Gönderen Konu: HYBRİD Toyota CHR kullanıcısıyım 1500 km yaptım işte uzman tadında yorumum !  (Okunma sayısı 19798 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 20 kere teşekkür edildi
  KENDi HALiNDE TOYOTA CHR HYBRİD KULLANICISINDAN ARABASI HAKKINDA YORUMLAR

Uzun ama okuması keyifli bu arabayı Stage 2 (2.aşama )otomobili yeni gelişen Hybrid teknolojisini tanımak için sindire sindire okuyun.

Freelander 2 aracım var, hergün Kadıköy-Akatlar arası gidip gelme sırasında (toplam 36 km.) aracın artık çok yaktığını ve bundan da öte büyük olduğunu düşünmeye başladım.Şehir içinde az yakan, ancak yüksek sürüş pozisyonuna sahip,otomatik vites,güvenlik özellikleri tam, derli toplu ve güzel tipi olan bir araç almaktı. Ama son 2 yıldır ne kadar başka arabaya binip indiysem hepsinde bir eksiklik buldum, malum dizellerin de son zamanlarda sık duyduğum partikül filtresi dolması, artan bakım maliyetleri vs. nedeniyle küçük hacimli bir dizel  motorlu araç da istemiyordum. CHR'i ise görür görmez aşık oldum.Devlet destekli ÖTV indirimi, yüksek sürüş pozisyonu, düşük tüketim değerine sahip olması, Toyota kalitesi, futuristik tasarımı, çok akıcı ve yumuşak sürüş karakteri nedeniyle ve bir Hybrid aracaı belki de bir daha hiç alma fırsatımız olmayabilir.Nu nedenle CHR-Hybrid aldım.[:'(]

Bu aracı alırken hangi kriterleri ön planda tuttum?

Güvenlik:

[link=]http://www.euroncap.com/tr/results/toyota/c-hr/26309[/link]

Ekonomi/Çevreye saygılı sürüş: Kişisel olarak ben dizel motorların sadece büyük suv'larda ve 2 lt hacmini geçmeyecek şekilde kullanılmaları taraftarıyım,karbon ayak izimizi küçültmemiz gerektiğini düşünüyorum, sorumlu bir insan olarak çevreme aileme de örnek olmayı planladım. Elbette sırf bu nedenle Hybrid'de ÖTV indirimi olmasaydı bu kadar pahalı bir aracı almazdım, bu kadar da enayi olunmaz. [;)]Çevreyi tek ben düşünecek değilim devlet her türlü vergiyi geçirsin biz sessiz sesiz duralım yok öyle yağma,

Konfor: Freelanderdan inip eşeğe binmek istemedim. Ama onun kadar büyük olmayacak, derli toplu, şık, modern, yüksekte konumlanmış sürüş pozisyonu olan ve özellikle sessiz ve keyifle sürülecek bir araba olduğunu düşündüm. Bence araba almadan önce kendinizi o arabanın içinde hayal edin içinize en çok sinecek görüş budur.


Fiyatı neden pahalı, ben kaça aldım?

Bunun sebebi Hybrid motorun  1.8  lt motor hacmi olması. Devlet bu şekilde ÖTV hesapladığında benim aldığım araç 178 bin TL civarındayken Kasım ayında yapılan ÖTV’nin yarısını öde kampanyasından sonra fiyatı 128 bin düzeyine düştü. Aldığım araç Ocak ayı fiyatı üzerinden 8000 TL bayii indirim yapılarak 120 Bin TL. 2017 model yılı Dynamic +Tekno paketi var.Toyota’nın Türkiye’deki ilk Hybrid araç .Sanki motor hacminden elektrik motoru gücüne kadar bahsedilen ÖTV indirimi kararı sadece TOYOTA’yı kapsıyor.İngiltere satış fiyatı 28.000 pound yani 126 bin TL, o durumda bu fiyat normal. 
Dış Görünüm
İsmindeki CHR harfleri Coupe tasarımına sahip yüksek sürüş poziyonuna sahip bir araç olduğu (Coupe High Rider) vurgusu yapmış, bu tip araçları BMW X6’dan tanıyoruz zaten,arkadan gördüğünüzde küçük gibi ama yanına gelince yüksek olduğunu farkediyorsunuz.Yüksek oturumlu ve yüksek girişli bir otomobil.Sedan arabalara oturduğunuzda neredeyse koltuğa düşüyorsunuz, oysa bunda hafifçe kendinizi koltuğa atıveriyorsunuz. Bence arabada birçok gereksiz dış tasarım ögeleri de kullanılmış, önü bence çok güzel ama arka tarafta gereksiz ek çıtalar, uzunluklar şişlikler, çıkıntılar var, arka daha yalın tasarlanabilirdi, ya da biz alıştık eski düz arabalara bu değişik geliyor. İçinde sisler, arka ve üst arka stoplar, ön farlar da dahil herşeyin LED olduğu paketi özellikle istedim. Siyah metalik tavan, aynalar ve B sütunlarının parlak siyah metalik boyayla gelen versiyonu Dynamic en ilgi göreni.

İç görünüm ve kalite:

İç kısımda da dıştaki gibi elmas takıntıları devam ediyor, her yere uygulamaya çalışmışlar, kapı girişindeki eşiklerde tavan kaplamasında, kapı içinde kullanmışlar. Benim arabalarda ilk defa gördüğüm 3 boyutlu bu desenler hoşuma gitti. Renk uyumu da çok güzel. Arabanın iç tavan siyah kaplaması, daha çok spor otomobillerde tercih edilen bir şey ama ben sevmedim, araç içi ferahlığı azaltıyor gibi geldi, ama kafanızın üzerinde bir şey göremediğinizden daha yüksek bir arabada oturuyorsunuz izlenimi de veriyor. Ön konsol üst kısmı kenarları dikişli deri kaplama izlenimi veren yumuşak plastik.
Hem ön dashboard’da 4.5 inch  renkli ekran ve menüleri var hem de konsolda görüşünüzü engellemeyen güneşte dahi rahat okunan 8 inch ekran var.Herşeyi oradan kontrol etmeniz araç ayarlarını yapmanız mümkün. Toyota Touch 2 deniyor istersen navigasyon koyup Touch 2 GO diyorlar.Geri vites kamerası da burada. Bluetooth telefon bağlantısı var,navigasyon bende yok ama yüklense ne avantajı olacak bilemiyorum,Mirror Link,Drive link gibi programları yükleyerek telefonunuzu araçtaki ekrandan kontrol edebiliyorsunuz, bunun anlamı Toyota’nın size 4000 TL karşılığında satmak istediği navigasyon yerine siz telefonunuzdaki navigasyonu ekrana yansıtıp kullanabiliyorsunuz. Vites topuzu ele çok oturan full alüminyum ,çok tarz bişey yol boyunca kullanmasam da elimi üstünden alamıyorum. Normal CVT şanzımana sahip araçta yokuş aşağı ilerlerken çok hızlanmayalım diye D pozisyonunun arkasına B harfiyle işaretlenen bir geçiş koymuşlar, vitesi buraya alırsanız araç vites küçültmüş gibi davranıp motor freni uyguluyor. Otomatik park freni ve isterseniz aracı yokuşta kaldırmak için kullanacağınız Hold tuşu da konsolda yer alıyor.

Dynamic pakette ışık çizgisi denen ama aslında ışıklı olmayan neon mavi, ön kokpitten yan kapılara kadar uzanan mavi bir plastik var kimisi beğenmiyor ama ben bayıldım, dynamic modelde ametist rengi, mavi ve siyah çok hoş bir kokpit oluşturmuş. Bu mavi band diamond pakette gri renkte, onun içinde kahverengi ağrılıklı renk. Doğrusu ben hem dış hatlarını güzel gösterdiği hem temiz enerji anlamına da gelen arabanın içiyle daha uyumlu duran mavi rengimi çok beğeniyorum. Dynamic ve Diamond paketlerin ayrıntılarını Toyota sitesinden takip edebilirsiniz.

Ön kokpit kesinlikle sürücü odaklı ve cipten inip bunu kullandığımda alıştığım hakim sürüş pozisyonuna en yakın araba oldu diyebilirim. Hiç sıkıntı çekmedim dışarıdan göründüğünden daha ferah ve yüksek. Koltuklar spor koltuk şeklinde sertler ve yanal destekler çok iyi. Görüşü engelleyen bir A sütunu yok, ancak hep alıştığımız hani sola dönerken kör noktayı da göreyim diye başınızı omuz üzerinden sola attırıp bakarsınız ya, işte bunda baksanız da geniş B sütünü ve arka siyah küçük camlar nedeniyle pek bir şey göremezsiniz. Toyota da bu nedenle kör nokta uyarı sistemini de içeren şerit takip sistemi, arka trafik yoğunluğu bildirimi, adaptif ve fren fonksiyonlu cruise kontrol koymuş, hatta yayaları tesbit edip hız azaltma veya ani fren fonksiyonu da var. Şerit takip sistemini de içeren bu uygulamaya safety sense deniyor .Ama bu özellik Türkiye’deki arabalarda yok ![:\-]

[link=] https://www.youtube.com/watch?v=0HbXm2-Z9pg [/link]

Arka koltuklar herkesin eleştirdiği gibi siyah yan camlar nedeniyle kasvetli ve karanlık ama diz ve baş mesafesi kesinlikle mükemmel, neredeyse benim cipin arkası kadar rahat içine girip oturmadan anlamak mümkün değil. Keşke panoramik cam tavan ile sunulsaydı diyorum bu araba bunu hakediyor gerçekten.

Başlıca teknik özellikler ve sürüş:

Araba 1.8 Lt Hybrid [ 98 Beygir/142 nm tork benzin + 71 Beygir / 163 nm tork elektrik] ama toplam güç 122 BG yazıyor. Toplam tork belli değil?
Buradan anlayacağınız Toyota toplama yapmayı bilmiyor, Güçleri toplayınca: 98+71=169 yerine 122 PS  oluyor, tork 142 +163 =305 nm olması gereken yer boş bişey yazmıyor.
Temelde bana soranlara Hybrid hakkında dediğim en kolay anlaşılır özet şu:
Aracın elektrikli ve benzinli iki motoru var, her biri aracı yalnız başına hareket ettirebilmesine rağmen daha çok birbirlerine destek oluyorlar,en çok benzin harcadığınız yerlerde elektrik motoru benzin motorunu asiste ediyor. Elektrik motoruna güç veren pil yolda benzin motoruyla şarj oluyor, elektrik prizine kesinlikle takılmıyor.

İşte sistemin çalışmasını en güzel özetleyen video:

https://www.youtube.com/watch?v=jNuixuVhc5E#t=28.198975

Arabalarımızın neden çok yaktığını da bu arabayı kullanırken tekrar deneyimleme  fırsatım oldu, hepinizin bildiği gibi aracın sıfırdan hareketle hızla kalkmasını isterseniz veya yokuş yukarı giderken hızlanmasını veya hızını korumasını isterseniz, ani sollamalar yaparak veya yokuş aşağı inişlerde de gaza basarsanız , sürekli düz vites arabayı yüksek devirlerde kullanırsanız, sıkışık trafikte sürekli dur kalk giderseniz o zaman faturasını pompada ödersiniz. Bu tür senaryoların hemen hepsinde araç elektrik motoruyla destekleniyor. Araçta km. göstergesinin yanında devir göstergesi yok onun yerine enerji göstergesi var.

Göstergede ibrenin altındaki kısım şarj ,yani fren atarken veya yokuş aşağı,ayağınızı gazdan çektiğinizde rejeneratif şarj denen enerji geri dönüşümü yaşanıyor.Ama yine de trafiği takip edip fren yapmadan ilerlemek daha avantajlı çünkü kinetik enerjinin tamamını elektrik enerjisi olarak depolamak mümkün değil.Kayıp yaşanacaktır.Frenlere alışkanlık gerektiriyor.Hafifçe frene basarsanız önce şarj ederek frenleme yapar sertçe basmaya devam ederseniz o zaman araç gerçek fren gücüne kavuşur,aksi halde aracı toslarsınız,o nedenle ben kimseye arabamı test etsin diye vermiyorum.[sm=s17.gif] İbresi sadece elektrik motoruyla giderken mavide,elektik+benzin veya sadece benzinle gidip bir taraftan da şarj ederken eco yazan yeşil çizgili alanda duruyor,eğer güç ister ve gaza çok basarsanız power alanına geçiyor. Ara hızlanmalarda benzinli ile gidiyorsanız elektrik kısa bir süre devreye girip çıkıyor, düz yolda hızlı gidiyorsanız benzinli çalışırken bir taraftan da eğer pillerin durumu düşükse onları şarjda tutuyor. Örneğin 80 -90 km. hızda giderken benzinliyi devreden çıkarmak için ayağınızı gazdan çekip tekrar yavaşça gaza basarsanız sadece elektrikle bu hızda seyahat edebiliyorsunuz. Buna pulse and glide deniyor,piliniz boşalana kadar elektrik motoruyla süzülüyorsunuz 🏄🏻♀️
Yokuş yukarı çıkmak en gıcık durum,çok yakmasın diye az gaza basıyorsunuz ama zayıf benzin motoru hem arabayı çıkartırken bir taraftan da aküyü şarj etmeye uğraştığından araba çok güçsüzleşiyor,bunda CVT şanzımanın da rolü var.Bunlardan bahsederken bilmeyenlere zor ve tuhaf gelir ama inanın çok eğlenceli ve hybrid sahibi olunca ne demek istediğimizi anlarsınız oyuncak gibi birşey valla 🤡🤡
Burada araçtaki pilden bahsetmek gerekli, aracın ömrü boyunca kullanılabiliyor, değişmesi gerektiğinde bedeli ağır 8000 TL, bu nedenle ilk alışta ben 600 tl verip garantiyi beş yıla uzattım, beş yıldan sonra her yıl 20 euro gibi bir rakam vererek pili garantili kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Pil hepimizin ilk kullandığı şarjlı eski NİMH. Bu pil aracı 100 kg. ağırlaştırıyor. Neden ceplerde kullandığımız pillerden Li-ion veya Lityum Polimer kullanmıyor derseniz o pillerin çok yavaş şarj olmalarındandır. Anlık şarj deşarj döngüsüne uygun değil. Aslında lityum pil 1-2 saatte full şarj oluyor ama senkronizasyon denilen pil hücreleri içindeki eşleştirme uzun sürüyor bu nedenle lityum piller sadece elektrikli araçlarda kullanılıyor.
İşte bu pil ağırlığı ve elektrikli motor ve donanım nedeniyle araç 1500 kg.a ulaşıyor bu nedenle de 1800 cc. Benzinli motoru var. İş tamamen mühendislik hesaplamalarından ibaret.
Hybrid teknolojisi yeni değil,20 yıldır Toyota bununla uğraşıyor ve bir daha inandım ki, Toyota yanlış tüketim değerleri vererek müşteriyi yanıltmıyor.[:'(] Hybrid için verdiği bileşik değer 3.8 lt/100 km. Ben bunun altına da indim üstüne de çıktım, değişik denemelerim de araç üzerinde her sürüşe ayrı hesaplanan ortalama değerler 2.8-6,4 lt arasında değişik rakamlardı. Genelde 15 km. kadar şehir içi orta yoğunlukta trafikteydi, gaza basıp sport modda arabayı denedim, ya da en sağ şeritte arabayı  geberttiğim  zamanlar da oldu. Tüm 1000 km’nin ortalaması normal bir araba kullanır gibi sakin bir sürüş yaparak  kullanıldığında 4.0 lt/100 km. diyebilirim. Arabanın belki de yakıttan daha önemli göstergesi emisyon değeri bu araba için emisyon 86-87 gr/100 km

Sadece elektrikle seyir de söz konusu bataryanın şarj durumuna bağlı. Mesela ben şöyle bir testi her hafta Pazar sabahı yapıyorum, Etilerden Bebeğe inen yokuşu herkes bilir sanırım, oradan arabayı aşağı salıyor (boşa almıyoruz)  ve eğimle,frenle inerken pili full şarj ediyorum ve sahile iner inmez gaza abanmadan sadece elektrik motoruyla (ister EV:tuşuna bas ister basma) Bebek, Aşiyan, Rumeli hisarı, Balta limanı, Emirgan ve sabancı müzesini de geçiyor ileride  sağda dış işleri bakanlığı binasına kadar benzinli motor hiç devreye girmeden ulaşabiliyorum, bu sahilde 5 km yol demek.


Performansa gelince aracı üç değişik modda kullanabiliyorsunuz ve sürüş sırasında bile bunu km. ekranından halledebilirsiniz, eco , normal,sport. Eğer sport modda kaldıysanız sabah tekrar eko moda otomatik kendi dönecektir .Değişen nedir derseniz gaz tepkisi artıyor, eko modda araç gaza basış hızınızı azaltarak iletiyor. yani yavaş hızlanıyor, ama sport modda hızla benzinli ve onun yüksek moduna gidiyor.Yoksa sport modda da aynı şekilde tasarruf ve şarj-elektrik döngüsü devam ediyor.

