Bu kullanılan malzemeler ile de alakalı. Benzinli orijinal ya da muadil parça fiyatlarını ile karşılaştırmak lazım. Dizel motorda bazı motor donanımları benzinliye göre elbet de daha yüksek maliyetli. Ancak benzinli motor da aşırı besleme ise bu fark çok azalıyor. Atmosferik ise, enjektör basınçları dizelin çok yüksek benzinliye göre. Dolayısı ile teknoloji ve fiyatları da. Yalnız işin bir de şu tarafı var güncel motorlar karşılaştırmasında. Dizel motorların blok vb ömrü, doğru kullanım, bakım paralelinde yüksek ömürlüdür. Ayrıca kendi içlerinde azami tork üretme devirleri ortalama dizelde 2.000d/d iken benzinlide 4.000d/d ve üzeridir. Yani azami torkda benzinli motorun iç parçalarının aşınma potansiyeli dizele göre iki kat fazladır. Dediğim gibi, yakıt kalitesi, bakımlar daha önemli aşırı beslemeli motorlarda. Güncel ekzantrik mili zamanlamalı vb teknolojiler düşünüldüğünde benzinli motorlar da oldukça komplike. Eksidendi buji, platin değiş devam et.
Yine diğer yandan dizellerde genelde motorda gömlek kullanılabiliyor, benzinlilerde durum ise daha karmaşık. Yani bu tarz ayrıntılar genelde ya bilinmiyor, ya da eski inanışlar ile yorum yapılıyor.
Toyota yavaş yavaş küçük hacimli, benzinli, aşırı beslemeli motorlarını gün yüzüne çıkarıyor çeşitli nedenlerden dolayı. Şimdi buna, eki inanışlar ile farklı açıdan değerlendirenler olabilir. Örneğin küçük motor gitmez inanışı!.
Bunu savunanlar, Renault'un zamanında 1.5Lt motor ile F1'de neler başardığını da muhtemelen bilmiyordur.