Gönderen Konu: Alfa Romeo Stelvio'nun normal versiyonu tanıtıldı  (Okunma sayısı 834 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Kaynak: Sekizsilindir


FCA (Fiat-Chrsyler) bünyesinde bulunan ve köklü bir geçmişe sahip olan İtalyan Alfa Romeo markası son yıllarda müthiş bir atağa kalkmış durumda. Geçtiğimiz yıl Giulia ile tavan yapan bu şahlanma 2016 yılı sonunda gerçekleştirilen Los Angeles Otomobil Fuarı'nda D Segmenti Crossover modeli Stelvio ile daha üst bir seviyeye taşınmıştı. Diğer taraftan bu fuarda Giulia QV modelinde kullanılan 2.9lt V6 çift-turbo motor ile tanıtılan Stelvio QV'ye şimdi de 2.0lt motora sahip Stelvio First Edition (İlk Seri) versiyonu eklendi.

Bu doğrultuda Stelvio'nun genel anlamda bakıldığı zaman modelin yerden yükseltilmiş HB formunda bir Giulia modeli olduğunu bile söylemek oldukça mümkün görünüyor. Gerek ön tasarım gerekse de profil formu oldukça benzer. Arka tasarım ise doğal olarak daha farklı. Dış görünüm ile benzer bir şekilde aracın kokpiti de büyük benzerliklere sahip ve birkaç detay dışında hemen hemen aynı denilebilir. Bu kasa formunun ve kokpitin geçtiğimiz yıl makyajlanan ve 2018 yılında yenilenmesi beklenen C Segmenti HB modeli Giulietta'ya da fazlasıyla ilham vereceği tahmin ediliyor. İlk Seri olarak sunulan ve normal kasa diyebileceğimiz "First Edition" versiyonu ise oldukça zengin bir donanım listesine sahip. 20inch jantlar, gövde rengi fren kaliperleri, bi-xenon farlar, krom kaplama yan cam çıtaları, koyulaştırılmış arka camlar ve kapı kollarında yer aydınlatması gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Benzerlikler sadece iç ve dış tasarım ile de bitmiyor. Tanıtılan First Edition normal versiyon Stelvio modelinde Giulia Veloce modelinde de kullanılan 2.0lt turbo-benzin 280ps gücünde 415nm tork üreten  motor bulunuyor.  Bu motor sayesinde Stelvio First Edition 0-100km/saat hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlıyor. Hatırlanacak olursa 2.9lt V6 510ps güce sahip motor ile Stelvio QV 0-100km/saat hızlanmasını 4.0 saniyede tamamlayarak sınıfının en iyi hızlanan modeli olmuştu.  Ayrıca 2.0lt turbo-benzin motorun 200ps gücündeki versiyonu ve 2.2lt turbo-dizel 150ps ve180ps gücündeki versiyonların da modelde sunulması planlanıyor. Gerek motorları gerekse de tasarımı ile sınıfının belki de en sportif özelliklerine sahip modeli olan Stelvio'nun bu motorlar ile ülkemizde satış başarısı oldukça zor görünüyor. Sonuçta Audi Q5, BMW X3 ve Mercedes GLC gibi modellerin pazarda güçlü bir hakimiyeti bulunuyor ve insanlar da premium markalardan pek vazgeçecek gibi görünmüyor.

Ülkemizde fiyatları açıklanan Giulia modelinin 200ps versiyonunun 278.000TL'den başladığı düşünülürse Stelvio'nun ülkemizde başarılı olabilmesi için diğer Alfa Romeo ve Fiat modellerinde kullanılan 1.4lt turbo-benzin 170ps gücündeki motorun Stelvio'da kullanılması şart diye düşünüyoruz. Bu motor hem Stelvio hem de Giulia modeli için oldukça ideal ve bu da premium rakiplerinden pay kapmasını sağlayabilir diye düşünüyoruz.






Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye