Gönderen Konu: DSG Pişmalıktır  (Okunma sayısı 17773 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
DSG Pişmalıktır
« : Mayıs 09, 2017, 22:15:52 »
Merhaba arkadaşlar, DSG ile yaşadığımız sıkıntıyı anlatacağım bir de yeni araç arayışında şanzıman yönünden sorularım olacak.

Babamın yaklaşık 2 sene önce 38000 km'de aldığı 2011 model 1.6 102 PS 7 ileri DSG'li Jettada, uzun zamandır kalkışlarda yaşanan titreme sorunu son zamanlar iyice arttı ve henüz 63000 km'de satmamıza ramak kala bize masraf çıkardı. Arabayı alırken biraz aceleye geldi, bana sorsalardı DSG sıkıntılı almayın derdim ama oldu bittiye geldi ve alınmış oldu. Sonuç olarak DSG mağdurlarına biz de eklenmiş olduk.

Sanayide kavrama ve volant dişlisi değişti, işçilik dahil 3700 liraya mâloldu. Ve dün de arabayı sattık.
63000 km'de ve 5-6 yılda bu kadar masraf çıkarabilen arabayı nasıl üretiyorlar, bu haliyle bu arabalar nasıl bu kadar rağbet görüyor, anlayabilmiş değilim.

Her neyse, olan oldu masrafını çekip elden çıkarttık arabayı. Şimdi 36-37 bin lira civarını geçmeyecek sedan veya mpv otomobil arıyoruz babam için. Bu noktada Toyotanın tam otomatiğini 2003 modelde kendim kullandım ve sorunsuz olduğunu biliyorum, peki Toyotanın yarı otomatik şanzumanı nasıldır, denk gelirse alınır mı? DSG lerdeki gibi kronik sıkıntıları var mıdır? Sistem olarak DSGden farkları nedir? Yüzeysel veya detaylı açıklama yapabilecek var mı, teşekkürler.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Toyota Club Türkiye

DSG Pişmalıktır
« : Mayıs 09, 2017, 22:15:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #1 : Mayıs 09, 2017, 22:30:57 »
passatturkiye.com bir çok üye  DSG  problemlerinden şikayet ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • SUSHI
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #3 : Mayıs 09, 2017, 22:38:05 »
İlginç bir hikaye;

Alıntı:

"Çevrenizde mutlaka VW grubu araçları olup otomatik şanzıman ( DSG ) problemi yaşayan insanlar tanıyorsunuzdur. Sizleri ve çevrenizde bu pahalı dertle uğraşanların daha fazla mağdur olmaması adına başımdan geçenleri aşağıda paylaşmak istiyorum.

Bölüm bölüm paylaşacağım çünkü drama dizisi gibi

Hikaye 1

Hikayem 2013 yılı sonunda bir Audi A3 1.4 TFSI DSG sahibi olmam ile başladı. Daha aldıktan iki ay sonra aracımda ilk kalkışta titreme başladı. Öyle bir illetki bu bazen ısınıp titriyor bazen hiçbir titreme gerçekleşmiyordu.

Arabanın bu tavırlarından huylanıp 2014 şubat ayında yetkili servise götürdüm aracımı. Zeytinburnu mevkinde yer alan bu Audi servisi aracıma bakıma soktu. Sık seyahat etmem sebebiyle arabayı bırakıp Antalya'ya bir iş seyahatine gittim. Servisten 3 gün sonra beni telefonla aradılar ve aracımın çoklu kavramasının bozulduğunu ilettiler. Bunun maliyetinin işçilik hariç 5.500.00.- TL olduğunu söylediler. Bende düşündüm taşındım yaptırmamaya karar verdim. Arayıp kendilerine bu durumu ilettim. Bana şanzımanın indiğini ve yapmak zorunda olduklarını ilettiler. Nasıl yani zorunda mıyım? Bende haklı bir tüketici olarak şanzıman indirmek için benden izin almadıklarını, arabamı hemen toplayıp gelişimde almak üzere hazır olmasını istediğimi söyledim.

Tabi ne yaptılar? Hemen "iyi niyet garantisi" adını verdikleri müşteri kazıklama yöntemi ile bana indirim yapacaklarını ilettiler. Böylece son hesabımız 3.000.00.- TL'a kadar düştü. Bende kendilerine toplamda 1.200.-00 TL param olduğunu isterlerse yapabileceklerini istemezlerse toplayıp bana teslim edebileceklerini ilettim.Arabayı yapıp teslim ettiler.

Hikaye 2

20 Ekim 2015 tarihinde vites göstergesinin yanıp sönerek uyarı vermesi ile ikinci hikayemiz başladı. Yolda giderken bu uyarıyı alınca hemen en yakındaki Bosch yetkili servise götürdüm aracımı. Orada bana şanzıman arızası olduğunu ve yetkili serviste yapılması gerektiğini ilettiler. Burada arıza bilgisayarına bağlayıp bana kodları gösterdiler. Kodlarda "P17BF" hidrolik pompa kurcalama koruması aktif diye yazıyordu. Bende internetten incelemek için bir fotoğrafını çektim.

Yine aynı servisi arayarak bir çekici talebinde bulundum. Çekici gönderebileceklerini ancak bu çekicinin parasını benim ödemem gerektiğini ilettiler. Sebep nedir derseniz son bakıma oraya götürmediğim için sadık müşteri olmadığımı söylediler. Peki dedim lanet olsun gönderin. Gelen çekicinin parasınıda ödeyip aracı zeytinburnu'na gönderdim.

Gönderdikten bir gün sonra beni servis danışmanı aradı ve aracın mekatronik ünitesinin bozulduğunu söylediler. Bununla ilgili olarak masrafın tutarının 5.500.00.-TL olduğunu ilettiler. Araba şanzımanın neresi bozulursa bozulsun aynı ücrete çıkıyor. Fiyat fix yani.

Eklenti 34817
Bu fiyatlandırma, küstah tavırları, sorunun neden kaynaklandığı konusunda bana olan tutumları yüzünden oturdum internetten araştırmaya başladım. O zaman farkettimki binlerce insan bu bedelleri ve daha yükseklerini ödemek zorunda bırakılıyor. Bu kadar örnek olacağı ve sayının bu kadar yüksek olacağını hiç tahmin etmiyordum.

Türkiye'deki binlerce örneği ve forumlarda yazan sayfalarca yazıları görünce merak ettim ve dünya'da bu şanzımanın durumu nedir diye başladım araştırmaya.

Birde ne göreyim; Almanya'da servislerde ücret almadan tamiri gerçekleştiriliyor. ABD,Çin'de ve Avustralya'da garanti süresi 10 seneye çıkarılmış.Bunun gibi tüketici yanlısı uygulamaların olduğu onlarca ülke var. Bizim ülkemizde ise tamamen distribütörün uygulamasına ve vicdanına bırakılmış bir durum söz konusu.

İlk önce konuyla ilgili olarak AVEK'e mail attım ve konu hakkında bana bilgi verilmesini rica ettim. Bana bu tutarı ödemem gerektiği söylendi. Yapılacak hiçbir şey yokmuş. Kendilerinden bu arızanın kullanıcı hatası olup olmadığına dair yazı istedim. Yine mail bile atmadan telefonda bana bilgi verdiler. Bu arada kesinlikle yazılı bir döküman göndermiyorlar. Mail ile yanıt vermenizi istiyorum diyorum, hooop 2 dakika sonra arıyorlar. Mail atın aramayın diyorum, mail atamayız yetkimiz yok diyorlar.

Bu arada aracın hata kodunun anlamı mekatronik ünitesinin hidrolik sıvısının keçesinin patlayarak boşalması ve buna bağlı olarak ünitenin zarar görmesi. Bunu bir kullanıcının yapması için aracı bir tepeden tam o ünitenin üstüne gelecek şekilde bir kayaya isabet ettirmesi gerekiyor. Altı vurularak falan yapılabilecek bir iş değil. Tamamen üretim ve malzeme hatası.

Yılmadım, üşenmedim ve bıkmadım! Doğuş otomotiv grubuna yazdım. Hiçbir cevap gelmedi. Oradan cevap geleceği yerde bana Avek'ten dönüş yaptılar. Demek ki mailim ulaştı ama yeterli etkiyi göstermedi.

Bu işi Türkiye'deki düzenle haksız yere ödeme yaparak çözebilmekten başka hiçbir çaremin kalmadığını anladım. Artık parayı göndermekten başka çarem kalmadığını düşündüğümde aklıma şu geldi. YAHU BEN BU PARAYI KOLAY KAZANMIYORUM Kİ ! hakkımı şimdi aramam lazım.Sonuna kadar direnmezsem benden tabiki parayı alırlar.

Yurtdışı forumlara, facebook sayfalarına üye olup araştırmaya başladım. Sonra bir farkettim ki millet oralarda mailler atıp çözüyor. Ben neden yapamayayım dedim başladım mail metnini hazırlamaya. Özelden talep edilerse mail metninin türkçe ve ingilizcesini isteyenle paylaşırım.

Maili hazırlayıp şirketimin çalıştığı bir tercüme bürosuna gönderdim ve İngilizce'ye çevirisini profesyonelce yaptırdım.

Buraya kadar herşey güzel, yaşadığım problemleri tek tek yazdım. Gerek hata kodunun ekran görüntüsü gerekse daha önce yaptığım ödemelerin proformaları, hatta benden istenen ödemenin ön proforma bilgisini de jpeg olarak ekine iliştirdim. Mail ok ama kime göndereceğim, mail adreslerini nasıl bulacağım?

Mail adreslerini bulmak konusunda ne yalan söyleyeyim çok zorlandım. Yetkili kişinin ismini buluyorsun ama maili nasıl yazılır onu bilmiyorsun. İlk önce isimleri buldum sonra şirketin ( AUDİ AG, VW vb gibi ) mail adreslerinin nasıl yazıldığını araştırdım internettin. Hepsini 2 haftada teker teker araştırıp bir liste oluşturdum. Bu listeyide özelden isteyen ihtiyacı olan forum üyelerine gönderebilirim.

Başladım mail atmaya yurtdışına. Mailde kimler yokki cc de VW yönetim kurulu, Audi almanya teknik müdürleri, pazarlama müdürleri, bölge satış müdürleri vb gibi. Hemen dönüş aldım ve bana yazılı olarak konuyla ilgili olarak ülke distrübütörümüz Doğuş Otomotiv'in bana dönüş yapacağını ilettiler.

Benim mailim ile cevap vermeyen Doğuş bana hemen geri döndü. Avek ile görüşeceklerini, onların bana dönüş yapacağını iletti. Tabi her zamanki gibi telefon ile. YAZILI HİÇBİR ŞEY YOK.

Sonra Avek aradı ve şanzıman tamiri için her masraf kaleminde % 70 lik indirim hakkını elde ettiğimi ancak tek şartlarının aracımın son bakımının yetkili serviste olmadığı için 90 bin bakımının ücretli olarak kendilerinde yapılması gerektiğini ilettiler. Yani bana indirim yapacaklar ancak indirim yaptıkları tutar kadar parayı benden 90 bin bakım adı altında yine alacaklar.

Direndim ve pes etmedim. Bu durumuda ekleyerek yurtdışına yine mail attım. Benimle ilgilendiler ancak benden bu şartı talep ediyorlar, bana şantaj yapıyorlar dedim.

Ayrıca tam bu yazışmalar geçerken aracımı servisten çıkarmak istedim. Bana aracımı gönderin yazışmalar devam etsin dedim. Ancak onlar benim oraya gelip evrakları imzalamadan aracımı alamayacağımı söylediler bana. Nasıl yani? her Audi kullanıcısı aracını şahsen gelip alıyor mu dedim? Böyle bir zorunluluk mu var? Ayrıca bana imzalatacağınız evrakları görmek istiyorum bana inceden bildirir misiniz lütfen dedim. Hiçbir cevap gelmedi. Telefonla aradılar gelip bu evrakları imzalamazsanız aracını çıkaramazsınız dediler. Ayrıca bu işlemi kısa zamanda çözmezsem yetkili serviste kaldığı süre için aracıma günlük ( 185 tl ) otopark ücreti yansıtılabileceğini de nazik bir dil ile ilettiler!

Aracım resmen bilmediğim evrakları imzalamayı reddettiğim için yetkili serviste rehin kaldı!

Üşenmedim tekrar yurtdışına mail attım.Benden böyle böyle para istiyorlar, evrakları göstermiyorlar, aracımı rehin bıraktılar, ruhsatlı arabama el koydular diye. Ben bir audi kullanıcısı olarak tüm avrupa'da yetkili servis olarak kabul edilen Bosch Car Service götürdüğüm için Türkiye'de bu çirkin hareketlere ve haksızlıklara uğruyorum diye.

Tüm Avrupa'da yetkili servis olarak kabul edile Bosch nedense sadece Türkiye'de yetkili servis olarak sayılmıyordu!"

Bu sefer mail listesine hem yurtdışı ekibini ( Audi AG, VW, BOSCH CAR SERVICE ) hemde cc ye Türkiye Doğuş Otomotiv yetkililerini koydum.

En sonunda beni AVEK'ten aradılar ve aracımın parçalarının almanya'dan kendilerine ulaştığını, tüm hizmetlerin tamamen ücretsiz olacağını ilettiler ve eklediler " Yanlış anlamazsanız xxx bey, aracınızı yapıyoruz ve bu durumda daha fazla yurtdışına mail atmanıza gerek kalmadı"

Tam 40 gün 40 gece süren bu hikayem yurtdışından gelen emirler hiçbir ücret ödemeden yapılan tamirat, ikinci kez ücretsiz yapılan 90 bin bakım ile son buldu.

Mutlu bir son yaşandı ancak benim yaşadığım stres, orta direk bir türk genci olarak koca vw grubuna karşı mail ile direnmem, günlerce gecelerce bu iş bana kaça patlayacak? Lanet olsun nereden aldım bu arabayı? benim yaşadığım sıkıntıların çözümü var mı? Örnek var mı yaşanmış? vb gibi saatlerimi ve en önemlisi huzurumu kaçıran bu süreci artık hatırlamak bile istemiyorum.

Burada bunları paylaşmamın sebebi ise benim gibi zor durumlara düşüp, kritik dönemde bir çıkış noktası arayan dsg mağdurlarına elimden geldiğince yaşadıklarımı anlatıp yardımcı olabilmektir.

Ben artık yıldızlara yükseldim Gururla şu an bakımını yaptırdığım, bozukluklarını bildiğim, eksikliklerini liste haline getirip önümdeki beş yılı adadığım, bana en sevdiğim 80 leri hatırlatan '87 model 250 TD W124 sahibiyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #4 : Mayıs 09, 2017, 22:39:34 »
Merhaba arkadaşlar, DSG ile yaşadığımız sıkıntıyı anlatacağım bir de yeni araç arayışında şanzıman yönünden sorularım olacak.

Babamın yaklaşık 2 sene önce 38000 km'de aldığı 2011 model 1.6 102 PS 7 ileri DSG'li Jettada, uzun zamandır kalkışlarda yaşanan titreme sorunu son zamanlar iyice arttı ve henüz 63000 km'de satmamıza ramak kala bize masraf çıkardı. Arabayı alırken biraz aceleye geldi, bana sorsalardı DSG sıkıntılı almayın derdim ama oldu bittiye geldi ve alınmış oldu. Sonuç olarak DSG mağdurlarına biz de eklenmiş olduk.

Sanayide kavrama ve volant dişlisi değişti, işçilik dahil 3700 liraya mâloldu. Ve dün de arabayı sattık.
63000 km'de ve 5-6 yılda bu kadar masraf çıkarabilen arabayı nasıl üretiyorlar, bu haliyle bu arabalar nasıl bu kadar rağbet görüyor, anlayabilmiş değilim.

Her neyse, olan oldu masrafını çekip elden çıkarttık arabayı. Şimdi 36-37 bin lira civarını geçmeyecek sedan veya mpv otomobil arıyoruz babam için. Bu noktada Toyotanın tam otomatiğini 2003 modelde kendim kullandım ve sorunsuz olduğunu biliyorum, peki Toyotanın yarı otomatik şanzumanı nasıldır, denk gelirse alınır mı? DSG lerdeki gibi kronik sıkıntıları var mıdır? Sistem olarak DSGden farkları nedir? Yüzeysel veya detaylı açıklama yapabilecek var mı, teşekkürler.

iyi akşamlar. ben 2 ay önce toyota 2009 yarı otomatik corolla aldım. 2 aydır pek bi sıkıntısına rastlamadım. yalnız şehir içinde gereksiz vites yükseltiyor. gazdan hafif ayağımı kaldırıp tekrar basınca gaza vites yükseliyo. vites i manuel moda alıp düşürüyorum. pek bi sıkıntı yapmıyor. dsg ile yarı otomatik arasındaki fark bildiğim kadarıyla vites geçişlerindeki vites değişimini hissettirip hissettirmemesi. benim aracımda vites geçişleri hissediliyor. manuel arabadan biraz daha az tam otomatiklerden biraz daha fazla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #5 : Mayıs 09, 2017, 22:43:58 »
DSG şanzıman olarak bence dünyadaki en mükemmel otomatik şanzıman Alman mühendisliğinin harikası,ancak sıkışık trafiğe pek gelmiyor bilhassa Istanbul,Ankara,Bursa,Izmir vb büyük şehirlerimizde problemler var.Birde maalesef hernedense vw servisleri şanzıman yağının ömürlük olduğunu söylüyorlar bunada anlam veremiyorum açıkçası.Son zamanlarda gelen şikayetler doğrultusunda DSG programında güncelleme yapılarak 1. vitesten 2. vitese daha yüksek hızlarda çıkılmaya başlandı bir miktar problemi çözecektir.Gene gelen DSG şikayetleri üzerine Çin hükümetinin vw firmasına yaptığı baskı sonucu Çin'de DSG garantisinin 10 yıla çıkarıldığını okudum.
Sonuç olarak şunu söylemek gerekirse Alman mühendis nereden bilsinki biz Istanbul'da 2 km lik boğaz köprüsünü dur kalk 3 saatte geçiyoruz :))
DSG alırken biraz üzerinde düşünülmesi gereken şanzıman problem olarak.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #6 : Mayıs 09, 2017, 22:45:25 »
Kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlar hep sıkıntı çıkartabilir. Trafikte kullanımda problemli olduğu aşikar. Çünkü Avrupa'da, ABD'de dur kalk trafik olmuyor. Trafik olursa da çok yavaş hızda da olsa düşük hızda ilerliyorlar, haliyle mesafe bırakıp araya kaynamaya çalışan olmayınca...
Mazda 3 otomatik de bakabilirsiniz o fiyatlara, aynı şekilde corolla da iyidir, lancer da bakılabilir. Tork konvertörlü kullandıkları için sıkıntı olmaz. Corolla 2007-2009 arasında benzinlilerde MMT kullandı sanırım. Onun haricinde tork kovnertörlü tam otomatik kullandı. Dizellerde ise hep yarı otomatik tek kavrama şanzıman kullanıyor. Tavsiyem tam otomatik benzinli bir araç almanızdır. Geçmiş olsun.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #7 : Mayıs 09, 2017, 23:30:51 »
DSG şanzıman olarak bence dünyadaki en mükemmel otomatik şanzıman Alman mühendisliğinin harikası,ancak sıkışık trafiğe pek gelmiyor bilhassa Istanbul,Ankara,Bursa,Izmir vb büyük şehirlerimizde problemler var.Birde maalesef hernedense vw servisleri şanzıman yağının ömürlük olduğunu söylüyorlar bunada anlam veremiyorum açıkçası.Son zamanlarda gelen şikayetler doğrultusunda DSG programında güncelleme yapılarak 1. vitesten 2. vitese daha yüksek hızlarda çıkılmaya başlandı bir miktar problemi çözecektir.Gene gelen DSG şikayetleri üzerine Çin hükümetinin vw firmasına yaptığı baskı sonucu Çin'de DSG garantisinin 10 yıla çıkarıldığını okudum.
Sonuç olarak şunu söylemek gerekirse Alman mühendis nereden bilsinki biz Istanbul'da 2 km lik boğaz köprüsünü dur kalk 3 saatte geçiyoruz :))
DSG alırken biraz üzerinde düşünülmesi gereken şanzıman problem olarak.
Selamlar
Yukarıdaki alıntılarda yine DSG kullanıcılarının yaşadığı sorunlar yazılmış. Dikkatimi çeken; biri Audi aracının henüz 2 aylıkken titremelere başladığını söylemiş. Diğer kullanıcı da yaşadığı sorunu araştırırken yurtdışında aynı sorunu yaşayanların izledikleri yolları keşfederek sorununu çözüme ulaştırmış.
Yani DSGnin arıza vermesinin tek gerekçesinin sıkışık trafikte kullanılması olmadığını 2 ayda da bozulabilmesinden; sorunu sadece İstanbul trafiğine bağlamanın mümkün olmadığını da aynı sorunun diğer ülkelerde de yaşanmasından anlayabiliriz, diye düşünüyorum. Sonuç olarak Almanlar da insan ve herşeyleri mükemmel değil. Nitekim ABD ve Çinde aynı sorundan ötürü garanti süreleri uzatılıyor.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #8 : Mayıs 10, 2017, 10:03:58 »
dsg nin tüm sorunlarına ,distribütörün yaklaşımlarına, servislerinin ve satıcılarının umursamaz,tüketici haklarınına karşın,bu grup araçların satışlarda ilklerde olması çok ilginç,üniversitelere doktora konusu olur.diğer ülkelerde 10 yıl olan garantinin bizde 2 yıl ile sınırlandırılması da servislerin kazançlarıyla orantılı.son söz otomatik alacaksan japon al.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #9 : Mayıs 10, 2017, 11:48:50 »
İlginç bir hikaye;

