Gönderen Konu: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)  (Okunma sayısı 4062 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« : Ocak 16, 2017, 22:15:50 »
abilerim iyi akşamlar, bir kaç kafama takılan hususta yardımlarınızı rica edecektim.
1- vites geçişleri:nde 1 ve 2. vitesler hayli sert, araç tamamen durmadan 1. vitese de geçmiyor. sebebi ne olabilir bunun?
2- yağ kaçağı: motorda alt kısımda yağ kaçağı var, motor çalışır durumdayken damlatıyor alttan bakınca karter contasından gibi görünüyor fakat dün bir araştırma yaptım krank keçesinden yağ atma vs duydum. ustaya götürüp işçilik ücreti vermek istemiyorum 20 liralık bir conta için. hatta ctesi sökmeyi planlıyorum kendim conta alıp. bu yağ kaçağı hakkında bilgisi olan varsa beni de aydınlatın lütfen :)
3- LPG: aracı 1 ay kadar önce aldım 20 krş yakıyordu belki 10 kez fulleyerek gördüm. fakat sonrasında bujileri değiştirtip gaz ayarı yaptırdım ve yakıt 30 krş oldu. sonra kendim bozdum tekrar ayarlattım 35 krş oldu. sonra kendim kademe kademe kıstım şuan çekişi de iyi ama yakıt yine 28 krş civarında. Kara düzen lpg takılı. bu dengesizliğin sebebi nedir?
4- dengesiz rölanti : araçta rölanti sabit durmuyor. bi bakmışsın 300-500 devirde bi bakmışsın 2000 devirde bi bakmışsın 1000 devirde. gaz ayarı yaptırırken usta gaz teliyle de oynamıştı ve rölanti düzelmişti sabit 1000 devirdeydi fakat gazı kısmaya başlamamla birlikte bu dengesizlik ortaya çıktı. Bunun sebebi nedir Allah aşkına.

Değerli yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...
Engineer

Toyota Club Türkiye

1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« : Ocak 16, 2017, 22:15:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2017, 23:29:00 »
1. Soru vites geçişleri şanzıman yağından, baskıdan,  senkromeçten olur( düzgün kullanıldıysa sıkıntı çıkarmaz kolay kolay)yağı Mobil 75w90 koy.
2. Soru sorunu tam tesbit etmeden tahmin yürütmek zor 2 tane krank keçesi olur ön/arka ön daha kolaydır arka taraf için şanzımanın komple inmesi gerekir.
3. Soru benzinde devir dalgalanması yapmıyorsa lpg beyni içindeki diyafram bozuk ayara gelmiyor. Kışın araç yakıtı artar 25 kuruş yakması lazım,karbüratörlü araçlara düz lpg sistemi takılır zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2017, 12:15:34 »
Burak Bey; diğer sorulara cevap verecek kadar bilgi birikimim ve tecrübem yok.
Ancak 3. sorunuzun cevabı; lpg fiyatlarındaki artışla alakalı kanaatimce. Her gittiğinizde gazı bir öncekine nispetle daha pahalı aldınız çünkü:)
Şaka bir yana da, ölçüm yaparken birim kilometrede harcadığınız yakıtı litre cinsinden ölçmeye gayret edin. Örneğin 100 km'de 8 litre gibi. Günlük kilometre sayacınızı sıfırlayın, deponuzu doldurun. Sonraki dolduruşunuzda; aldığınız gazın litre cinsinden miktarını, yaptığınız kilometreye bölün. Çıkan sonuç; 1 kilometrede kaç litre gaz yaktığınızı gösterir. Bunu da 100 ile çarparsanız 100 km de kaç litre gaz harcadığınızı görebilirsiniz. Diğer türlü, fiyat cinsinden kuruş hesaplamaları sizi yanıltacaktır.
ÖRNEK: Depomuzu doldurduk, 550 km yol yaptık. İkinci dolduruşumuzda depomuz 45 litre gaz aldı. (Gazın fiyatını dikkate almıyoruz, ayrıca deponun sonuna kadar bitmesi de gerekli değil)) 45/550=0,08 litre
Yani 1 km'de 0,08 litre gaz harcıyor aracımız. Bu sonucu 100 ile çarptığımızda ise aracımızın 100 km'de harcadığı gazı litre cinsinden bulmuş oluyoruz. 0,08 X 100= 8
(0,08 ' ile o anki gazın litre fiyatını çarparsanız kuruş cinsinden yakıt sarfiyatınızı da bulabilirsiniz 0,08 X 2,85= 0,22 kmde 22 kuruş)
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #3 : Ocak 17, 2017, 13:08:43 »
çok çok teşekkür ediyorum abicim, 1 ve 3. maddeler ile ilgileneceğim öncelikle şanzıman yağıyla başlayım o zaman :) tekrar çok teşekkür ediyorum

