Gönderen Konu: DSG Pişmalıktır  (Okunma sayısı 17753 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #60 : Mayıs 21, 2017, 10:44:01 »
Dsg en hızlı otomatik değil.
Dsg'nin anormal derecede sorun çıkarmayan modelleri de var.
Rorary motorun avantajları da var, dezavantajları da. Standart bir araç için küçük hacmine rağmen yakıt tüketimi oldukça yüksektir ama dönel yapısından dolayı oldukça tirteşimsizdir, kompaktır, gücü doğrusal şekilde ortaya kor. Yukarıda bahsedildiği gibi yağ, conta görevi görür.

Araçlardaki sorunlar önemlidir ancak bunlara karşı muhattap bulmak daha önemlidir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #60 : Mayıs 21, 2017, 10:44:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #61 : Mayıs 21, 2017, 14:14:42 »
Dsg en hızlı otomatik değil.
Dsg'nin anormal derecede sorun çıkarmayan modelleri de var.
Rorary motorun avantajları da var, dezavantajları da. Standart bir araç için küçük hacmine rağmen yakıt tüketimi oldukça yüksektir ama dönel yapısından dolayı oldukça tirteşimsizdir, kompaktır, gücü doğrusal şekilde ortaya kor. Yukarıda bahsedildiği gibi yağ, conta görevi görür.

Araçlardaki sorunlar önemlidir ancak bunlara karşı muhattap bulmak daha önemlidir.

Küçük hacim 1.3 lt 2 yanma odalı wankel motor, fakat 2.6 lt atmosferik motora eşdeğer gücü vardır. 231 hp. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #62 : Mayıs 21, 2017, 18:58:59 »
Küçük hacim 1.3 lt 2 yanma odalı wankel motor, fakat 2.6 lt atmosferik motora eşdeğer gücü vardır. 231 hp. :)
Aynen, 1,3'ün biraz üstüydü, vergi avantajı yok ama bazı Akdeniz ülkelerinde sıkça (nispeten) görülebiliyor.
Üç farklı güç seviyesinde modeli vardı yanlış hatırlamıyorsam, 240 hp leri görüyordu. Patlamayla, direk dairesel kuvvet oluşturuyor dişli etrafında ve yüksek devirli bir motor. Yalnız hatırladığım, Mazda R x7 lerde biten rotaryler yerine 2.0 Ford Taunus ünite yerleştiriyorlardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #63 : Mayıs 21, 2017, 19:12:22 »
Aynen, 1,3'ün biraz üstüydü, vergi avantajı yok ama bazı Akdeniz ülkelerinde sıkça (nispeten) görülebiliyor.
Üç farklı güç seviyesinde modeli vardı yanlış hatırlamıyorsam, 240 hp leri görüyordu. Patlamayla, direk dairesel kuvvet oluşturuyor dişli etrafında ve yüksek devirli bir motor. Yalnız hatırladığım, Mazda R x7 lerde biten rotaryler yerine 2.0 Ford Taunus ünite yerleştiriyorlardı.

Canım güzel araca çok yazık etmişler öyle birşey varsa. Aracın kalbini, ruhunu değiştirmişler.  :rofl:
Ülkemizde İstanbul'da 1, Bursa'da 1 usta rektefiye yapıyor. Motoru ilk günkü haline getiriyor.


Bu arada çift kavrama şanzıman cezbetmiyor değildi, 2. el alınmaması gerektiğini buradaki yorumlarda korkarak öğrendim. Ya da Hyundai'nin ect sini alacaksın 7 yıl garanti.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #64 : Mayıs 21, 2017, 19:16:09 »
Rx8 e twingo motoru yapan var yurt dışında.Adama bıkkınlık gelmiş belli ki sorundan 😀
http://www.carscoops.com/2017/03/3700-stand-between-you-and-this-70hp.html?m=1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #65 : Mayıs 21, 2017, 19:59:10 »
Canım güzel araca çok yazık etmişler öyle birşey varsa. Aracın kalbini, ruhunu değiştirmişler.  :rofl:
Ülkemizde İstanbul'da 1, Bursa'da 1 usta rektefiye yapıyor. Motoru ilk günkü haline getiriyor.


