Gönderen Konu: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...  (Okunma sayısı 1378 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 43
  • Kan Grubu: A+
  • 1933 kere teşekkür etti
  • 2215 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #20 : Aralık 29, 2016, 11:13:00 »
Tamamdır Mutlu, teşekkürler.

Örneklem sayısında 30 altı olması önemli değil, sadece test istatistiği farklı kullanılır. Yani 10 ile 40  aynı şekilde formule edilmiyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #20 : Aralık 29, 2016, 11:13:00 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 30000
  • Kan Grubu: A-
  • 12 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #21 : Aralık 29, 2016, 11:21:20 »
Tamamdır Mutlu, teşekkürler.

Örneklem sayısında 30 altı olması önemli değil, sadece test istatistiği farklı kullanılır. Yani 10 ile 40  aynı şekilde formule edilmiyor.

Hakan bey, seçilecek istatistik için 30 bir varsayım mıdır?30'dan ziyade verilerin normal dağılıp dağılmadığı bizim için önemli değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #22 : Aralık 29, 2016, 15:01:01 »
mutlu,
Bu konudan bağımsız olmadığı için buraya yazmak istedim.
Bu lpg de avans olayı ciddi bir sorun gibime geldi. sadece ltft stft ile ayar sanki yetersiz gibi.
Lpg nin benzinden çabuk yanması, motorun benzine göre avansının ayarlı olması gibi. bu konuda düşüncen nedir?  ayrıca lpg ecu sunun üstünde genelde takılmayan bazı sensör kabloları oluyor, bazı forumlarda bu kablolar takılırsa lpg ecusu avansı da kendi ayarlar gibi bilgiler var.
Aslında biz ltft stft ile mükemmel ayar yaptığımızı sanıyoruz ama sanki bu ayat işi bu kadar kolay değil gibi.
Yine bazı forumlarda bu avans bozukluğu motor içi ısıya yada dışarı atılan ısının fazla olmasına neden olduğu yazıyor ama işin açığı bir şey bilen yok.
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 43
  • Kan Grubu: A+
  • 1933 kere teşekkür etti
  • 2215 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #23 : Aralık 29, 2016, 16:19:36 »
Hakan bey, seçilecek istatistik için 30 bir varsayım mıdır?30'dan ziyade verilerin normal dağılıp dağılmadığı bizim için önemli değil mi?
30 test yöntemi için bir eşik değer örneklem hacmi bakımından. Eğer hacmimiz 30 dan büyük ise Z testi uygulanır, küçük ise t testi. Seçilen test ile hesaplanan değer tablo (hesaplanan değerin karşılaştırılacağı tablo değeri) değeri ile karşılaştırılır. Buna göre kabul ya da ret kararı verilir. Bu noktada hatadan kaçınma yolları vardır (I. veya II. tip hata), seçilecek güven aealığı bu noktada önemlidir. Yoksa kabul edilecek tez ret ya da reddedilecek tez kabul edilir ki bu istediğimiz bir olay değil.

Verilerin zaten normal dağıldığını varsayıyoruz, yoksa hesaplama yapamayız. Böyle durumlarda normalleştirme yöntemleri var ama bu konuda gerek yok buna, veriler büyük oranda normal dağılım gösterecektir. Tabi normallik testi faydalı olur.

Biraz konu konuyu açıyor ama istatistik böyle bir bilim, bu yüzden severim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #24 : Aralık 29, 2016, 16:31:13 »
mutlu,
Bu konudan bağımsız olmadığı için buraya yazmak istedim.
Bu lpg de avans olayı ciddi bir sorun gibime geldi. sadece ltft stft ile ayar sanki yetersiz gibi.
Lpg nin benzinden çabuk yanması, motorun benzine göre avansının ayarlı olması gibi. bu konuda düşüncen nedir?  ayrıca lpg ecu sunun üstünde genelde takılmayan bazı sensör kabloları oluyor, bazı forumlarda bu kablolar takılırsa lpg ecusu avansı da kendi ayarlar gibi bilgiler var.
Aslında biz ltft stft ile mükemmel ayar yaptığımızı sanıyoruz ama sanki bu ayat işi bu kadar kolay değil gibi.
Yine bazı forumlarda bu avans bozukluğu motor içi ısıya yada dışarı atılan ısının fazla olmasına neden olduğu yazıyor ama işin açığı bir şey bilen yok.

Aynen Talat, avans işi sıkıntı. Keşke test düzenekleri olsa da sıkıntı avanstan mı yanlış afr den mi olduğunu öğrenebilsek. Ama yıllardır lpg de binip de sadece subap bir kere değişmiş taksiler de var.

2700 devir öncesinde egzos zamanına sarkıyor ateşleme zamanı, öte yandan 3000 üstünde de vuruntuya yol açabilir. Erken ateşleme yakıt hava karışımının piston üst ölü noktaya gelmeden maksimum basıncını vermesine haliyle de gücün düşmesine yola açabilir. Fakat araçlarımızda da vuruntu sensörü var. Yüksek devirlerde böyle bir durum olsa, ateşleme zamanını ileri alacak motor.

Eğer lpg beyni avansı ayarlayacaksa kendi sinyal üreterek göndermeli, benzin ile kullanımında sıkıntı olabilir. Açıkçası bilmiyorum o işi. Kısa bir göz attım da şimdi lpg motorun ateşleme zamanını kullanır diyor prins in yurtdışındaki bir sitesinde.

Şöyle bir makale buldum .

https://www.researchgate.net/publication/283796327_The_effect_of_ignition_timing_on_performance_of_LPG_injected_SI_engine

Mesaj Birleştirildi: Aralık 29, 2016, 16:33:47
Lovatonun yazılımı var ya sende, hiç dikkatini çekti mi ignition timing, timing advance gibi ifadeler.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #25 : Aralık 29, 2016, 17:11:53 »


Aynen Talat, avans işi sıkıntı. Keşke test düzenekleri olsa da sıkıntı avanstan mı yanlış afr den mi olduğunu öğrenebilsek. Ama yıllardır lpg de binip de sadece subap bir kere değişmiş taksiler de var.

2700 devir öncesinde egzos zamanına sarkıyor ateşleme zamanı, öte yandan 3000 üstünde de vuruntuya yol açabilir. Erken ateşleme yakıt hava karışımının piston üst ölü noktaya gelmeden maksimum basıncını vermesine haliyle de gücün düşmesine yola açabilir. Fakat araçlarımızda da vuruntu sensörü var. Yüksek devirlerde böyle bir durum olsa, ateşleme zamanını ileri alacak motor.

Eğer lpg beyni avansı ayarlayacaksa kendi sinyal üreterek göndermeli, benzin ile kullanımında sıkıntı olabilir. Açıkçası bilmiyorum o işi. Kısa bir göz attım da şimdi lpg motorun ateşleme zamanını kullanır diyor prins in yurtdışındaki bir sitesinde.

Şöyle bir makale buldum .

https://www.researchgate.net/publication/283796327_The_effect_of_ignition_timing_on_performance_of_LPG_injected_SI_engine

Mesaj Birleştirildi: Aralık 29, 2016, 16:33:47
Lovatonun yazılımı var ya sende, hiç dikkatini çekti mi ignition timing, timing advance gibi ifadeler.

teşekkür ederim mutlu.
Aslında benim aklıma takılan olay katalitik ısısı değil. bu avans olayının başlı başına sorun olması. bende romano var lovato da avans için 1x 2x seçeneği var. Murat abi önceden söylemişti avansı 1x yaptığımda yüksek devirde vuruntu yaptı 2x yapınca sorun kalktı demişti.
iyi ama bende böyle bir seçenek yok ecu onu otomatik mi ayarlar bilemiyorum.
İkincisi araçta vuruntu sensörü var haklısın ama bu sensör vuruntu algıladığında tepkisi benzin ms sürelerini ileri ya da geri almaksa, araç lpg de çalışırken benzin sürelerine müdahale edilmesi bir fayda sağlar mı acaba.?
aslında sende söyledin 2700 devire kadar ve 2700 devir sonrasında kısacası her devirde  bir dengesizlik ve optimum yanma olayında farklılık var gibi.
e haliyle katalitik ısısını her halükarda etkileyecek ama burada asıl önemli olan yanlış yanma sonucu motora verilen zarar ve performans kaybı gibi
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #26 : Aralık 29, 2016, 17:23:05 »

