Gönderen Konu: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı  (Okunma sayısı 7300 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
  Öncelikle MAŞALLAH ile başlayalım söze. Son dönemde debriyaj pedalının yukarıda kavramasıyla başlayan; sert ve zor, hatta bazen dur kalk trafikte yapılamayan vites geçişleri, özellikle rampalardaki performans düşüklüğü, aralarda titremeli kalkışlar ile bana mesajlar EFSANE KASA ismini alan ve hak eden AE101 Corolla, bugün yenisi alınan; Valeo baskı/debriyaj balatası setine, ön motor takozuna, şanzıman yağına, Valeo Radyatörüne kavuştu. Birbirlerine sıkıca tutunmalarını sağladık ki bir daha kolay kolay böyle masraflı ayrılıklar yaşamasınlar.  ;)
  Şimdi gelelim Maşallahı ve EFSANE KASA ismini haketme sebebine. Arkadaşlar ikinci sahibi olduğum 1998 model aracımın şanzımanı ilk kez anahtar gördü. Fabrikanın Orijinalinde montajladığı valeo seti gene valeo ile değiştirdik. Çok kısa mesafede kullandığım için pek fazla bir şey yazamayacağım. Fakat rampada hızlanma, yumuşacık debriyaj pedalı ve vites geçişleri, arada titremeyen kalkışlar ilk ve güzel izlenimler.
  Radyatörün üzerindeki plastik kısım da hafif kılcal çizikler sebebiyle Valeo radyatör ile 3 lt antifriz kullanarak onu da aradan çıkardım.

-Orijinal Toyota Baskı Balata;
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
-Üzerine taktığımız set;
[attach=4]
[attach=5]

*Fotoğraflar pek güzel çekilemedi, kusura bakmayınız. Eller yağlı ve pis, ortam ışığı da çok uygun değildi.
* Konu baskı balata olduğu için radyatör fotoğrafını eklemedim. Fakat arzu edilirse müsait bir zamanda fotoğraf çeker ve eklerim.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2017, 23:14:09 »
Aynı dert bende de var ama şu an idare ediyorum. Servis çok abartı fiyat çekiyor baskı balata değişimine. Size hayırlı olsun, keyifli sürüşler dilerim :)
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2017, 23:18:04 »
Aynı dert bende de var ama şu an idare ediyorum. Servis çok abartı fiyat çekiyor baskı balata değişimine. Size hayırlı olsun, keyifli sürüşler dilerim :)

  Teşekkürler, darısı başınıza. Servis öyledir. Ben Aisin'den tereddüt ettiğim için Valeo istiyordum, üzerinden de valeo çıkınca iyi oldu. Servis hariç bir yer denemekten zarar gelmez. Araştırın umarım istediğiniz gibi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '09
  • 65 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #3 : Mart 17, 2017, 00:56:04 »
1 sene kadar önce ben de 1999 1.6 terra toyota arabamın baskı-balatasını değiştirmiştim 150bin km de idi ve üzerinden orijinali 'valeo' marka fabrikasyon set çıktı. --helal olsun önceki sahiplerine 150 bin km yol yapmışlar--Ben de aynı o yeşil kutulu valeo (made in korea) debriyaj seti almıştım. 15 ay kadar önce yanılmıyorsam 200 tl ye almıştım.. :)
''Bizi aldatan bizden değildir''
                                         Hz.Muhammed (sav)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #4 : Mart 17, 2017, 09:43:07 »
1 sene kadar önce ben de 1999 1.6 terra toyota arabamın baskı-balatasını değiştirmiştim 150bin km de idi ve üzerinden orijinali 'valeo' marka fabrikasyon set çıktı. --helal olsun önceki sahiplerine 150 bin km yol yapmışlar--Ben de aynı o yeşil kutulu valeo (made in korea) debriyaj seti almıştım. 15 ay kadar önce yanılmıyorsam 200 tl ye almıştım.. :)

   Aynen Kore Malı aldım. Söylediklerine göre valeo uzakdoğu araçların parçalarını Kore de üretiyor bilgisi var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2017, 16:50:06 »
Arkadaşlar alakasız birşey soracağım kusuruma bakmayın lütfen. 93 model GLİ ler karbüratörlü mı enjenksiyonlumu. Eleman GLİ diye satiyo ben gl bu dedim yok diyor GLİ 93 model GLİ den enjeksiyon yok diyor. O zaman gl ile GLİ bin ne farkı kalıyor ki, klima deseniz ikisindede opsiyonel.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2017, 17:06:05 »
Arkadaşlar alakasız birşey soracağım kusuruma bakmayın lütfen. 93 model GLİ ler karbüratörlü mı enjenksiyonlumu. Eleman GLİ diye satiyo ben gl bu dedim yok diyor GLİ 93 model GLİ den enjeksiyon yok diyor. O zaman gl ile GLİ bin ne farkı kalıyor ki, klima deseniz ikisindede opsiyonel.
Gli enjeksiyonlu model yılına göre 114/104 hp GL karbüratörlü 93 hp. 93 ilk yarısından sonra gli gelmiştir. Farkları kaputu açıp motordan ve göstergelerden anlayabilirsiniz. Standart klima sadece 98 gli special modelde var geri kalan opsiyonel radyo/teypte dahil.

Mesaj Birleştirildi: Mart 17, 2017, 17:08:46
Hayırlı olsun Mahmut bey keyifli sürüşler  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #7 : Mart 17, 2017, 22:51:45 »
Gli enjeksiyonlu model yılına göre 114/104 hp GL karbüratörlü 93 hp. 93 ilk yarısından sonra gli gelmiştir. Farkları kaputu açıp motordan ve göstergelerden anlayabilirsiniz. Standart klima sadece 98 gli special modelde var geri kalan opsiyonel radyo/teypte dahil.

Mesaj Birleştirildi: Mart 17, 2017, 17:08:46
Hayırlı olsun Mahmut bey keyifli sürüşler  :)


O zaman bizim eleman gl yıl GLİ diye itelemeye çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #8 : Mart 17, 2017, 23:36:18 »

O zaman bizim eleman gl yıl GLİ diye itelemeye çalışıyor.
Muhtemelen uyanık çok ortalıkta.Üstteki Gli alttaki GL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #9 : Mart 18, 2017, 10:19:29 »
Yaşar arkadaşımız çok güzel açıklamış zaten.
Enjeksiyonlu az sayıda (ae92) önceki kasada da mevcuttu. "İ" ibaresi enjeksiyonu ifade ediyor. Örneğin; XE karbüratörlü ile aynı donanımda XEİ enjeksiyonlu gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '95
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #10 : Mart 18, 2017, 11:19:53 »
benim baskı balatada iyice gidiyo heralde, kalkışlarda titreme pedalda sertleşme tam durmadan 1 e geçmiyo diğer vitesler kemikli geçiyo, birde araçta silkeleme var ayağımı gazdan çektiğimde tek bobin kaldı değişmedik bide debriyaj birinden biridir diye düşünüyorum ama bakalım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #11 : Mart 18, 2017, 11:55:35 »
benim baskı balatada iyice gidiyo heralde, kalkışlarda titreme pedalda sertleşme tam durmadan 1 e geçmiyo diğer vitesler kemikli geçiyo, birde araçta silkeleme var ayağımı gazdan çektiğimde tek bobin kaldı değişmedik bide debriyaj birinden biridir diye düşünüyorum ama bakalım..

Balata biterse ve siz kullanmaya devam ederseniz Volan yüzeyini çizmeye başlarsınız.Çizik volan yüzeyi ise extra masraf demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #12 : Mart 18, 2017, 14:14:11 »


Mesaj Birleştirildi: Mart 17, 2017, 17:08:46
Hayırlı olsun Mahmut bey keyifli sürüşler  :)
Teşekkürler Yaşar Bey, hepimize inşaAllah.

benim baskı balatada iyice gidiyo heralde, kalkışlarda titreme pedalda sertleşme tam durmadan 1 e geçmiyo diğer vitesler kemikli geçiyo, birde araçta silkeleme var ayağımı gazdan çektiğimde tek bobin kaldı değişmedik bide debriyaj birinden biridir diye düşünüyorum ama bakalım..

  Bir arkadaşımızın yazısında yazmıştım, baskı balata ile ateşlemenin sıkıntısından kaynaklanan titreme birbirinden farklı. Zaten yazdıklarınız baskı balatayı işaret ediyor. Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bulutların Üstü Hep Güneşli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 267000
  • Model Yılı: '96
  • 56 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2017, 10:58:54 »
Hayirli olsun bende 2 gun once benim 1991 xl nin baski setini değiştirdim. Yeni baski adeta aracta turbo etkisi yapiyor :D     . 190 .000 km de uzerinde orjinal AISIN Japon set cikti. sizin araç 1998 sabanci montaji oldugundan valeo çikmiştir. Oysa japon montajlarin dan asla valeo çikmaz. Çikarsa bile ilk yillarda AISIN servis tekelinde ve pahalı olduğundan valeo takilmiştir. Yaptığınız işlem aracin ağir bakimlarindan. Ustaniz hazir sanzumani indirmişken  20 lira olan  krank keçesini değiştirseydi keşke. Sorsaniz da yağ kaçagı olmadığından gerek duymadim diyecektir. Ama mevcut keçe acaba bir daha ki baskı değişimine kadar dayanacak midir muamma.
Spastik_Serçe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata Değiştirdik - Orijinalden Valeo Çıktı
« Yanıtla #14 : Mart 20, 2017, 15:40:14 »
Hayirli olsun bende 2 gun once benim 1991 xl nin baski setini değiştirdim. Yeni baski adeta aracta turbo etkisi yapiyor :D     . 190 .000 km de uzerinde orjinal AISIN Japon set cikti. sizin araç 1998 sabanci montaji oldugundan valeo çikmiştir. Oysa japon montajlarin dan asla valeo çikmaz. Çikarsa bile ilk yillarda AISIN servis tekelinde ve pahalı olduğundan valeo takilmiştir. Yaptığınız işlem aracin ağir bakimlarindan. Ustaniz hazir sanzumani indirmişken  20 lira olan  krank keçesini değiştirseydi keşke. Sorsaniz da yağ kaçagı olmadığından gerek duymadim diyecektir. Ama mevcut keçe acaba bir daha ki baskı değişimine kadar dayanacak midir muamma.

  Markayı bilmem ama 230 bine görmüş parça benim gözümde kalitelidir. Fabrika için üretilenden farkı vardır elbet benim aldığım setin fakat bizim araçlar için sorunlu sete denk gelmemek için aisin'e bakmadım bile.