Gönderen Konu: Norveç dünyanın ilk gemi tünelini inşa etmek için kolları sıvadı  (Okunma sayısı 4821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Norveç, ülke sınırları içerisindeki en tehlikeli kıyı şeritlerinden birisi olan Stad Peninsula’nın daha güvenli bir alternatifini yaratmak için dünyanın ilk deniz tünelini inşa edeceğini duyurdu. 1.7 Km uzunluğa sahip olacak tünel, yaklaşık 45 metre yüksekliğinde ve 35 metre genişliğinde olacak. Tünelin boyutları Hurtigruten yolcu gemilerinin geçebileceği kadar büyük.
 
Norveç Parlamentosu tarafından onaylanan proje, 2014-2023 yıllarını kapsayan National Transport Plan’da kendine yer buldu ve 118 milyon dolarlık bütçe aldı. İnşa çalışmalarının 2018 senesinde başlaması bekleniyor ancak 1.5 Km’den daha uzun olan bu tüneli inşa etmek için öncelikle 7.5 milyon ton taşın aşılması gerekiyor. Bu nedenle tünel inşasının 2022 senesine kadar uzayabileceği tahmin ediliyor.

Not:Dikkatimi çeken kısmı ise projenin maliyetinin çok düşük olması :)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Benzer bir yapı yok muydu. Üstünden nehir gemileri, altından karayolu geçen bir köprü. Bunun farkları vardır muhtemelen, benim gördüğüm kısa idi. Maliyeti açısından bakarsak bazı yerlerde ne ise odur. Söylemde değil, özde öyle doğru olmak gerek.

Paylaşım için teşekkürler bu arada Barış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Fiyatına bakılırsa o tünel çöker, dandik yaparlar.  :rofl:
Şaka bir yana gerçekten düşük bir miktar. Ama bunun sebebi de acaba fazla veren bütçeyle yapacakları için olabilir mi?
Söz konusu yarımadanın en kısa yerinden tünel şeklinde kanal açmak olacak. 1.5 km de olsa helal olsun valla.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Benzer bir yapı yok muydu. Üstünden nehir gemileri, altından karayolu geçen bir köprü. Bunun farkları vardır muhtemelen, benim gördüğüm kısa idi. Maliyeti açısından bakarsak bazı yerlerde ne ise odur. Söylemde değil, özde öyle doğru olmak gerek.

Paylaşım için teşekkürler bu arada Barış.
Rica ederim.
Biz o tüneli rahat 1 milyar $ `a yaparız.
:=)

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2017, 20:16:47
Fiyatına bakılırsa o tünel çöker, dandik yaparlar.  :rofl:
Şaka bir yana gerçekten düşük bir miktar. Ama bunun sebebi de acaba fazla veren bütçeyle yapacakları için olabilir mi?
Söz konusu yarımadanın en kısa yerinden tünel şeklinde kanal açmak olacak. 1.5 km de olsa helal olsun valla.
Aynen,ciddi ihtiyacın olduğu yere gerekli bir proje imiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Norveç, ülke sınırları içerisindeki en tehlikeli kıyı şeritlerinden birisi olan Stad Peninsula’nın daha güvenli bir alternatifini yaratmak için dünyanın ilk deniz tünelini inşa edeceğini duyurdu. 1.7 Km uzunluğa sahip olacak tünel, yaklaşık 45 metre yüksekliğinde ve 35 metre genişliğinde olacak. Tünelin boyutları Hurtigruten yolcu gemilerinin geçebileceği kadar büyük.
 
Norveç Parlamentosu tarafından onaylanan proje, 2014-2023 yıllarını kapsayan National Transport Plan’da kendine yer buldu ve 118 milyon dolarlık bütçe aldı. İnşa çalışmalarının 2018 senesinde başlaması bekleniyor ancak 1.5 Km’den daha uzun olan bu tüneli inşa etmek için öncelikle 7.5 milyon ton taşın aşılması gerekiyor. Bu nedenle tünel inşasının 2022 senesine kadar uzayabileceği tahmin ediliyor.