teşekkür ederim mutlu.
Aslında benim aklıma takılan olay katalitik ısısı değil. bu avans olayının başlı başına sorun olması. bende romano var lovato da avans için 1x 2x seçeneği var. Murat abi önceden söylemişti avansı 1x yaptığımda yüksek devirde vuruntu yaptı 2x yapınca sorun kalktı demişti.
iyi ama bende böyle bir seçenek yok ecu onu otomatik mi ayarlar bilemiyorum.
İkincisi araçta vuruntu sensörü var haklısın ama bu sensör vuruntu algıladığında tepkisi benzin ms sürelerini ileri ya da geri almaksa, araç lpg de çalışırken benzin sürelerine müdahale edilmesi bir fayda sağlar mı acaba.?
aslında sende söyledin 2700 devire kadar ve 2700 devir sonrasında kısacası her devirde  bir dengesizlik ve optimum yanma olayında farklılık var gibi.
e haliyle katalitik ısısını her halükarda etkileyecek ama burada asıl önemli olan yanlış yanma sonucu motora verilen zarar ve performans kaybı gibi

Geçen günkü benzin ve lpg deki kayıtlara baktım da devirlere göre avans aynı, nerede yoğunluğu vs aynı. Erken ateşlemeden dolayı vuruntu olsa zamanı ileri alır. LTFT gibi tümden ileri alıyor avansı (techturkey forumunda öyle denmiş) ama sonuçta müdahale imkanını elinden almadığımız için üst devirler için de alt devirler için de sürekli ayarlar sonuçta. Acaba vuruntu sensörüne bilgi veren kamshaft  konum sensörünü geri mi alsak. Sonuçta benzinde de kullansak vuruntu olacak ve otomatik olarak ileri alacak. Ama lpg de erkene alacak. 3000  sonrası için de vuruntuya göre kendi ayarlayacak.
Mazda 3 1.6 motorlarda ayarlanamıyor bu konum sensörünün yeri, 2.0 ve 2.3 motorlarda  ayarlanabiliyormuş.

LPG üreticilerine mail mi atsak bu ateşleme zamanına müdahele ediyor mu beyin, ya da böyle bir kapasitesi var mı diye.

BU sorunu aşmak isteyenler de 2 ayrı beyin kullanıyor ve ona göre ayarlıyor. Zaman ve nakit olsa aslında bu işe girilse ne güzel olur.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 29, 2016, 17:44:44
Lpg avansları
[ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]
[ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]

Benzin avansı
[ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]

Yüksek devirde lpg de 22 dereceye çektiğini görebiliyoruz.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #27 : Aralık 29, 2016, 18:44:43 »
mutlu ben kendi lpg sistemim olan romanoya başka konularda 2 3 mail attım adamlar ölü.ama ecuyu üreten firmaya mail atabilirim. lakin ingilizce yok. güzel bir metin çeviren olsa aeb ye mesaj atabilirim.
Aslında bu fabrika çıkışlı lpg olan Honda lara bakmak lazım. hem benzin hem lpg ile çalışıyor.
resimlerde benzin ve gaz avans değerleri aynı gibi. demekki lpg de iken aracın ecusu ya müdahale edemiyor, ya da müdahale etmeye gerek duyacak kadar vuruntu olmuyor.

Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #28 : Aralık 29, 2016, 18:52:23 »
mutlu ben kendi lpg sistemim olan romanoya başka konularda 2 3 mail attım adamlar ölü.ama ecuyu üreten firmaya mail atabilirim. lakin ingilizce yok. güzel bir metin çeviren olsa aeb ye mesaj atabilirim.
Aslında bu fabrika çıkışlı lpg olan Honda lara bakmak lazım. hem benzin hem lpg ile çalışıyor.
resimlerde benzin ve gaz avans değerleri aynı gibi. demekki lpg de iken aracın ecusu ya müdahale edemiyor, ya da müdahale etmeye gerek duyacak kadar vuruntu olmuyor.

Lpgdeki 2 grafikte de, benzine göre daha aşağıda ama dikkat edersen. 3000 devir sonrasına bakarsan özellikle. 3000-3500 arasında 5-10 derece daha az genelde. 5000-6000 arasında da benzinin 36 derece avansı, halbuki lpg de 25-30 derece civarında.

"Hello Madam/Sir,
I am researching about advance timing of LPG converted bi-fuelled SI engines. I am not sure whether advance timing or AFR is responsible for the engine wear and temperatures. At this point, I wonder that LPG ecus have timing advance control over the engine ecu, or not. I am hoping that you return with a satisfactory reply to contribute LPG awareness and its unknows.
Thank you in advance."

