Gönderen Konu: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç  (Okunma sayısı 25341 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar aracımda rölanti dengesizliği var, maf sensörünü temizledim değişen birşey olmadı. Birde gaz kelebeğine el atayım dedim. Bugün söktüm önden bakınca temiz görünüyor ama arkadan bakınca ne kadar kirlenmiş olduğu görülüyor. Temizliği yaptım ilk çalıştırmada araç 2000 devirlerde çalışmaya başladı motor ısınınca minumum 1100 devire indi. 10-15  Km yol yapınca adapte oldu. Bu arada temizlik yaparken aracın aküsünü çıkarmadım kontakta kapalı konumdaydı. İyice temizlemeyebilmek için kelebeğin konumunu değiştirdim zaten kelebek siz tuttuğunuz müddetçe açık kalıyor bırakırsanız eski konumuna geliyor. Temizlikle alakalı video hazırladım. Eli yatkın olmayan yapmaya çalışmasın yapmaya çalışıp arızaya sebep olursanız mesuliyet kendinize aittir. :kötü: :islik:

https://www.youtube.com/watch?v=Q7eV6eUhcBQ&feature=youtu.be


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #1 : Mart 04, 2017, 18:56:55 »
hocam kısa bir süre sonra rölanti sorunu tekrarlıyor malesef.
sorun gaz boğaz kelebeğinden değil yada araçta LPG takılı olup olmaması ilede alakalı değil.

Tem otodan @Ufuk Sönmez (16363) eğer konuyu görürse daha profosyonel bir açıklama yapacaktır.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #2 : Mart 04, 2017, 19:06:24 »
hocam kısa bir süre sonra rölanti sorunu tekrarlıyor malesef.
sorun gaz boğaz kelebeğinden değil yada araçta LPG takılı olup olmaması ilede alakalı değil.

Tem otodan @Ufuk Sönmez (16363) eğer konuyu görürse daha profosyonel bir açıklama yapacaktır.

Sorunun tam olarak kaynağı nedir acaba, bir çözümü var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #3 : Mart 04, 2017, 22:24:48 »
Arkadaşlar aracımda rölanti dengesizliği var, maf sensörünü temizledim değişen birşey olmadı. Birde gaz kelebeğine el atayım dedim. Bugün söktüm önden bakınca temiz görünüyor ama arkadan bakınca ne kadar kirlenmiş olduğu görülüyor. Temizliği yaptım ilk çalıştırmada araç 2000 devirlerde çalışmaya başladı motor ısınınca minumum 1100 devire indi. 10-15  Km yol yapınca adapte oldu. Bu arada temizlik yaparken aracın aküsünü çıkarmadım kontakta kapalı konumdaydı. İyice temizlemeyebilmek için kelebeğin konumunu değiştirdim zaten kelebek siz tuttuğunuz müddetçe açık kalıyor bırakırsanız eski konumuna geliyor. Temizlikle alakalı video hazırladım. Eli yatkın olmayan yapmaya çalışmasın yapmaya çalışıp arızaya sebep olursanız mesuliyet kendinize aittir. :kötü: :islik:

https://www.youtube.com/watch?v=Q7eV6eUhcBQ&feature=youtu.be


akünün eksi ucunu söküp on dakika sonra takarsan bu olay düzelir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #4 : Mart 04, 2017, 22:51:12 »
hocam kısa bir süre sonra rölanti sorunu tekrarlıyor malesef.
sorun gaz boğaz kelebeğinden değil yada araçta LPG takılı olup olmaması ilede alakalı değil.

Tem otodan @Ufuk Sönmez (16363) eğer konuyu görürse daha profosyonel bir açıklama yapacaktır.

Merhaba @Bekir Uğur  YAVUZCAN (29160)  hocam, rölanti dengesizliği, temizlik sonrası belli bir süre yüksek rölanti gibi kalıcı ve geçici sorunların temel sebebi ISCV (Idle Speed Control Valve) sistemidir. Bu sistem Air flow sensörünün ölçümü ile birlikte kelebek açıklık oranı ve emiş havası sıcaklığı ile rölanti halinde yakıt ve ateşleme kontrolü için veri sağlar.

Eski EFI sistemerinde ISCV, ITS (Intake Tempertaure Sensor), MAF (Mass Air Flow) üniteleri ayrı ayrı olmak ile birlikte güncel sistemlerde MAF haricindeki sensörler TPS (Throttle Position Sensor) ile bütünleşik hale getirilmiştir.

Örnek göstermek gerekirse kelebek boğazı temizliği sonrası ISCV sisteminin giriş havası sıcaklık ölçme birimi üzerindeki uçucu yada uçucu olmayan sıvının üzerinden geçen hava akışı sonucu giriş havası sıcaklığının düşük olduğu konusunda yanılarak zengin karışım ve avans ile çalışma belirtisi gösterir, dolayısıyla "yüksek rölanti" ile çalışır, sıvının sistemden buharlaşması yada uzaklaşmasına bağlı olarak belli bir süre sonra tekrar kalibre olarak normale döner yada kullanılan sıvının etkisi sonucu hiç bir zaman normale dönmeyebilir.

Bazı durumlarda kelebek boğazı içerisinde biriken kurumun temizlenirken ISCV içerisinde hassas noktalarda toplanması sonucu ISCV devresi görevini doğru şekilde yerine getiremez, bu nedenle aşırı kirli olan boğaz kelebeği gövdesinin sökülerek temizlenmesi icab eder.Kelebek boğazının sökülme işlemi basit gibi görünmesine rağmen sökülürken yada takılırken imtina gösterilmemesi halinde kelebek konum sensörü podu konum değiştirebiliyor ve ayarlanması çok zor bir hale gelebiliyor, bu sorunu "usta" sıfatı ile işlemi yapan kişilerin bile göz ardı ettiğine şahit olmuşluğumuz var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #5 : Mart 04, 2017, 23:03:07 »
Merhaba hocam, video da birşey dikkatimi çekti, bizim aracında şanzımanı sizinkinden tam otomatik, bende  D konumundan N konumuna aldığımda aynı dengesizliği yapıyor fakat kısa süre sonra düzeliyor, geçenlerde bende temizlemiştim, bu dengesizlik ilk zaman biraz artmıştı ama şimdi düzeldi sorun yok, yani değerlendirirken Şanzımanı D ile N arasında değiştirmeyin.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #6 : Mart 05, 2017, 01:09:19 »
bende de yeni kasa 1.6  lpgli corolla var... vee bendede rolenti sorunu var...
şöyle ki ..... motor iyice ısındıktan sonra rolentide böyle dalgalanıyor.......fakat !!!! aracın farlarını açınca sabitleniyor!!!!!

şimdi diyorsunuz ki farları açınca elektrik ihtiyacı olduğu için motor güce biniyor ve rolenti sabitleniyor....
öyleyse klimayı açıncada sabitlenmesi lazım ama sabitlenmiyor!!!!!!!
sadece farlar!!!!

farları açtığım vakit gram dalgalanma yok!

araç 33000 kmde.... aracı 10 bin kmde aldım...aldığım gün lpg taktırdım ..aldığımdan beri bu böyle...lpgyi hemen taktırdığım için lpgsiz halini bilmiyorum .. ama şu an benzindede aynı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #7 : Mart 05, 2017, 07:09:37 »
akünün eksi ucunu söküp on dakika sonra takarsan bu olay düzelir.
Atilla Bey bazı arkadaşlar yeni araçların aküsü sakın sökmeyin diyorlar eski araçlarda sorun olmuyor ama yeni tip araçlarda akünün sökülmesi sıkıntılara sebep olabilir diyorlar. Bende aküyü sökme niyetindeydim ama sorun çıkar falan diye ellemedim. Siz ne dersiniz sıkıntı çıkarır mı?