Araba Fatih Terim gibi sürekli şarj-deşarj ,şarj-deşarj.

0-100km 11 sn. ve sport modda bu değer elde ediliyor.

[link=] https://www.youtube.com/watch?v=3glleKyc-Tc [/link]

Videodan da anlayacağınız gibi arabanın çok performanslı olmadığını söyleyebiliriz, turbo modelin de daha yüksek tork değeri ve gücüne rağmen benzer rakamda olduğu görülüyor. Aslında arabalar kurt postunda kuzular, yani öyle çok uçayım,kaçayım, gazı kökledim mi başını kaldırdı, ok gibi fırladı, araba altımdan kayıyor gibi araba kullanan biriyseniz sakın ama sakın almayın, bu araç özellikle Avrupalı sürüş tarzına uygun, esas amacı düşük emisyonlu ve çevreye saygılı, dur kalk gidilen yollar için üretilmiş. Hız tutkunları ve trafik canavarlarına hiç ama hiç uymaz, ama arada bir azıcık da olsa gazlayım derseniz sport moda alıp basınca da çok keyifle gittiğini en azından beni tatmin ettiğini söyleyebilirim. Kadınlar için de çok uygun bir araba,bildiğiniz gibi hanımlar özellikle dizel arabaları çok kolay servislik edebiliyorlar,[>:]bunda o sorun da yok.
Araç CVT şanzımanlı ve normalde vites geçişleri hiç hissedilmiyor Toyota bu şanzımana elektronik kontrollü CVT anlamına gelen e-CVT diyor, diğer turbo modeldekinden farklı oluyor. Bu şanzımanda ara vites hızlanmaları yok ama ayağınızı gazdan çektiğinizde devir neredeyse rölantiye düşüyor tekrar gaza  bastığınızda  yeniden sıfır noktasından hızlanmaya çalışıyor gibi, özellikle de gaza fazla yüklenirsen motordan can sıkıcı bir devir sesi geliyor, ben şanzımanı yumuşaklığından dolayı beğendim ama bu tuhaf özelliğinden dolayı sevmedim.Lineer değil. Kullandıkça alışılacak bir durum.
Elektrikle giderken ultra sessiz ve kayar gibi giden sıkışık trafikte hiçbir titreşim ve motor sesi olmadan ilerliyorsunuz muhteşem olduğunu söyleyebilirim. Araçta fıslamalar,tıklamalar,inlemeler, cıyırtılar var bunlar düşük frekanslı ve elektrikli motorun şarj-deşarj, pil röle sesleri. Kesinlikle rahatsız edici değil hatta güzel bile, özellikle akşam garaja girdiğimde camı açıp ondan sonra arabayı stop ettiriyorum, verdiği ses aynı uzay filmlerindeki gibi: ’’Titanuydusu mekiği B güvertesine indi’’ sesi. Arkadan bir anons sesi geliyor ‘Kaptan Muzo hoş geldiniz, Mr.Spock ve Kaptan Kirk sizi köprüde bekliyorlar.
Youtube daki şu video bence bu araç için gerçekten objektif yaklaşım sunuyor,

https://www.youtube.com/watch?v=lMWGovQn0kY

İyi bir tüketim diğeri için sürekli elektrikle gitmeye çalışmamalı, özellikle hafif eğimli de olsa yokuş yukarı elektrikle çok zorlamamalı, düşük hızlarda düz yolda elektrikle gidiş daha doğru, nitekim yüksek torkuna rağmen elektrik motoru 71 BG’de. Aksi takdirde batarya çabuk boşalıyor ve şarjı için benzin motoru çalışıyor, yine aynı şekilde yokuş yukarı veya hafif eğimli yerde gaza yüklenmeyin, bırakın araba kendi bildiği gibi çıksın, bu sırada benzinli motor hem tekerlekleri çevirdiğinden hem de şarj ettiğinden araba çok cansız hissettiriyor. Ama öyle 5 kişi yükle beraber yokuşta dursun araba kalkmaz diyenlere inanmayın, çünkü elektrik desteğinde çok yüksek tork var.
Yani araç sürücüsüne göre yakıt tüketiyor,özellikle sağ ayağınıza bakan bir tavrı var.İsterseniz Sport mod'a alıp kullanın bir kere eco sürüş moduna alışınca orada da uygularsınzı,araç sport modda yakıtıt savurtturuyor diye birşey yok,sadece daha temkinli basmanız gerek.En önemli şey kazandığınız ki,netik enerjiyi koruyun,frene sık basmak kaybettiğiniz enerjiyi tam anlamıyla şarj edemez.

Ben açıkçası sadece ekonomi düşünerek almadım, hybrid deneyimini yaşamak,elektrikli bir arabanın nasıl olduğunu hissetmek,açıkçası Avrupalı gibi düşünmek istedim.Avrupalılar pazara göre değil ihtiyacına göre araba alıyor,hem de arabaları çok ucuz.Üstelik ben bu kadar ÖTV indirimi olmasaydı Hybrid alamazdım,bu tecrübeyi yaşayamazdım.

Araba biraz benim trafik terbiyemi ve sürüş özelliklerimi de gözden geçirmemi sağlayarak bana olumlu katkıda bulundu.[:'(] Daha güçlü ve büyük bir jiple bazen trafikte tatsız olaylara neden olabilecek davranışlarım olduğunu itiraf etmeliyim.  Geçen hafta sonu CHR’ı almayıp Freelander ile Bolu Abant yaptığımda bir anda kendimi en sağ şeritte 110 km hızı geçmeyecek şekilde sakin sakin yolun ve güzel havanın tadını çıkarır biçimde, gaz pedalını okşar gibi basarak kullanırken buldum. Üstelik inanılmaz ekonomi yaptığımı da farkettim.
Sonuç olarak araçlar gerçekten zevk meselesi ihtiyaçlar ve bütçe eşleşince insan gönlünün çektiğine varıyor. Bazı şeyleri fazla düşünmüyor,umarım faydam olmuştur, mektubuma burada son verirken küçüklerin gözlerinden büyüklerin ellerinden,
Hadi bana eyvallah,kazasız keyifli sürüşler olsun…
[:\-]

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Cem kardeş çok güzel bir inceleme yapmış, iyi günlerde kazasız belasız sürüşler dilerim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
cem bey araştırma ruhu ve sabırla yazmış,forumdaki arkadaşların kültür düzeyleri ve olaylara yaklaşımı fevkalade,kutlarım.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Cem bey güzel yazı. Ben turbo motorlusunu test etmiştim ve benimkinden (yaris) sonra çok sesli gelmiş beğenmemiştim, bir de otomatik vitesin sahte vites geçişlerine sinir olmuştum. Hybrid ses durumu nasıl bilemiyorum,1.8 motor gürültülüdür herhalde gene.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Şunu merak ediyorum:Toyota`daki hybrid araçlarda kullanılan Atkinson-Cycle motor(benzinli motoru) ile normal atmosferik araçlarında kullanılan motorun farkı nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Şunu merak ediyorum:Toyota`daki hybrid araçlarda kullanılan Atkinson-Cycle motor(benzinli motoru) ile normal atmosferik araçlarında kullanılan motorun farkı nedir?

Kendiniz söylemişsiniz işte çevrim farkı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın. İncelemeniz güzel olmuş. Elinize sağlık.

Hibrit teknolojisi gelişme gösteriyor ancak ülkemizde ki vergi politikasından dolayı hibrit ve elektirikli araçlar çok pahalı oluyor.  Avrupa ülkeleri her yönden bu araçlara destek verirken bizde vergisi fazla oluyor malesef. Ama gelecekte pil menzil sorunu çözülüp piller ucuzlamaya başlayınca kimse içten yanmalı motorların yüzüne bakmayacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Şunu merak ediyorum:Toyota`daki hybrid araçlarda kullanılan Atkinson-Cycle motor(benzinli motoru) ile normal atmosferik araçlarında kullanılan motorun farkı nedir?

1.8 Atkinson motoru 1.4 kadar yakıt yakarak 1.5 kadar performans veren bir motordur. Sıkıştırma oranı düşük fakat verimliliği yüksektir. Benzinden çok hava yakıyor diyebiliriz. Bu motorda yanmayan yakıt yok diyebiliriz. Normal motorda sıkıştırma oranı 11 iken bu motorda 8 civarıdır.
Yakıtın hemen hemen tamamı yandığından zararlı gaz salınımı oldukça düşüktür.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
1.8 Atkinson motoru 1.4 kadar yakıt yakarak 1.5 kadar performans veren bir motordur. Sıkıştırma oranı düşük fakat verimliliği yüksektir. Benzinden çok hava yakıyor diyebiliriz. Bu motorda yanmayan yakıt yok diyebiliriz. Normal motorda sıkıştırma oranı 11 iken bu motorda 8 civarıdır.
Yakıtın hemen hemen tamamı yandığından zararlı gaz salınımı oldukça düşüktür.

Toyota Atkinson çevrimli motorunda sıkıştırma oranı 13. Fakat emme zamanında tamamen açık bırakılan emme subapları sıkıştırma zamanının belirli bir bölümüne kadar açık kalır, bu nedenle efektif sıkıştırma oranı gerçek sıkıştırma oranından çok daha azdır. Dediğiniz gibi 8 ya da 10 olabilir efektif sıkıştırması. Ottolarda emme esnasında boğaz kelebeğinin konumundan ötürü üretilen gücün bir kısmı gidiyor. Atkinsonda subap açık olduğu için bu kayıp minimuma iniyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Toyota Atkinson çevrimli motorunda sıkıştırma oranı 13. Fakat emme zamanında tamamen açık bırakılan emme subapları sıkıştırma zamanının belirli bir bölümüne kadar açık kalır, bu nedenle efektif sıkıştırma oranı gerçek sıkıştırma oranından çok daha azdır. Dediğiniz gibi 8 ya da 10 olabilir efektif sıkıştırması. Ottolarda emme esnasında boğaz kelebeğinin konumundan ötürü üretilen gücün bir kısmı gidiyor. Atkinsonda subap açık olduğu için bu kayıp minimuma iniyor.
O zaman şunu söyleyebilirmiyiz?Atkinson`ın sadece tasarruf amaçlı olması dolayısı ile test videolarındaki 1.8 motorun güçsüz kalıyor denmesinin manasız oluşumu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
O zaman şunu söyleyebilirmiyiz?Atkinson`ın sadece tasarruf amaçlı olması dolayısı ile test videolarındaki 1.8 motorun güçsüz kalıyor denmesinin manasız oluşumu?

Aynen öyle. 1.8 ama 1.5 motor gücünde. E bataryalardan dolayı aracın ağırlığı da malum. Ayrıca bu yetersizlik olayını da anlamıyorum. Benim 13.1 sn lik 0-100 e sahip aracımdan sonra o araç gayet atak gelecektir bana. Gidip de 1.4 tsi ya da 1.4T kullandıktan sonra Japon araçları kullanılırsa tabiki de hantal hissettirir. Bir tek hondanın 1.5 turbosu gayet iyi gidiyor gözüküyor. Toyotanın 1.2 turbosunun 0-100 ünü de görüyoruz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Aynen öyle. 1.8 ama 1.5 motor gücünde. E bataryalardan dolayı aracın ağırlığı da malum. Ayrıca bu yetersizlik olayını da anlamıyorum. Benim 13.1 sn lik 0-100 e sahip aracımdan sonra o araç gayet atak gelecektir bana. Gidip de 1.4 tsi ya da 1.4T kullandıktan sonra Japon araçları kullanılırsa tabiki de hantal hissettirir. Bir tek hondanın 1.5 turbosu gayet iyi gidiyor gözüküyor. Toyotanın 1.2 turbosunun 0-100 ünü de görüyoruz.
Teşekkür ederim Mutlu,aydınlattın beni cidden.Bende testlerde izliyorum 1.8 çok yavaş diyorlar ama verilerine bakıyorum bg falan çok yüksek diil,dedim acaba bu farklı bir motor mu :) az da olsa haklı çıkmışım
tekrar teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Çok detaylı yazmışsınız.Sabrınız ve paylaşımınız için çok teşekkürler.
Hundai getz-Opel astra Hb- Toyota C-HR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Yeni kasasını bugün serviste inceledim,çok beğendim hem kalite hem ekran büyüklüğü çok güzel.bir sonraki corolla umarım bu ekranla gelir.