Bu arada çift kavrama şanzıman cezbetmiyor değildi, 2. el alınmaması gerektiğini buradaki yorumlarda korkarak öğrendim. Ya da Hyundai'nin ect sini alacaksın 7 yıl garanti.
Rx8 e twingo motoru yapan var yurt dışında.Adama bıkkınlık gelmiş belli ki sorundan 😀
http://www.carscoops.com/2017/03/3700-stand-between-you-and-this-70hp.html?m=1

Aynı sebeplerdendir. Genelde komple değişmek en sağlıklısı oluyor.
Bir konu açacağım, gerçekten firmaların ürünlerinin arkasında durması en az mühendislik kadar önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #66 : Mayıs 21, 2017, 23:07:32 »
Rx8 e twingo motoru yapan var yurt dışında.Adama bıkkınlık gelmiş belli ki sorundan 😀
http://www.carscoops.com/2017/03/3700-stand-between-you-and-this-70hp.html?m=1


Zamanında bizim broadway de de bu motor vardı. 1,4 72 bg :D
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #67 : Mayıs 25, 2017, 12:56:43 »
Jettadan sonra Avensisin yanında Mondeo da bakıyoruz. Bu JATCO nasıl bir şanzumandır acaba onu da övüyorlar sanırım baya.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #68 : Mayıs 25, 2017, 14:10:18 »
Jettadan sonra Avensisin yanında Mondeo da bakıyoruz. Bu JATCO nasıl bir şanzumandır acaba onu da övüyorlar sanırım baya.
Trok konvertörlü şanzımandır. Yağını değiştirmek biraz zor olduğundan ustalar ömürlük yağı var derler genelde. Evet ömürlük ama ömrün sonunda şanzıman da elinde oluyor. 45-60k aralıklarda yağı değişirse uzun yıllar sorunsuz kullanılır.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '98
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #69 : Mayıs 27, 2017, 22:10:58 »
siz daha durun o 1.0 1.2 1.4  motor 150 180hp turbolu benzinli araçları.. bunun 10 yıl var 20 yılı var. görücem ben 20 sene sonra..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #70 : Mayıs 28, 2017, 11:40:48 »
Gelişmişlik açısından değerlendirildiğinde 20 yıllık motor zaten teknoloji olarak ömrünü tamamlamıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #71 : Mayıs 28, 2017, 13:30:01 »
siz daha durun o 1.0 1.2 1.4  motor 150 180hp turbolu benzinli araçları.. bunun 10 yıl var 20 yılı var. görücem ben 20 sene sonra..

20 Yıl sonra ortada ne içten yanmalı motorlar kalır nede vites sistemleri...

Elektrikli araçlar o zamana kadar piyasanın baskın araçları olacak gibi gözüküyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #72 : Haziran 02, 2017, 09:10:31 »
siz daha durun o 1.0 1.2 1.4  motor 150 180hp turbolu benzinli araçları.. bunun 10 yıl var 20 yılı var. görücem ben 20 sene sonra..

Bekir Uğur Yavuzcan abimizle bir sohbet esnasında Toyota'nın kullanım kitapçığında otomobilin "10 yıl ömrü vardır..." diye bir cümle okuduğunu söylemişti. Böyle bir durumda 20 yıl gerçekten uzun bir zaman ve hiçbir aracın da 20 yıl garanti verdiğini ne duydum ne de gördüm...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #73 : Haziran 02, 2017, 09:43:09 »
10 yıl yedek parça üretimi için zorunlu süre.
Kasko vb uygulamalarda bile bu genel kabul görmüş bir süre.
Diğer taraftan bu sürenin üstüne çıkıldıkça değer kazanan üretimler de mevcut, bazı İngiliz, İtalyan, Amerikan modellerinde.
Diğer açıdan bakılırsa yakıt özellikleri de değişiyor, motor teknolojileri ile eşgüdümlü gidiyor bu sektör de.
Ayrıca ihtiyaç duyulmadığında bazı silindirleri devre dışı bırakan motorlar da mevcut, yani her 3.0 lt hep 3.0lt olarak çalışmıyor. Özellikle şehir içleri için daha kompak yapı ve motorlu araçlar ön plana çıkarılmalı. Bunların ne kadar kullanışlı olduğunu özellikle bazı Akdeniz ülkelerinde görmek mümkün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #74 : Haziran 14, 2017, 15:31:55 »
Ömrü 10 yıl denmesinin nedeni; imâl veya ithal edilen bir eşya için (otomobil, televizyon, bilgisayar, ...vb. gibi) ithalatçı veya imalatçının 10 yıl süre ile servis verme garantisidir. Bu 10 yıl içerisinde hem tamir-bakım yapmak ozrundalar hem de yedek parçasını tedarik etmek zorundalar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #75 : Temmuz 15, 2017, 10:24:19 »
2010 Model 80 bin km de jetta 1.6 tdi aldık. Doğuş otodaki mekanikçi arkadaşımın alma demesine rağmen ısrarla aldık. 7 ileri dsg şanzımanlarda kronik arıza olan kavrama ve mekatronik sorunu varmış. Arabayı aldıktan 2 gün sonra Bursa yolculuğuna çıktık. Araçla yaklaşık 500 kilometre yol yapılmıştı. Arabayı bir yere park edip yemek yedikten sonra arabayı bir daha yerinden hareket ettiremedik. Doğuştaki arkadaşımı aradım ve durumu anlatınca mekatronik arızası olduğunu söyledi. Bu şanzıman en çok jetta ve caddy lerde varmış ve 100 bin km ye gelmeden mutlaka şanzıman patlıyormuş. Dsg şanzıman şuan dünyanın en hızlı vites değiştiren şanzımanı ama malesef teknolojik yapıcam diye ipin ucunu kaçırmışlar. Bursada çıkma parça takılıp 3 bin liraya toplanan şanzımanla İstanbula geldik ve yaklaşık 5 ay sonra şanzıman yine patladı. Akabinde enjektör arızası ve arabanın kendine gelememesi bizi usandırdı. O yüzden japon arabalarının kıymetini bilelim. 50-60 bin liralık Alman arabasından yediğim darbeyi asla unutamam.
hocam geçmiş olsun. gerçekten otomatik alacaksan japon'dan şaşmayacaksın. çevremde japon dışında otomatik vites alanların hep sıkıntı yaşadığına ya tanık oldum ya da duydum. özellikle toyota ve honda'nın tam otomatik ve cvt vitesleri gerçekten sorunsuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #76 : Ağustos 17, 2017, 03:45:26 »
zaten aracın ömrü 10 yıl, 20 yıl sonra teknoloji değişecek gibi kavramlar ülke gerçeklerini yansıtmıyor. yada benim gerçeklerimi yansıtmıyor. ortalık 80 model araçlarla dolu iken, 37 yaş, ve hala el değiştirip satılıyor iken, alanlar bunların teknolojisi eski, ömrü dolmuş diye almıyor,,, bozulurmu, çok yakarmı, sanayiye gidermi, gibi kriterlere göre alıyor.   10-20 yıl sonra araç sizin elinizde olmayabilir ama hala piyasada olacaktır.
 arkadaşımızın dediği 20 yıl sonra görürüm ben o araçları sözü bu doğrultuda değerlendirilmelidir.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #77 : Ağustos 17, 2017, 08:40:46 »
dct dsg edc çift kavramalı yakıtta ekonomik vites kutuları.
kullanmayı bilirseniz 10 numara birşey.
auto hold yoksa çok sıkışık trafikte sertte fren yapacak halin yoksa alacaksın boşa ki boşuna kavrama yapıp kutu ısınmasın.
sıkışık trafikte manuele alıp 1 den 2 'ye geçmesine müsade etmezsende ömrünü uzatırsın. ama ben bunlarla ne uğraşacam diyen adam tork konvertörlü alsın kafa rahat etsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #78 : Ağustos 17, 2017, 10:22:30 »
bazı sözler, duya duya söyleye söyleye atasözü gibi oldu." otomatik alacaksan japon al " gibi,dsg gibi çöplük şanzumanların çinde 10 yıl garantisi varken biz de 2 yıl,zaten herşey kullanıcı hatası,neymiş efendim sıkışık trafik olunca boşa atın bekleyin aman ısınmasın.resmen dalga geçiyorlar.üstüne üstlük tr ye yatırım yapan markalar varken neden çivi çakmayan markanın aracını kullanalım.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #79 : Ağustos 25, 2017, 13:29:56 »
bazı sözler, duya duya söyleye söyleye atasözü gibi oldu." otomatik alacaksan japon al " gibi,dsg gibi çöplük şanzumanların çinde 10 yıl garantisi varken biz de 2 yıl,zaten herşey kullanıcı hatası,neymiş efendim sıkışık trafik olunca boşa atın bekleyin aman ısınmasın.resmen dalga geçiyorlar.üstüne üstlük tr ye yatırım yapan markalar varken neden çivi çakmayan markanın aracını kullanalım.
tokay bey, size katılıyorum. vw'in dsg'si gerçekten çok sorunlu. garantisi dolmadan  arıza veren vw'e çok rastladım. otomatik vites sorunsuzluğunda japonlar, almanların çok ilerisinde. vw eski vw değil, çin ve meksika'da üretiliyor, dsg, turbo ve beyin arızaları kronik. donanımları japon araçlarıyla kıyaslanınca çok fakir, tasarımı desen aynı kasanın farını, tamponunu değiştirip yıllardır satıyorlar, emisyon skandalıyla zaten karizmaları çizildi.  üstelik türkiye'ye kuruş yatırımları yok. amerika ve çin'de 10 yıl garanti süresi türkiye'de 2 yıl. vw türkiye temsilcisi desen burnundan kıl aldırmıyor. bence otomatik vites alınacaksa kesinlikle japon tercih edilmelidir.