Mesaj Birleştirildi: Mart 05, 2017, 07:13:27
Merhaba hocam, video da birşey dikkatimi çekti, bizim aracında şanzımanı sizinkinden tam otomatik, bende  D konumundan N konumuna aldığımda aynı dengesizliği yapıyor fakat kısa süre sonra düzeliyor, geçenlerde bende temizlemiştim, bu dengesizlik ilk zaman biraz artmıştı ama şimdi düzeldi sorun yok, yani değerlendirirken Şanzımanı D ile N arasında değiştirmeyin.
Evet şanzımanı konum değiştirirken rölanti dalganıyor bu normal zaten araç yüke biniyor yükten çıkıyor derken rölanti değişiyor. Daha önceki araçlarımda da bu şekilde oluyordu. Aslında benim canımı rölantinin dalgalanması değil de aracın titremesi sıkıyor. Direksiyondan ve koltuktan aracın titreşimini hissediyorum. Bu sıkıntı çözülmedi.

Mesaj Birleştirildi: Mart 05, 2017, 08:41:57
Merhaba @Bekir Uğur  YAVUZCAN (29160)  hocam, rölanti dengesizliği, temizlik sonrası belli bir süre yüksek rölanti gibi kalıcı ve geçici sorunların temel sebebi ISCV (Idle Speed Control Valve) sistemidir. Bu sistem Air flow sensörünün ölçümü ile birlikte kelebek açıklık oranı ve emiş havası sıcaklığı ile rölanti halinde yakıt ve ateşleme kontrolü için veri sağlar.

Eski EFI sistemerinde ISCV, ITS (Intake Tempertaure Sensor), MAF (Mass Air Flow) üniteleri ayrı ayrı olmak ile birlikte güncel sistemlerde MAF haricindeki sensörler TPS (Throttle Position Sensor) ile bütünleşik hale getirilmiştir.

Örnek göstermek gerekirse kelebek boğazı temizliği sonrası ISCV sisteminin giriş havası sıcaklık ölçme birimi üzerindeki uçucu yada uçucu olmayan sıvının üzerinden geçen hava akışı sonucu giriş havası sıcaklığının düşük olduğu konusunda yanılarak zengin karışım ve avans ile çalışma belirtisi gösterir, dolayısıyla "yüksek rölanti" ile çalışır, sıvının sistemden buharlaşması yada uzaklaşmasına bağlı olarak belli bir süre sonra tekrar kalibre olarak normale döner yada kullanılan sıvının etkisi sonucu hiç bir zaman normale dönmeyebilir.

Bazı durumlarda kelebek boğazı içerisinde biriken kurumun temizlenirken ISCV içerisinde hassas noktalarda toplanması sonucu ISCV devresi görevini doğru şekilde yerine getiremez, bu nedenle aşırı kirli olan boğaz kelebeği gövdesinin sökülerek temizlenmesi icab eder.Kelebek boğazının sökülme işlemi basit gibi görünmesine rağmen sökülürken yada takılırken imtina gösterilmemesi halinde kelebek konum sensörü podu konum değiştirebiliyor ve ayarlanması çok zor bir hale gelebiliyor, bu sorunu "usta" sıfatı ile işlemi yapan kişilerin bile göz ardı ettiğine şahit olmuşluğumuz var.
Ufuk Bey ayrintili cevabiniz icin tesekkuler. Gördugum kadariyla bu rolanti sorunu bircok toyota kullanicisinda var sebeplerini yazmissiniz peki cozumu nedir? Bekir bey bir muddet sonra ywniden tekrarlayacak dedi demek ki bogaz kelebegi temizligi de kesin cozum degil. Iscv dediginiz sensoru mu degismek gerekli?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #8 : Mart 05, 2017, 10:34:46 »
Yarın sabah kısmetse servise gidicem,Sol Aks Mili garantiden değişecek.

Ancak gittiğimde özellikle bu rölantide ara ara olan dengezizlik olayını gündeme getiricem.Daha önce konuştumda gaz boğaz kelebeğini temizleriz demişlerdi.

