Gönderen Konu: 2009 d4d çözemediğim sorun  (Okunma sayısı 7417 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2016, 12:54:58 »
Ara sıra 3000-3500 devir arası uzun yolda 10-15 dk kullanılmalı araç sabit olarak. Enjektor temizleyici sürekli şehiriçi kullanılıyorsa her 2500-3000 km de kullanılmalı
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2016, 12:54:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #21 : Aralık 30, 2016, 13:37:27 »
Benzinlilerde sıkıntı yok, mevzubahis sıkıntı dizel motorlar için.
Bazı dizellerde kesinlikle önerilmiyor Mutlu. Önemli olan yakıt kalitesi.

Amaç zaman zaman yüksek hız değil, devirdir. Arada ve belli süre yüksek devir çevirmek gerek, motor yağı uygun ısıya geldikten sonra.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #22 : Aralık 30, 2016, 14:32:21 »
Aynı sorun, bende de var, çok sık yapmasada ani gaza yüklenmelerde çekip bırakma sorununu yapıyor,
Düzenli olarak 10000 de bir Würth kullanıyorum, Egr temizliği yaptım, fakat tamamen çözülmedi. Sanırım Egr nin manyetik motorundan kaynaklı bir sorun diye tahmin ediyor ve üzerine çok düşmüyorum.
Düzenli olarak hava akışmetreyi de temizleyin,
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #23 : Ocak 06, 2017, 20:54:17 »
egr motorunun manyetiği bozulmuş dengesiz hareket ediyor.bi süre sonra sıkışacak arıza ışığı yakacak...
çözüm=yenisi tahmini 600 tl...orj...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #24 : Ocak 10, 2017, 22:43:16 »
uzun araştırmalarımız sonucu denso dg-100 model egr nin step motoru zamanla bozuluyor tahmini km 150 000.ve tamiri mümkün değil.değişmesi gerekiyor.silkelemesin diyosan egr nin fişini çek silkelemez.toyota bunu gördü ve yeni nesil 2010-2017 modellerde egr yi tamamen motor dahil değiştirdi bambaşka bir egr yaptı zaten.yenisi bozulmuyor.kendinizi başka şeylerle yormayın.başka bir yerde problemi yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #25 : Ocak 11, 2017, 00:36:46 »
uzun araştırmalarımız sonucu denso dg-100 model egr nin step motoru zamanla bozuluyor tahmini km 150 000.ve tamiri mümkün değil.değişmesi gerekiyor.silkelemesin diyosan egr nin fişini çek silkelemez.toyota bunu gördü ve yeni nesil 2010-2017 modellerde egr yi tamamen motor dahil değiştirdi bambaşka bir egr yaptı zaten.yenisi bozulmuyor.kendinizi başka şeylerle yormayın.başka bir yerde problemi yok...

İzniniz ile düzelteyim Saffet bey, Denso DEG-0100 modelidir kendileri.

Bozulmasının ise zamandan ziyade oluşan kurum ve kurumun türü ile ilgili olduğunu düşünüyorum, şöyle ki;

Motor içerisindeki aşırı kurumlanma (yakıt ve kurumu absorbe edemeyen motor yağı sonucu) EGR valfi aksiyon motorunun sarmal tozu ile birleşiyor ve yine motor içerisinden gelen havadaki nemin faz değişimi ile valf kanalı içerisinde katılaşarak sıkışmalara, bir süre sonrasında da valf aksiyon motorunun aşırı zorlanarak yanmasına sebep oluyor, tabi motorun zorlanması sonucu ortaya çıkan aşırı ısı sebebi ile kontrol modülü daha önce bozulmazsa...

Toyota'nın 1ND motoru ikinci serisindeki (2009 > ......) EGR valfinin değiştirilmesinin ise DEG-0100 modelinin hatalı olması değil, ikinci nesilde değişken geometrili turbo kullanılmasıdır, şayet DEG-0100 modelinde üretim yada mühandislik hatası olsaydı parçada revizyon gerçekleştirilirdi ki şu ana kadar herhangi bir revizyon geçirmemiştir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #26 : Ocak 11, 2017, 04:18:06 »
İzniniz ile düzelteyim Saffet bey, Denso DEG-0100 modelidir kendileri.

Bozulmasının ise zamandan ziyade oluşan kurum ve kurumun türü ile ilgili olduğunu düşünüyorum, şöyle ki;

Motor içerisindeki aşırı kurumlanma (yakıt ve kurumu absorbe edemeyen motor yağı sonucu) EGR valfi aksiyon motorunun sarmal tozu ile birleşiyor ve yine motor içerisinden gelen havadaki nemin faz değişimi ile valf kanalı içerisinde katılaşarak sıkışmalara, bir süre sonrasında da valf aksiyon motorunun aşırı zorlanarak yanmasına sebep oluyor, tabi motorun zorlanması sonucu ortaya çıkan aşırı ısı sebebi ile kontrol modülü daha önce bozulmazsa...

