0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Radyatör kapağını açmayın motor sıcakken, sıvı genleştiği için hem tehlikeli olur hem de motoru hararet yaptırabilir.Ekleme kabındaki sıvı seviyesi belli sınırlar içinde oynama yapabilir. Önemli olan min değerin altına düşmemesi.Soğutma sisteminde hava olmamasına da dikkat edin. Su-antifiriz karışım oran, kalitesine de.Bir süre dikkatli izlemek (hem ekleme kabı, hem araç iç göstergelerini) iyi olur. Motor yağ kontrolü de yapın, soğutma sıvısında yağ da arayın.
Aracınızda lpg var ise bazen lpg beyninde motor soğutma suyuna gaz kaçağı olabiliyor bundan kaynaklı olabilir mi acaba?
Merhaba Arkadaşlar;1995 Corolla 1.3 XL aracımın yedek su deposunun tahliye kısmından son bir haftadır musluğu açarsınız da su birden akar aynen öyle su atmaya başladı. Önceler de dedik fazla su koyduk galiba suyu azalttık baktık yine akmaya başladı. Radyatör kapağını değiştirdik yine sorun çözülmedi.1. Radyatör kapağı açık iken araca gaz verildi ve fan açıldığı an suyun fokurdayarak radyatör kapağının oradan taşdığı gözlemlendi.2. Bir kaç gün yedek su deposuna su koyulmadı bir sıkıntı çıkarmadı, radyatörün içinde ki suda da azalma gözlemlenmedi. 3. Aracımda devirden düşme, çekmeme, gaz yememe gibi bir sorun yok.4. Hararet göstergesi normal seviyesinde. Araç çalıştıktan kısa bir süre sonra hararet gösteresi yarıya geliyor ve orada sabit kalıyor kesinlikle aşağıya inme veya yukarıya çıkma yok.5. Şimdiye kadar hiç hararet yapmadı.6. Motor soğuk iken yağ çubuğuna bakarak yağı kontrol ettiğimiz de yağa su karışmamış gözüküyor.Şimdi arkadaşlar sizce bu sorun nereden kaynaklanıyor olabilir? Araç : 234.000 km'de