Gönderen Konu: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor  (Okunma sayısı 12055 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« : Mayıs 15, 2017, 19:46:03 »
Sanırım 1.33 motor artık üretilmeyecek. Yaris İngiltere'de ve diğer Avrupa ülkelerinde 2NR-FKE kodlu 1.5 litre atmosferik motorla satılmaya başlanmış. Bu motor gerektiğinde Otto, gerektiğinde Atkinson modunda çalışabiliyor. Maksimum güç 111 PS, maksimum tork 136 Nm. Bu motorun 1.33 motorun yerine geçtiği yazıyor birçok yabancı sitede. O zaman 1.33 Corolla ve Auris'in de son yılı olabilir bu sene. Önümüzdeki yıl 1.5 litrelik Corolla'ların yılı olabilir. Bu motorun 1.33 motora göre daha az yaktığı ve daha performanslı olduğu yazıyor.

https://www.toyota.co.uk/new-cars/yaris/index/specifications
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye

Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« : Mayıs 15, 2017, 19:46:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #1 : Mayıs 15, 2017, 20:10:49 »
Sanırım 1.33 motor artık üretilmeyecek. Yaris İngiltere'de ve diğer Avrupa ülkelerinde 2NR-FKE kodlu 1.5 litre atmosferik motorla satılmaya başlanmış. Bu motor gerektiğinde Otto, gerektiğinde Atkinson modunda çalışabiliyor. Maksimum güç 111 PS, maksimum tork 136 Nm. Bu motorun 1.33 motorun yerine geçtiği yazıyor birçok yabancı sitede. O zaman 1.33 Corolla ve Auris'in de son yılı olabilir bu sene. Önümüzdeki yıl 1.5 litrelik Corolla'ların yılı olabilir. Bu motorun 1.33 motora göre daha az yaktığı ve daha performanslı olduğu yazıyor.

https://www.toyota.co.uk/new-cars/yaris/index/specifications
1.5 motor daha verimli olur,tıpkı 2 litrenin 1.8 den daha verimli olduğu gibi.(tabi kullanılan kasaya da bağlı).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #2 : Mayıs 15, 2017, 22:35:42 »
Hybrid Yaris'ler 1.5 litre motorlu, aynı motor mu acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #3 : Mayıs 16, 2017, 03:31:34 »
hibrit motorundan farklı. avrupa versiyonundaki 1.5 motorun geliştirilmiş hali.
az yakması doğru ama atkinson çevrimi yaparken oda ortalama 60-80 km ile giderken. yani otto çevrime geçince 100 km ve üzerinde işler değişecektir. her zamanki gibi ne kadar ekmek o kadar köfte.
 motorun geliştirilmesi için 150 milyon dolarlık yatırım yapılmış.
 her hali ile güncel motorundan daha iyi gibi görünüyor.
 LPG uyumlu mu acaba :) :) :)
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 85
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #4 : Haziran 21, 2017, 15:07:25 »
Eger daha da az yakıyorsa LPG uyumuna gerek yok ;)

1.5 motor hybrid de elektirikli motorla benzinli motorun toplamını ifade ediyor. Tek başına 1.5 motor performansı yok yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #5 : Haziran 21, 2017, 15:13:24 »
Büyük ihtimalle mazdanın 14 sıkıştırma oranına sahip motoru olacak. ABD de yaris Meksika mazda fabrikası üretim olarak satılıyor ve tüm herşeyi mazda 2. Sadece logo farklı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #6 : Haziran 21, 2017, 19:59:32 »
0-100 kmsi 11saniyeydi yanlış hatırlamıyorsam bana açıkçası verimsiz geldi yaris gibi 1085 kiloluk hafif bi araçta 1.5 motor için daha iyi bi derece beklerdim ben ki aynı motor corolla gibi ağırlığı daha yüksek bi araca takılınca bu 0-100 kmdeki 11saniye başarısını koruyamıycak araç hertülürlü 1.33'ten daha iyi ama biz bu arabaya 1.5 motor taktik fiyatı yükseltiyoruz deyip ciddi bi zam yaparlarsa ki kesin yaparlar ne kadar başarılı olur bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #7 : Haziran 21, 2017, 22:43:26 »
Yeni Yaris 1.5 satışa çıkmış. Eski kasa fiyatına kabaca 1000 tl eklemişler. 111 Ps ve 136 n/m torka sahip motor vvt-ie subap mekanizmasına sahip.