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2017, 13:12:34
süleyman abi öncelikle vakit eyırdığın için çok teşekkür ederim, normal hesabı dediğin gibidir elbette ama şöylede bişey var o zaman 2,30dan aldığım LPGyi şimdi 2,40a alıyorum. bu kadar fark etmemesi gerektiğini düşünüyorum, son kez bi gaz ayarı mı yaptırsam napsam.
Engineer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2017, 16:45:31 »
Yakıt ölçümünü TL değil de Litre bazında yapınız. O zaman doğru olur.

  *Araç ortalamada çok yakmıyor. İçiniz ferah olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 222000
  • Model Yılı: '98
  • 11 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #5 : Ocak 17, 2017, 19:20:34 »
abilerim iyi akşamlar, bir kaç kafama takılan hususta yardımlarınızı rica edecektim.
1- vites geçişleri:nde 1 ve 2. vitesler hayli sert, araç tamamen durmadan 1. vitese de geçmiyor. sebebi ne olabilir bunun?
2- yağ kaçağı: motorda alt kısımda yağ kaçağı var, motor çalışır durumdayken damlatıyor alttan bakınca karter contasından gibi görünüyor fakat dün bir araştırma yaptım krank keçesinden yağ atma vs duydum. ustaya götürüp işçilik ücreti vermek istemiyorum 20 liralık bir conta için. hatta ctesi sökmeyi planlıyorum kendim conta alıp. bu yağ kaçağı hakkında bilgisi olan varsa beni de aydınlatın lütfen :)
3- LPG: aracı 1 ay kadar önce aldım 20 krş yakıyordu belki 10 kez fulleyerek gördüm. fakat sonrasında bujileri değiştirtip gaz ayarı yaptırdım ve yakıt 30 krş oldu. sonra kendim bozdum tekrar ayarlattım 35 krş oldu. sonra kendim kademe kademe kıstım şuan çekişi de iyi ama yakıt yine 28 krş civarında. Kara düzen lpg takılı. bu dengesizliğin sebebi nedir?
4- dengesiz rölanti : araçta rölanti sabit durmuyor. bi bakmışsın 300-500 devirde bi bakmışsın 2000 devirde bi bakmışsın 1000 devirde. gaz ayarı yaptırırken usta gaz teliyle de oynamıştı ve rölanti düzelmişti sabit 1000 devirdeydi fakat gazı kısmaya başlamamla birlikte bu dengesizlik ortaya çıktı. Bunun sebebi nedir Allah aşkına.

Değerli yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...
kardeşim benim aracım da 1. 3 motor
1. sıkıntı   aslında sıkıntı değil araç belli bir devirin altına düşmeden hatta neredeyse durma noktasına gelmeden  birinci vitese girmiyor  bunun sebebi  vites küçültürken yanlışlıkla birinci vitese koyarak şanzımanı  dağıltma diye  .veya motor devir sınırını aşma diye . çogu araçta   aynı . iş yerinin  ford transitini kullanıyorum  oda aynı . vites sert geçme olayı bendede vardı hatta birden ikiye atarken vites takılıyodu araç yarım debriyaj  gibi oluyodu . sonra internetten motorsilk manuel şanzıman   bor yağ  katkısı aldım   geri vites muşurunu söküp oradan şanzımana  döktüm .  çok faydasınıda gördüm hem vites geçişleri çok yumuşadı hemde daha takılma falan kalmadı
2 . sıkıntı benim  motorda da yağ kaçağı  var   kam mili keçesinden  sanırım krank keçesindende kaçırıyor   . maaaleseff lpg li araçlarda yağ kaçırma olayı  oluyor  . aracı bakıma sokmadan önce yağ kaçağı yoktu sanırım kalın yağ kullanmışlar  20 - 50  gibi mesela  şimdi 10- 40 kullanıyorum bi dahaki bakımda 10- 60 kullanmayı düşünüyorum
 3. sıkıntı . bujileri değiştirdikten sonra  buji tırnak aralığını ayarlattınmı ? avansını ayarlattınmı ? buji tırnak aralığı fazlaysa araç çok yakar .  avansını ayarlatmadıysan düzensiz  ateşleme yapar yine çok yakar  . benim aracım şu anda 13 lt /100 km  yakıyor ama bizim burası çok yokuş  ve kış mevsimi
 4 sıkıntı  gazı kıstığın için  hava fazla geliyr  yani fakir karışım oluyor  rolanti düşüyor  . benim tavsiyem iyi bir lpg ustasına git eğer  bujileri ve avansı ayarlattırmadıysan iyi bir ayar yaptır . bi tavsiye daha . hava girişini kapatan veya bantlayan ustalardan uzak dur aracın  daha çok yakar  ben testini yaptım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #6 : Ocak 18, 2017, 11:10:01 »
sanırım aradığım cevaplar bunlar, çok ama çok teşekkür ederim dediklerinizi harfiyen yapcam, kafamdaki sotulara yanıy oldunuz çok teşekkür ederim :)
Engineer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #7 : Ocak 18, 2017, 11:52:40 »
Benim bildiğim Japon araçların şanzımana ince dişli olduğu için katkı konmaz katkı maddesi dişli arasını doldurursa ilerde sıkıntı çıkarabilir. Benim araba ısınınca 3 vitesten çok zor çıkıyordu 75w90 koydum (2.4 litre alır) 2 gün öyle kullandım vitesler parmak ucuyla değişiyor şimdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #8 : Ocak 18, 2017, 12:12:36 »
1-  mobil Mobilube 1 SHC 75W-90 şanzıman yağı. herkes söylemiş ama ben de bizzat denediğim için yazayım dedim.
3- bu yazdığınız değerler şehiriçi tüketim değerleri ise öpüp başınıza koyun derim. 28 kuruş çok iyi bence.
4- rölanti konusu çok bilinmeyenli bir denklem gibi. birçok şeyden etkileniyor tecrübe ettiğimiz kadarıyla. sadece düşük olsa gazı çok kısmışsınız derdik ama bazen 2000 leri görüyor yazmışsınız. siz o gaz teliyle oynayan ustaya gene bir gidin bence.
2- hiçbir fikrim yok. benim düzeyime göre çok teknik bir konu...
Allah dermansız dert vermesin. kazasız belasız sürüşler dilerim.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 222000
  • Model Yılı: '98
  • 11 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2017, 16:30:40 »
Benim bildiğim Japon araçların şanzımana ince dişli olduğu için katkı konmaz katkı maddesi dişli arasını doldurursa ilerde sıkıntı çıkarabilir. Benim araba ısınınca 3 vitesten çok zor çıkıyordu 75w90 koydum (2.4 litre alır) 2 gün öyle kullandım vitesler parmak ucuyla değişiyor şimdi.
bende  şanzıman yağını değişeyim dedim başta .kime sorduysam yok değiştirme dediler . şanzıman yağı değişmez dediler . ses yaparmış eskisinden kötü olurmuş bütün ustalar bunu söyledi . bende katkı maddesi döktüm . faydasınıda gördüm . ilerde bir sıkıntı çıkarmı bilmem . olmazsa sizin dediğniz  mobil yağdan alır kendim değiştiririm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2017, 16:41:14 »
bende  şanzıman yağını değişeyim dedim başta .kime sorduysam yok değiştirme dediler . şanzıman yağı değişmez dediler . ses yaparmış eskisinden kötü olurmuş bütün ustalar bunu söyledi . bende katkı maddesi döktüm . faydasınıda gördüm . ilerde bir sıkıntı çıkarmı bilmem . olmazsa sizin dediğniz  mobil yağdan alır kendim değiştiririm
Bende 3 ustaya sordum otomatikte değişirde bunda gerek yok dediler takıntılıyım rahat etmedim değiştirdim. Ses olayını söylüyorlar benimkinde sıkıntı yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2017, 18:57:52 »
eveet abilerim çok kıymetli yardımlarınızla yola çıkarak;
1.sorunu aştım. 75w90 yağ bu vites geçişlerinin ilacıymış dediğiniz gibi zaten benim şanzımandaki yağ katrana yaklaşmışmış :D
2.sorunu arabayı lifte kaldırdım motorunu altını iyice sildim temizledim motoru çalıştırıp altına girdim yaklaşık on dk falan çalıştıktan sonra yağ kaçaklarının yerini tespit ettim. Kaçan yağın %80i karter contasından damlıyosa %20si de krank milinin kasnaklı tarafından atıyo burası sanırım krank keçesinin olduğu taraf :D
3. sorunuma gelincede burda okuduklarım ve bir kaç kullanıcıya sorduklarıma göre aracın yakıtı gayet iyiymiş. Hatta dün ve bugün litre olarak da hesapladım. ilk güne göre 70kmsi şehir içi 110 kmsi şehir dışı olmak üzere 11,2 lt/100km yaktı. bugün ise 40km kadar şehir içi 180km şehir dışı 9,3 lt/100km yakıt tüketti.
4. sıkıntımın da kaynağı o tüp beynindeki bakır renkli vanaymış. onu kısınca bu rölanti ayarını bozuyormuş. gaz kısmak isteyen arkadaşlar o siyah hortum üzerindeki vanayı kullanınız sadece :D LPG ustasına götürdüm onu da ayarlattım.