Not:Dikkatimi çeken kısmı ise projenin maliyetinin çok düşük olması :)
zamaninda firsat varken gidemedik
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Konunun çok üstadı değilim ama benzer uzunlukta türkiyede yapılan bir tünel 500 mio TL ye mal olmuş. Bu tünel ise 118 mio USD yani 426 Mio TL. Türkiyedeki tünelde yol yapım maliyetleri de var bunda yok bence eşdeğer fiyatlama olmuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Konunun çok üstadı değilim ama benzer uzunlukta türkiyede yapılan bir tünel 500 mio TL ye mal olmuş. Bu tünel ise 118 mio USD yani 426 Mio TL. Türkiyedeki tünelde yol yapım maliyetleri de var bunda yok bence eşdeğer fiyatlama olmuş...
Hangisi merak ettim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Yanlış anlaşılma vardır muhtemelen. Norveç'te yapılacak olan gemi tüneli ve dünyada ilk. Tünek yanında sinyalşzasyon, kapak vb var mı o da önemli tabi maliyette. Avrasya tüneli 4 milyar $ civarı. Marmaray bitmediği için nihai maliyeti söyleyemiyorum, umarım kısa zamanda biter, ayrıca banliyö treni de eskisi gibi düzeltilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Hangisi merak ettim?

Benim bahsettiğim Zigana tüneli idi.1,7 km uzunluğunda olduğu için aynı kategoriye almıştım :)

tabiki tüm projeler farklı göstergelere göre maliyet oluşturuyor. Deniz trafiği işleyen boğaz altına tünel döşemek başka gemi tüneli işi başka karaya tünel döşemek başka

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Benim bahsettiğim Zigana tüneli idi.1,7 km uzunluğunda olduğu için aynı kategoriye almıştım :)

tabiki tüm projeler farklı göstergelere göre maliyet oluşturuyor. Deniz trafiği işleyen boğaz altına tünel döşemek başka gemi tüneli işi başka karaya tünel döşemek başka
70 lerde açılmamışmıydı o :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
yok yapımına 2015te başlandığı yazıyor :) belki ek bir tüneldir. Senin bildiğin Zigana geçidi olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Bir ara da hyperloop'a değinelim. Transatlantik olarak bir düşünce var. Gerçi ekonomik olarak daha zamanı var, trilyon dolarlık bir proje. Ses üstü hızlarda bir çeşit tren okyanusun altından Avrupa-Amerika yolculuğu yapacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Bir kanal projemizi yapabilelim inşallah :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Bir kanal projemizi yapabilelim inşallah :)
Bütün ülkenin mali birikimini Marmara bölgesine yatırıp kalan kısımlara fındık fıstık atmak yanlış politikadır, ne yapacağız diğer bölgeleri? Koparıp atacak mıyız? Nedir ? Aklı başında bir devletin yapacağı işler değil bunlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Bütün ülkenin mali birikimini Marmara bölgesine yatırıp kalan kısımlara fındık fıstık atmak yanlış politikadır, ne yapacağız diğer bölgeleri? Koparıp atacak mıyız? Nedir ? Aklı başında bir devletin yapacağı işler değil bunlar.

Diğer bölgeler dediğiniz nereler elle tutulur somut konuşun cevabınızı verelim, öyle ortaya boşa sıkarak konuşma huyu var insanımızda.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
arkadaşlar olay siyasete gidiyor. Bence burada noktalansın :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Sanayi nerede? Marmara'da. Boş konuşulan bir şey yok. Sanki devletin başkenti İstanbul'muş gibi, sanki İstanbul'da yatırım yokmuş gibi hala daha İstanbul'a yatırım yapılıyor. İstanbul'a yatırım değil sanayinin, çalışanların başka yerlere kaydırılması gerekli.
Ankara'daki bir çok devlet kurumu niye İstanbul'a taşındı? Niye insanların yaşam kalitesi İstanbul'a daha çok yatırım yapılıp insanlar oraya çekilerek düşürülüyor? 1 boğaz varken trafiğin hali ortadayken, bir de kanal olunca ve uzun vadede orada da dengesiz yapılaşma olacağından niye 2 boğaz sıkıntısı çeksin millet? Kanal İstanbul'un yeni bir rant kapısı elde etmek olmadığını inkar edebilir misiniz? O kadar parayı teknoloji üretmek, ürün üretmek, telefon, araba üretmek için kullanmak varken binaya, inşaata yatırmanın mantıklı olduğunu açıklayabilir mi?
İstanbul'un daha fazla yatırıma değil, nüfusunu azaltıp daha yaşanabilir bir yer haline getirilmesine ihtiyaç var. Yoksa Hindistan da, Pakistan da büyük bir dünya gücü, ama hali ortada.

Ayrıca bu konunun konuşulması siyaset değildir düşüncesindeyim. Yapılan yanlışları, yanlış düşünceleri tartışıyoruz.

Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2017, 18:07:11
Ayrıca, Allah korusun bir deprem olsa, bir savaş çıksa ve sadece 1 bomba atılsa İstanbul'a ülkenin ekonomisi çökecek, zaten keşmekeş şehir, arapsaçı olacak kalacak.
Ekonomi ve sanayileşme konusunda bizi kıskanan Almanya'yı örnek almalıyız. Her kentinde bir ağır sanayi mevcut, homojen şekilde yayılmış şekilde. Böylece şehir merkezleri işkence olmuyor, trafik olsa da saç baş yoldurtmuyor.
Trafik konusunda da Manhattan örneği incelenmeli. O kadar gökdelenler var ama trafik az bile.

Neyse ki bizde de Marmaray, diğer bir çok metro hatları ve metrobüsler devreye giriyor da bir miktar hafifletiyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Mutlu Bey ülkemiz planlı yapılaşma hususunda 1912lerden beri başarısız bir ülkedir. Siyaset demek rant demektir bu üniversitelerde okutuluyor benimse tezimdir. ABDde cumhuriyetçiler seçilince silah sanayisi demokratlar seçilince bilişim sektörü coşuyor.  Bir ülkede hükümet yatırım teşvikleri uygular ki şu an türkiyenin doğu kesiminde bu teşvikler 5 sene vergisiz yaşam sunmaya kadar gidiyor lakin istanbul bursa gibi hem deniz hem kara hem uçak taşımacılığı için uygun insan nüfusunun yüksek olduğu bir bölge varken kimse kolay kolay doğuyu seçmez. İstanbul şiirlere konu olmuş bir şehirdir ben edirneliyim edirneye gitsem sıkılıyorum boğaza karşı çay içmenin tadını hiçbirşey vermiyor mesela. bunlar birbirini tetikleyen süreçler. Ülkenin büyükleri açsın doğuya fabrikayı da akdeniz de olur ya da konya serbest yani ama açmıyorlar :) e heryeri yıkıp baştan da yapamazsın dur bu ülke 90 yıldır yanlış yapılanıyor bi silip başlıyım olmuyor :) hadi yıkıp yapıyım dedin Rant oluyor :) çok takdir ettiğim bir laf var nasıl yaşarsan öyle yönetilirsin. Biz Türk insanı olarak planlı dürüst kaliteli iş çıkaran insanlar değiliz doğal olarak aramızdan seçilen milletvekilleri de aynı biz :) mesela 90 hız sınırı olan e-5in sol şeridinde 120 basmaya uygunsa basarız ceza gelince nasıl ödemesem vay adi devlet yok bilmem ne :) çoğu ticaret erbabı vergi oluşmasın diye fatura kesmez e sonra devlet neden yamuk :) Biz yamuğuz. eleştirmek elbette olmalı ama düzeltici olunca faydalı bence mesela nüfusun marmara dışı bölgeleri seçmesi için sebepler içeren güzel bir plan oluşturun devlete sunun, sunanın bir yüzü yapmayanın 2 yüzü olsun :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Mutlu Bey ülkemiz planlı yapılaşma hususunda 1912lerden beri başarısız bir ülkedir. Siyaset demek rant demektir bu üniversitelerde okutuluyor benimse tezimdir. ABDde cumhuriyetçiler seçilince silah sanayisi demokratlar seçilince bilişim sektörü coşuyor.  Bir ülkede hükümet yatırım teşvikleri uygular ki şu an türkiyenin doğu kesiminde bu teşvikler 5 sene vergisiz yaşam sunmaya kadar gidiyor lakin istanbul bursa gibi hem deniz hem kara hem uçak taşımacılığı için uygun insan nüfusunun yüksek olduğu bir bölge varken kimse kolay kolay doğuyu seçmez. İstanbul şiirlere konu olmuş bir şehirdir ben edirneliyim edirneye gitsem sıkılıyorum boğaza karşı çay içmenin tadını hiçbirşey vermiyor mesela. bunlar birbirini tetikleyen süreçler. Ülkenin büyükleri açsın doğuya fabrikayı da akdeniz de olur ya da konya serbest yani ama açmıyorlar :) e heryeri yıkıp baştan da yapamazsın dur bu ülke 90 yıldır yanlış yapılanıyor bi silip başlıyım olmuyor :) hadi yıkıp yapıyım dedin Rant oluyor :) çok takdir ettiğim bir laf var nasıl yaşarsan öyle yönetilirsin. Biz Türk insanı olarak planlı dürüst kaliteli iş çıkaran insanlar değiliz doğal olarak aramızdan seçilen milletvekilleri de aynı biz :) mesela 90 hız sınırı olan e-5in sol şeridinde 120 basmaya uygunsa basarız ceza gelince nasıl ödemesem vay adi devlet yok bilmem ne :) çoğu ticaret erbabı vergi oluşmasın diye fatura kesmez e sonra devlet neden yamuk :) Biz yamuğuz. eleştirmek elbette olmalı ama düzeltici olunca faydalı bence mesela nüfusun marmara dışı bölgeleri seçmesi için sebepler içeren güzel bir plan oluşturun devlete sunun, sunanın bir yüzü yapmayanın 2 yüzü olsun :)

90 senedir demek tarihi bilmemek olur. İyi ki Atatürk başkenti Ankara yapmış da bir miktar etkisi olmuştur İstanbul'un yoğunluğunun azaltılmasında. Yoksa başkent İstanbul olsa düşünemiyorum. Hayal etsenize meclis ve cumhurbaşkanlığı sarayı İstanbul'da ve trafik kesiliyor.  :rofl:
Şu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Sıkıntının son 90 değil son 65 yıl olduğunu görürsünüz.

https://seyler.eksisozluk.com/turkiyedeki-apartmanlarin-karaktersizligini-gozler-onune-seren-carpici-bir-yazi

Yıkıp yapalım rant oluyor gibi cümle çıkmadı benden. İstanbul'un kentsel dönüşümünü doğru bulan birisiyim. En azından şekilsiz binalar yıkılıp düzgün siteler yapılıyor. Ha ne kadar düzgün olacak onu da göreceğiz. Bahsettiğim konuyu çarpıtmazsanız sevinirim. Yapılacak yatırımın hayata nasıl etkisi olacak, araştırılmış mı onu merak ediyorum. Dediğimde haksız mıyım? 1 boğaz sıkıntısı varken, 2'ye çıktığında ne olacak? Bizim milletimizde ve başımızdakilerde kervan yolda düzülür mantığı var, ki çok yanlış bir düşünce. Herşeyini düzeceksin, hesabını kitabını yapacaksın, sonra yola çıkacaksın.

Almanya'nın en büyük araba üreticileri, Bmw, Mercedes-Benz, VAG grubu. Arabalarını gerek tırlarla, gerekse de demiryoluyla gönderiyor. Adamların tek deniz kenarı kuzey kısımlar ve Hamburg konumu avantajıyla en büyük şehirlerden. Ama ülkenin diğer kesimlerinde hem karayolu hem demiryolu kullanılıyor. Biz niye demiryolunu demirçelik fabrikalarımız dışında kullanamıyoruz? Ankara'daki, Bursa'daki sanayi gayet de karayolunu kullanabiliyor, diğer yatırımcılar niye kullanamasın? Hadi geçtim deniz yolunda ısrarcıyız, tek deniz kenarı şehrimiz İstanbul mu? Deniz kenarı şehirlere homojen dağıtılmaya çalışılsın en azından sanayiler, bundan bahsediyoruz. Sonra şehrin göbeğinde kalmış şirketleri, fabrikaları şehrin dışına almaya çalışmakla uğraşılır.

Herkes bildiği işi yapmalı. Benim mesleğim makine mühendisliği, ekonomi ve paradan da hiç anlamam. Bu işin erbablarının plan sunması lazım ama kimseden de ses çıkmıyor malum. Bazı şeylerin olabilmesi için devlet desteği gerekiyor. Devletin sanayiciyi İstanbul dışındaki yerlere teşvik  etmesi lazım ki İstanbul biraz nefes alabilmeli. Uzun vadede kuzeyde de şehirleşme başlatarak zaten az kalan ormanları daha da azaltarak şehri iyice yaşanmaz hale getirilerek olmaz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Konuyu takip ettim hatta bir yerde yorum yazacaktım fakat yazıp sildim siyasete gitmesin diye.
Ama Tayfun Bey(Abi) aklı başında devlet bunu yapmaz dediği anda dayanamaz benim gibi devletçi bir adam  :D

Mutlu kardeşim yine sen yine ben  :)

Başka konularda söylemiştim tekrar edeyim konunun en başında hatırlatmakta fayda var; İstanbul'u bu kadar kalabalıklaştıran Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet içerisinde ki derin güçleridir.(Buna biriniz üst akıl, biriniz osmanlıdan kalan hakimiyet, biriniz derin devlet, vb diyebilirsiniz.)
Diğer önemli nokta İstanbul dünyanın kalbidir.Bunu peygamber efendimiz bizlere belirtmiştir.

İstanbul'un bu kadar kalabalıklaştırılması devlet projesidir.
Nedeni ise Bizim elimizden hiçbir kuvvetle hiçbir şekilde alınamayacağı şekle büründürmektir.
Düşünün ki bir avuç düzensiz terör örgütü deaş el-bab, musul, rakka gibi kentleri aylarca yıllarca savunabiliyor bütün savaş şartlarına rağmen.
Birde şöyle düşünün bir savaş anında avrupa ve abd gibi kuvvetler istanbul kuşatması yaptı 20 milyon insan ve düzenli bir orduya karşı yıllarca galip gelemeyeceği bir savaş olur bu.

(Bunu teyit etmek için İzmir'e bakın.
Egedeki her şehir hemen hemen birbirinin kopyasıdır, ancak nufus İzmir'dedir ve diğerleri 1 artarken İzmir 5 artmıştır.
Çünkü stratejik öneme sahiptir.Çünkü devletin bir diğer projesidir uç şehirdir, öncü şehirdir, herhangi bir olumsuzlukta ilk göğüs gerecek yerdir.)

Bunun dışında Marmara bölgesinin bu denli yoğun sanayiye maruz kalmasının en büyük nedeni lojistiğin kolay olmasıdır.
Toyota fabrika kuracak Türkiye'de sen adamlara diyebilir misin ki fabrikanı Kayseri'ye kur ?
Türkiye haritasını önüne koysa adam İstanbul-Kocaeli-Sakarya-Bursa bakar ve yer arar.

Devletin başkentiyle falan ne alakası var bu yatırımların ?
İstanbul elimizdeki mücevher bir şehirdir ve biz bu mücevheri daha da değerlendiriyoruz, alabildiğimiz kadar verim almalıyız İstanbul'dan tabikide.

Devletin Kanal İstanbul projesi 50 milyar $ lık projedir, rekordur.
Dedim ya İstanbul'dan alabildiğin kadar verim almalısın tam kapasite %100 ile çalışmalı ve devlete gelir vermeli İstanbul.
En küçük örneği; Geçecek kanal ile 1 milyonluk yer 100 milyon TL değere sahip olacak.
Ticaret hızlanacak, boğazlar üzerindeki hakimiyet güçlenecek, boğazlar sözleşmesi kısmende olsa saf dışı kalmış olacak.

İstanbul boğazından günde geçen milyonlarca ton petrol, doğalgaz tankerleri şehir dışına kaydırılacak.
Açın geçmişi okuyun patlayan tankerlerin istanbula tahribatını, her yıl küçük küçük kazalar oluyor ama birgün büyük bir kaza olduğu zaman İstanbul havaya uçtu manşetleri görebiliriz, Kanal İstanbul ile bu rus tankerleri dışarıdan dolanacak.
Tabi bu Rus şirketleri ciddi maddi kayba uğratacak o yüzden Ruslar girmeye çalışıyor İhaleye, tahminim odur ki en uygun fiyatı Ruslar verebilir  :)

Tabi bu kanal istanbul ayağı konunun lafı geçmişken söyleyelim dedik, bir sürü daha detayı var sayfalarca yazılabilir.

Güzel Türkiye'min güzel şehirlerinin beğenmeyip Avrupa turu yapan Mutlu kardeşim  :)

GAP projesi eleştirdiğin bu hükümet döneminde tamamlanacak muhtelemen 30 yıllık bir proje yine :)
bittiğinde kaç milyon insanın iş sahibi olacağını biliyorsun diye tahmin ediyorum.
bölgeye müthiş bir katkı yapacak.

Ben Mersin'i, Adana'yı, Amasya'yı, Zonguldak'ı, Konya'yı görmeni isterim.

Filyos projesi yine enfes  :) Sultan Abdülhamid Han projesidir ve öyle bir projeki Zonguldak'ı bir çok kişi bilmezken TR'de Karadenizin üssü Zonguldak olacak.
Amasya'ya gidince Burger KING'ın 100 milyon dolarlık yatırımıyla karşılaşırsın daha yeni taze.
Neden Kocaeli'ye kurmadılar desem saçmalamış olurum.Nedeni açık onlarında lojistik için önemli şehir Amasya.

Sinop'a santral 22 milyar $ değerinde, bölgeye katacağı değer ?
Akkuyu 20 milyar $..
Kuzey Otoyolu ve Güney Otoyolu. İstanbuldan çıkacaksın 3-4 saatte İzmir'desin.
İzmitten trene biniyorum 1 saat 20 dakika sonra Eskişehirde iniyorum.
Ankaradan bineceksin İzmir'de ineceksin 3 saatte. Arabayla gitsen 10 saat.
Sivastan Kars'a
Kuzeyden Güneye..

Demirağlarla ördük ana yurdu dört baştan  :)

Dünyanın en etkili saldırı helikopterinin ürettik, füzeler üretiyoruz, 100 yıllık cumhuriyetinin ilk milli piyade tüfeğini ürettik.
Gemi üretiyoruz, uçak üreteceğiz.2023 te savaş uçağımız olacak bizim ya.
Azerbaycana, pakistana, kazaklara özbeklere katara arabistana  tank satacağız, uçak satacağız teknoloji satacağız.

Cizre, Yüksekova, Nusaybin şehirleri aynı batıdaki gibi modern bir şekilde yeniden inşaa ediliyor.
2B projeleriyle tapular yenilendi, ekip biçmeyenin elinden alınıyor arazi.

Ben besicilik yapıcam de koy sermayeni çıkar projeni senin sermayen kadar devlet üzerine ekliyor ve hibe ediyor.
Bizzat en yakınen tanıdıklarım yapıyor bunları.

Anlatmak isterim tabi daha ama vaktim olmuyor çok, Türkiye'min her yerinde çok güzel şeyler oluyor.
Allah'ın izniyle terörün kökünü kazıyalım doğuda bizim batıda.En çok gezmek istediğim yerler kürt kardeşlerimin yaşadığı coğrafya ve karadeniz.
Biz oralara gezmeye gitmedikçe o insan daha fazla para kazanamaz.
Buda işin turizm boyutu.

Ben olaya siyasi açıdan bakmıyorum Akp olur ya da olmaz, bir başkası olur vs.
Ben bu yapılanlardan zevk alıyorum.
İnsan kendi evine bir şey aldığı zaman ya da bir yerini kendi eliyle tamir edip onardığı zaman zevk alır mutlu olur.
TR bizim evimiz ve her geçen gün yeni birşeyler katılıyor bu eve ben bundan mutlu oluyorum.
Velhasıl kelam Türkiye'min başkenti kalbi Ankara'dır, Dünyanın başkenti kalbi İstanbul'dur.  8-)
Burası basra değil izmit körfezi :)