0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
hesabınızı kuruş değilde litre bazında yaparsanız daha garanti olur , yakıtı etkileyen unsurlar kullanıcı profili hariç ,lastik havalarını konturol ediyor musunuz ,hava filitresi yağ yağ filitresi (bujileri yeni değiştirmişsiniz o hariç) diğer parçaları değiştirdiniz mi ,bunların haricinde aklıma yakıt kalitesi de geliyor bunları konturol ettikten sonra birde istasyon değiştirip ölçüm yapabilirsiniz
Aynı araçla aynı sorunu 20 gün önce bende yaşadım. 2 ay benzinde kullandım tüpte sorun vardır diye (dolum ağızı da arızalıydı zaten). Lpg 45 krş benzin 70 kuruş civarı yakıyordu. Sürekli gittiğim toyotronic Mithat ustama gösterdim. Malum bu formda bilenler bilir. İşinin ehlidir. Ben bujilerden şüphelendim. Mithat usta bilgisayara bağlayıp subaplar kaçırıyor dedi (1 ve 4. subaplar), arabayı tanıdığından bujiler değil dedi. 275.000 km ye normal dedik (LPG 140.000 km 2012 de atiker takıdı). Ancak subap dışında eksantirik milide ölçüme uymadı. Sonuçta üst subap ve eksantirik mili değişti. Fiyat dost fiyatı olduğundan normal fiyatı 2500 - 2700 TL civarı çıkıyor. Şimdi araç şehir içinde 55 krş benzin, 24 - 25 krş LPG tüketimi var malum İstanbul trafiği. Geçen sene Çorum - İstanbul 19 krş yakmıştı. Benim sorunum da titreme ve hissedilir çekişten düşme yoktu. Çok yaktığı için gitmiştim. Çekişi arttı, titreme fan ilk açıldığında zaten oluyordu hala aynı. Gaz ayarı yaptırıp şamandırasınıda değiştirdim. Gaz ayarını 2800 rpm de 14 benzin açtırdım. çok asabi kullanmadığımdan biraz böyle deneyeceğim. 40 lt gaz ile 409 km yol yaptım 50 tl lik benzinin yarısı bitmedi bile (Anadolu yakasına da geçtiğim için pek şehir içi sayılmaz). Eskiden 300 km civarı yapardım . Çok yakmanın birçok sebebi olabilir. Bujileriniz yeni ise maf sensörü boğaz kelebeği ve lastik basınçlarınızı kontrol ettirmekte fayda var. Ankara da Dörtnal toyota ya gösterebilirsiniz.
Cem aracını sürekli kısa mesafe kullanıyor isen yakıtın düşmez şöyle ki aracı çalıştırıp 2 km sonra park edip aynı yolu geri geliyorsan istediğin kadar sakin kullan soğuk motor çok yakar . Motor en verimli tüketimi motor ısısı ortaya yani 90c geldiğinde yapar . Bu arada bahsi geçen aracın 2006 modeli manuel olmak kaydı ile bende var 3-4 yıl benzinde kullandım . şehir içi 8-9 litre civarı - uzun yolda : 5,4 litre kış şartlarında 10-10,50 litre tüketimim oluyordu . Yazın şehir içi dışı karışık 8 litre yakıyordu . Benzin fiyatlarına dayanamayıp en sonunda lpg taktırdım şu an yakıt anlamında rahatım fakat şuda bir gerçek belli bir süre sonra aracın performansı düşmeye başlıyor bunu kendim bizzat gözlemledim ilk takıldığı zamanlarda hiçbir fark olmuyor .Naçizane sana tavsiyem .1 - Aracının hava girişindeki maf sensörü var bu sensör havanın sıcaklığını basıncını nemini ölçer bu sayede aracının yakıt hava karışımı yapmasını sağlar bu kirli ise aracın fazla yakar 2 - kelebek boğazını işinin ehli bir ustaya söktürerek içten iki taraflı şekilde temizlet aracın gaz tepkileri değişir gaza daha az basarsın yakıtın düşer 3- Bilgiayara bağlatarak oksijen sensörlerini kotrol ettir arıza varsa aracın çok yakar4- aracın fren tertibatına müdahale edildi ise balata değişimi disk değişimi gibi balatalar sıkıyor olabilir buda aracı yorar çok yakıt tüketirsin 5- aracın otomatikmiş ışıklarda veya sabit kaldığın yerlerde aracı boşa alıp öyle bekle D konumunda ise daha çok yakar .Birde ölçüm yaparken depoyu tam doldurup daha sonra 100-200 km yaptıktan veya lamba yanana kadar kullandıktan sonra tekrar aynı pompadan doldurun kaç litre tükettiğinizi ölçün .Yazdığım maddeleri uygulamadı iseniz mutlaka uygulayın
Abi sadece subap masrafı ne kadar çıktı ? Sadece 1 ve 4. subap mı değişti yoksa set halinde 4 ü birden mi ? 2-3 gün sonra dörtnal toyotaya şanzıman yağı değişimi için gideceğim o arada maf sensörü ve boğaz kelebeği temizliğide yaptırayım bari . Bu ikisinin fiyatı ne kadar olur biliyor musunuz ? Öğrenci olunca bütçe kısıtlı malum Zaten geçen ön balata ve disk değişiminden kazık yedim sanırım , frenler çok toz atıyor ,jantlar hemen kararıyor. Fren pedalıda gereksiz yumuşak ve frenlerde ötme oluyor düşük hızlarda Mesaj Birleştirildi: Nisan 14, 2017, 19:07:27Yücel abi 15-20 km civarında yol yapıyorum tek çıkışta . Bunu %70 i eskişehir yolunda trafiğin akıcı olduğu saatlerde . Hız yaklaşık olarak eskişehir yolunda 80 le gidiyorum. Yakıt 11,5 en az genelde 12-12,5 civarında . Arkadaşlarla ortak koymasak benzini vallaha arabayı garajdan çıkaramam . Şuanda lpg araştırması yapıyorum önümüzdeki 20 gün içinde bağlatmayı planlıyorum. Brc sequent 32 diye bir kit var yeni çıkmış . Ankarada mocan otogaz diye bir yerden fiyat aldım . Dolum ağazı depo kapağında olacak şekilde 12 taksit 2250 tl. Fiyat iyi midir başka tavsiye edebileceğin farklı bir kit var mı abi ?Maf sensörüyle boğaz kelebeğini temizletmek için dörtnal toyotaya gitmeyi düşünüyorum . Orda yaptıracağım sanırım . Kırmızı ışık maddesinide uyguluyorum abi
Cem yakıt otomatik corollada 11,5 - 12L/100 km ise normal sayılır 14 - 15 lere çıkmadan sorun arama bence ki ben 14,8 de subap değiştirdim. Subaplar takımdır. Subap fiyatında korkulacak bişey yok ancak tek subapla olmuyor. Üst kapak rektefiyeye gidiyor Contalar subap lastikleri vs. hepsi değişiyor. Rektefiyeci ayrı para istiyor, usta ayrı para istiyor. Sadece subap sorunun varsa 2000 - 2250 TL yi bulur. Ancak sana tavsiyem LPG kesin taktır. Dörtnal Toyotaya sorunundan bahset, sonra temizlettir. Ancak şunu unutma, aracında benim söylediğim sorunlar olmaya bilir. Daha basit sorunlar da çıkabilir. Balatalarından gelen toz bu araçlarda oluyor, ses ise sert balata kullanmışlar yumuşak kaliteli balatalar var piyasada (BOSH balatalar ses yapabiliyor). Ankara LPG usta tavsiyesi bularak LPG taktırabilirsin, burada EN ÖNEMLİ UNSUR USTA dır. Çözüm için yaptıklarını bekliyoruz.
