Gönderen Konu: 1.3 xe AE101 Corolla 1.6 veya daha üstü swap Önerisi !  (Okunma sayısı 2602 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 240
  • Model Yılı: '95
Merhaba öncelikle aracım 1.3 xe Corolla.

Aracımı 2009'dan bu yana güncel olarak kullanıyorum (Yaklaşık 140.xxx km)
Fakat uzun süredir aracımın performansı yetmiyor ve Motoru swaplamak istiyorum.

Sizden öneriye ihtiyacım var.  Komple Sandık 1.6 corolla motoru alsam şanzımanda sıkıntı çeker miyim?
yada 2.0 Carina yada Corona sandık motoru tedarik etsem sığar mı ?

İlk arabam olduğu için bu aracın bende özel bi yeri var vazgeçmek istemiyorum. Usta sıkıntım da yok fakat tecrübeli arkadaşlar varsa öneriye ihtiyacım var.

Şimdiden teşekkürler. Araç ektedir.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe AE101 Corolla 1.6 veya daha üstü swap Önerisi !
« Yanıtla #1 : Ocak 24, 2017, 14:25:05 »
Güzel konu. Yapabileceğin bir kaç seçeneğin var aslında bulabilirsen ki zor ama imkansız değil 4age blacktop motor ve onun şanzımanını bulup koyman ki bu 1.6  20v 162 hp . Yada diğer uç nokta 1.8 vvtl-i koyarsın tsport motoru atmosferik 192 hp keyifli bir şekilde yürütürsün aracını. Amaaaa ! Önemli olan kısım maddiyat motoru aldım koyalım yürüyelim olayı olmaz. Her iki söylediğim motorda da şanzımana el atman lazım onu geçtim daha ecu kısmı var ecuyu temin ettin diyelim bide onun tesisatı var bunlarda okey dedik arabanın gittiğinin 2 katı seviyede frenlere sahip olmalısın ki gazla uçabildiğin gibi frenlede konmasını halletmen lazım sonuçta efsane kasaların frenleri orta da e daha jant lastik var 13 jantla yürütemezsin muhtemelen 3te bile sararsın en kötü ihtimalle 15 inç jant lastiğe geçmen lazım. Bu saydıklarım şu zamanki dolar kuruna göre hesaplarsak rahatından 25-30u bulur çünkü daha ustana işçilik vereceksin motor kulaklarını oturtmaya çalışacak vs seçim senin :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 240
  • Model Yılı: '95
Ynt: 1.3 xe AE101 Corolla 1.6 veya daha üstü swap Önerisi !
« Yanıtla #2 : Ocak 24, 2017, 15:30:38 »
Söylediğiniz şeyler çok güzel geliyor kulağa tamam ama maddiyat önemli tabi benim düşüncem aslında 1.6 16 valf bir motor koymak zaten sadece motor değil frenler de elden geçecek lastik jant konusunda zaten yaklaşık 2 sene fotoğraftaki 195/50/15 lastiklerle jantları kullandım şu an üzerinde 195/50/16 Vossen Vt1 jantlar var. Keşke imkanlar olsa da 1.8 tsport sahibi olabilsek :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe AE101 Corolla 1.6 veya daha üstü swap Önerisi !
« Yanıtla #3 : Ocak 24, 2017, 16:09:39 »
Tüm bunları yapacak paranız varsa 1.6 bir araca geçin. O kadar uğrasıya kadar değişmek daha mantıklı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe AE101 Corolla 1.6 veya daha üstü swap Önerisi !
« Yanıtla #4 : Ocak 24, 2017, 16:34:45 »
Bir şeyler yapmak iyidir ama baştan iyi planlanmalı.

1.8 vvtli Lotus da kullanıldı, sonuçları gerçekten çok iyi oldu. Verileri ortada, Lotus kasa, Toyota motor ve bu motor Honda, Renault un bazı üst sınıf atmosferik motorları gibi. O hacimlerde fazla örneği yok.
Bahsettiğin araçta bir şeyler yapmak demek her şeyinin değişmesi demek. Fren disk çapı bile 1.6 enjeksiyonlu modelinden küçüktür. Yani kaliper değişimi de gerekir.
Şanzıman dişli mukavemeti önemli, keza oranları da.
Süspansiyon ve direksiyon sistemi de ayrı konu. Jantları da özel seçmelisin, hafif ama sağlam.
Sitemizde bir arkadaşımuz Corolla Tsporta yaptı, profesyonelce, araştırmanı öneririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe AE101 Corolla 1.6 veya daha üstü swap Önerisi !
« Yanıtla #5 : Ocak 24, 2017, 20:24:30 »
Söylediğiniz şeyler çok güzel geliyor kulağa tamam ama maddiyat önemli tabi benim düşüncem aslında 1.6 16 valf bir motor koymak zaten sadece motor değil frenler de elden geçecek lastik jant konusunda zaten yaklaşık 2 sene fotoğraftaki 195/50/15 lastiklerle jantları kullandım şu an üzerinde 195/50/16 Vossen Vt1 jantlar var. Keşke imkanlar olsa da 1.8 tsport sahibi olabilsek :)

Tamam efsane kasanın motorunu koyarsın koymasına ama yine masrafın car yine saydıklarımızın hepsi değişecek madem böyle bir topa giriyorsun en azından elle tutulur birşey olsun tam yapmış ol. Efsane kasanın çıkma motoru en az 4 lira vardır ki o motoruda takmadan önce yine açtıracaksın motorda ne car ne yok belli değil sonuçta e 1.6nın ecu için olan tesisatı var rahatından yine 10.000 gözden çıkart he çıkartmayı göze aldım dersende naçizane fikrim arabayı satıp üstüne 10u koy ve 1.6sını al eğer öyle aman aman bi beklentin yoksa. Çünkü belli süre sonra o standart 1.6 motorda  yetersiz gelecek onunla oynamaya başlayacaksın oynarken yine para dökeceksin sonra o da yetmeyecek ve bu güç konusu sürekli bir kısır döngüye girecek alıştıktan sonra yine yeterli gelmeyecek :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)