0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
abilerim iyi akşamlar, bir kaç kafama takılan hususta yardımlarınızı rica edecektim.1- vites geçişleri:nde 1 ve 2. vitesler hayli sert, araç tamamen durmadan 1. vitese de geçmiyor. sebebi ne olabilir bunun? 2- yağ kaçağı: motorda alt kısımda yağ kaçağı var, motor çalışır durumdayken damlatıyor alttan bakınca karter contasından gibi görünüyor fakat dün bir araştırma yaptım krank keçesinden yağ atma vs duydum. ustaya götürüp işçilik ücreti vermek istemiyorum 20 liralık bir conta için. hatta ctesi sökmeyi planlıyorum kendim conta alıp. bu yağ kaçağı hakkında bilgisi olan varsa beni de aydınlatın lütfen 3- LPG: aracı 1 ay kadar önce aldım 20 krş yakıyordu belki 10 kez fulleyerek gördüm. fakat sonrasında bujileri değiştirtip gaz ayarı yaptırdım ve yakıt 30 krş oldu. sonra kendim bozdum tekrar ayarlattım 35 krş oldu. sonra kendim kademe kademe kıstım şuan çekişi de iyi ama yakıt yine 28 krş civarında. Kara düzen lpg takılı. bu dengesizliğin sebebi nedir?4- dengesiz rölanti : araçta rölanti sabit durmuyor. bi bakmışsın 300-500 devirde bi bakmışsın 2000 devirde bi bakmışsın 1000 devirde. gaz ayarı yaptırırken usta gaz teliyle de oynamıştı ve rölanti düzelmişti sabit 1000 devirdeydi fakat gazı kısmaya başlamamla birlikte bu dengesizlik ortaya çıktı. Bunun sebebi nedir Allah aşkına.Değerli yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...
Benim bildiğim Japon araçların şanzımana ince dişli olduğu için katkı konmaz katkı maddesi dişli arasını doldurursa ilerde sıkıntı çıkarabilir. Benim araba ısınınca 3 vitesten çok zor çıkıyordu 75w90 koydum (2.4 litre alır) 2 gün öyle kullandım vitesler parmak ucuyla değişiyor şimdi.
bende şanzıman yağını değişeyim dedim başta .kime sorduysam yok değiştirme dediler . şanzıman yağı değişmez dediler . ses yaparmış eskisinden kötü olurmuş bütün ustalar bunu söyledi . bende katkı maddesi döktüm . faydasınıda gördüm . ilerde bir sıkıntı çıkarmı bilmem . olmazsa sizin dediğniz mobil yağdan alır kendim değiştiririm
eveet abilerim çok kıymetli yardımlarınızla yola çıkarak;1.sorunu aştım. 75w90 yağ bu vites geçişlerinin ilacıymış dediğiniz gibi zaten benim şanzımandaki yağ katrana yaklaşmışmış 2.sorunu arabayı lifte kaldırdım motorunu altını iyice sildim temizledim motoru çalıştırıp altına girdim yaklaşık on dk falan çalıştıktan sonra yağ kaçaklarının yerini tespit ettim. Kaçan yağın %80i karter contasından damlıyosa %20si de krank milinin kasnaklı tarafından atıyo burası sanırım krank keçesinin olduğu taraf 3. sorunuma gelincede burda okuduklarım ve bir kaç kullanıcıya sorduklarıma göre aracın yakıtı gayet iyiymiş. Hatta dün ve bugün litre olarak da hesapladım. ilk güne göre 70kmsi şehir içi 110 kmsi şehir dışı olmak üzere 11,2 lt/100km yaktı. bugün ise 40km kadar şehir içi 180km şehir dışı 9,3 lt/100km yakıt tüketti.4. sıkıntımın da kaynağı o tüp beynindeki bakır renkli vanaymış. onu kısınca bu rölanti ayarını bozuyormuş. gaz kısmak isteyen arkadaşlar o siyah hortum üzerindeki vanayı kullanınız sadece LPG ustasına götürdüm onu da ayarlattım.sadece şu yağ kaçağı kaldı, cumartesi günü inşallah karteri sökeceğim. hem orjinal contasını alıp takayım diyorum hem de sıvı contayla besleyim üzerinden diyorum inşallah işe yarar da eve yürüyerek gelmek zorunda kalmam yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum
kardeş . kazasız belasız sürüşler . bu şanzıman yağı olayına bende bir bakacam .seninki katran gibi olduysa benimkide aynıdır muhtemelen . usataların ağzına baktık değiştirmedik zamanında .benim birinci ve ikinci viteste hafif ses var düzelir belki
arkadaşlar toyota için 80-90 yağ da olur diyorlar kendi sitesindede var birazdaha kalın galiba . eneos marka yağ var japon malı 80-90 da var 75 -90 da fiyatı 25 tl sizce nasıldır
denemenizi tavsiye ederim ben 2 lt koydurdum mobile'in. biraz pahalıymış bu 10w40a göre litresini 45 liraya satıyolar ühhüü ::::::::::::