Cem anlattığın kullanım tarzına göre 8,5-9 litre civarı tüketimin olması gerekiyor benzinde oda aracın otomatik olduğu için . Manuel vites olsa 7-8 litre civarı gezerdi .Bence arcını ilk önce Dörtnal Toyota Sadık ustaya götür . Toyota Club üyesi olduğunu belirt . İlk önce aracına baksınlar bu denli çok yakmasının sebebi neymiş .Kullanım şeklini belirt kendisine aracının makineye bağlayıp varsa hata kodu bakarlar yukardaki maddeleri uygulattır bu temizlikler faydalıdır . Eğer aracında bir sorun yok ise ondan sonra Lpg işine soyun çünkü aracında bir sorun varsa bu sefer hem benzinde hem lpğ de arıza sorun aramaya başlarsın .Lpg işine gelince bende Mocan Otogaz da taktırdım Lpg yi 1,5 yıldır kullanıyorum memnunum . Mocan da Övünç beyle görüş .Benim selamımı ilet varsa yapabileceği bir şey fiyatta da yardımcı olacaktır . Montaj ı Aydın ustanın yapmasını rica et .Onlar zaten yapılması gerekenin en iyisini yaparlar merak etmeyesin . Ben şu an lpg de şehir içi kullanıyorum Keçiören de oturuyorum . Kızılay a gelip gidiyorum günlük 20 km yapıyorum ortalama Lpğ tüketimim kışın : 12 - 13 litre Yazın : 10-10,50 litre uzun yolda 90-110 hız aralığında kullanmak sureti ile 6,5- 7 litre
Bugün şaşmazda dörtnal toyota var oraya gittim problemler için . Ogün usta ilgilendi . 12 litre yakıtın normal oldugunu söyledi. Oksijen sensörü temizliği diye bişey olmadığını ve boğaz kelebeği temizliğinin yakıta bir etkisi olmayacağını söyledi bende bunlardan dolayı yaptırmadım. Lpg için kit arayışına başladım ogün usta prins veya brc taktırmamamı onun yerine atikerin yeni kiti olan grand ı takırmamı önerdi.Mesaj Birleştirildi: Nisan 18, 2017, 15:21:42Yücel abi gittim sadık usa yoktu ogün usta vardı , 12 litre yakıtın normal oldugunu söyledi. Aracı makineye bağlamadı , bu araçta yakıtı düşürmenin tek yolunun lpg bağlatmak olduğunu söyledi. Toyotaclubtr den oldugumu belirttim buranın yönlendirmesiyle geldiğimi, burda söylenenlere kulak asmamı söyledi. 12 litre yakıtın normal olması kafama yatmıyor , abi sen 8,5 litrelerden bahsediyorsun çünkü. Aşırı aşırı sakin kullanıyorum 3000 motor araba bile böyle kullanımda anca 12 litre yakar bence.Lpg için sistem mühendisliği aradım atiker için , grand modeli için simit tank ve dolum ağazı depo kapağında olacak şekilde 1600 tl fiyat aldım 10 taksit. Fiyat olarak uygun ve yerli üretim olması ilgimi çekiyor . Enjektör olarak italyan romano yapıyormuş enjektörlerin üretimini. Sistem mühendisliğin yorumları güzel internetten okuduğum kadarıyla . Ne yapmalıyım sizce ?
Ustanın söylediği yakıt konusuna katılıyorum keşke pc ye bağlasaydı için rahat olurdu. Ancak form konusuna katılmıyorum. Ben 2013 den beri bu arabayı bu formdan öğrendim. Maf sensörü ve boğaz kelebeğini başka yerde mutlaka temizlettir Yücel Bey doğru söylüyor. Yakıta etkisinin olmaması imkansız. Belliki başı kalabalıkmış ustanın. Ben de Atiker Kullanıyorum, 2012 yılında araç bana ait değilken yine ben taktırmıştım . Şuana kadar bir sorun yaşamadım (dolum ağızı, şamandıra ve hortum değişimi dışında sadece bakım yaptırdım). Bahar aylarında ayar yaptırdım. Ben doğru ustanın Atiker ile pahalı sistemleri aratmayacağına şahit oldum. Bu araçlara dolum ağızı depo kapağına olmuyor diye duydum olursa bende yaptırabilirim.
