0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teşekkürler. Ve tabi arıza lambasının yanmıyor oluşu lpg ayarının düzgün olduğu anlamına da gelmez.
Aynen...OBD li kitlerde lpg ayarsız olsa bile arıza lambasını söndürebiliyorlar ama obd li olmayanlarda böyle bir imkan yok.
Söndürme değil o çoğu bilgisiz ustanın söyledikleri bunlar. Obdli kitler ayarsız lığı tolerans edebiliyor, aracın sensörlerinden aldığı verilere göre LPG yi ne kadar vermesi gerektiğini biliyor. Ama çok ayarsız sa obd de işe yaramıyor. Obdli kit dahi olsa yolda ayar şart
Hüseyin bey selam "yolda ayar yapacak usta bulduk iyice beter etti" demişsiniz bu firma kimdir .Anakara da yaşayan kişiler olarak bizde bu firmaya eğer biliyorsak gitmeyelim veya ne sorun yaşadıysanız bize de aktarmanızı rica ederim zira başımıza gelirse tedbirli olalım .Yakıt olarak ben şehir içi kışın LPĞ için 11 - 12 litre aralığında tüketimim oldu . Havalar ısınalı 10-10,50 litre aralığında bir tüketimim var . 3-4 yıl benzinde kullandım aracımı yazın 8-8,5 litre kışın 10-10,50 litre aralığında benzin tüketimim vardı lpg de bu rakamın 1-1,5 litre kadar fazlası tüketimim var .Yol bilgisayarını verdiği değerin ½ 10 -12 kadar üstünde tüketimim oluyor .Şu konuda hemfikirim . Lpg ayarına fazla oynatmak çok iyi bir şey değil çünkü bozulunca kolay kolay istediğiniz kıvama gelmiyor .O yüzden çok zorda kalmadıkça oynatmamak lazım .Benzin olarak yakaladığım genel değerleri e12 1.6 manuel vites için şehir içi : yazın 8,5 - 9 litre kışın : 10 - 10,50 litre uzun yol : 5,2 - 5,8 litre ( 90 -120 km arası hızla kullanmak kaydı ile ) karma tüketim : 7 - 8 litre aralığında
Merhaba Yücel Bey,Benim sorunum yanlış montaj sorunu LPG borusunun motor bloğunun keskin köşesine sürterek kesilecek duruma gelmesi ile başladı. Lpg borusunu değiştirttim sonrasında ise hem lpg borusunun boyunun değişmesi hem de lpg tüketiminin biraz fazla olması sebebiyle ayar yaptırayım dedim. Araç rölanti halindeyken ayar yapıldı dolayısıyla sorunlarda başlamış oldu. İlk başlarda sorun yoktu ayar yapıldıktan yaklaşık 250-300 km sonra arıza lambası yandı. Fakir karışım hatası.. Södürdüm bir süre sonra tekrar aynı hatayı verdi. Ayar yaptırdığım yer yolda ayar yapmadığı için yolda ayar yapacak bir usta aramaya başladım. Forumlarda rastladığım bir ustaya götürdüm aracı. Yol testine çıktık ustanın normalde "şu devirde sabit git, gazla vs. talimat vermesi gerekir" nerde... neyse yaptı bir ayar. Sonra map değerlerini kontrol ettim baktım tüm devir ve enjektör sürelerindeki değerler aynı. Ustaya bu değerlerin farklı devirler için farklı değerler alması gerekmiyor mu diye sordum, gerek yok benzin ve lpg enjektör süreleri aynı önemli olan onların aynı süre olması dedi zaten orada film koptu. Ayardan sonra daha eve varmadan yine arıza lambası yandı. Birkaç gün sonra aracı tekrar ayar yaptırmak üzere geri götürürken araç garipleşti gaz yememeye başladı, lpg bitmiş meğerse ne uyarı var ne lpg bitince benzine geçme var. Tabi birde ayardan sonra sabah araç boğularak çalışmaya falan başlamıştı. Vs. vs. Şimdi ustanın adını verip ekmeğine engel olmak istemem sonuçta bu ustayı tavsiye edenlerde var demek ki beklentiler farklı, ama forumlarda her yapılan tavsiyeye kulak asmamak gerekliymiş anlamış olduk. Bu arada e12 ler daha az lpg tüketiyor bende de e12 vardı tüketimim sizinkinden biraz fazlaydı.