Gönderen Konu: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.  (Okunma sayısı 5762 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« : Mart 31, 2017, 21:35:28 »
ARKADAŞLARIM HERKESE SELAMLAR.
2008 MODEL 100 BİNDE DİZEL MANUEL TOYOTA COROLLA MI SATMAYA KARAR VERDİM.Bİ ARKADAŞ GELDİ BAKTI EKSPERTİZE GÖTÜRDÜ VE ARACIN DYNO TESTİ %76 MOTOR ÇIKIYOR.100 BİNDE ARACIN BU YÜZDESİ ÇOK ÇOK DÜŞÜK.HİÇ BAŞINA BÖYLE BİRŞEY GELEN AR MI? YADA NEDEN OLABİLİR ? ARACI SATMAKTAN VAZGEÇTİM.

Toyota Club Türkiye

DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« : Mart 31, 2017, 21:35:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #1 : Mart 31, 2017, 22:12:48 »
ARKADAŞLARIM HERKESE SELAMLAR.
2008 MODEL 100 BİNDE DİZEL MANUEL TOYOTA COROLLA MI SATMAYA KARAR VERDİM.Bİ ARKADAŞ GELDİ BAKTI EKSPERTİZE GÖTÜRDÜ VE ARACIN DYNO TESTİ %76 MOTOR ÇIKIYOR.100 BİNDE ARACIN BU YÜZDESİ ÇOK ÇOK DÜŞÜK.HİÇ BAŞINA BÖYLE BİRŞEY GELEN AR MI? YADA NEDEN OLABİLİR ? ARACI SATMAKTAN VAZGEÇTİM.
Hangi computeste sokuldu acaba güvenilir bir test merkezi miydi ? Ama testlerde düşük motor gücü çıkmasının başlıca sebepleri şu sorularda saklı:

Bakımları düzenli yapıldı mı?
Düzenli olarak enjektörler için temizleyici katkı maddesi kullanıldı mı?
Ara ara otobana çıkılıp yüksek devirde bir süre kullanıldı mı?
 
Etken olarak doğru mudur bilmiyorum ama aklıma bunlar geliyor şimdilik. Bir ustaya kontrol ettirebilirsiniz motorunuzu. Düzeltilmesi masraf açacaksa revizyona girmesi gerecekse bence vazgeçmeyin satmaktan. Daha bilgili üyeler yazacaklardır yine yorum ben çok bilmediğim için fazla yorum yapamıyorum. 
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #2 : Nisan 01, 2017, 07:37:11 »
bu ekspertizlerde cig kofteci gibi her yere turediler. cogusunda bulunan makinalarin kalibrasyon ayari bozuk. ornek veriyorum a ekspertiz firmasindaki degerler ile b ekspertiz firmasindaki degerler birbirini tutmuyor. ozellikle dynoda yapilan testler hp ve motor omru sonuclari.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #3 : Nisan 01, 2017, 08:58:24 »
Kalibrasyon bozukta olsa %76 çok kötü bir sonuç.

Aslında araç uzun süredir sizde ise araçtaki güç kaybını anlamanız lazım.Neticede gücünün dörtte birini kaybetmiş gibi gözüküyor.

Niçin böyle olduğu sorusunun cevabı ise maalesef tek değil.Segmanlar ve supaplardan kaçırmasından da olabilir Bujilerden de..Naçizane tavsiyem birde kompresyon testi yaptırın.Eğer silindir içinde bir kaçırma yoksa iyi bir motor bakımı probleminizin büyük kısmını çözer yok silindirlerde kaçırma varsa işin maliyeti büyüyecek demektir.

umarım tez zamanda çözüm bulursunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #4 : Nisan 01, 2017, 09:32:13 »
arkadaşlar herkese çok ço kteşekkürler ama araç 100 binde ve çekişte bi problem yok en dik rampaları bile dibinden 0 dan başlayıp ucuna varıncaya kadar 5 te 120 ile rahat çıkıyorum çok rahat.bakımları çok düzenli yapıldı.uzun yolda 180 - 180 uzun süre daha yeni kulandım.ama çok ilginç bildiğin kafamın %50 sini bu problem kapsıyo.ama çözeceğim bu işin peşini bırakmam ve buraya da sonuçları yazacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #5 : Nisan 01, 2017, 12:52:54 »
100k km olan bir araç için değer kötü. Ben 118k iken sattığım aracın değerleri %104-108 çıkmıştı iki ayrı testte. Ama bu arabamın bakımları 10k düzenli aralıklarla ve 20k-30k aralıklarda katkı ile uzun yolda kullandım.