sadece şu yağ kaçağı kaldı, cumartesi günü inşallah karteri sökeceğim. hem orjinal contasını alıp takayım diyorum hem de sıvı contayla besleyim üzerinden diyorum inşallah işe yarar da eve yürüyerek gelmek zorunda kalmam  :D

yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum :alkis:  :saygi:
Engineer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #12 : Ocak 19, 2017, 19:28:40 »
eveet abilerim çok kıymetli yardımlarınızla yola çıkarak;
1.sorunu aştım. 75w90 yağ bu vites geçişlerinin ilacıymış dediğiniz gibi zaten benim şanzımandaki yağ katrana yaklaşmışmış :D
2.sorunu arabayı lifte kaldırdım motorunu altını iyice sildim temizledim motoru çalıştırıp altına girdim yaklaşık on dk falan çalıştıktan sonra yağ kaçaklarının yerini tespit ettim. Kaçan yağın %80i karter contasından damlıyosa %20si de krank milinin kasnaklı tarafından atıyo burası sanırım krank keçesinin olduğu taraf :D
3. sorunuma gelincede burda okuduklarım ve bir kaç kullanıcıya sorduklarıma göre aracın yakıtı gayet iyiymiş. Hatta dün ve bugün litre olarak da hesapladım. ilk güne göre 70kmsi şehir içi 110 kmsi şehir dışı olmak üzere 11,2 lt/100km yaktı. bugün ise 40km kadar şehir içi 180km şehir dışı 9,3 lt/100km yakıt tüketti.
4. sıkıntımın da kaynağı o tüp beynindeki bakır renkli vanaymış. onu kısınca bu rölanti ayarını bozuyormuş. gaz kısmak isteyen arkadaşlar o siyah hortum üzerindeki vanayı kullanınız sadece :D LPG ustasına götürdüm onu da ayarlattım.

sadece şu yağ kaçağı kaldı, cumartesi günü inşallah karteri sökeceğim. hem orjinal contasını alıp takayım diyorum hem de sıvı contayla besleyim üzerinden diyorum inşallah işe yarar da eve yürüyerek gelmek zorunda kalmam  :D

yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum :alkis:  :saygi:
Keyifli sürüşler karter contasını takarken sıvı contayı Würth marka kullanmanı öneririm. O sarı pirinç vida basıncı ayarlar çok açık olursa gaz fazla olur ve araç boğulur,tam kısık olursa zor çalışır. Motor sıcakken fan açıp kapadıktan sonra en sona kadar sıkılır ve tekrar 1.5 tur gevşetilir ideal ayar odur. Benimkide 1.3 yakıt normal fiyatlar habire zamlandıktan sonra.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 222000
  • Model Yılı: '98
  • 11 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #13 : Ocak 19, 2017, 19:48:24 »
eveet abilerim çok kıymetli yardımlarınızla yola çıkarak;
1.sorunu aştım. 75w90 yağ bu vites geçişlerinin ilacıymış dediğiniz gibi zaten benim şanzımandaki yağ katrana yaklaşmışmış :D
2.sorunu arabayı lifte kaldırdım motorunu altını iyice sildim temizledim motoru çalıştırıp altına girdim yaklaşık on dk falan çalıştıktan sonra yağ kaçaklarının yerini tespit ettim. Kaçan yağın %80i karter contasından damlıyosa %20si de krank milinin kasnaklı tarafından atıyo burası sanırım krank keçesinin olduğu taraf :D
3. sorunuma gelincede burda okuduklarım ve bir kaç kullanıcıya sorduklarıma göre aracın yakıtı gayet iyiymiş. Hatta dün ve bugün litre olarak da hesapladım. ilk güne göre 70kmsi şehir içi 110 kmsi şehir dışı olmak üzere 11,2 lt/100km yaktı. bugün ise 40km kadar şehir içi 180km şehir dışı 9,3 lt/100km yakıt tüketti.
4. sıkıntımın da kaynağı o tüp beynindeki bakır renkli vanaymış. onu kısınca bu rölanti ayarını bozuyormuş. gaz kısmak isteyen arkadaşlar o siyah hortum üzerindeki vanayı kullanınız sadece :D LPG ustasına götürdüm onu da ayarlattım.

sadece şu yağ kaçağı kaldı, cumartesi günü inşallah karteri sökeceğim. hem orjinal contasını alıp takayım diyorum hem de sıvı contayla besleyim üzerinden diyorum inşallah işe yarar da eve yürüyerek gelmek zorunda kalmam  :D

yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum :alkis:  :saygi:
kardeş . kazasız belasız sürüşler . bu şanzıman yağı olayına bende bir bakacam .seninki katran gibi olduysa benimkide aynıdır muhtemelen . usataların ağzına baktık  değiştirmedik zamanında .benim birinci ve ikinci viteste hafif ses var  düzelir belki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #14 : Ocak 19, 2017, 19:55:32 »
kardeş . kazasız belasız sürüşler . bu şanzıman yağı olayına bende bir bakacam .seninki katran gibi olduysa benimkide aynıdır muhtemelen . usataların ağzına baktık  değiştirmedik zamanında .benim birinci ve ikinci viteste hafif ses var  düzelir belki

denemenizi tavsiye ederim ben 2 lt koydurdum mobile'in. biraz pahalıymış bu 10w40a göre :D litresini 45 liraya satıyolar ühhüü :::::::::::::D
Engineer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 222000
  • Model Yılı: '98
  • 11 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #15 : Ocak 19, 2017, 20:48:35 »
arkadaşlar  toyota için 80-90 yağ da olur diyorlar kendi sitesindede var  birazdaha kalın galiba . eneos marka yağ var  japon malı  80-90   da var  75 -90 da fiyatı 25 tl   sizce nasıldır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #16 : Ocak 19, 2017, 22:44:00 »
arkadaşlar  toyota için 80-90 yağ da olur diyorlar kendi sitesindede var  birazdaha kalın galiba . eneos marka yağ var  japon malı  80-90   da var  75 -90 da fiyatı 25 tl   sizce nasıldır
sakın 80/90 koyma soğukta viteslerde cartlama olur ben acemiliğimde koymuştum sonra döküp 75/90 koyarak şanzımanı kurtarmıştım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #17 : Ocak 19, 2017, 22:45:41 »
arkadaşlar  toyota için 80-90 yağ da olur diyorlar kendi sitesindede var  birazdaha kalın galiba . eneos marka yağ var  japon malı  80-90   da var  75 -90 da fiyatı 25 tl   sizce nasıldır
80w90 daha uygun fiyatlı galiba ama en çok Mobil 75w90 öneriyorlar 1.5 yıl önceydi galiba Mobil 75w90 litresini 35 liraya almıştım.Aynı vizkozitede Castrol ve Eneos varda fiyatlarını bilemiyorum. Forumda Ufuk Sönmez'e danışın.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 19, 2017, 22:48:01
Atilla amcada yazmış kesinlikle önerdiği yağı kullan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #18 : Ocak 20, 2017, 14:19:48 »
denemenizi tavsiye ederim ben 2 lt koydurdum mobile'in. biraz pahalıymış bu 10w40a göre :D litresini 45 liraya satıyolar ühhüü :::::::::::::D

öncelikle, sorunlarınızı çözmenize çok sevindim...
75w90 aslında işlevine göre çok da pahalı değil. 100 lira veriyorsun ama tekrar değiştirmen belki de 10 seneyi bulacak. motor yağı gibi düşünmemek lazım. motor yağını yaptığın kilometreye göre belkide senede 2 kere değiştiriyorsun.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #19 : Ocak 23, 2017, 15:49:24 »
abiler çok şükür karteride indirdim. benden önce söken vatandaş sadece sıvı conta sürüp takmış, hatta boğazlardaki yarım contalar dahi yoktu, conta kestirip sıvı contaylada besleyip geri kapattım, boğazın bi tarafındaki vidayı da kırdım ama buna rağmem karterdeki yağ kaçağını hallettim, sökmesi bi dert takması ayrı bir dertmiş ama işçilik parası vermediğim için mutluyum :) şuan için krank keçesinden atıyo az az ama ona gücüm yetermi bilmiyorum söküp takmaya, fikri olan varsa yardımınızı rica ederim :)
Engineer