Temizlendi ancak 4-5 gün sonra tekrar başladı.

Bendeki durum sizdekiyle aynımıdır bilemiyorum ancak benim problemim daha çok sıkışık şehir içi trafiğinde dur kalklar sırasında rölantinin 500 devir civarına düşmesine bağlı oluşuyor.Normalde devir ibresi 600-650 arası sabit duruyor ancak,dur kalklar başladığında şehir içi trafiğinde fren ve debriyaja basmamla birlikte devir ibresi araç durmaya yaklaşınca 500 devire iniyor ve araçta titreme başlıyor.

Ardında 2 saniye içinde devir ibresi kendini 800 devir civarına çıkartarak durumu düzeltiyor.Fakat yine dur kalklar devam ettiği sürece bu olay devamlı tekrarlayan bir döngü halini alıyor.

MAF sensörü temizlendi-->Düzelmedi!
Gaz Boğaz Kelebeği temizlendi-->Düzelmedi
Enjektör Temizleyici devamlı düzenli olarak ekleniyor-->Düzelmedi
LPG ile ilgili yok çünkü takılmadan öncede vardı bu problem.
Geriye ne Kaldı  :islik: :islik:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #9 : Mart 05, 2017, 11:26:38 »
Ben kendimce bunun sebebinin akıllı alternatör olduğunu düşünüyorum. Araç sürekli şarj etmiyor, ihtiyaç duydukça veya araç kompresördeyse firsat bu fırsat deyip şarja geçiyor. Bu geçişler esnasında rolanti etkileniyor. OBD üzerinden kayıt alıp görebilirsiniz.
Farlar açıkken rolantinin ip gibi durması bence bunu gösteriyor.
Emisyonu ve tüketimi düşürelim derken titrek araçlar yapmışlar  :D

 New Charging Control System
Auris’s petrol and diesel engines have gained a new Charging Control System which reduces the load on the engine from alternator power generation when driving, improving fuel efficiency.
The system controls the amount of power the alternator generates according to driving conditions. Under deceleration, it increases the power generation voltage to maximise battery charging; at all other times it decreases the voltage. As a result, the overall engine load from power generation is reduced, improving fuel consumption.


http://media.toyota.co.uk/wp-content/files_mf/1389367650140102MAurisfullrelease.doc&ved=0ahUKEwiYnYLU977SAhXBbhQKHWEfB1gQFggeMAI&usg=AFQjCNHGa9rW6HYhZgASL3SJD4QUpP7zBw&sig2=9NUYRW8ezEc1pAfCa7za0Q

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #10 : Mart 05, 2017, 11:48:01 »
Atilla Bey bazı arkadaşlar yeni araçların aküsü sakın sökmeyin diyorlar eski araçlarda sorun olmuyor ama yeni tip araçlarda akünün sökülmesi sıkıntılara sebep olabilir diyorlar. Bende aküyü sökme niyetindeydim ama sorun çıkar falan diye ellemedim. Siz ne dersiniz sıkıntı çıkarır mı?
Hüseyin kardeşim Arabanın kullanıcı el kitabında akü ile ilgili bölümde akü değişimi gibi bir konu varsa orada yazar, bence radyo kodlu ise yeniden kod ister başka bir sorun olacağını zannetmiyorum.ecü nün yazılımı epromların içindedir ve cereyan kesilsede yazılım korunur.
devirin dalgalanması, arabaya hiçbir işlem yapmadan kendi kendine inip yükselmesidir bunun sebebi de akünün eksisini sökmeden motor üzerindeki soketlerden birini sökmektir.ecü kontak kapalı bile olsa data yolları açık olarak bekliyor, boğaz kelebeği temizliği gibi sebeplerle soketleri sökülünce bir daha dikiş tutmuyor, çaresi akünün eksi ucunu söküp on dakika kadar beklemek(bu zaman kondansatörlerin tam deşarj olması için) zaten bu işleme servisler resetleme diyor vede iyi bir ücret alıyorlar.
şimdi diyeceksiniz ki abi bunu nereden öğrendin? benim efsane varken boğaz kelebeğini güzelce temizledim, fakat rölanti bir aşağı bir yukarı inip çıkmaya başladı. çaresini bulamayınca öyle kullanmaya başladım. günlerden bir gün şırnaktan fatih diye bir polis üyemiz özel mesaj yollayarak aynı arızadan muzdarip olduğunu, boğaz kelebeği, distribütör gibi parçaları istanbuldan komple ikinci el getirttiğini anlatarak çare aradığını yazdı.
ben bu çocuğun durumuna kendimden fazla üzülerek internetin başına geçtim, aradım aradım birşey bulamadım fakat dikkatimi birşey çekti usa daki bütün forum ve sitelerde motorda bir işlem yapmadan yani bir soketi sökmeden önce eksi ucu söküyorlardı.mesleğim elektronik olduğundan bu işi düşünerek akünün ucunu söküp biraz beklemeye karar verdim,gece yani sabah 3.00 gibi doğru garaja indim hemen akünün eksisini söküp bekleyerek taktım! o benin salıncak gibi sallanan takometrem ip gibi oldu.
hemen fatih kardeşe özel ileti yollayarak yapacağı işlemi yazdım, çocuk öğlen mesaj yazarak arabanın düzeldiğini bildirdi, benim başımdan geçtiği için bunu daima herkese tavsiye ettim, hiçbir profesyonel bu gibi bilgiyi vermiyor maalesef.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #11 : Mart 05, 2017, 12:01:20 »
Atilla bey peki bu sorun gaz boğaz kelebeği temizlenmeden veya Maf sensörü temizlenmeden öncede varsa ne yapılabilir?
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #12 : Mart 05, 2017, 12:04:00 »
Atilla bey peki bu sorun gaz boğaz kelebeği temizlenmeden veya Maf sensörü temizlenmeden öncede varsa ne yapılabilir?
Bekir kardeşim herhangi bir sebepten bir soket yani fiş sökülmüş olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 05, 2017, 12:09:20
senin arabada arıza olduğunu sanmıyorum, motordaki bir çok sistem emme mnifoltundaki vacum bilgileriyle işlev görür, egr, boğaz kelebeği v.s ,frenlerde vacumla çalışır, frene basınca vacumda kısa süreli düşme olur sonra yükselir o zaman rölantide düşme olup tekrar yükselir mesela farlar açılıncada aynısı olur, dur kalktada böyle oluyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #13 : Mart 05, 2017, 12:56:47 »
Atilla Bey bazı arkadaşlar yeni araçların aküsü sakın sökmeyin diyorlar eski araçlarda sorun olmuyor ama yeni tip araçlarda akünün sökülmesi sıkıntılara sebep olabilir diyorlar. Bende aküyü sökme niyetindeydim ama sorun çıkar falan diye ellemedim. Siz ne dersiniz sıkıntı çıkarır mı?
Hüseyin kardeşim Arabanın kullanıcı el kitabında akü ile ilgili bölümde akü değişimi gibi bir konu varsa orada yazar, bence radyo kodlu ise yeniden kod ister başka bir sorun olacağını zannetmiyorum.ecü nün yazılımı epromların içindedir ve cereyan kesilsede yazılım korunur.
devirin dalgalanması, arabaya hiçbir işlem yapmadan kendi kendine inip yükselmesidir bunun sebebi de akünün eksisini sökmeden motor üzerindeki soketlerden birini sökmektir.ecü kontak kapalı bile olsa data yolları açık olarak bekliyor, boğaz kelebeği temizliği gibi sebeplerle soketleri sökülünce bir daha dikiş tutmuyor, çaresi akünün eksi ucunu söküp on dakika kadar beklemek(bu zaman kondansatörlerin tam deşarj olması için) zaten bu işleme servisler resetleme diyor vede iyi bir ücret alıyorlar.
şimdi diyeceksiniz ki abi bunu nereden öğrendin? benim efsane varken boğaz kelebeğini güzelce temizledim, fakat rölanti bir aşağı bir yukarı inip çıkmaya başladı. çaresini bulamayınca öyle kullanmaya başladım. günlerden bir gün şırnaktan fatih diye bir polis üyemiz özel mesaj yollayarak aynı arızadan muzdarip olduğunu, boğaz kelebeği, distribütör gibi parçaları istanbuldan komple ikinci el getirttiğini anlatarak çare aradığını yazdı.
ben bu çocuğun durumuna kendimden fazla üzülerek internetin başına geçtim, aradım aradım birşey bulamadım fakat dikkatimi birşey çekti usa daki bütün forum ve sitelerde motorda bir işlem yapmadan yani bir soketi sökmeden önce eksi ucu söküyorlardı.mesleğim elektronik olduğundan bu işi düşünerek akünün ucunu söküp biraz beklemeye karar verdim,gece yani sabah 3.00 gibi doğru garaja indim hemen akünün eksisini söküp bekleyerek taktım! o benin salıncak gibi sallanan takometrem ip gibi oldu.
hemen fatih kardeşe özel ileti yollayarak yapacağı işlemi yazdım, çocuk öğlen mesaj yazarak arabanın düzeldiğini bildirdi, benim başımdan geçtiği için bunu daima herkese tavsiye ettim, hiçbir profesyonel bu gibi bilgiyi vermiyor maalesef.
Teşekkür ederim Atilla abi dediğini yapacağım. Önce eksi kutup kablosunun sökülmesini söylemeleri güvenlik açısından olmalı diye düşünüyorum. Aracın tüm gövdesi eksi kutup görevi yaptığından + kutup ile gövde arasında olası bir kısa devre durumunu ortadan kaldırmak için bunu söylüyor olabilirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #14 : Mart 05, 2017, 15:45:10 »
forumda Rölantide titreme ile ilgili bir konu buldum.Faydalı olabilir.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=14149.0
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #15 : Mart 05, 2017, 17:50:49 »
forumda Rölantide titreme ile ilgili bir konu buldum.Faydalı olabilir.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=14149.0