https://www.toyota.com.tr/new-cars/yaris/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #8 : Haziran 21, 2017, 22:50:45 »
Toyota'nın amacı performanslı motorlar üretmek yerine düşük emisyonlu verimli motorlar üretmek. Toyota'nın yeni motor stratejisi ile ilgili uzun bir yazı okudum bugün. İngilizce ve uzun bir metin. İsterseniz bağlantısını gönderirim. Dev uyanıyor! şeklinde bir başlığı vardı.  Strateji ilk önce atmosferik motorları en verimli hale getirip daha sonra, gerekirse, aşırı besleme kullanmak. Aklımda kalanlar turbo motorların emisyondan ziyade performansa yönelik olduğu ve fabrika yakıt tüketim değerlerinin gerçeği yansıtmaması. Çünkü yakıt tüketim testleri yük altında değil de rahat şartlarda yapılıyormuş ve doğal olarak da çoğu kez turbo devreye girmeden elde edilen ölçüm değerleri yansıtılıyormuş.  Evet yakıt tüketiminde bir miktar azalma var ama bu kayda değer değil. Turbo devreye girmeden önce düşük hacimli atmosferik bir motor gibi çalışıyor ve az yakıyor. Sonuçlara önemli ölçüde bu değerler de yansıyor. Tam yüklenmede ise sonuç malum.  Gerçek şartlarda yapılan birçok karşılaştırma var.  2 litre turbo destekli bir motor performanslı bir kullanımda 2.5 hatta 3 litrelik atmosferik bir motordan daha az yakmıyor.  Bende bir süre 1.33 Auris kullandım. Gerçekten de şehir içinde dur kalk trafikte çok az yakıyordu. Düşük hacimli bir motor yavaş seyirde devirlenmeden gerçekten az yakıyor. Ancak otoyolda biraz yüklenince her şey değişiyor.

Bir motora aşırı besleme monte etmek onun yüksek teknolojili olduğu anlamına gelmez. Şu ana kadar bu olay tüketici beklentileri nedeniyle çok kontrolsüz ve hızlı bir şekilde gelişti. Sonuç ortada. Dünyanın en uzun ömürlü ve sorunsuz motorlarını üreten markalar arasında Premium markalar da dahil, hiçbir Alman ve yanlış hatırlamıyorsam hiçbir Avrupalı üretici yok. Ben 13 yıldır Verso kullanıyorum. 1.6 110 PS atmosferik motoru rutin bakım dışında hiçbir servis görmedi.

Bu 1.5 atmosferik motor gerçekten yüksek teknolojili bir motor. Mazda’da benzer teknoloji ile bir motor üretmiş. Sıradan atmosferik bir motor değil. Düşük emisyonlu ve hem Otto hem de Atkinson çevirebiliyor ve bu mod değişimini 1 sn.’den daha kısa bir sürede gerçekleştirebiliyor ve sınıfının en verimli motorlarından biri. Olay tabii i sadece bu değil. Birçok detay iyileştirmede yapılmış.

1.2 turbo motorda teknik açıdan sınıfının en iyisi. Yeni 1.5 atmosferiik motorla aynı temel mekanizma kullanılıyor. Üzerine birde aşırı besleme konulmuş.  TSI’dan teknolojik olarak çok daha önde ve sorunsuz bir motor. Hyundai’nin turbo beslemeli GDİ motoru bile çift valf zamanlaması nedeniyle TSI’dan bir adım önde teknolojik olarak.  Verimli bir hale getirilmiş 1.5 motora da aynı şekilde turbo besleme konulursa süper olur. Verimli bir motor turbo ile desteklenirse sonuç başarılı olur. Ben böyle bir motorun Avensis ve Verso gibi daha ağır araçlar için çok uygun olabileceğini düşünüyorum. Birkaç sitede bununla ilgili bazı söylentilere rastlasam da ne kadar doğru olduğunu zaman gösterecek.  Ben Toyota’nın yeni stratejisinden oldukça umutluyum ve doğru yaptıklarını düşünüyorum. Zaman doğruyu gösterecek.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #9 : Haziran 22, 2017, 03:08:22 »
0-100 kmsi 11saniyeydi yanlış hatırlamıyorsam bana açıkçası verimsiz geldi yaris gibi 1085 kiloluk hafif bi araçta 1.5 motor için daha iyi bi derece beklerdim ben ki aynı motor corolla gibi ağırlığı daha yüksek bi araca takılınca bu 0-100 kmdeki 11saniye başarısını koruyamıycak araç hertülürlü 1.33'ten daha iyi ama biz bu arabaya 1.5 motor taktik fiyatı yükseltiyoruz deyip ciddi bi zam yaparlarsa ki kesin yaparlar ne kadar başarılı olur bilmiyorum
Genelde b sınıfı araçlarda kısıtlıyorlar nedendir bilmiyorum.
Mazda 2 1.5 motor da böyle aynı araba hafif motor gücü iyi. Ama gel gör ki performansı kısıtlamışlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #10 : Haziran 22, 2017, 08:06:07 »
Aks uzunluğu da önemli, motorun verdiği performans yanında, onu dengeli bir şekilde aktarabilmek kısıt oluşturuyor.

Verim ve sıvı yakıt dendiğinde henüz fayda/maliyet açısından aşırı besleme (özellikle egzoz gazını kullanan) açık ara önde bir teknoloji. Basit ama etkili.
İstendiğinde ekonomi, istendiğinde performans, yani çok yönlü olması istenen motorlar için en etkili yöntem bu.

Aykinson çevrime geçebilmek, sakin kullanımlar için çok faydalı. 1,5 lt bir motor, bu sayede kabaca 1,15 lt gibi davranabilecek. İstendiğinde de 1,5 lt olacak Otto çevrime dönmesi ile.

İster aşırı besleme, ister çevrim geçişleri, ister supap, manifold vs ayarları olsun motorlar artık çok daha komplike, dizel ya da benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #11 : Haziran 22, 2017, 11:25:52 »
yeni yaris hybrid 85.000 tl olmuş.çıldırmış bunlar.
yani 2-3 seneye kalmaz 100bin lira`ya bu sınıf araba alınabilecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2017, 11:39:59 »
0-100 kmsi 11saniyeydi yanlış hatırlamıyorsam bana açıkçası verimsiz geldi yaris gibi 1085 kiloluk hafif bi araçta 1.5 motor için daha iyi bi derece beklerdim ben ki aynı motor corolla gibi ağırlığı daha yüksek bi araca takılınca bu 0-100 kmdeki 11saniye başarısını koruyamıycak araç hertülürlü 1.33'ten daha iyi ama biz bu arabaya 1.5 motor taktik fiyatı yükseltiyoruz deyip ciddi bi zam yaparlarsa ki kesin yaparlar ne kadar başarılı olur bilmiyorum

 yarisin 1.0 motorlusu bile 1111kg.  1,33 ü ise 1170 kilo. bende dizel var 1280kg.  1.5 motorlusuda 1200 kg dan pek düşük olmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #13 : Ağustos 09, 2017, 11:13:11 »
Bende 2012 multidrive s vardı.Yeni yaris 1.5 style aldım.600km deki izlenim ort 5.8 lt100km yaktı daha sessiz motoru açıldığında daha az yakıt daha cok güçlenecek.1.33 motor çok seri ve 6.0lt ortalama yakıyordu.onuda satmaya kıyamadım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '17
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #14 : Mayıs 26, 2018, 17:33:41 »
Bende 2012 multidrive s vardı.Yeni yaris 1.5 style aldım.600km deki izlenim ort 5.8 lt100km yaktı daha sessiz motoru açıldığında daha az yakıt daha cok güçlenecek.1.33 motor çok seri ve 6.0lt ortalama yakıyordu.onuda satmaya kıyamadım .

Merhaba Mustafa Bey,
1.5 motorlu yaristen memnun musunuz? Yakıt tüketiminde azalma oldu mu? Herhangi bir sorun çıkarttı mı?

Selamlar
Yaris 1.5 VVT-ie aktive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #15 : Haziran 08, 2018, 14:27:59 »
Ahmet bey yanıtım biraz geç oldu.1.5 yaristen memnunum.10oookm ye geldi.Ortalama yakıt tüketimi 5.6 lt 100km de. genelde 120km hızdakullanıyorum.rampada hızınızı korumak yakıtı artırıyor ama iniştede o oranda tüketim azalıyor.hızlanışı turbo motor gibi.ama dik rampada spor a basmakta yarar var.Dikkatli bir kullanımda 5,0lt nin üstüne çıkmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #16 : Haziran 08, 2018, 15:54:30 »
arkadaşlar bende internetten izlediğim videolara göre turbo beslemeli motorların çok yaktığını sanıyordum.

