0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Benzinlilerde sıkıntı yok, mevzubahis sıkıntı dizel motorlar için.
uzun araştırmalarımız sonucu denso dg-100 model egr nin step motoru zamanla bozuluyor tahmini km 150 000.ve tamiri mümkün değil.değişmesi gerekiyor.silkelemesin diyosan egr nin fişini çek silkelemez.toyota bunu gördü ve yeni nesil 2010-2017 modellerde egr yi tamamen motor dahil değiştirdi bambaşka bir egr yaptı zaten.yenisi bozulmuyor.kendinizi başka şeylerle yormayın.başka bir yerde problemi yok...
İzniniz ile düzelteyim Saffet bey, Denso DEG-0100 modelidir kendileri.Bozulmasının ise zamandan ziyade oluşan kurum ve kurumun türü ile ilgili olduğunu düşünüyorum, şöyle ki;Motor içerisindeki aşırı kurumlanma (yakıt ve kurumu absorbe edemeyen motor yağı sonucu) EGR valfi aksiyon motorunun sarmal tozu ile birleşiyor ve yine motor içerisinden gelen havadaki nemin faz değişimi ile valf kanalı içerisinde katılaşarak sıkışmalara, bir süre sonrasında da valf aksiyon motorunun aşırı zorlanarak yanmasına sebep oluyor, tabi motorun zorlanması sonucu ortaya çıkan aşırı ısı sebebi ile kontrol modülü daha önce bozulmazsa...Toyota'nın 1ND motoru ikinci serisindeki (2009 > ......) EGR valfinin değiştirilmesinin ise DEG-0100 modelinin hatalı olması değil, ikinci nesilde değişken geometrili turbo kullanılmasıdır, şayet DEG-0100 modelinde üretim yada mühandislik hatası olsaydı parçada revizyon gerçekleştirilirdi ki şu ana kadar herhangi bir revizyon geçirmemiştir.
Peki ufuk abi buna alinabilecek bir onlem varmi mesela dediginiz gibi sokulup icindeki tortu ve kurumlarin temizlenmesi gibi (eger sokulebilen bi parcaysa) yoksa kadere razi gelip nezaman gidecegini beklemek mi lazim. LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğru yağı kullanmak, aracı doğru kullanmak, kaliteli yakıt kullanmak ve bakımlarının aksatılmadan yapılması dışında yapılabilecek fazla bir şey yok, zaten bu hususlara dikkat edildiğinde 100-150.000km öncesinde EGR'de sorun olmuyor.