Alıntı:

"Çevrenizde mutlaka VW grubu araçları olup otomatik şanzıman ( DSG ) problemi yaşayan insanlar tanıyorsunuzdur. Sizleri ve çevrenizde bu pahalı dertle uğraşanların daha fazla mağdur olmaması adına başımdan geçenleri aşağıda paylaşmak istiyorum.

Bölüm bölüm paylaşacağım çünkü drama dizisi gibi

Hikaye 1

Hikayem 2013 yılı sonunda bir Audi A3 1.4 TFSI DSG sahibi olmam ile başladı. Daha aldıktan iki ay sonra aracımda ilk kalkışta titreme başladı. Öyle bir illetki bu bazen ısınıp titriyor bazen hiçbir titreme gerçekleşmiyordu.

Arabanın bu tavırlarından huylanıp 2014 şubat ayında yetkili servise götürdüm aracımı. Zeytinburnu mevkinde yer alan bu Audi servisi aracıma bakıma soktu. Sık seyahat etmem sebebiyle arabayı bırakıp Antalya'ya bir iş seyahatine gittim. Servisten 3 gün sonra beni telefonla aradılar ve aracımın çoklu kavramasının bozulduğunu ilettiler. Bunun maliyetinin işçilik hariç 5.500.00.- TL olduğunu söylediler. Bende düşündüm taşındım yaptırmamaya karar verdim. Arayıp kendilerine bu durumu ilettim. Bana şanzımanın indiğini ve yapmak zorunda olduklarını ilettiler. Nasıl yani zorunda mıyım? Bende haklı bir tüketici olarak şanzıman indirmek için benden izin almadıklarını, arabamı hemen toplayıp gelişimde almak üzere hazır olmasını istediğimi söyledim.

Tabi ne yaptılar? Hemen "iyi niyet garantisi" adını verdikleri müşteri kazıklama yöntemi ile bana indirim yapacaklarını ilettiler. Böylece son hesabımız 3.000.00.- TL'a kadar düştü. Bende kendilerine toplamda 1.200.-00 TL param olduğunu isterlerse yapabileceklerini istemezlerse toplayıp bana teslim edebileceklerini ilettim.Arabayı yapıp teslim ettiler.

Hikaye 2

20 Ekim 2015 tarihinde vites göstergesinin yanıp sönerek uyarı vermesi ile ikinci hikayemiz başladı. Yolda giderken bu uyarıyı alınca hemen en yakındaki Bosch yetkili servise götürdüm aracımı. Orada bana şanzıman arızası olduğunu ve yetkili serviste yapılması gerektiğini ilettiler. Burada arıza bilgisayarına bağlayıp bana kodları gösterdiler. Kodlarda "P17BF" hidrolik pompa kurcalama koruması aktif diye yazıyordu. Bende internetten incelemek için bir fotoğrafını çektim.

Yine aynı servisi arayarak bir çekici talebinde bulundum. Çekici gönderebileceklerini ancak bu çekicinin parasını benim ödemem gerektiğini ilettiler. Sebep nedir derseniz son bakıma oraya götürmediğim için sadık müşteri olmadığımı söylediler. Peki dedim lanet olsun gönderin. Gelen çekicinin parasınıda ödeyip aracı zeytinburnu'na gönderdim.

Gönderdikten bir gün sonra beni servis danışmanı aradı ve aracın mekatronik ünitesinin bozulduğunu söylediler. Bununla ilgili olarak masrafın tutarının 5.500.00.-TL olduğunu ilettiler. Araba şanzımanın neresi bozulursa bozulsun aynı ücrete çıkıyor. Fiyat fix yani.