1.4 125 hp bir araba aldım, araç 1415 kg ağarlığa sahip.
kullanımı ise atmosferik motorların tam tersi. yani olabildiğince düşük devirde sürmeniz için sizi yönlendiriyor. hatta benzinli olmasına rağmen 2000 devire gelmeden vites değiştiriyorum.

1400 devirde 200 nm tork veriyor ve bu tork ile 1500 devirde bile bayırları 6 . vitesde çıkıyorum.
tork çok düşük devirde geldiğinden 6. vitese 60 kmh gibi hızlarda geçiyorum. ve kolay kolay düşmüyorum.

hatta vites önerisinde bana 1000 devire gelinceye kadar vites değiştir demiyor.

hal böyle olunca uzun yolda 80 90 hızlarda ve dikkat ederek 4 litre benzin yakıyorum. ve klimalı yüklü ve dikkat etmeden yaklaşık 5 litre tüketiyorum. şehir içinde ise eski karbüratörlü toyotam ile yaklaşık aynı yakıyorum , ki o gazlıydı.. yaklaşık 8 litre benzin..

teknolojinin geldiği noktaya hala inanamıyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #17 : Haziran 08, 2018, 16:13:12 »
arkadaşlar bende internetten izlediğim videolara göre turbo beslemeli motorların çok yaktığını sanıyordum.

1.4 125 hp bir araba aldım, araç 1415 kg ağarlığa sahip.
kullanımı ise atmosferik motorların tam tersi. yani olabildiğince düşük devirde sürmeniz için sizi yönlendiriyor. hatta benzinli olmasına rağmen 2000 devire gelmeden vites değiştiriyorum.

1400 devirde 200 nm tork veriyor ve bu tork ile 1500 devirde bile bayırları 6 . vitesde çıkıyorum.
tork çok düşük devirde geldiğinden 6. vitese 60 kmh gibi hızlarda geçiyorum. ve kolay kolay düşmüyorum.

hatta vites önerisinde bana 1000 devire gelinceye kadar vites değiştir demiyor.

hal böyle olunca uzun yolda 80 90 hızlarda ve dikkat ederek 4 litre benzin yakıyorum. ve klimalı yüklü ve dikkat etmeden yaklaşık 5 litre tüketiyorum. şehir içinde ise eski karbüratörlü toyotam ile yaklaşık aynı yakıyorum , ki o gazlıydı.. yaklaşık 8 litre benzin..

teknolojinin geldiği noktaya hala inanamıyorum..
Düşük devirde gerçekten az yakıyorlar. Gaza basmadığınız sürece her şey harika. Ancak performanslı kullanımda üst limiti yok neredeyse. Bastıkça yakıyor. Atmosferiklerde ve dizellerde ise bassan da belli bir yerden sonra çok artmıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '17
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #18 : Haziran 21, 2018, 00:07:32 »
Ahmet bey yanıtım biraz geç oldu.1.5 yaristen memnunum.10oookm ye geldi.Ortalama yakıt tüketimi 5.6 lt 100km de. genelde 120km hızdakullanıyorum.rampada hızınızı korumak yakıtı artırıyor ama iniştede o oranda tüketim azalıyor.hızlanışı turbo motor gibi.ama dik rampada spor a basmakta yarar var.Dikkatli bir kullanımda 5,0lt nin üstüne çıkmaz.

Teşekkürler Mustafa Bey,
Bende Nisan ayında 6000 km civarında 2017 model 1.5 motorlu yaris aldım.  Şuanda 9000 kilometreye yaklaştım. Günde 40 km yol yapiyorum. Biraz şehir içi biraz çevre yolu karışık.
Ortalama yakıt tüketimim şuanda 5 lt.  Ilk ay 5,5 lt yada üstüne çıkıyordu. En yüksek hızım 80 km oluyor ama genelde 50-55 km arasında gidiyorum. ( radardan sebeb)
Şuana kadar bende yaristen memnunum.
Yaris 1.5 VVT-ie aktive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e yeni 1.5 atmosferik motor
« Yanıtla #19 : Haziran 21, 2018, 09:02:35 »
yeni yaris hybrid 85.000 tl olmuş.çıldırmış bunlar.
yani 2-3 seneye kalmaz 100bin lira`ya bu sınıf araba alınabilecek.
En ucuzu 110.000 tl şu an !!