Cem ısrarlar Sadık ustayı gör dememin sebebi aslında buydu . Sanayi deki ustalar nedendir bilmem internetten şöyle deniyor dendiği zaman adamlara küfür etmişsin gibi tepki veriyor. Neyse ben yıllardır bu forumun üyesiyim birçok kişiye yardımcı olduk yeri geldi milyarlık arıza dedikleri sorunun basit bir parçadan çıktığına çok defa şahit olduk . Oksijen sensörü eğer yakıtı etkleyen bir paraç değilse çekelim bakalım fişini araç ne hale geliyor .Maf sensörünün fişini çeksin bakalım araba ne hale geliyor rölanti tutturabiliyor mu baksın bakalım madem bu parçaların bir önemi yok mühendisler akıllı motora boşa geçmiş karbüratörden devam etseymiş tik. Ben yazdıklarımım sonuna kadar arkasındayım mutlaka yazdıklarıma baktır dörtnal a gidersen de Sadık ustadan başkası ile muhatap olma.Gene söylüyorum senin kullandığın güzergaha göre kullanım şekline göre 12 litre çok fazla ancak sürekli dur kalk trafikte kullanırsan bu yakıtı tüketir o araba fabrika veri bile 10 litre hadi 11 yaksın oda en zorlu şartlarda sürekli dur kalk trafikte kullanmak yüksek devir çevirmek şartı ile . 12 litre benzin yakan bir arba lpg taksan 14 litre yakar tüketeceği benzinle birlikte 36-37 krş yakarsın şu anki yakıtına göre iyi ama normal şartlarda o araba senin kullanım şeklinde lpg de 11- 12 litre yakması gerekiyor .Lpg sistemi olarak ta PRİNS - BRC - LOVATO gibi kendini kanıtlamış kitleri şiddetle tavsiye ederim . Ama ilk önce aracının benzindeki yakıtını düzeltmeni tavsiye ederim yoksa bu seferde lpg de çok yakıyor diye gene uğraşacaksın .Mutlaka bilgisayara aracını bağlat arıza kodu var mı baktır söylediğim parçaları temizlet maf sensörü - boğaz kelebeği .Aracı life kaldırt oksijen sensörlerinin kabloları takılı mı kontrol ettir bu araçlarda 2 adet sensör var biri aracın altında diğeri eksoz manifoltunun üstünde .Benim söyleceklerim bu kadar karar senin kardeşim . Bu arada Dörtnal Toyota nın adını namını burada kötü anılmasına neden olan Ogün ustaya da buradan selam olsun . Mesaj Birleştirildi: Nisan 18, 2017, 18:09:59Cem bak alttaki başlıktaki arakadaşın sorunuda senle aynı eksozcuya ölçüme gittiğinde ikinci oksijen sönsörü arızalı olduğu için aracı 13-14 litreler civarında tüketim yapıyormuş sakin kullandığı halde .http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78750.0;topicseen
ustadan iyi bilecek değilim ama benim kanaatimce de gaz kelebeğinin maf sensörünün yakıta illaki etki edeceğini düşünüyorum zira motora alınacak havanın debisini vs ayarlayan bir sensör düz mantık ile yaklaşırsak motor hava/yakıt karışımıyla çalışıyor e bu sensörde havadan sorumlu ise illaki bi katkısı vardır diye düşünüyorum .. bu saydığınız parçaları temizlememelerinin tek sebebi olası komplikasyonda uğraşmak istememeleri zira boğaz kelebeği temizlendiğinde rölenti ilk zamanlar düzensiz olur bazen kendiliğinden düzelir bazen kalibrasyon gerekir , maf sensörünü de silerken olası zarar verme durumunda sorumluluk almak istemiyorlar sanırım