Eklenti 34817
Bu fiyatlandırma, küstah tavırları, sorunun neden kaynaklandığı konusunda bana olan tutumları yüzünden oturdum internetten araştırmaya başladım. O zaman farkettimki binlerce insan bu bedelleri ve daha yükseklerini ödemek zorunda bırakılıyor. Bu kadar örnek olacağı ve sayının bu kadar yüksek olacağını hiç tahmin etmiyordum.

Türkiye'deki binlerce örneği ve forumlarda yazan sayfalarca yazıları görünce merak ettim ve dünya'da bu şanzımanın durumu nedir diye başladım araştırmaya.

Birde ne göreyim; Almanya'da servislerde ücret almadan tamiri gerçekleştiriliyor. ABD,Çin'de ve Avustralya'da garanti süresi 10 seneye çıkarılmış.Bunun gibi tüketici yanlısı uygulamaların olduğu onlarca ülke var. Bizim ülkemizde ise tamamen distribütörün uygulamasına ve vicdanına bırakılmış bir durum söz konusu.

İlk önce konuyla ilgili olarak AVEK'e mail attım ve konu hakkında bana bilgi verilmesini rica ettim. Bana bu tutarı ödemem gerektiği söylendi. Yapılacak hiçbir şey yokmuş. Kendilerinden bu arızanın kullanıcı hatası olup olmadığına dair yazı istedim. Yine mail bile atmadan telefonda bana bilgi verdiler. Bu arada kesinlikle yazılı bir döküman göndermiyorlar. Mail ile yanıt vermenizi istiyorum diyorum, hooop 2 dakika sonra arıyorlar. Mail atın aramayın diyorum, mail atamayız yetkimiz yok diyorlar.

Bu arada aracın hata kodunun anlamı mekatronik ünitesinin hidrolik sıvısının keçesinin patlayarak boşalması ve buna bağlı olarak ünitenin zarar görmesi. Bunu bir kullanıcının yapması için aracı bir tepeden tam o ünitenin üstüne gelecek şekilde bir kayaya isabet ettirmesi gerekiyor. Altı vurularak falan yapılabilecek bir iş değil. Tamamen üretim ve malzeme hatası.

Yılmadım, üşenmedim ve bıkmadım! Doğuş otomotiv grubuna yazdım. Hiçbir cevap gelmedi. Oradan cevap geleceği yerde bana Avek'ten dönüş yaptılar. Demek ki mailim ulaştı ama yeterli etkiyi göstermedi.

Bu işi Türkiye'deki düzenle haksız yere ödeme yaparak çözebilmekten başka hiçbir çaremin kalmadığını anladım. Artık parayı göndermekten başka çarem kalmadığını düşündüğümde aklıma şu geldi. YAHU BEN BU PARAYI KOLAY KAZANMIYORUM Kİ ! hakkımı şimdi aramam lazım.Sonuna kadar direnmezsem benden tabiki parayı alırlar.

Yurtdışı forumlara, facebook sayfalarına üye olup araştırmaya başladım. Sonra bir farkettim ki millet oralarda mailler atıp çözüyor. Ben neden yapamayayım dedim başladım mail metnini hazırlamaya. Özelden talep edilerse mail metninin türkçe ve ingilizcesini isteyenle paylaşırım.

Maili hazırlayıp şirketimin çalıştığı bir tercüme bürosuna gönderdim ve İngilizce'ye çevirisini profesyonelce yaptırdım.

Buraya kadar herşey güzel, yaşadığım problemleri tek tek yazdım. Gerek hata kodunun ekran görüntüsü gerekse daha önce yaptığım ödemelerin proformaları, hatta benden istenen ödemenin ön proforma bilgisini de jpeg olarak ekine iliştirdim. Mail ok ama kime göndereceğim, mail adreslerini nasıl bulacağım?

Mail adreslerini bulmak konusunda ne yalan söyleyeyim çok zorlandım. Yetkili kişinin ismini buluyorsun ama maili nasıl yazılır onu bilmiyorsun. İlk önce isimleri buldum sonra şirketin ( AUDİ AG, VW vb gibi ) mail adreslerinin nasıl yazıldığını araştırdım internettin. Hepsini 2 haftada teker teker araştırıp bir liste oluşturdum. Bu listeyide özelden isteyen ihtiyacı olan forum üyelerine gönderebilirim.

Başladım mail atmaya yurtdışına. Mailde kimler yokki cc de VW yönetim kurulu, Audi almanya teknik müdürleri, pazarlama müdürleri, bölge satış müdürleri vb gibi. Hemen dönüş aldım ve bana yazılı olarak konuyla ilgili olarak ülke distrübütörümüz Doğuş Otomotiv'in bana dönüş yapacağını ilettiler.

Benim mailim ile cevap vermeyen Doğuş bana hemen geri döndü. Avek ile görüşeceklerini, onların bana dönüş yapacağını iletti. Tabi her zamanki gibi telefon ile. YAZILI HİÇBİR ŞEY YOK.

Sonra Avek aradı ve şanzıman tamiri için her masraf kaleminde % 70 lik indirim hakkını elde ettiğimi ancak tek şartlarının aracımın son bakımının yetkili serviste olmadığı için 90 bin bakımının ücretli olarak kendilerinde yapılması gerektiğini ilettiler. Yani bana indirim yapacaklar ancak indirim yaptıkları tutar kadar parayı benden 90 bin bakım adı altında yine alacaklar.

Direndim ve pes etmedim. Bu durumuda ekleyerek yurtdışına yine mail attım. Benimle ilgilendiler ancak benden bu şartı talep ediyorlar, bana şantaj yapıyorlar dedim.

Ayrıca tam bu yazışmalar geçerken aracımı servisten çıkarmak istedim. Bana aracımı gönderin yazışmalar devam etsin dedim. Ancak onlar benim oraya gelip evrakları imzalamadan aracımı alamayacağımı söylediler bana. Nasıl yani? her Audi kullanıcısı aracını şahsen gelip alıyor mu dedim? Böyle bir zorunluluk mu var? Ayrıca bana imzalatacağınız evrakları görmek istiyorum bana inceden bildirir misiniz lütfen dedim. Hiçbir cevap gelmedi. Telefonla aradılar gelip bu evrakları imzalamazsanız aracını çıkaramazsınız dediler. Ayrıca bu işlemi kısa zamanda çözmezsem yetkili serviste kaldığı süre için aracıma günlük ( 185 tl ) otopark ücreti yansıtılabileceğini de nazik bir dil ile ilettiler!

Aracım resmen bilmediğim evrakları imzalamayı reddettiğim için yetkili serviste rehin kaldı!

Üşenmedim tekrar yurtdışına mail attım.Benden böyle böyle para istiyorlar, evrakları göstermiyorlar, aracımı rehin bıraktılar, ruhsatlı arabama el koydular diye. Ben bir audi kullanıcısı olarak tüm avrupa'da yetkili servis olarak kabul edilen Bosch Car Service götürdüğüm için Türkiye'de bu çirkin hareketlere ve haksızlıklara uğruyorum diye.

Tüm Avrupa'da yetkili servis olarak kabul edile Bosch nedense sadece Türkiye'de yetkili servis olarak sayılmıyordu!"

Bu sefer mail listesine hem yurtdışı ekibini ( Audi AG, VW, BOSCH CAR SERVICE ) hemde cc ye Türkiye Doğuş Otomotiv yetkililerini koydum.

En sonunda beni AVEK'ten aradılar ve aracımın parçalarının almanya'dan kendilerine ulaştığını, tüm hizmetlerin tamamen ücretsiz olacağını ilettiler ve eklediler " Yanlış anlamazsanız xxx bey, aracınızı yapıyoruz ve bu durumda daha fazla yurtdışına mail atmanıza gerek kalmadı"

Tam 40 gün 40 gece süren bu hikayem yurtdışından gelen emirler hiçbir ücret ödemeden yapılan tamirat, ikinci kez ücretsiz yapılan 90 bin bakım ile son buldu.

Mutlu bir son yaşandı ancak benim yaşadığım stres, orta direk bir türk genci olarak koca vw grubuna karşı mail ile direnmem, günlerce gecelerce bu iş bana kaça patlayacak? Lanet olsun nereden aldım bu arabayı? benim yaşadığım sıkıntıların çözümü var mı? Örnek var mı yaşanmış? vb gibi saatlerimi ve en önemlisi huzurumu kaçıran bu süreci artık hatırlamak bile istemiyorum.

Burada bunları paylaşmamın sebebi ise benim gibi zor durumlara düşüp, kritik dönemde bir çıkış noktası arayan dsg mağdurlarına elimden geldiğince yaşadıklarımı anlatıp yardımcı olabilmektir.

Ben artık yıldızlara yükseldim Gururla şu an bakımını yaptırdığım, bozukluklarını bildiğim, eksikliklerini liste haline getirip önümdeki beş yılı adadığım, bana en sevdiğim 80 leri hatırlatan '87 model 250 TD W124 sahibiyim.

Azminize hayran kaldım, tebrik ederim.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #10 : Mayıs 10, 2017, 13:37:29 »
Aynı şekilde 2009 1,4 audi dsg aracımızda 2 defa dsg şanzıman garanti süresi içerisinde değişti ki 1 inde tekirdağ da yolda bıraktı :)
yine eski sorunlar yavaştan kendini göstermeye başlayınca elden çıkardık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #11 : Mayıs 10, 2017, 13:40:05 »
Çok geçmiş olsun.

DSG dünyadaki en verimli şanzıman tiplerinden biri. Ancak ülkemizde CVT şanzıman en iyi seçenek bence. Şu an 2012 model a3 tdi aracımızla beraber, yaris hibrit kullanmaktayız. A3 59.000 km de şu an. Ufak titremeler 2. viteste var onun dışında mükemmel bir araç. Şehir içinde çok az kullanmaya çalışıyoruz. Zaten şanzıman ısınınca ve rampalarda tipik titreme sorunu mevcut maalesef. Bunun dışında yanlış anlamasın kimse ama yol tutuş ve malzeme kalitesi açısından audi bir adım önde. Bu şahsi fikrimdir. Şu ana kadar çok şükür bir problem yaşamadık. Bundan sonra ne olur bilemem. (Kıyaslamamı yaris hibritle yapmıyorum bu arada)