Toyota'nın 1ND motoru ikinci serisindeki (2009 > ......) EGR valfinin değiştirilmesinin ise DEG-0100 modelinin hatalı olması değil, ikinci nesilde değişken geometrili turbo kullanılmasıdır, şayet DEG-0100 modelinde üretim yada mühandislik hatası olsaydı parçada revizyon gerçekleştirilirdi ki şu ana kadar herhangi bir revizyon geçirmemiştir.
Peki ufuk abi buna alinabilecek bir onlem varmi mesela dediginiz gibi sokulup icindeki tortu ve kurumlarin temizlenmesi gibi (eger sokulebilen bi parcaysa) yoksa kadere razi gelip nezaman gidecegini beklemek mi lazim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #27 : Ocak 11, 2017, 12:12:48 »
Peki ufuk abi buna alinabilecek bir onlem varmi mesela dediginiz gibi sokulup icindeki tortu ve kurumlarin temizlenmesi gibi (eger sokulebilen bi parcaysa) yoksa kadere razi gelip nezaman gidecegini beklemek mi lazim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Doğru yağı kullanmak, aracı doğru kullanmak, kaliteli yakıt kullanmak ve bakımlarının aksatılmadan yapılması dışında yapılabilecek fazla bir şey yok, zaten bu hususlara dikkat edildiğinde 100-150.000km öncesinde EGR'de sorun olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #28 : Ocak 12, 2017, 00:42:22 »
Doğru yağı kullanmak, aracı doğru kullanmak, kaliteli yakıt kullanmak ve bakımlarının aksatılmadan yapılması dışında yapılabilecek fazla bir şey yok, zaten bu hususlara dikkat edildiğinde 100-150.000km öncesinde EGR'de sorun olmuyor.
Arac da tam 160 binde....elimizde pimi cekili el bombasi var ozaman. [emoji12] [emoji12] [emoji12]  son iki bakima kadar yetkili servis bakimliydi son iki bakim ozel servis man filtreler kullanildi. Her 5binde bir enjektor katkisi koyuyoruz insallah daha uzun sure sorun cikarmaz...

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #29 : Ocak 12, 2017, 15:11:47 »
Arada benimde arabam bu sekilde yapıyor serviste 3 gün kaldi sorunu bulamadılar. EGR temizliği yapıldı ve orjinal toyota enjektör temizleyici koyduk 6 ay kadar problem olmadi. Geçen gün yine yaptı toyota servisinde calisan bir arkadaşım enjektör kurumlanmasindan yapıyor diyor ama belirsiz bir durum var inşallah çözülür.
Toyota Corolla Class 2008 1.4 D4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #30 : Ocak 13, 2017, 08:53:43 »
Ufuk bey daha teknik anlatmış konuyu.ayneb yazdığı gibidir.esas sorun şu egr temizliği servis km de neden yok.ne bilim her 50.000 km de egr temizlensin mesela.ama bunu yapmıyorlat.çünkü bozulmassa ne satacak otomobil firmaları acizane tavsiyem özellikle dizel 2007-2009 arası için 30.000 km de egr ve 100.000 km enjektör temizliği ve ayarıdır.enjektör katkısı alacağınıza sökün temizlettirin ayarlatın takın yeribe daha faydalı.egr yi sökmek kolay bu araçta söküp 1.ç lt tiberle temizlettirin beb böyle 100 bin km kullandım.hiç sorun yaşamadım.benim fikrim bu....yağda çok önemli hep mobil1  5 30 kulkandım.orj filtreler.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #31 : Mayıs 15, 2017, 00:00:38 »
Rail basınç sensörünü temizletmeyi deneyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #32 : Mayıs 24, 2017, 14:44:12 »
2011 dizel mmt motor için egr temizliği önerirmisiniz araç 180 binde?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #33 : Mayıs 27, 2017, 19:37:39 »
2007-2017 model diesel tüm motorlarda egr temizliği her 50.000 km de yapılmalıdır......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #34 : Mayıs 30, 2017, 14:12:08 »
Aynı sorunu bende yaşadım, turboda kurumlanma olduğunu düşünüyorum. Turboyu söktür, kanatçıkların oraları temizlettir. Ben böyle yaparak çözdüm olayı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 d4d çözemediğim sorun
« Yanıtla #35 : Haziran 22, 2017, 22:22:50 »
turbo tıkalı.sökülüp emizlenecek.