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=53648.0
Bekir Bey bende şöyle bir konuya rastladım benim araçta LPG var acaba LPG yi takarken emme manifoldunu söküp düzgün takmadıkları için mi devirde dalgalanma oluyor diye geldi aklıma... Birde benim emme manifoldunda bir tane delik var bu delik sizin aracınızda da var mı acaba bakmanız mümkün mü?

[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #16 : Mart 05, 2017, 18:55:26 »
Benim araçta böyle bir delik görmedim.
Ancak bendeki olay lpg takılmadan öncede vardı.
Ne zaman başladı derseniz yaklaşık 20 bin km civarında başkamıştı!
Yarın belli olur durum,gelişmeleri buradan haberdar ederim.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '11
  • 22 kere teşekkür etti
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #17 : Mart 05, 2017, 22:12:51 »
aracım gaz pedalından ayağı çekince böyle geri çekilme gaza basıncada vuruntu yapıyordu. hız sabitleyicide bile dengesiz bir gaz vermesi vardı aracın. bende aracımın gaz kelebeğini  tamirci de temizlettirdim. Fakat 1-2 haftalık süre geçmesine rağmen motor soğukken aracı çalıştırınca rölantide de bayağı bi yükselme ve ses oluyor 1-2 saniyeliğine sonrasında herhangi bir sıkıntı kalmıyor. Kelebeğin ayarı mı bozuldu acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #18 : Mart 06, 2017, 13:31:37 »
Servisten az önce geldim arkadaşlar.
Rölanti problemi ile ilgili olan derdimi anlattım.Dur-Kalk trfaikte frene basıp araç durmaya yaklaştığımda rölantinin düşmesi ve titreme olayını anlattım.

Araç bilgisayara bağlandı.
Tüm emisyon-valf-vakum-manifold basınç müşürü hepsi kontrol edildi.
Verilerin hiç birinde bir problem çıkmadı.Gayet iyi değerler.Lpg kapatılıp test yapıldı.
Sonrasında lpg'ye alınıp test tekrarlandı sonuçlar yine normal.

Ancak Akü'yüde kontrol edelim dediler ve aracın aküsüne bağlanan cihaz Toyota genel merkezden gönderilen bir test cihazıymış.
Farlar yakıldı,bir kaç dakika açık kaldı ancak daha ilk anda ekranda Akü Zayıf,doldur uyarısı çıktı.

Araç 32 ay oldu alalı ve üzerindeki Akü 60 amperlik varta.
Servise bir ara gittiğimde yedek akü takacaklar ve orjinal aküyü 24 saat şarj edecekler.
Bu şekilde1-1,5 yıl daha gider dediler.
Gündüz ledleri,anahtarsız çalıştırma,dokunmatik multimedia ekran anladığım kadarıyla aküyü sömürüyor.Birde Lpg sistemi eklendi bunlara...

Bilginiz olsun,yani bu tip rölanti sorunlarına Akü zayıflamasıda sebep olabiliyormuş demekki.
Çünkü benim araçtaki bu olay son 1 yıldır vardı.Demekki hafiften akününde gücü düşmeye başlamış...

Bu arada Toyotanın 0w-20 yağının 1 litresi 92 tl den 68 tl ye düşmüş!Bilginiz olsun.

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Sorunu İçin Gaz Kelebeğini Temizledim İşte Sonuç
« Yanıtla #19 : Mart 06, 2017, 14:26:07 »
Servisten az önce geldim arkadaşlar.
Rölanti problemi ile ilgili olan derdimi anlattım.Dur-Kalk trfaikte frene basıp araç durmaya yaklaştığımda rölantinin düşmesi ve titreme olayını anlattım.

Araç bilgisayara bağlandı.
Tüm emisyon-valf-vakum-manifold basınç müşürü hepsi kontrol edildi.
Verilerin hiç birinde bir problem çıkmadı.Gayet iyi değerler.Lpg kapatılıp test yapıldı.
Sonrasında lpg'ye alınıp test tekrarlandı sonuçlar yine normal.

Ancak Akü'yüde kontrol edelim dediler ve aracın aküsüne bağlanan cihaz Toyota genel merkezden gönderilen bir test cihazıymış.
Farlar yakıldı,bir kaç dakika açık kaldı ancak daha ilk anda ekranda Akü Zayıf,doldur uyarısı çıktı.

Araç 32 ay oldu alalı ve üzerindeki Akü 60 amperlik varta.
Servise bir ara gittiğimde yedek akü takacaklar ve orjinal aküyü 24 saat şarj edecekler.
Bu şekilde1-1,5 yıl daha gider dediler.
Gündüz ledleri,anahtarsız çalıştırma,dokunmatik multimedia ekran anladığım kadarıyla aküyü sömürüyor.Birde Lpg sistemi eklendi bunlara...

Bilginiz olsun,yani bu tip rölanti sorunlarına Akü zayıflamasıda sebep olabiliyormuş demekki.
Çünkü benim araçtaki bu olay son 1 yıldır vardı.Demekki hafiften akününde gücü düşmeye başlamış...

Bu arada Toyotanın 0w-20 yağının 1 litresi 92 tl den 68 tl ye düşmüş!Bilginiz olsun.
Bilgilendirme için teşekkürler Bekir Bey. Benim aracımda da sabahları ilk çalıştırmada araç zor marş alıyordu aküden şüphelenmiştim hatta aküyü kendim kontrol etmiştim değerler normal gözüküyordu hafta sonu da bir akücüye göstermeye gittim ama en az bir 50 km yol yaptım o arada. Aküye baktılar değerler normal değişmesine gerek yok dediler, bunu oraya gidene kadar akünün tam şarj olmasına bağlıyorum. Eğer sizde aküden sonra durum değişirse bende aküyü değiştireceğim. Üzerindeki akü sanırım orijinal aküsü, 4 yıllık...