Gönderen Konu: şanzıman yağı değişimi sonucu vites geçişlerinde sertleşme  (Okunma sayısı 15540 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '11
  • 22 kere teşekkür etti
iyi akşamlar. 2011 corolla comfort extra benzinli aracımı 80000 km bakımı kapsamında ilk kez servis dışna götürerek tamircidebakımını ve şanzıman yağı değişimi yaptırttım. Eskiden vites geçişlerim çok yumuşak olmasına rağmen yeni şanzıman yağının konulmasıyla özellikle sabah erken saatlerde havanın soğuk olmasından mı bilmem vites geçişlerinde bayağı bi zorlanma yaşıyorum. Araç ısındığında bu sıkıntı biraz azalıyor. Fakat bu durum biraz canımı sıkmaya başladı. Ne yapmamı önerirsiniz. Acaba şanzıman yağı eksik mi geldi yoksa yan sanayi ürün kullanımından dolayı mı böyle bir sonuç yaşadım? Yardımcı olursanız sevinirim.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 259400
  • Model Yılı: '95
  • 72 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
şanzıman yağı yanlış olmalı. Örnek, bizim ae101'lerin yağı 75w90, ama pahalı olduğu için sanayide daha ucuz olan 80w90 yağ ile değiştiriyorlar ve sonuç sert vites geçişleri oluyor. Doğru yağ tipini aracınızın kitapçığından öğrenin ve sanayide hangi yağı kullandılar kıyaslayıp yeniden değişim yapın.
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 51 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Çok erken bence manuel şanzıman için 90- 100 bin km ideal bir değişim periyodu.
Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1141 kere teşekkür edildi
sayın tamer özkara nın görüşüne aynen katılıyorum,ayrıca sanayide yapılan işin fişi faturası teknik bilgisi olmuyor,servis fiyatları aşırı yüksek ama araca verilen zarar daha büyük olabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Doğru ve kaliteli yağ alıp yeniden değişince güzel olur.Ben öyle yapmıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
şanzıman yağı serviste satılıyor.özel formüllü.dışarı ile aynı para.be almıştım 2 litresi 80 tl idi.hiç sorun yaşamadım.kesinlikle orj yağ...şanzıman için

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 904 kere teşekkür edildi
Hocam Öncelikle geçmiş olsun tipik sanayici kurbanı olmuşsunuz .Aynı sorun başıma ae101 kasada geldi . Bu araçların şanzıman yapıları gereği dişlileri sıkıdır o yüzden Mobil 1  75/90 tam sentetik yağ alacaksın  1 kg lık kutular içinde satılır bizim şanzımanlar  2,50 kg alıyorlar  3 kutu alıyorsun  yarım kilo artıyor . Aldığın kutu üzerinde Japon araçlar için özel üretilmiştir şeklinde bir ibare oluyor benim aldığımda yazıyordu o zaman kutusunu  35 liradan almıştım . Bu yağ ile hemen değiştir yoksa olacak şeyler havalar çok soğukken özellikle -5 - 10 gibi soğuklarda arada vitese geçmez hatta ben 1 den  2 ye alamadığımı bilirim o derece . Şanzıman aşırı ısındığında ise dişli aralarına kalın yag girmediğinden araç uzun yol dönüşlerinde vitesten çıkmaz veya çıkmakta zorlanır vitese girerken de kıtır kıtır eder soğuyana kadar bu şekilde olur .Bu durum sonucu dişlilerde aşınma olur ve de şanzıman dan dişli sesi dinlersiniz
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
iyi akşamlar. 2011 corolla comfort extra benzinli aracımı 80000 km bakımı kapsamında ilk kez servis dışna götürerek tamircidebakımını ve şanzıman yağı değişimi yaptırttım. Eskiden vites geçişlerim çok yumuşak olmasına rağmen yeni şanzıman yağının konulmasıyla özellikle sabah erken saatlerde havanın soğuk olmasından mı bilmem vites geçişlerinde bayağı bi zorlanma yaşıyorum. Araç ısındığında bu sıkıntı biraz azalıyor. Fakat bu durum biraz canımı sıkmaya başladı. Ne yapmamı önerirsiniz. Acaba şanzıman yağı eksik mi geldi yoksa yan sanayi ürün kullanımından dolayı mı böyle bir sonuç yaşadım? Yardımcı olursanız sevinirim.

Acilen yetkili servisinizde tekrar değişim yapın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Yağın yan sanayisi yada orijinali olmaz, önemli olan doğru ürünü kullanmaktır.

Muhtemelen aracınzda yanlış şanzıman yağı kullanılmış, orijinal şanzıman yağınız Toyota LV75 modelidir, bulunduğunuz ilde yetkili servis bulunmuyorsa ve Toyota LV75 tedarik edemiyorsanız en yakın ürün Castrol Syntrans FE 75W modelidir, en kısa sürede şanzıman yağınızı doğru ürün ile değiştirmenizi tavsiye ederim.