0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tamamdır Mutlu, teşekkürler.Örneklem sayısında 30 altı olması önemli değil, sadece test istatistiği farklı kullanılır. Yani 10 ile 40 aynı şekilde formule edilmiyor.
Hakan bey, seçilecek istatistik için 30 bir varsayım mıdır?30'dan ziyade verilerin normal dağılıp dağılmadığı bizim için önemli değil mi?
mutlu, Bu konudan bağımsız olmadığı için buraya yazmak istedim. Bu lpg de avans olayı ciddi bir sorun gibime geldi. sadece ltft stft ile ayar sanki yetersiz gibi. Lpg nin benzinden çabuk yanması, motorun benzine göre avansının ayarlı olması gibi. bu konuda düşüncen nedir? ayrıca lpg ecu sunun üstünde genelde takılmayan bazı sensör kabloları oluyor, bazı forumlarda bu kablolar takılırsa lpg ecusu avansı da kendi ayarlar gibi bilgiler var. Aslında biz ltft stft ile mükemmel ayar yaptığımızı sanıyoruz ama sanki bu ayat işi bu kadar kolay değil gibi.Yine bazı forumlarda bu avans bozukluğu motor içi ısıya yada dışarı atılan ısının fazla olmasına neden olduğu yazıyor ama işin açığı bir şey bilen yok.
Aynen Talat, avans işi sıkıntı. Keşke test düzenekleri olsa da sıkıntı avanstan mı yanlış afr den mi olduğunu öğrenebilsek. Ama yıllardır lpg de binip de sadece subap bir kere değişmiş taksiler de var. 2700 devir öncesinde egzos zamanına sarkıyor ateşleme zamanı, öte yandan 3000 üstünde de vuruntuya yol açabilir. Erken ateşleme yakıt hava karışımının piston üst ölü noktaya gelmeden maksimum basıncını vermesine haliyle de gücün düşmesine yola açabilir. Fakat araçlarımızda da vuruntu sensörü var. Yüksek devirlerde böyle bir durum olsa, ateşleme zamanını ileri alacak motor. Eğer lpg beyni avansı ayarlayacaksa kendi sinyal üreterek göndermeli, benzin ile kullanımında sıkıntı olabilir. Açıkçası bilmiyorum o işi. Kısa bir göz attım da şimdi lpg motorun ateşleme zamanını kullanır diyor prins in yurtdışındaki bir sitesinde. Şöyle bir makale buldum .https://www.researchgate.net/publication/283796327_The_effect_of_ignition_timing_on_performance_of_LPG_injected_SI_engineMesaj Birleştirildi: Aralık 29, 2016, 16:33:47Lovatonun yazılımı var ya sende, hiç dikkatini çekti mi ignition timing, timing advance gibi ifadeler.
teşekkür ederim mutlu. Aslında benim aklıma takılan olay katalitik ısısı değil. bu avans olayının başlı başına sorun olması. bende romano var lovato da avans için 1x 2x seçeneği var. Murat abi önceden söylemişti avansı 1x yaptığımda yüksek devirde vuruntu yaptı 2x yapınca sorun kalktı demişti. iyi ama bende böyle bir seçenek yok ecu onu otomatik mi ayarlar bilemiyorum. İkincisi araçta vuruntu sensörü var haklısın ama bu sensör vuruntu algıladığında tepkisi benzin ms sürelerini ileri ya da geri almaksa, araç lpg de çalışırken benzin sürelerine müdahale edilmesi bir fayda sağlar mı acaba.?aslında sende söyledin 2700 devire kadar ve 2700 devir sonrasında kısacası her devirde bir dengesizlik ve optimum yanma olayında farklılık var gibi. e haliyle katalitik ısısını her halükarda etkileyecek ama burada asıl önemli olan yanlış yanma sonucu motora verilen zarar ve performans kaybı gibi
mutlu ben kendi lpg sistemim olan romanoya başka konularda 2 3 mail attım adamlar ölü.ama ecuyu üreten firmaya mail atabilirim. lakin ingilizce yok. güzel bir metin çeviren olsa aeb ye mesaj atabilirim. Aslında bu fabrika çıkışlı lpg olan Honda lara bakmak lazım. hem benzin hem lpg ile çalışıyor. resimlerde benzin ve gaz avans değerleri aynı gibi. demekki lpg de iken aracın ecusu ya müdahale edemiyor, ya da müdahale etmeye gerek duyacak kadar vuruntu olmuyor.
Lpgdeki 2 grafikte de, benzine göre daha aşağıda ama dikkat edersen. 3000 devir sonrasına bakarsan özellikle. 3000-3500 arasında 5-10 derece daha az genelde. 5000-6000 arasında da benzinin 36 derece avansı, halbuki lpg de 25-30 derece civarında."Hello Madam/Sir,I am researching about advance timing of LPG converted bi-fuelled SI engines. I am not sure whether advance timing or AFR is responsible for the engine wear and temperatures. At this point, I wonder that LPG ecus have timing advance control over the engine ecu, or not. I am hoping that you return with a satisfactory reply to contribute LPG awareness and its unknows.Thank you in advance.""Merhaba,LPG'ye dönüştürülmüş çift yakıtlı içten yanmalı motorların avans konusunda araştırma yapıyorum. Motorun yıpranması ve sıcaklıkları konusunda avans mı yoksa hatalı AFR mi sorumlu emin olamıyorum. Bu noktada, LPG beyinlerinin araç beyni üzerinden avans kontrolü yapıp yapmadığını merak ediyorum. LPG bilincine ve bilinmeyenlerine katkı sağlamak amacıyla doyurucu bir cevap vereceğinizi umuyorum.Teşekkürler."Prins Hollanda'ya mail attım bakalım cevap verecekler mi.
aeb landi brc emer gaz a mail attım 8 ocaktan sonra cevap verilir yazmış hepsi. Noel tatili galiba. Mutlu grafiklere göre lpg de avansın düşük olması neye işaret peki anlamadığım için soruyorum.bir de unutmadan bu konuyu fordclubtr ye de aç. orası da çok aktif bir forum yardımcı olacaklardır.
Lpg nin avansı 2700 devir sonrası daha kısa ya, erken olunca vuruntu yapar, vuruntu sensörü daha geçe çekiyor ateşlemeyi. Yani avansı azaltıyor.
hmm o zaman korkulacak bir konu değil gibi,ne dersin?
Adamlar afr yi bilmiyor ya cng ye getirmiş lafı arkadaş biz lpfig ile ilgili bilgi istiyoruz. Lpg de eğer vuruntu yapmazsa 6-9 derece geri çekebilirsin demişler başka da bilgi yok. Demek ki lpg beyinleri avansı etkileyemiyor.Şehiriçi okuldan eve dönerken hep yokuş olduğundan genelde basarak dönüyorum. Katalitik sıcaklığı 900 dereceyi geçiyor. Deneyim şimdi düz yolda.
mutlu sen şöyle yazar mısın yani tercüme eder misin?benzine göre avansı ayarlanmış araçlarda/motorlarda (silindir içi çevrimi vs işte sen biliyorsun oraları detaya inersin ) lpg takıldığı zaman avans ayarlamasını lpg ecusu kendi yapıyor mu? benzin ile lpg nin motor içinde çevrimi-döngüsü aynı şekilde mi oluyor? eğer olmuyorda lpg ecusu keni ayarlama yapıyor mu?
Is there any difference between lpg installed engines with timing advance corrected for lpg and not corrected for lpg (stock gasoline advance timing) in case of in cylinder temperature, and engine wear?Does lpg ecu correct timing advance ? Can lpg ecu command timing advance? Son 2 cümleni anlamadım. Benzinde de lpg de işleyiş aynı ki.
ya dedin ya sen. lpg de yanma erken bitiyor benzinde geç bitiyor gibi bir şeyler ona dedim