Gönderen Konu: Osmangazi Köprüsü bomboş  (Okunma sayısı 25744 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #20 : Kasım 01, 2016, 15:19:19 »
O bilgiler gazete küpürleri.Köprünün açılışndan sonra temmuz-Ağustos aylarında yazılan.

Bakan ve milletvekilinin belirttiği sayılar doğru veya yanlış yazın ki rakamlar. Kış geldi ve şimdi köprüye gidip bir geçiş yapın kaç araba göreceksiniz.Geçtiğim sürede, ben toplam 10 adet gördüm.Keza geçen hafta komşumda geçmiş ve bomboşmuş.

Allah aşkına böyle bir mantık var mı hocam.
-Ben geçtim bomboştu... komşumda geçmiş oda bomboş görmüş.
Bilgiler bakanın bizzat canlı yayın açıklaması, gazete küpürünü falan geçin.

Kışın araç sayısı düşer mantığına ne demeli ? asıl kışın daha artar köprüden geçen sayısı. 2 - 2,5 saat mesafe kısaltıyor.
Yağmurda çamurda, kışta karda insanlar yolu 2,5 saat mi uzatır, 3 dakikada mı geçer?az
Yaz-Kış fark etmez yani.Bayramlarda yoğunluk olur ortalama biraz artar.

Ha 40 bin ortalaması tutar mı tutmaz. 30 bin ortalama bile olsa yani 14 milyon 600 bin rakamı değilde 11 milyon araç geçse 1 yılda.
3,6 milyon araç açığını devlet kapatacak çarp 35 dolarla 126 milyon $ yapar yılda.
10 yıl böyle gitse 1,2 milyar $ yapar.
10 yıl sonra zaten her türlü bu rakamların üzerine çıkılır.

Bizim yaptığımız hesapların hepsi bir yerde yanlıştır.
Devletin maliyesi, bakanlığı illa ki hesabını kitabını yapmıştır bu kadar büyük ve göz önünde olan bir işte uçuk rakamlarla hazineden para çıkacağını sanmıyorum.

Köprünün geçiş bedelini her türlü tartışabiliriz ancak maliyet konusunda eleştiri yapmalıyım diye düşünmeyin.
20-25 $ aralığında olmalıydı bence geçiş ücreti.
+İzmit tarafından gelen araçlardan farklı ücret alınmalı.
İstanbuldan karşıya geçen 35$ veriyorsa, İzmitten gelip köprüden geçmek isteyen 25$ ödemeli diye düşünüyorum hem mesafe aynı değil hemde köprüden geçen araç sayısını artı yönde etkilerdi bu.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #20 : Kasım 01, 2016, 15:19:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #21 : Kasım 01, 2016, 15:27:14 »
Para birimi TL olan bir ülkede dolar ya da euro ile fahiş ücret almak nasıl bir mantıktır? Sen devlet olarak vatandaşının hayatını kolaylaştırman gerekirken, fahiş fiyat isteyip yolu dolandırmasını sağlıyorsun. Ölümü gösterip sıtmaya razı edilmiyor muyuz zaten hep?
Sen onu 30-40 tl yapsan en azından feribot fiyatına yakın yapsan, millet o köprüyü kullanır, sürümden de kazanır. Yüksek fiyat biçerek her türlü baştan korkutuyorsun.

Aynı şekilde 3. köprü için de geçerli. Sen hem ağır taşıtları mecbur bırakıp, yollarını 100 km uzatıyorsun. Otobüsler İstanbul içini dolaşmaktan 2 saat sefer süresi uzatıyor. Sonra da 2. köprüde istediğinin 2 katından fazlasını iste. El insaf, bari 2. köprüde istediğin fiyattan biraz daha azını iste de teşvik et adamı.

Köprü beleşken, o köprünün direğini köprüyü eleştirenlere hediye etmişti bir kamyoncu. O direk asıl kime giriyor anlamıştır belki, müstahak böylelerine.

Madem bizim vergilerle tamamlanacak üstü, bari fiyatı indir de kullanalım, kullanmadan boşuna köprüler için para vermiş olmayalım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #22 : Kasım 01, 2016, 16:07:33 »
Hiç yatırım yapmamış bazılarımız   :asikadam: kimse ya şu kadar araba geçer bu geçer falan deyip yatırım yapmaz. Köprü yada bu otoyolu kimse kullanmasa adamlar ağlar mı  :rofl: Amma saçma yatırım yapmışız derler mi?  Hesap ortada zaten,  kullanılsın yada kullanılmasın adamlar kar ederler.  Ne kadar çok kullanım o kadar kar,  ama bu kar firmalar için değil memleket için kar.  :tamam: biz zarardan kar ederiz tek olacağı bu  :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #23 : Kasım 01, 2016, 16:26:34 »
Yılıık araç geçişi tutarmı tutmazmı onu şimdiden kimse bilemez.1 yıl dolduğunda bu belli olacak.Zaten konuyu açarken bu boşluk banamı denk geldi.Yoksa geneldemi böyle ? diye sorarak açtım.Köprüden geçerken boş olması bende bu algıyı (yıllık ortalamayı  tutmayacakmış gibi görünüyor hissini) uyandırdı.Çevremde köprüyü kullanan insanlarda da bu algı  aynı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #24 : Kasım 01, 2016, 16:53:11 »
Para birimi TL olan bir ülkede dolar ya da euro ile fahiş ücret almak nasıl bir mantıktır? Sen devlet olarak vatandaşının hayatını kolaylaştırman gerekirken, fahiş fiyat isteyip yolu dolandırmasını sağlıyorsun. Ölümü gösterip sıtmaya razı edilmiyor muyuz zaten hep?
Sen onu 30-40 tl yapsan en azından feribot fiyatına yakın yapsan, millet o köprüyü kullanır, sürümden de kazanır. Yüksek fiyat biçerek her türlü baştan korkutuyorsun.

Aynı şekilde 3. köprü için de geçerli. Sen hem ağır taşıtları mecbur bırakıp, yollarını 100 km uzatıyorsun. Otobüsler İstanbul içini dolaşmaktan 2 saat sefer süresi uzatıyor. Sonra da 2. köprüde istediğinin 2 katından fazlasını iste. El insaf, bari 2. köprüde istediğin fiyattan biraz daha azını iste de teşvik et adamı.

Köprü beleşken, o köprünün direğini köprüyü eleştirenlere hediye etmişti bir kamyoncu. O direk asıl kime giriyor anlamıştır belki, müstahak böylelerine.

Madem bizim vergilerle tamamlanacak üstü, bari fiyatı indir de kullanalım, kullanmadan boşuna köprüler için para vermiş olmayalım.
Dolar 20 yıl sonrada dolar olacak adamlar yatırımı dolar ile hesaplıyor  :tamam: neden 35 dolar çünkü adamlar bu 35 dolar ile tüm komple otoyolun masraflarını sadece köprü ile çıkartabilecekler. :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 17 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #25 : Kasım 01, 2016, 18:07:18 »
Hakan Murat,

Murat Köse arkadaşın verdiği değerlerin altında her araç geçişi için Devlet, firmaya para ödüyor.
Bakın ne yazmışım...devlet geçişi bedava yapsa yakıttan tasarruf eder yani....kar eder neden geçişi bedava yapmıyor o zaman..geçen geçsin parasını ben vereceğim dese kardadır yani...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #26 : Kasım 01, 2016, 18:32:55 »
Özel sektör kar edemiyeceği bir işe girmez, en az 3 kat kar eder.Babalarının hayrına yapmadılar o köprüyü,1 ay önce izmir'den istanbula itfaiye  fuarı için 3 adet  itfaiye aracıyla gittik, osman gaziden geçelim dedik, aradık köprüyü ücretsiz geçmemize izin vermediler, böylelikle devletin yaptırdığı köprüden yine devlete ait araçlarla ücretsiz geçmemize izin vermediler, 3 araç körfezi dolaştık devletin mazotuyla... Özel sektör nede olsa..
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #27 : Kasım 01, 2016, 19:09:55 »
Özel sektör kar edemiyeceği bir işe girmez, en az 3 kat kar eder.Babalarının hayrına yapmadılar o köprüyü,1 ay önce izmir'den istanbula itfaiye  fuarı için 3 adet  itfaiye aracıyla gittik, osman gaziden geçelim dedik, aradık köprüyü ücretsiz geçmemize izin vermediler, böylelikle devletin yaptırdığı köprüden yine devlete ait araçlarla ücretsiz geçmemize izin vermediler, 3 araç körfezi dolaştık devletin mazotuyla... Özel sektör nede olsa..

Yanlışınız var devlete zararınız olmuş geçmemekle  :tamam: zaten 3 adet itfaiye aracını izmirden istanbula götürmekle zarar başlamış  :islik:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #28 : Kasım 01, 2016, 19:52:54 »
Bir siz degil Istanbul da tum kurumlar koprulerden gecislerde ucret oduyorlar. Bizi hala oglu gece nobetci oldugunda Askeri ambulansla 1. Kopruden gecmisti. O zamanin  otomatik gecis karti olmadigi icin daha sonra kacak gecisin parasini cebinden odemisti. Ayni sekilde tum kurum araclarinda kgs ler mevcut. Ilave 3 kopru ve osmangaziden gecis sonrasi fis alip kuruma veriyoruz. Lakin gorev belgesi ile il disi goreve gidiste arabali vapur ucret almiyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #29 : Kasım 01, 2016, 20:35:06 »
Yanlışınız var devlete zararınız olmuş geçmemekle  :tamam: zaten 3 adet itfaiye aracını izmirden istanbula götürmekle zarar başlamış  :islik:

3 adet aracın geçiş ücreti kamyon tarzı olduğu için sanırım 450tl. idi bu parayı özel sektöre ödemektense mazot yakıp devleti zarara sokmamayı tercih ettik, fuar konusuna gelince katılım gerekiyordu, bizim gibi ankara,bursa,istanbul vb. itfaiyeleride gelmişti..
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #30 : Kasım 01, 2016, 23:50:51 »
otoyolları fazla kullanmam, daha doğrusu pek yolum düşmez.  en son kocaeli-ankara 20 tl gibi bir rakama giderken, gemlik-köprü arası 35 km. yola 8 küsur tl para ödeyince epey açmıştım bayramlık ağzımı :D
sonuçta 80 tl çok abartı para, şeyetseler o parayı verip geçmem o köprüden :olmamış: o parayı verecek bütçeye sahip adamın ayağı yere basmaz zaten. uçak var helikopter var yahu  :rofl:
sonra köprü yaptık, yol yaptık, tünel yapıcaz. yahu  he he  :foto:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 114 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #31 : Kasım 02, 2016, 00:21:14 »
Bazı arkadaşlarımız devlet işini bilir gibi şeyler yazmış. Aşağıdaki açıklama ulaştırma bakanına ait,

’15 BİN BEKLİYORDUK 20 BİN GEÇİYOR’
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan iki gün önce canlı yayında Osmangazi Köprüsü hakkında açıklamalarda bulundu. İşte Bakan Arslan'ın konuşmasından satır başları… İnsanlarımız bu projeleri bilmiyor peşin hükümlü yaklaşıyorlar. 15 bin trafik bekliyorduk. Günde ortalama 20 bin geçiyor. Bu beklediğimizin de üzerindedir.

Şimdi demezlermi adama 15 bin araç geçmesini bekliyordun da neden 40 bin garantisi verdin diye. İşte devletin iş bilen adamları. Özel sektör para kazanmak için gelmiş ve parasını kazanacak bu kadar basit.