Farklı bir yerde de test ettirin bence, çünkü çekişte sorun yoksa bu değerin çıkmaması lazım.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '05
  • 17 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #6 : Nisan 01, 2017, 13:59:42 »
aracın km orijinal mi km ile oynamış olmasınlar o kmetlerde o yüzdeler çok düşük görünüyr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #7 : Nisan 02, 2017, 07:51:39 »
arkadaşlar herkese çok ço kteşekkürler ama araç 100 binde ve çekişte bi problem yok en dik rampaları bile dibinden 0 dan başlayıp ucuna varıncaya kadar 5 te 120 ile rahat çıkıyorum çok rahat.bakımları çok düzenli yapıldı.uzun yolda 180 - 180 uzun süre daha yeni kulandım.ama çok ilginç bildiğin kafamın %50 sini bu problem kapsıyo.ama çözeceğim bu işin peşini bırakmam ve buraya da sonuçları yazacağım.

madem araciniz bakimli ve cekiste sorun yasamiyorsunuz size tavsiyem bulundugunuz yerde bosh servis varsa oradan bir test yaptirin ozellikle motor ici kompresyon testi.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #8 : Nisan 02, 2017, 22:27:26 »
Gecen yil megane 3 b3nzinli otomatik araba aldigimda teste soktuklarinda ayni deger bendede cikti.cok kafaya taktim aldiktan sonra ama dyno testlerine cokta guven olmadigini ogrendim.kalkis biraz hantal ama sonrasinda acilan bir araba.suan icin bir sikinti yok bence dyno testlerini kafaniza takmayin
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #9 : Nisan 14, 2017, 17:30:44 »
ARKADAŞLAR HERKESE MERHABALAR.PROBLEM ÇÖZÜLDÜ.HERŞEY NORMAL TURBO ÜZERİNDE Bİ PARÇA KURUM YAPMIŞ YÜKSEK DEVİRLERDE KULANDIRLAR VE AKIŞ METRE DEĞİŞTİ.SONUÇ MOTOR PERFORMANSI %90 A ÇIKTI.ARABA OK GİBİ.HERKESE SELAMLAR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '14
  • 31 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #10 : Nisan 14, 2017, 18:11:41 »
haydi geçmiş olsun, hayırlı olsun,
artık satmıyorsunuz o zaman :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #11 : Nisan 15, 2017, 19:01:44 »
YOK:) GEÇTİ ARTIK.ALACAĞIM ARABA DA SATILDI ZATEN.ARTIK BİNİYORUM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2017, 19:29:31 »
ARKADAŞLAR HERKESE MERHABALAR.PROBLEM ÇÖZÜLDÜ.HERŞEY NORMAL TURBO ÜZERİNDE Bİ PARÇA KURUM YAPMIŞ YÜKSEK DEVİRLERDE KULANDIRLAR VE AKIŞ METRE DEĞİŞTİ.SONUÇ MOTOR PERFORMANSI %90 A ÇIKTI.ARABA OK GİBİ.HERKESE SELAMLAR.

DPF tıkanmış. Belirli aralıklarla yüksek devirde kullanmanız gerekiyor aracı.Yada daha temizi arada bir açılıp temizlenmesi.

Aracı sıfır mı aldınız bilmiyorum ama Dizel motor satan bayi ve firmalar satış esnasında tüketiciyi mutlaka bu DPF konusunda uyarmalı.Çok az kimse DPF konusunu biliyor ve gerekeni yapıyor.Sonra hem arıza diye uğraşılıyor hemde yakıt tüketimi artıyor.

Birde naçizane istek büyük harfle yazmasanız daha iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #13 : Nisan 16, 2017, 09:12:20 »
tabikidee küçük yazarım.estağfirullah.aynen ben bilmiyorum mesela.ama şuan gayet memnunum. :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #14 : Nisan 18, 2017, 15:05:02 »
Geçmiş olsun, hayırlı olsun  :)
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: DYNI TEST SONUÇLARININ DÜŞÜK OLMASI.
« Yanıtla #15 : Nisan 18, 2017, 15:12:19 »
tabikidee küçük yazarım.estağfirullah.aynen ben bilmiyorum mesela.ama şuan gayet memnunum. :alkis:

Probleminizin çözüldüğüne çok sevindim, güle güle binin. Küçük yazacağım derken de imla kurallarından ödün vermeyelim. ;)  Forumumuz bu konuda çok hassastır, ve dilimizi en güzel  ve kurallarına uygun şekilde kullanmaya en çok dikkat eden forumların başında gelir.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -