Gönderen Konu: Avrasya Tüneli bomboş  (Okunma sayısı 14827 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2017, 14:34:53 »

Hangi yönetici arkadaşım kırptıysa kırpmış. Ancak öncelikle kırpmak yerine bu tür konuları açılışta kilitlemekte fayda görüyorum.

Avrasya tüneli geçtiğim anda çok doluydu.Para basıyor deseydim,yinede bu cümleyi yazarmıydınız?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2017, 14:34:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #21 : Şubat 21, 2017, 23:06:34 »
Bu model işletmecilik artıyor ve eğer böyle zarar yazmaya devam ederse ve sayıları da artarsa kocaman bir bütçe açığımız olacak gibi görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #22 : Şubat 21, 2017, 23:43:10 »
Avrasya tüneli geçtiğim anda çok doluydu.Para basıyor deseydim,yinede bu cümleyi yazarmıydınız?
Bi günde dediginiz gibi bi baslik acarsiniz alacaginiz cevaplari görürsünüz. Farazi konuşuncaanlami olmuyor. Halamin biyiklari olsaydi.....
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #23 : Şubat 22, 2017, 09:18:03 »
Avrasya tüneli geçtiğim anda çok doluydu.Para basıyor deseydim,yinede bu cümleyi yazarmıydınız?
Seyit beyin yazdığı birkaç mesaj da arada gittiği için öyle yazmış zannedersem.

Amacımızın "yağcılık" olmadığı kadar, boş eleştiri de olmaması gerektiğini düşünüyorum. Konunun amacı da "kötü" veya "iyi" deyip bırakmak yerine "nasıl daha iyi olur" olması lazım.

Belli bir araç sayısını taahhüt etmek bence çok yanlış bir uygulama. Düşünsenize, tüm bir yıl boyunca defalarca geçmişsiniz, sonra taahhüt tutmamış, yine sizin verdiğiniz vergiler ile kalanı ödenmiş. Veya tam tersi, hiç geçmemişsiniz, Muş'ta yaşıyorsunuz... Veya hadi diyelim ki, mucizeler olmuş, taahhüt edilenin üstünde araç geçmiş, geçenler devlete fazladan vergi ödemiş oluyor :) Ücretsiz olması lazım. Köprülerin de.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #24 : Şubat 26, 2017, 16:27:28 »
Katılıyorum,ek olarak firma kredi kullanıyorsa devlet güvence veriyor.Madem güvence veriyor kendi yapmalı ve ücretsiz olmalı.
Toki benzeri bir şirket kurulup bu işler yaptırılmalı.
Birde ihtiyaç var mı oda hesaplanmalı.Avrasya tüneli yolu, o yol üzeri olanlar için avantaj ama mesela e-5 yukarısında oturan biri için avrupa yakasından tünel girişine gitmek muazzam zor zaten yoğun olan saatte.ama e-5 üzeri ne olursa bağlanması kolay yola bir şekilde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #25 : Şubat 26, 2017, 16:49:56 »
Bu gelişmeler başka gelişmeleri de doğuruyor. Otobüslere (Şehirler arası) önemli sayılacak bir zam gelmişti yakın zaman önce, tekrar gelmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #26 : Şubat 26, 2017, 18:13:39 »
Bi günde dediginiz gibi bi baslik acarsiniz alacaginiz cevaplari görürsünüz. Farazi konuşuncaanlami olmuyor. Halamin biyiklari olsaydi.....

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın açıklaması:
1-Buradan 22-31 Aralık tarihlerinde günlük ortalama 24 bin araç geçti.

2-Bugüne kadar (11 Şubat 2017 ye kadar) 1 milyon araç geçti
Açıldığı tarihten yani 21 Aralıktan -13 Şubata kadar eder 53 gün 
1 milyon/53 =18.867  eder.  Yani gün geçtikçe ortalama düşmüş.24 saat açılmış olmasına rağmen.

İlk geçtiğimde boş olunca ortalamayı zor tutturacak gibi bir algı insanda oluşuyor.Çünkü 20-25 saniyede bir araba geçmesi lazım.
Bu gayet basit bir mantık alim olmaya gerek yok.Nitekim sonuçlar şu an için bunu gösteriyor.
Hala bıyıklarına gerek kalmadı,sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #27 : Şubat 26, 2017, 22:29:59 »
Şimdi kalemi kâğıdı aldım kendimce bir maliyet analizi yapmaya çalıştım ve tünele biraz da bu yönden bakmaya çalıştım.

Ortalama 20.000 araba bandında geçiş sağlanmış günde köprüden şimdilik ve bu da ayda 20.000x30=600.000 araç eder.

Bu da yılda 600.000x12=7.200.000 araç eder. Taahhütümüz olan 25 milyon rakamına 17 milyon 800 bin araç uzaktayız yıllık.

Yani taahhütümüz olan 4 dolar+KDV den hesap edersek 17.800.000x4=71.200.000 Dolar+KDV ve bu da işletme süresi olan 24 yılda toplam 1 milyar 708 milyon 800 bin dolar + KDV ediyor.

Ortalama 1 milyar 709 bin dolar desek buna köprünün toplam maliyeti olan 1 milyar 245 bin dolardan 464 bin dolar daha fazla. Günlük 20.000 araç geçtiğini düşündüğümüzde bu köprü bize 24 yıl sonra 464 bin dolar maliyetle (çok kaba bir hesapla) gelmiş olacak.

Bu arada hep bize dedim ama burda hazine olarak düşündüm yoksa bize maliyeti her geçişte 4 dolar+KDV. Halk olarak hem köprü yaptırmış hem de o köprüden paramızla geçmiş oluyoruz biraz ama devlet olarak düşünecek olursak 1.245 Milyar dolarlık bir köprüye 464 bin dolar maliyetle sahip oluyoruz. Ve bu 464 bin doları da birden vermeyip her yıl peyderpey ödüyoruz. Devlet uzun vadede alabileceği en optimal risk ile kalkınma adımları atmış oluyor burada. Bence bu işin en iyi yanı da bu.

Kötü yanlarından bir tanesine gelince bence 24 yıl sonra bu köprünün kesin bakıma ihtiyacı olacak ve tam o sırada karşı firma al kardeş köprü senin olsun ben kârımı yaptım kaçıyorum hadi bana eyvallah diyecek. E gülü seven dikenine katlanır, köprünün devlete gerçek maliyetine bunu da eklesek herhalde rakam 464 bin değil de 500 bin dolar falan olur. Yine devlet kalkınma açısından baktığında büyük bir gol atmış oluyor.
 
Maliyet devletin kasasından çıkmasa da bizim cebimizden çıktığı için eleştirel bakan herkese katılıyorum ama inanıyorum ki yarın bir anket yapsam ülkemizin daha iyi günler görebilmesi için kalkınması için bizler de vergilerle devletimize destek olmalıyız diyecektir çoğunluk ki ben de öyle düşünüyorum. Yeter ki kendini kurnaz sananlar vergi kaçırmasın, onlar yüzünden her geçen gün artan vergi yükü daha da artmış oluyor.

Sosyal devlet olmanın bir gereği olarak da umarım bir gün çocuklarımız bu köprülerden ücretsiz geçecektir. O kalkınmışlık seviyesine o zenginlik seviyesine umarım geliriz.

Umarım sıkıcı olmamıştır gözleriniz yorulmasın diye aralıklı falan yazmaya çalıştım  :)
   