Köprünün nereye yapılacağını devlet gösterdi. Yapılması gereken mali kaynak için kefil oldu (5 milyar dolar) ve en son olarak 40.000 araç garantisi verdi. Özel sektör için süper bi iş valla ne diyelim...
196.000 de yenilendik.
195 binde geldin 201 binde gittin. 1996 corolla GLİ
2013 Hyundai İ20 kusura bakma sana ısınamadım.
2013 Fluence 1.5 dci EDC hoşgeldin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 17 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #32 : Kasım 02, 2016, 07:15:39 »
Bazı arkadaşlarımız devlet işini bilir gibi şeyler yazmış. Aşağıdaki açıklama ulaştırma bakanına ait,

’15 BİN BEKLİYORDUK 20 BİN GEÇİYOR’
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan iki gün önce canlı yayında Osmangazi Köprüsü hakkında açıklamalarda bulundu. İşte Bakan Arslan'ın konuşmasından satır başları… İnsanlarımız bu projeleri bilmiyor peşin hükümlü yaklaşıyorlar. 15 bin trafik bekliyorduk. Günde ortalama 20 bin geçiyor. Bu beklediğimizin de üzerindedir.

Şimdi demezlermi adama 15 bin araç geçmesini bekliyordun da neden 40 bin garantisi verdin diye. İşte devletin iş bilen adamları. Özel sektör para kazanmak için gelmiş ve parasını kazanacak bu kadar basit.

Köprünün nereye yapılacağını devlet gösterdi. Yapılması gereken mali kaynak için kefil oldu (5 milyar dolar) ve en son olarak 40.000 araç garantisi verdi. Özel sektör için süper bi iş valla ne diyelim...
Siz daha iyi bildiğinizi söylüyorsunuz yani...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #33 : Kasım 02, 2016, 08:27:55 »
arkadaslar burada bos yere konusuyoruz. devlet ozel sektore verdigi yap islet devret seklindeki bu koprunun kredi finansmanini yine kendi bankalari araciligi ile yapti. zengin daha da zenginlesti.  gecen gece yeni bir khk meclisten gecti arac otv fiyatlarina yine zam yolda.
memlekette yasanan bunca olumsuzluga ragmen yarin secim olsun yine bu yonetim basa gelicek.
insanlarimizda dusunme sorgulama yetisi kalmadi gitti. kimse demiyor bedava olsun yapilan bu yatirimlar ama azicik el insaf yani 100 tlye korfezi dolansan araba o kadar yakmaz.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 114 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #34 : Kasım 02, 2016, 09:09:57 »
Siz daha iyi bildiğinizi söylüyorsunuz yani...
Kendinizi o kadar küçük görmeyin Hakan bey. Oradaki adamlarda bu halkın arasından seçilmiş sizin benim gibi insanlar. Emin olun ki sizden ve benden daha vasıfsız insanlar ne kritik yerlerde ne görevler yapıyorlar bunun çokça örneğini gördük. Cumhurbaşkanı bile kandırılabiliyor bunu kendisinin ağzından duyduk.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
196.000 de yenilendik.
195 binde geldin 201 binde gittin. 1996 corolla GLİ
2013 Hyundai İ20 kusura bakma sana ısınamadım.
2013 Fluence 1.5 dci EDC hoşgeldin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #35 : Kasım 02, 2016, 09:24:58 »
geçilen saate zamana göre yoğunluk değişir. Ben topçular dan geçtim bomboştu desem belki gülen olur orda ne kuyruk bekledik biz diyen olur ama öyle saatte geçersin bomboş olur :) biz kendi işimizde iyi olmaya çalışsak yeter aslında :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #36 : Kasım 02, 2016, 09:52:55 »
10 Temmuz 2016 tarihli bir gazeten haber;

"Bayram tatilinde ortalama günlük 95 bin araç geçişiyle teknik olarak garanti rakamının iki katına ulaşıldı ancak hesap günlük değil yıllık 14.6 milyon geçiş üzerinden yapılacak

Osmangazi Köprüsü’nden bayram süresince günlük ortalama 95 bin araç geçerken, devlet tarafından köprü için verilen araç garantisi de tartışma konusu oldu. Devletin verdiği araç garantisinin 135 bin olduğu ve köprü bedavayken dahi geçen araç sayısının bunun altında kaldığı ve devletin zarara uğradığına ilişkin tartışma yaşanırken, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, köprü için verilen garantinin günlük olarak hesaplandığında ortalama 40 bin araca denk geldiğini belirtti. Yani bir anlamda bayramda geçiş günlük garanti rakamının iki katını aştı. Ancak geçiş garantisi günlük olarak değil yıllık olarak hesaplanacak. Yani 1 yılda araç geçiş sayısı 14.6 milyonun altında kalırsa Hazine aradaki farkı Nurol- Özaltın-Makyol-AstaldiYüksel-Göçay Grubu’nun sahibi olduğu Otoyol AŞ’ye ödeyecek. Yetkililer, 4 ayrı kesimden oluşan İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi’nde, diğer kesimlerdeki garantilerin de 17 bin ile 35 bin araç arasında değiştiğine dikkat çekerek, “Köprü için verilen garanti günlük ortalama 40 bin araca denk geliyor” dedi. Ancak yap-işlet-devret (YİD) modeli ile yapılan Osmangazi Köprüsü’nde araç garantisi yıllık olarak hesaplanacak. Devlet günlük 40 bin araç taahhüt etmesine karşın, 356 günün sonunda, yıl boyunca geçen araç trafiğine bakılacak. Devletin yıllık araç garantisi 14 milyon 600 bin. Bir yılda geçen araç sayısı 14 milyonda kalırsa, devlet 600 bin aracın geçiş ücreti olan 16.6 milyon doları firmaya ödeyecek ya da mahsuplaşacak. Garantinin üzerinde geçen aracın geçiş ücreti de işletmenin kasasında kalacak. Mahsuplaşma işlemi yıl sonunda yapılacak.

İDO'NUN 8 GÜNLÜK KAYBI 9 MİLYONU BULDU

Osmangazi Köprüsü’nün bayramda ücretsiz geçişle açılması İstanbul Deniz Otobüsleri’nde (İDO) müşteri sıkıntısı yaşattı. Bayram döneminde günlük 20 bin aracın kullandığı EskihisarTopçular hattında, araç sayısı neredeyse sıfırlandı. İDO’nun 8 günlük kaybı, 9 milyon lirayı buldu. İDO yetkilileri, köprü ile rekabete girmek için fiyatların düşürülüp düşürülmeyeceğine yönelik soru üzerine ise “Düşürdük sayılır zaten. Herkese yemek vermeye başladık. Bu da fiyatı düşürmek anlamına geliyor. Açık büfeye geçtik. Eşit rekabet şartları oluştuğunda yani köprüden ücret alındığında durum netleşir” diye konuştu."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #37 : Kasım 02, 2016, 12:20:22 »
geçilen saate zamana göre yoğunluk değişir. Ben topçular dan geçtim bomboştu desem belki gülen olur orda ne kuyruk bekledik biz diyen olur ama öyle saatte geçersin bomboş olur :) biz kendi işimizde iyi olmaya çalışsak yeter aslında :)

kendi isimizde iyi olmaya calissak yeter derken neyi kast ettiginizi tam anlamadim ama konuya cok farkli yerden bakiyorsunuz. tabiki yilin belli donemlerinde yogunluk daha fazla olur ozellikle  bayram tatillerinde yada hafta sonlari. kopru fiyatlari uygun olsa  insanlar suanki halinden daha fazla kullanir hemde otobandaki trafik bir nebze olsun rahatlar. burda demek istenilen yapilan bu yatirim icin devlet garantorluk vermis ozel sektore ve gerekli butun kolaylik saglanmis (finansman kredisi kdv indirimi arazi kamulastirmasi otoyol uzerindeki isletmeler vs.) ozel sektorde bu isi yapmis hizmete sunmus. sikinti surada basliyor zaten yapilan masraf yapilmis  fiyatlari biraz daha makul tutup hem vatandas bu nimetten faydalansin hemde devletin verdigi garantorluk nedeniyle kopru kullanilmadigi zaman kasadan fazladan para cikmasin. 100 tl kopruye vermektense zaman sikintim yok diyip 60 tl vapura veren var yada korfezi dolanan var. zaten petrol ithal eden bir ulkeyiz kopru gecis ucretinin makul fiyatlarda olmasi devletimize ve milletimize her turlu maddi manevi ve zaman olarak faydasi ve kari var.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #38 : Kasım 02, 2016, 13:14:56 »
Bazı arkadaşlarımız devlet işini bilir gibi şeyler yazmış. Aşağıdaki açıklama ulaştırma bakanına ait,

’15 BİN BEKLİYORDUK 20 BİN GEÇİYOR’
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan iki gün önce canlı yayında Osmangazi Köprüsü hakkında açıklamalarda bulundu. İşte Bakan Arslan'ın konuşmasından satır başları… İnsanlarımız bu projeleri bilmiyor peşin hükümlü yaklaşıyorlar. 15 bin trafik bekliyorduk. Günde ortalama 20 bin geçiyor. Bu beklediğimizin de üzerindedir.

Şimdi demezlermi adama 15 bin araç geçmesini bekliyordun da neden 40 bin garantisi verdin diye. İşte devletin iş bilen adamları. Özel sektör para kazanmak için gelmiş ve parasını kazanacak bu kadar basit.

Köprünün nereye yapılacağını devlet gösterdi. Yapılması gereken mali kaynak için kefil oldu (5 milyar dolar) ve en son olarak 40.000 araç garantisi verdi. Özel sektör için süper bi iş valla ne diyelim...

Sizden, bizden iyi biliyor ki BAKAN olmuş.
İnsanlar diğer insanların rütbelerini neden kabul etmez, içine sindiremez anlamıyorum.
Ben BAKAN sevici değilim, sadece yapılan işin düzgün eleştirilmesi tarafındayım.

Araç sayısının her yıl katlanarak arttığı TR'de ilk 5 yıl için para ödemeyi göz almıştırdır devlet, sonraki yıllarda zaten 40 bin taahhütünün tutacağını hesap etmiştir.
Kaldı ki günlük 40 bin geçiş diye bir rakam söz konusu değil.
1 YILDA 14 MİLYON 600 BİN ARAÇ GEÇER DEMİŞ TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ.

Hala daha 40 bin araç geçmiyor lafına takılıp kalmışsınız bu yanlış.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #39 : Kasım 02, 2016, 13:44:06 »
Sistem baştan yanlış yapılmış dünde dediğim gibi devlet bu kesime 40bin garantisi vermiş ve yüklenici firma bu kesim ile 20 yıl içinde 35 dolardan tüm maliyeti kurtarıyor. Daha üstü geçişler ve kurulan tesislerin kirası vb şeyler firmaya kar olacak.  Devlet bu kesime 40bin değilde 100bin garantisi verseydi keşke yada daha fazla 120bin diyelim aynı hesaplama ile bu kesim geçiş ücreti 12 dolar gibi olurdu ve köprü kullanımı vatandaşlarca daha cazip hale gelirdi. Ve devlete direk olan mali yük vatandaşlarca karşılanacağı için dolaylı yönden daha çabuk ödeme yapılırdı. Devletin acilen bu kesimdeki garantiyi 150bin yapması lazım  :tamam:
THE END