinde çok daha iyi yol tutuyor.

Aracıma şimdiye kadar Toyota Pavona jant takmak dışında bir modifikasyon yapmadım. Hız sabitleme eski manuel dizel aracımda çok kullanışlıydı Yarise takması anladığım kadarıyla çok kolay. Aracın garantisi konusunda büyük bir kaybım olur mu sizlere somak istiyorum?
Haftaya istanbul'a gideceğim Temservis Ufuk beyden randevu alıp taktırmayı düşünüyorum.(Aracımda multimedia paket yok, eski yarislerin kadranına sahip hız sabitleyici sembolü ve direksiyonda uygun kapak mevcut) Aracıma Ön sis farları da taktırmayı düşünüyorum servis aracı alırken 1500TL gibi bir fiyat vermişti. 1000TL gibi bir fiyat alabilirsem yine ufuk beye taktırabilirim belki. Sis farı taktırmanın da elektrik sistemiyle ilgili bir garanti bozulmasındaki etkisi sizce naasıl olur? Çam çervelerinin alt çıtaları orjinalde 6 parça fakat türkiye de hep 4 parça çelik çıtalar satılıyor onlardan da taktırmayı düşünüyorum. Yasal düzenleme yapılmadan arka cam ısıtma tellerine kıyamadığımdan ve ceza yiyip sökme işiyle uğraşmak istemediğimden sanırım bu yazda cam flmi taktırmadan vantuzlu delikli kumaş gölgellikler yazı atlatmayı deneyeceğim. Cam filmi konusunda ne önerirsiniz. Bod perde düşündüm sadeece 3 parça arka camlara 230TL olmuş. 100 lira olsa hadi belki ama çok zamlanmış. Zamanla solduğunu ve pot yaptığını akrabamda görmüştüm. İleride çocuk sahibi olursam port bagaj almayı düşünebilirim. yılda 1-2 yapılacak uzun yol için daha geniş araba almayı mantıksız buluyorum. Arabaya yaya takmak kaliper boyamak, açık hava filtresi, varex gibi şeylerle kesinllikle ilgilenmiyorum. Üst donanım seviyesine yakın görsel geliştirmelere kapalı değilim.

Yeni kasa 2017-2018 toyota yaris fun special  aracıma cam filmi vb. , hız sabitleme kolu, cam çıtası, orjnali ile aynı boyutta arka cam üstü spoiler, windows ce olmayan ve güneşte sapıtmayacak anroid multimedya, orjnali ile aynı şekil ve boyutta egzos ucu(serviste 300tl) gibi geliştirmeler yapmak istiyorum. Bu konular hakkında fikirleriniz benim için çok değerli sevgili toyota club Türkiye ailesi. Şimdiden teşekkürler.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #20 : Temmuz 04, 2018, 11:54:14 »