Büyük şehirlerde özellikle kısa mesafe ve şehir içinde kullanım açısından dsg kesinlikle pişmanlıktır diyebilirm. CVT bence şehir merkezinde yaşayanlar için biçilmiş kaftandır. Kademesiz şanzımanın (her ne kadar sıkıcı gibi gelsede) alışınca inanılmaz bir rahatlık olduğunu tecrübe ettim diyebilirim. Ben de honda civis RS tarzı araç hayal ediyorum ancak yollarımız, yakıt fiyatları ve trafik durumu buna müsait değil maalesef. Bu piyasada binilecek en güzel araç yaris hibrit veya C- HR hibrittir bence. Ama kasabada veya köyde veya tenha yerlerde yaşayanlar 4x4 pekala tercih edebilirler. Araç alırken 1 kere değil 10.000 kere düşünmek gerekiyor artık...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #12 : Mayıs 10, 2017, 14:03:33 »
yunus emre bey tdi da passat mı 1.6 yoksa audi mi sizce bir audi kullanıcısı olarak ???
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #13 : Mayıs 10, 2017, 14:18:54 »
yunus emre bey tdi da passat mı 1.6 yoksa audi mi sizce bir audi kullanıcısı olarak ???

Passat kullanmadım ancak dsg olarak baktığınızda aynı tip şanzıman kullanılıyor diye biliyorum. Yani s-tronic yarı otomatik tip. Bizdeki araç 1.6 tdi s-tronic sportback. Kısa mesafe kullanacaksanız veya ağırlıklı şehir içi kullanacaksanız (bulunduğunuz bölgede trafik yoğunluğu çok fazla ise) dsg ye hiç bulaşmayın derim. Onun haricinde ben a3'ten çok memnunum. Tavsiye de ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #14 : Mayıs 10, 2017, 15:09:55 »
Dsg'de kuru tip ile tork konvertörlü kavramalar arası farklar var.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #15 : Mayıs 10, 2017, 16:14:21 »
...dsg ile yarı otomatik arasındaki fark bildiğim kadarıyla vites geçişlerindeki vites değişimini hissettirip hissettirmemesi...
Çalışma mantıkları aynı ancak DSG' de hareketi tekerlekler istikametinde ileten ikinci bir mil daha var. Bir milin üzerinde 1-3-5-7; diğer milin üzerinde ise 2-4-6-R dişlileri takılı. haliyle de iki ayrı debriyaj mevcut. 2. viteste ilerlerken 3. vites takılı ve o milin debriyajı basılı halde bekliyor. Vites yükseltme komutu gelir gelmez 2. vitesin miline bağlı debriyaj basılıp 3. vitesin miline bağlı debriyaj bırakılıyor. Böylece çok daha hızlı ve sarsıntısız vites değişimi yapılabiliyor. Eğer benim gibi aracınızı çok fazla dinliyorsanız, vites geçişlerini her halükârda farkedebiliyorsunuz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #16 : Mayıs 10, 2017, 20:43:20 »
kusursuzluğuyla meşhur ZF şanzımanı da dct veya pdk şanzımanı da almanlar yapıyor. hem de neredeyse vw araçlarla aynı paralara denk geliyor artık..
 demek ki öbürleri gerekli arge, mühendislik ve yatırımı güzel yapmışlar. vw'nin bu dsgler ile kendi bacağına sıkması çok yazık.

gerçi yeni nesil dsgler artık düzeldi diyor pek çok kullanıcı ama bilemeyiz. bir kaç seneye çıkar yine kokusu ortaya..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #17 : Mayıs 11, 2017, 17:37:18 »
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Babama 2004-2006 modellerde Avensis aldırmaya çalışacağım. Tam otomatik veya manuel yeter ki temizi denk gelsin düşüncesindeyim.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #18 : Mayıs 11, 2017, 22:15:26 »
çevremde dsg otomatik vites alıp da zarar görmeyen kimseye rastlamadım. kimisi garantisi bitmeden şanzıman indirdi, kimisinin şanzıman beyni yandı. yaklaşık 10 yıldır tam otomatik japon araçları kullanıyorum ( corolla-civic) çok şükür bir sıkıntı yaşamadım. geçenlerde otomatik ford focus'u olan arkadaşım seyir halindeyken vitesi kendiliğinden  d konumundan p'ye atmış, araba olduğu yerde çakılmış. arkadaşa 5 bin tl masraf çıkarmışlar, yazık çocuk ağlıyor. bir yandan da benim civic'e göz koymuş :lol:bundan sonra japondan şaşmam diyor. anladım ki otomatik viteste japon'dan gayrısı yalan. ( honda-toyota-mazda- mitsubishi-subaru)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #19 : Mayıs 11, 2017, 23:37:01 »
Otomatik vites olayında kesinlikle Japon arabalarının tam otomatik şanzımanlarından şaşmamak gerekiyor. Bunu neredeyse 350.000 km'de bir 2004 Corolla sahibi olarak söylüyorum ki bazılarına şaka gelecek belki ama şanzıman gerçekten ilk günkü gibi. Herhangi bir şoklama, bir kararsızlık yok. Belki benim aracın devamlı uzun yolda kullanılmasından kaynaklıdir bu durum ama farklı bir marka olsa idi eminim şanzıman açılırdı.
1.6 VVT-i