"Merhaba,
LPG'ye dönüştürülmüş çift yakıtlı içten yanmalı motorların avans konusunda araştırma yapıyorum. Motorun yıpranması ve sıcaklıkları konusunda avans mı yoksa hatalı AFR mi sorumlu emin olamıyorum. Bu noktada, LPG beyinlerinin araç beyni üzerinden avans kontrolü yapıp yapmadığını merak ediyorum. LPG bilincine ve bilinmeyenlerine katkı sağlamak amacıyla doyurucu bir cevap vereceğinizi umuyorum.
Teşekkürler."


Prins Hollanda'ya mail attım bakalım cevap verecekler mi.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #29 : Aralık 29, 2016, 19:19:24 »
Lpgdeki 2 grafikte de, benzine göre daha aşağıda ama dikkat edersen. 3000 devir sonrasına bakarsan özellikle. 3000-3500 arasında 5-10 derece daha az genelde. 5000-6000 arasında da benzinin 36 derece avansı, halbuki lpg de 25-30 derece civarında.

"Hello Madam/Sir,
I am researching about advance timing of LPG converted bi-fuelled SI engines. I am not sure whether advance timing or AFR is responsible for the engine wear and temperatures. At this point, I wonder that LPG ecus have timing advance control over the engine ecu, or not. I am hoping that you return with a satisfactory reply to contribute LPG awareness and its unknows.
Thank you in advance."

"Merhaba,
LPG'ye dönüştürülmüş çift yakıtlı içten yanmalı motorların avans konusunda araştırma yapıyorum. Motorun yıpranması ve sıcaklıkları konusunda avans mı yoksa hatalı AFR mi sorumlu emin olamıyorum. Bu noktada, LPG beyinlerinin araç beyni üzerinden avans kontrolü yapıp yapmadığını merak ediyorum. LPG bilincine ve bilinmeyenlerine katkı sağlamak amacıyla doyurucu bir cevap vereceğinizi umuyorum.
Teşekkürler."


Prins Hollanda'ya mail attım bakalım cevap verecekler mi.
tamamdır ben de aeb ye atayım. tüm lpg ecu larını aeb üretiyor diye biliyorum
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #30 : Aralık 29, 2016, 20:53:03 »
aeb landi brc emer gaz a mail attım 8 ocaktan sonra cevap verilir yazmış hepsi. Noel tatili galiba.
Mutlu grafiklere göre lpg de avansın düşük olması neye işaret peki anlamadığım için soruyorum.
bir de unutmadan bu konuyu fordclubtr ye de aç. orası da çok aktif bir forum yardımcı olacaklardır.
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #31 : Aralık 29, 2016, 21:26:40 »
aeb landi brc emer gaz a mail attım 8 ocaktan sonra cevap verilir yazmış hepsi. Noel tatili galiba.
Mutlu grafiklere göre lpg de avansın düşük olması neye işaret peki anlamadığım için soruyorum.
bir de unutmadan bu konuyu fordclubtr ye de aç. orası da çok aktif bir forum yardımcı olacaklardır.

Lpg nin avansı 2700 devir sonrası daha kısa ya, erken olunca vuruntu yapar, vuruntu sensörü daha geçe çekiyor ateşlemeyi. Yani avansı azaltıyor.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #32 : Aralık 29, 2016, 23:17:33 »
Lpg nin avansı 2700 devir sonrası daha kısa ya, erken olunca vuruntu yapar, vuruntu sensörü daha geçe çekiyor ateşlemeyi. Yani avansı azaltıyor.

hmm o zaman korkulacak bir konu değil gibi,ne dersin?
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #33 : Aralık 30, 2016, 10:49:56 »
hmm o zaman korkulacak bir konu değil gibi,ne dersin?
Bence de, ama avansı vuruntu olunca ileri alıyor da 2700 öncesi için geriye çekiyor mudur acaba?
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #34 : Ocak 11, 2017, 13:56:14 »
mutlu aeb den gelen mesaj.

Good morning

I’m sorry but i didn’t understand your question.

What is AFR?

The timing advance processors are used usually on the CNG car in order to have a better ignition and have more power during the acceleration.

In the small engine on cng you will have a strong reduction of power and the timing advance will help you.

