0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hangi yönetici arkadaşım kırptıysa kırpmış. Ancak öncelikle kırpmak yerine bu tür konuları açılışta kilitlemekte fayda görüyorum.
Avrasya tüneli geçtiğim anda çok doluydu.Para basıyor deseydim,yinede bu cümleyi yazarmıydınız?
Bi günde dediginiz gibi bi baslik acarsiniz alacaginiz cevaplari görürsünüz. Farazi konuşuncaanlami olmuyor. Halamin biyiklari olsaydi.....
@Yasir ÇELİK (35330) Eline sağlık dostum.Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az
şimdi soruyorum foruma haksız mıyım çoğumuz dünyanın en pahalı otomobiline binip; en pahalı benzinini koyup; en pahalı çoğu bozuk olan yollarında binbir zorluklarla aldığımız araçlarımızı telef ediyoruz. yol köprü yapılıyor ama yüksek geçiş ücretinden halk yine yararlanamıyor. hani benim köprüm nerde abilerim kardeşlerim.
Şimdi kalemi kâğıdı aldım kendimce bir maliyet analizi yapmaya çalıştım ve tünele biraz da bu yönden bakmaya çalıştım.Ortalama 20.000 araba bandında geçiş sağlanmış günde köprüden şimdilik ve bu da ayda 20.000x30=600.000 araç eder.Bu da yılda 600.000x12=7.200.000 araç eder. Taahhütümüz olan 25 milyon rakamına 17 milyon 800 bin araç uzaktayız yıllık. Yani taahhütümüz olan 4 dolar+KDV den hesap edersek 17.800.000x4=71.200.000 Dolar+KDV ve bu da işletme süresi olan 24 yılda toplam 1 milyar 708 milyon 800 bin dolar + KDV ediyor. Ortalama 1 milyar 709 bin dolar desek buna köprünün toplam maliyeti olan 1 milyar 245 bin dolardan 464 bin dolar daha fazla. Günlük 20.000 araç geçtiğini düşündüğümüzde bu köprü bize 24 yıl sonra 464 bin dolar maliyetle (çok kaba bir hesapla) gelmiş olacak. Bu arada hep bize dedim ama burda hazine olarak düşündüm yoksa bize maliyeti her geçişte 4 dolar+KDV. Halk olarak hem köprü yaptırmış hem de o köprüden paramızla geçmiş oluyoruz biraz ama devlet olarak düşünecek olursak 1.245 Milyar dolarlık bir köprüye 464 bin dolar maliyetle sahip oluyoruz. Ve bu 464 bin doları da birden vermeyip her yıl peyderpey ödüyoruz. Devlet uzun vadede alabileceği en optimal risk ile kalkınma adımları atmış oluyor burada. Bence bu işin en iyi yanı da bu. Kötü yanlarından bir tanesine gelince bence 24 yıl sonra bu köprünün kesin bakıma ihtiyacı olacak ve tam o sırada karşı firma al kardeş köprü senin olsun ben kârımı yaptım kaçıyorum hadi bana eyvallah diyecek. E gülü seven dikenine katlanır, köprünün devlete gerçek maliyetine bunu da eklesek herhalde rakam 464 bin değil de 500 bin dolar falan olur. Yine devlet kalkınma açısından baktığında büyük bir gol atmış oluyor. Maliyet devletin kasasından çıkmasa da bizim cebimizden çıktığı için eleştirel bakan herkese katılıyorum ama inanıyorum ki yarın bir anket yapsam ülkemizin daha iyi günler görebilmesi için kalkınması için bizler de vergilerle devletimize destek olmalıyız diyecektir çoğunluk ki ben de öyle düşünüyorum. Yeter ki kendini kurnaz sananlar vergi kaçırmasın, onlar yüzünden her geçen gün artan vergi yükü daha da artmış oluyor.Sosyal devlet olmanın bir gereği olarak da umarım bir gün çocuklarımız bu köprülerden ücretsiz geçecektir. O kalkınmışlık seviyesine o zenginlik seviyesine umarım geliriz.Umarım sıkıcı olmamıştır gözleriniz yorulmasın diye aralıklı falan yazmaya çalıştım
Çok detay araştıramadım müsait olduğumda bakacağım ancak kabaca bir hesap da ben yaptım müsaadenizle..üzerinden tartışılabilir..Avrasya Tüneli - uzunluk 14,6 km- yapım yılı 2016 - maliyeti 1,25 milyar dolarShiziyang Tüneli - uzunluk 10,8 km- yapım yılı 2011 - maliyeti 350 milyon dolarhttps://en.wikipedia.org/wiki/Shiziyang_Tunnel
Eyvallah, teşekkür ederim :)Kitabı ben de okudum kardeşim hem de bazı yerlerinden iki kere geçerek. Her şey çok doğru, kitap her şey özetliyor anlatıyor. Hatta söylemediği şu var biz yıllarca o borçları ödemek için borç artı faiz artı devletin kasasına da biraz harçlık kalsın diye vergi ödedik (Vergilerle ilgili yorumum yazdığım yazıda var). Borçlar bitti çok şükür bak ve artık biz elin yabancısına gel sana kredi verelim bizim ülkemizde yatırım yap diyoruz buna da dikkat çekiyorum. Okuduğun kitap tamamen sömürü ülkelerine yapılanları anlatıyor, biz ise yapılmak istenen ama tam anlamıyla tüm planların uygulanamadığı ülkelerdeniz. Elin Japon'u aldığı arabasına 10 sene binerken bizim ülkemizde yeni kasa çıktıkça satıp kredi ile alasımız geliyor ki durumu biraz iyi olanlar hemen yapıştırıyor yeni krediyi. Vergisiz verseler de yapıştırsam en güzel arabaları diye hayal kurduğum çok oldu Burda bizim de biraz bilinçli davranmadığımız gerçeği var diye düşünüyorum. Sonuç eğitime mi dayanıyor başka bir şeye mi bilmiyorum burda kaç yaşında abilerimiz var onlar bu konuda daha çok söz söylerler eminim bizden daha çok görüş açısına sahiptirler.
464 bin değil milyon dolar olacak:)Kimse de şu şekilde bakmamış;Bu köprünün maliyeti 1.25 milyar dolaryapan firma 980 milyon doları kredi olarak kullanmış ki bu krediye HAZİNE KEFİL.yani bu adam ödemezse hazine öder.yıllık 25 milyon araç garantisi var ,kaba bir hesap ile;abd tüketici endeksinin hiç artmayarak ki artacak 1.yıl 100 milyon dolar 2.yıl 101.600 milyon dolar(%1.6 artış ile)3.yıl vs vs vs 25 yıl sonra en azı firmanın cirosu 3.5 milyar dolarbaşlangıç maliyetini çıkar en az 2 milyar dolar firmanın cebine girecek.tabi tünelin işletme maliyetini katmıyorum.Bence devlet kendi yapmalı. devletin edebileceği kar`dan zararı kimse bahsetmiyor