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #28 : Mart 01, 2017, 15:05:58 »
arkadaslar bu yatirimlari oyle boyle yapmislar Allah razi olsun ben 5 kere falan avrasya tunelinden gectim her gecisimde cok sasirdim gercekten bombos. hersey cok iyi birtek fiyati disinda. 16.90 nedir ya tamam herseyin bir maliyeti var bedava olacak halide yok ama 16.90 gercekten cok para sonucta transit bir gecis guzergahi degil. sehir icindeki trafigi azaltmak icin ve sadece hafif araclarin kullandigi bir gecit dusunsenize sabah ve aksam ise gitmek icin kopruyu kullandiginizi aylik 26 gunden 878.8 yapiyor sadece kopru ucreti.
1. kopru ve 2. kopru kendisini amorti edeli on yillar gecti ama hala daha ucretli. hadi onlarinda bakim maliyetleri vs. var diye ucretli yapiyorlar o bile pahali 7 tl. bence hakki 4 tl olmali isteyen tunelden gecsin isteyen kopruleri kullansin.
osmangazi koprusude asiri pahali yazik gunah devletimiz zaten garanti vermis ve krediyide devlet bankalarindan kullandirmis. fiyatlar uygun olursa hem daha cok arac gecisi olacak hem devletimizin kasasindan para cikmamis olacak.
sonuc olarak ortada vatandasin cebinden yapilan ciddi yatirimlar var fakat vatandas kullanamiyor is guzar brokratlar yuzunden
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #29 : Mart 01, 2017, 18:38:15 »
Aynen (John waynen) katiliyorum.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #30 : Mart 06, 2017, 16:20:25 »
@Yasir ÇELİK (35330)

Eline sağlık dostum.
Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az  :D
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #31 : Mart 06, 2017, 16:42:53 »
amerikalı ünlü ekonomist john perkins’in “bir ekonomik tetikçinin itirafları” adlı kitabından birkaç alıntı;

* kendi otomobilini üretemeyen ülkeye borç para verip otobanlar, yollar yaptırırız..
* sonra onlara arabalarımızı satarız..
* daha sonra bankalarını satın alırız..
* o bankalardan halka ucuz krediler verip daha çok araba almalarını sağlarız..
* böylece verdiğimiz o krediyi arabamızı satarak geri alırız, hem de faiziyle..

o ülkeye dünya bankası ya da kardeş kurumlardan bir kredi ayarlarız. ayarlanan kredi asla o ülkenin hazinesine gitmez. o ülkede ‘proje’ yapan bizim şirketlerimizin kasasına girer.

enerji santralleri, sanayi alanları, limanlar, dev havayolları yapılır..
aslında insanların işine yaramayan bir yığın beton yığınları oluşur ve bizim şirketlerimiz kazanır..
o ülkedeki birileri de nemalandırılır. toplum bu düzenekten hiçbir şey kazanmaz. ama ülke büyük bir borcun altına sokulmuş olur. bu o kadar büyük bir borçtur ki ödenmesi imkânsızdır. plan böyle işler..

sonunda ekonomik danışmanlar/tetikçiler olarak gider onlara deriz ki;
“bize büyük borcunuz var. ödeyemiyorsunuz. o zaman petrolünüzü satın, doğal gazı bize verin, askeri üslerimize yer gösterin!
askerlerinizi birliklerimize destek olmaları için savaştığımız bölgelere gönderin, birleşmiş milletlerde bizim için oy verin!.
elektrik, su, kanalizasyon sistemlerinizi özelleştirin! onları amerikan şirketlerine ya da diğer çok uluslu şirketlere satın!”
ve bu arada;
sosyal hizmetleri, teknik sistemleri, eğitim kurumlarını, sağlık kurumlarını hatta adli sistemlerini ele geçiririz..
bu, ikili üçlü dörtlü bir darbeler serisidir.

ALINTIDIR...

şimdi soruyorum foruma haksız mıyım çoğumuz dünyanın en pahalı otomobiline binip; en pahalı benzinini koyup; en pahalı çoğu bozuk olan yollarında binbir zorluklarla aldığımız araçlarımızı telef ediyoruz. yol köprü yapılıyor ama yüksek geçiş ücretinden halk yine yararlanamıyor. hani benim köprüm nerde abilerim kardeşlerim.
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #32 : Mart 06, 2017, 16:56:38 »
@Yasir ÇELİK (35330)

Eline sağlık dostum.
Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az  :D
Eyvallah, teşekkür ederim  :)

şimdi soruyorum foruma haksız mıyım çoğumuz dünyanın en pahalı otomobiline binip; en pahalı benzinini koyup; en pahalı çoğu bozuk olan yollarında binbir zorluklarla aldığımız araçlarımızı telef ediyoruz. yol köprü yapılıyor ama yüksek geçiş ücretinden halk yine yararlanamıyor. hani benim köprüm nerde abilerim kardeşlerim.
Kitabı ben de okudum kardeşim hem de bazı yerlerinden iki kere geçerek. Her şey çok doğru, kitap her şey özetliyor anlatıyor. Hatta söylemediği şu var biz yıllarca o borçları ödemek için borç artı faiz artı devletin kasasına da biraz harçlık kalsın diye vergi ödedik (Vergilerle ilgili yorumum yazdığım yazıda var). Borçlar bitti çok şükür bak ve artık biz elin yabancısına gel sana kredi verelim bizim ülkemizde yatırım yap diyoruz buna da dikkat çekiyorum. Okuduğun kitap tamamen sömürü ülkelerine yapılanları anlatıyor, biz ise yapılmak istenen ama tam anlamıyla tüm planların uygulanamadığı ülkelerdeniz.
Elin Japon'u aldığı arabasına 10 sene binerken bizim ülkemizde yeni kasa çıktıkça satıp kredi ile alasımız geliyor ki durumu biraz iyi olanlar hemen yapıştırıyor yeni krediyi. Vergisiz verseler de yapıştırsam en güzel arabaları diye hayal kurduğum çok oldu  :)  Burda bizim de biraz bilinçli davranmadığımız gerçeği var diye düşünüyorum. Sonuç eğitime mi dayanıyor başka bir şeye mi bilmiyorum burda kaç yaşında abilerimiz var onlar bu konuda daha çok söz söylerler eminim bizden daha çok görüş açısına sahiptirler.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #33 : Mart 06, 2017, 17:15:02 »
Şimdi kalemi kâğıdı aldım kendimce bir maliyet analizi yapmaya çalıştım ve tünele biraz da bu yönden bakmaya çalıştım.

Ortalama 20.000 araba bandında geçiş sağlanmış günde köprüden şimdilik ve bu da ayda 20.000x30=600.000 araç eder.

Bu da yılda 600.000x12=7.200.000 araç eder. Taahhütümüz olan 25 milyon rakamına 17 milyon 800 bin araç uzaktayız yıllık.

Yani taahhütümüz olan 4 dolar+KDV den hesap edersek 17.800.000x4=71.200.000 Dolar+KDV ve bu da işletme süresi olan 24 yılda toplam 1 milyar 708 milyon 800 bin dolar + KDV ediyor.

Ortalama 1 milyar 709 bin dolar desek buna köprünün toplam maliyeti olan 1 milyar 245 bin dolardan 464 bin dolar daha fazla. Günlük 20.000 araç geçtiğini düşündüğümüzde bu köprü bize 24 yıl sonra 464 bin dolar maliyetle (çok kaba bir hesapla) gelmiş olacak.

Bu arada hep bize dedim ama burda hazine olarak düşündüm yoksa bize maliyeti her geçişte 4 dolar+KDV. Halk olarak hem köprü yaptırmış hem de o köprüden paramızla geçmiş oluyoruz biraz ama devlet olarak düşünecek olursak 1.245 Milyar dolarlık bir köprüye 464 bin dolar maliyetle sahip oluyoruz. Ve bu 464 bin doları da birden vermeyip her yıl peyderpey ödüyoruz. Devlet uzun vadede alabileceği en optimal risk ile kalkınma adımları atmış oluyor burada. Bence bu işin en iyi yanı da bu.

Kötü yanlarından bir tanesine gelince bence 24 yıl sonra bu köprünün kesin bakıma ihtiyacı olacak ve tam o sırada karşı firma al kardeş köprü senin olsun ben kârımı yaptım kaçıyorum hadi bana eyvallah diyecek. E gülü seven dikenine katlanır, köprünün devlete gerçek maliyetine bunu da eklesek herhalde rakam 464 bin değil de 500 bin dolar falan olur. Yine devlet kalkınma açısından baktığında büyük bir gol atmış oluyor.
 
Maliyet devletin kasasından çıkmasa da bizim cebimizden çıktığı için eleştirel bakan herkese katılıyorum ama inanıyorum ki yarın bir anket yapsam ülkemizin daha iyi günler görebilmesi için kalkınması için bizler de vergilerle devletimize destek olmalıyız diyecektir çoğunluk ki ben de öyle düşünüyorum. Yeter ki kendini kurnaz sananlar vergi kaçırmasın, onlar yüzünden her geçen gün artan vergi yükü daha da artmış oluyor.

Sosyal devlet olmanın bir gereği olarak da umarım bir gün çocuklarımız bu köprülerden ücretsiz geçecektir. O kalkınmışlık seviyesine o zenginlik seviyesine umarım geliriz.

Umarım sıkıcı olmamıştır gözleriniz yorulmasın diye aralıklı falan yazmaya çalıştım  :)
 

Çok detay araştıramadım müsait olduğumda bakacağım ancak kabaca bir hesap da ben yaptım müsaadenizle..üzerinden tartışılabilir..

Avrasya Tüneli   - uzunluk 14,6 km- yapım yılı 2016 - maliyeti 1,25 milyar dolar
Shiziyang Tüneli - uzunluk 10,8 km- yapım yılı 2011 - maliyeti 350 milyon dolar

https://en.wikipedia.org/wiki/Shiziyang_Tunnel
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #34 : Mart 06, 2017, 20:28:00 »
Çok detay araştıramadım müsait olduğumda bakacağım ancak kabaca bir hesap da ben yaptım müsaadenizle..üzerinden tartışılabilir..

Avrasya Tüneli   - uzunluk 14,6 km- yapım yılı 2016 - maliyeti 1,25 milyar dolar
Shiziyang Tüneli - uzunluk 10,8 km- yapım yılı 2011 - maliyeti 350 milyon dolar

https://en.wikipedia.org/wiki/Shiziyang_Tunnel
464 bin değil milyon dolar olacak:)
Kimse de şu şekilde bakmamış;
Bu köprünün maliyeti 1.25 milyar dolar
yapan firma 980 milyon doları kredi olarak kullanmış ki bu krediye HAZİNE KEFİL.yani bu adam ödemezse hazine öder.
yıllık 25 milyon araç garantisi var ,kaba bir hesap ile;abd tüketici endeksinin hiç artmayarak ki artacak
1.yıl 100 milyon dolar
2.yıl  101.600 milyon dolar(%1.6 artış ile)
3.yıl  vs vs vs
25 yıl sonra en azı firmanın cirosu 3.5 milyar dolar
başlangıç maliyetini çıkar en az 2 milyar dolar firmanın cebine girecek.tabi tünelin işletme maliyetini katmıyorum.
Bence devlet kendi yapmalı.:) devletin edebileceği kar`dan zararı kimse bahsetmiyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #35 : Mart 06, 2017, 21:50:29 »
 :argh: Köprüden sonra bağlantı yolları bitince onlarda da para alınacak mı? O yollara da garanti ücret verildi mi? Bu fiyat ve teknoloji hızını düşünürsek ilerleyen yıllarda uçan araba pazarında iddialı bir ülke olacağız. Köprünün yanından daha ucuza uçarak geçmek kaç yıl sonra olur :asikadam: tahminleri alalim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #36 : Mart 07, 2017, 02:57:43 »
Eyvallah, teşekkür ederim  :)Kitabı ben de okudum kardeşim hem de bazı yerlerinden iki kere geçerek. Her şey çok doğru, kitap her şey özetliyor anlatıyor. Hatta söylemediği şu var biz yıllarca o borçları ödemek için borç artı faiz artı devletin kasasına da biraz harçlık kalsın diye vergi ödedik (Vergilerle ilgili yorumum yazdığım yazıda var). Borçlar bitti çok şükür bak ve artık biz elin yabancısına gel sana kredi verelim bizim ülkemizde yatırım yap diyoruz buna da dikkat çekiyorum. Okuduğun kitap tamamen sömürü ülkelerine yapılanları anlatıyor, biz ise yapılmak istenen ama tam anlamıyla tüm planların uygulanamadığı ülkelerdeniz.
Elin Japon'u aldığı arabasına 10 sene binerken bizim ülkemizde yeni kasa çıktıkça satıp kredi ile alasımız geliyor ki durumu biraz iyi olanlar hemen yapıştırıyor yeni krediyi. Vergisiz verseler de yapıştırsam en güzel arabaları diye hayal kurduğum çok oldu  :)  Burda bizim de biraz bilinçli davranmadığımız gerçeği var diye düşünüyorum. Sonuç eğitime mi dayanıyor başka bir şeye mi bilmiyorum burda kaç yaşında abilerimiz var onlar bu konuda daha çok söz söylerler eminim bizden daha çok görüş açısına sahiptirler.
işte güzel kardeşim borcun bitme sebebi iste biz rahat rahat kredi çekelim diye her yıl cari açık biraz daha artıyor. bir biraz daha borçlanıyoruz ama bunu bilmeden imf ye borcumuz yok ama kredi çektiğimiz bankaların çoğu yabancı aldığımız otomobillerin hepsi yabancı marka araçlar fiat egea nın üretiminde bizim ham maddemiz kullanılıyor bizim iş güçümüz kullanılıyor Türkiye otomobil fabrikası a.ş.de üzerine made in turkey yazılarak dünyaya ihraç ediliyor teknolojimiz var üretmek için hiçbirşey yapmadan üzerine fiat amblemi var diye fiat parasını alıyor. çok mu zor şimdi soruyorum bir otomobili üretmesi ülkenin bilim sanayi ve ticaret bakanı Amerikayı tekrar keşfe benzer yerli otomobili şu an üretmemiz dedi. elektrikli aracı anlattı inşallah anlattığı gibi olur elektrikli araç her neyse konuya gelecek olursak biz şu an öyle bir milletiz ki asgari ücretle gider ıphone alır 1990 model mercedese tüp takar biner cebimizde en az 5000 tl kredi kartı taşır kirada oturuz yinede saltanatımızdan ödün vermeyiz. japon 10 senelik yerli üretim toyotasına biner genelde onada binmez bisikletle işine gider ama adamların kaç tane dünyaca ünlü otomobil markaları var. vergiler fazla demişsin bence az bile 2016 yılında 1 milyon satış adedini geçti otomotiv sanayi biz kredi çeker yeni kasa bmwlere mercedeslere audılere bineriz en pahalı benzini kullanır en pahalı köprü ve otoyolları kullanırız ama hepimizin elinde iphone ağzımızda amerikan malı birde sigara oldu mu köprüden geçerken araba içinden snap çeker arkadaşlarımıza izletiriz.
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #37 : Mart 07, 2017, 11:13:17 »
464 bin değil milyon dolar olacak:)
Kimse de şu şekilde bakmamış;
Bu köprünün maliyeti 1.25 milyar dolar
yapan firma 980 milyon doları kredi olarak kullanmış ki bu krediye HAZİNE KEFİL.yani bu adam ödemezse hazine öder.
yıllık 25 milyon araç garantisi var ,kaba bir hesap ile;abd tüketici endeksinin hiç artmayarak ki artacak
1.yıl 100 milyon dolar
2.yıl  101.600 milyon dolar(%1.6 artış ile)
3.yıl  vs vs vs
25 yıl sonra en azı firmanın cirosu 3.5 milyar dolar
başlangıç maliyetini çıkar en az 2 milyar dolar firmanın cebine girecek.tabi tünelin işletme maliyetini katmıyorum.
Bence devlet kendi yapmalı.:) devletin edebileceği kar`dan zararı kimse bahsetmiyor :)
Yanlışınız var, 464 bin olacak  :) 1 milyar 709 bin dolar dan 1 milyar 245 bin doları çıkarınca 464 bin dolar kalır. 464 milyar dolar olsaydı Türkiye'nin GSYH'nın yarısından biraz fazla ederdi ki böyle bir rakam komik olurdu  :) Ayrıca benim hesaplamalarım zarar üzerinden devletin ulaştığı kâr. Firmanın kazancından da bahsetmiştim kaybetti diyen yok tabiki en büyük kazanan o. Ama benim anlatmak istediğim devletin kaybettiği rakamın tamamını kayıp olarak gösterip kazandığı hiçbir şey yokmuş gibi davranılması durumudur. Yanlış anlaşılmasın siyasi bir ideolojiyle yazmıyorum bunu öyle olsa eleştirmezdim ancak millet olarak sonunda bir şeylere sahip oluyoruz bence.
Çok detay araştıramadım müsait olduğumda bakacağım ancak kabaca bir hesap da ben yaptım müsaadenizle..üzerinden tartışılabilir..

Avrasya Tüneli   - uzunluk 14,6 km- yapım yılı 2016 - maliyeti 1,25 milyar dolar
Shiziyang Tüneli - uzunluk 10,8 km- yapım yılı 2011 - maliyeti 350 milyon dolar

https://en.wikipedia.org/wiki/Shiziyang_Tunnel
Ham maddeden tutun nihai mala kadar bir sürü malı ithal eden ülkemizde o rakama ulaşmak ne yazık ki imkansız  :) Keşke biz de Çin gibi üretim yapan ülke olsaydık da bunları hiç konuşmasaydık  :)
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #38 : Mart 07, 2017, 13:48:22 »
Kıymetli arkadaşlarım, bir arkadaşımın da belirttiği gibi bu yeni yap-işlet-devret modeli gerçekten millete yararı olmayan, sadece işletmeyi yapan şirketi memnun ve mutlu eden bir yöntem. Yıllardır uygulananlar bizi o kadar etkilemiş ki Eyüp ORMAN arkadaşımın " her şey çok iyi bir tek fiyatı dışında. 16.90 nedir ya tamam her şeyin bir maliyeti var bedava olacak hali de yok ama 16.90 gerçekten çok para sonuçta transit bir geçiş güzergâhı değil" ifadesi bunu çok net gösteriyor.

Yukarıda yaptığım girişten olmak üzere; çok önemli bir şeyi unutuyoruz. Devletler, vatandaşları için vardır. Vatandaşı olmayan bir devlet olamaz. Devletlerin amacı vatandaşlarına her alanda hizmet götürmek ve vatandaşlarını refah içerisinde yaşatmaktır. Bu hizmetlerin belli başlıları da güvenlik, eğitim, sağlık, ulaştırma, belediye hizmetleri ve benzeri hizmetlerdir. Devletler bütün bu hizmetleri yerine getirebilmek için kaynağa ihtiyaç duyarlar. Bu kaynağı da elbette bütün dünya devletlerinde olduğu gibi vatandaşlarından topladığı vergilerden karşılarlar. Kısaca devletin görevi vatandaşına hizmet götürmek, vatandaşın görevi de kendisine sunulan hizmetlerin karşılığında vergisini ödemektir.  Diğer gözden kaçırmamamız gereken nokta da devletlerin bir iktisadi teşekkül yani şirket olmadıklarıdır. Yani devletler, vatandaşa verdikleri hizmetler karşılığında şirketler gibi kâr etmeyi düşünmezler. Devletlerin kârı vatandaşlarının refah içerisinde yaşamasıdır. Yapılanlar devletin görevidir.

Dolayısı hepimizin kanıksadığı "HER ŞEYİN BİR MALİYETİ VAR. BEDAVA OLACAK HALİ YOK" düşüncesi devletlerin vatandaşına götürdüğü hizmetler için geçerli değildir. Devlet tarafından yapılan hizmetleri değerlendirirken bir de bu açıdan bakıp değerlendirelim. İnanıyorum ki bu açıdan bakarsak yapılanları alkışlayan arkadaşlarım da bir kere daha düşünme ihtiyacı hissedecektir.

Not: maliyetler, dünyadaki emsalleri ile kıyaslamalar, uygulamalar gibi konulara hiç girmedim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 885 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #39 : Mart 07, 2017, 14:35:35 »
Seyit bey konuyu kısa,öz ve yalın anlatmış teşekkürler.
Sadece V-POWER - Anti LPG