You can use the timing advance on the lpg car but usually on cng you can advance by 12-15 degree in lpg 6-9 only if the engine not knoks

 Best regards
 
Daniele Balugani


Burada avanstan bahsetmiş sanki perfornası etkilediği gerçek. ama nasıl ayar yapılır vs bir şey dememiş

Bu arada bu katalitik ısısı ölçerken şuna dikkat etmek gerekiyor.kısa mesafede ya da kısa süreli sıcaklık değişimlerinde lpg ile benzin arasında anlamlı fark olmuyor.lakin  araç yaklaşık 30 dakika falan yola gidince  katalitik ısısı en üst değere ulaşıyor 750 800 derece civarı.

işte bu sırada benzin gaz değişimi yapınca sıcaklık farkı(yaklaşık 50 derece(ltft stft toplamı -3 civarı) ortya çıkıyor. bu şekilde denemeni öneirirm
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #35 : Ocak 11, 2017, 14:37:25 »
Adamlar afr yi bilmiyor ya :D cng ye getirmiş lafı arkadaş biz lpfig ile ilgili bilgi istiyoruz.
Lpg de eğer vuruntu yapmazsa 6-9 derece geri çekebilirsin demişler başka da bilgi yok. Demek ki lpg beyinleri avansı etkileyemiyor.

Şehiriçi okuldan eve dönerken hep yokuş olduğundan genelde basarak dönüyorum. Katalitik sıcaklığı 900 dereceyi geçiyor.   Deneyim şimdi düz yolda.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #36 : Ocak 15, 2017, 20:35:16 »
Adamlar afr yi bilmiyor ya :D cng ye getirmiş lafı arkadaş biz lpfig ile ilgili bilgi istiyoruz.
Lpg de eğer vuruntu yapmazsa 6-9 derece geri çekebilirsin demişler başka da bilgi yok. Demek ki lpg beyinleri avansı etkileyemiyor.

Şehiriçi okuldan eve dönerken hep yokuş olduğundan genelde basarak dönüyorum. Katalitik sıcaklığı 900 dereceyi geçiyor.   Deneyim şimdi düz yolda.

mutlu sen şöyle yazar mısın yani tercüme eder misin?

benzine göre avansı ayarlanmış araçlarda/motorlarda (silindir içi çevrimi vs işte sen biliyorsun oraları detaya inersin :P ) lpg takıldığı zaman avans ayarlamasını lpg ecusu kendi yapıyor mu? benzin ile lpg nin motor içinde çevrimi-döngüsü aynı şekilde mi oluyor? eğer olmuyorda lpg ecusu keni ayarlama yapıyor mu?
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #37 : Ocak 15, 2017, 20:51:29 »
mutlu sen şöyle yazar mısın yani tercüme eder misin?

benzine göre avansı ayarlanmış araçlarda/motorlarda (silindir içi çevrimi vs işte sen biliyorsun oraları detaya inersin :P ) lpg takıldığı zaman avans ayarlamasını lpg ecusu kendi yapıyor mu? benzin ile lpg nin motor içinde çevrimi-döngüsü aynı şekilde mi oluyor? eğer olmuyorda lpg ecusu keni ayarlama yapıyor mu?

Is there any difference between lpg installed engines with timing advance corrected for lpg and not corrected for lpg (stock gasoline advance timing) in case of in cylinder temperature, and engine wear?
Does lpg ecu correct timing advance ? Can lpg ecu command timing advance?

Son 2 cümleni anlamadım. Benzinde de lpg de işleyiş aynı ki.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2438 kere teşekkür etti
  • 1338 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #38 : Ocak 15, 2017, 21:15:27 »
Is there any difference between lpg installed engines with timing advance corrected for lpg and not corrected for lpg (stock gasoline advance timing) in case of in cylinder temperature, and engine wear?
Does lpg ecu correct timing advance ? Can lpg ecu command timing advance?

Son 2 cümleni anlamadım. Benzinde de lpg de işleyiş aynı ki.

ya dedin ya sen. lpg de yanma erken bitiyor benzinde geç bitiyor gibi bir şeyler ona dedim
Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1261 kere teşekkür etti
  • 1654 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #39 : Ocak 15, 2017, 23:07:56 »
ya dedin ya sen. lpg de yanma erken bitiyor benzinde geç bitiyor gibi bir şeyler ona dedim

Tamam avans işte. Gerek yok onları yazmaya, yazdıklarımı göndersen yeterli.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Etiketler: