Gönderen Konu: Osmangazi Köprüsü bomboş  (Okunma sayısı 25821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #160 : Ocak 04, 2019, 23:51:37 »
İste sorun burada konu hakkında bilginiz yok. Basit olarak anlatayım. Boğaz köprüsü çok katlı apartman inşaatı idi ama Osmangazi köprüsü gökdelen inşaatı. Yapım teknikleri tamamen farklı. Taşıyıcı  ayaklari deniz içinde, ayak açıklığı çok fazla, yaklaşma viyadukleri var. 1. derece deprem bölgesi, yoğun hava şartları olan bir bölge. Kısaca bu köprü çok maliyetli. Tabi ki ilk anlaşma yapıldığında doların bu kadar değer kazanacağı hesap edilemedi. Ama yine de feribot'a yakın bir ücret olacağı kesindi.
Tabi ki ülkede yapılan yatırımlar senin benim vergim ile yapılıyor. Devletin geliri bu zaten. Ama adama sormazlar mı biz daha 2000 lerin başında 3 büyük ili bile bölünmüş yol ile birbirine bağlayamamışız o zamana kadar toplanan vergiler ne oldu. Keşke ülkenin temel alt yapı yatırımları zaman içinde yapılmış olsaydı da bugün başka şeyler konuşuyor olsaydık. Avrupa bir günde gelişmedi. Biz 10 yilda herşey olsun ama biz ödemeyelim diyoruz. Keşke mümkün olsa.
. Siz merak etmeyin herkes herşeyi biliyor osmangazi köprüsü gökdelense eskiden toplanan vergiler kumbara şimdikiler dolgun banka hesabı gibi. Doların bukadar yükseleceğini hesap edemeyeceksen dolarla iş yapmıcaksın demezlermi adama .. sizin bilginiz çokmuş maşallah...
sonuna kadar toyota...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #160 : Ocak 04, 2019, 23:51:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #161 : Ocak 05, 2019, 00:32:03 »
. Siz merak etmeyin herkes herşeyi biliyor osmangazi köprüsü gökdelense eskiden toplanan vergiler kumbara şimdikiler dolgun banka hesabı gibi. Doların bukadar yükseleceğini hesap edemeyeceksen dolarla iş yapmıcaksın demezlermi adama .. sizin bilginiz çokmuş maşallah...
Ayhan bey üslubunuzu lutfen gözden geçirin. Ben konu hakkında yeterli bilgi sahibi oldugumu düşünüyorum.
Bu köprü sadece bir köprü olmayıp izmirden gebzeye olan otoyolun bir parçasıdır. Yolun tamamının hızla yapılması ve en kısa sürede devlete devri için önce köprü yapılıp köprüden gelen finansman ile yolun kalanı yapılacak ve en kısa işletme süresi ile devlete devredilecek. 2002 yılından beri stabil seyreden dolar kurundan güç alarak ve projenin finansmaninin yurt dışından sağlanması ile sözleşme bu haliyle yani dolara endeksli yapıldı.
Geçmiş dönemlerde az vergi toplandığı konusu temelsiz bir iddia. Nema key adı altında vatandaştan toplanan paraların üzerine yatan bir devlet vardı. Hortumlanan bankalar ile binlerce vatandaşın birikimleri bir gecede yok edilmişken yine bu yönetim tüm bu borçları ödedi. Yine söylüyorum hata eksik tabiki vardır ama elestirirkende bir sınır olmalı. Şu an araçlarımız ile Türkiye nin bir ucundan diğer ucuna güvenli ve konforlu gidiyor isek bunu Cumhuriyet döneminin tamamından daha fazla yol yapan bu döneme borçluyuz. Saygılarımla

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2019, 00:36:43
Bu köprüyle ilgili acil yapılması gereken şey ise nacizane fikrim ücreti diyelim %30 azaltıp garanti araç sayısını %30 arttırarak hem vatandaşı köprüye çekmiş olup hemde ihale sözleşmesindeki yükümlülüklerin yerine getirilmesi sağlanabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #162 : Ocak 05, 2019, 01:23:38 »
Ayhan bey üslubunuzu lutfen gözden geçirin. Ben konu hakkında yeterli bilgi sahibi oldugumu düşünüyorum.
Bu köprü sadece bir köprü olmayıp izmirden gebzeye olan otoyolun bir parçasıdır. Yolun tamamının hızla yapılması ve en kısa sürede devlete devri için önce köprü yapılıp köprüden gelen finansman ile yolun kalanı yapılacak ve en kısa işletme süresi ile devlete devredilecek. 2002 yılından beri stabil seyreden dolar kurundan güç alarak ve projenin finansmaninin yurt dışından sağlanması ile sözleşme bu haliyle yani dolara endeksli yapıldı.
Geçmiş dönemlerde az vergi toplandığı konusu temelsiz bir iddia. Nema key adı altında vatandaştan toplanan paraların üzerine yatan bir devlet vardı. Hortumlanan bankalar ile binlerce vatandaşın birikimleri bir gecede yok edilmişken yine bu yönetim tüm bu borçları ödedi. Yine söylüyorum hata eksik tabiki vardır ama elestirirkende bir sınır olmalı. Şu an araçlarımız ile Türkiye nin bir ucundan diğer ucuna güvenli ve konforlu gidiyor isek bunu Cumhuriyet döneminin tamamından daha fazla yol yapan bu döneme borçluyuz. Saygılarımla

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2019, 00:36:43
Bu köprüyle ilgili acil yapılması gereken şey ise nacizane fikrim ücreti diyelim %30 azaltıp garanti araç sayısını %30 arttırarak hem vatandaşı köprüye çekmiş olup hemde ihale sözleşmesindeki yükümlülüklerin yerine getirilmesi sağlanabilir.
Ersin bey lütfen beni siyasete çekmeye uğraşmayın bu oyuna gelmem. Burda sizin bildiğinizi idda ettiğiniz  tek taraflı bilgilere cvp verecek değilim. Tek bilgi sahibi kendinizmiş gibi konuşuyorsunuz. Herkes fikrini söylüyor siz siyaset yapıyorsunuz. Burası Yeri olsa cvp çok emin olun. Key den  başlar işsizlik ödeneğinde biriken paralardan devam eder, eskiden yapılan yap işlet devret   Yollarından gayet ucuza nasıl geçildinden çıkardım ama inanın bu forum yeri değil. Saygılar..
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #163 : Ocak 05, 2019, 01:54:06 »
Başlığın bundan önceki sayfalarında bariz yapılan siyasi söylemler için de keşke aynı uyarıları yapsaydınız. Ben ne bir parti mensubuyum ne de bu projenin müteahit firma calisaniyim. Bu hizmetin yapılması ne olursa olsun önemlidir. Yapılma metodu günümüz gerçekleri ile de örtüşmektedir. Milyar dolarlarca maliyeti olan bir projenin kıt devlet kaynakları ile kısa sürede yapılması imkansızdı. 7. sayfada dünya gazetesi yazarının alıntısında çok net bilgiler verilmiş. Hiç araç geçmese bile devletin garanti verdiği rakam proje maliyetinden fazla değil. Hem de proje maliyeti devletin direkt kendi yaptıracağı proje maliyetine göre düşük olmuştur. Tüm bunlar ortada iken Türkiye de herşeye siyah beyaz ekseninde baktirilmaya zorlanan insanlar için tabi ki bu proje ya siyah ya beyazdır. Kimse gri tarafını görmez. Saygılarımla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #164 : Ocak 05, 2019, 03:18:22 »
Ersin bey gayet guzel ve edebince bilgilerini paylasmis. Soyledikleri gayet makul. Bunun neresi siyasi diyecegim ama, bazilarina gore nefes almak bile siyasi.
 3 kopru yapilmasin yarin cikar 4. 5. Yapmaya kalkarsiniz.
 Nukleer enerji kim biz kim, asla ve katta ne isimiz olur.
 Hele birde havaalani yok mu, bizim neyimize ya havaalani.
 Yerli araba mi, devrimi gorduk, buda tirt cikacak.
 Daha araba yapamiyoz, tank top tufek ucak helikopter neyimize.
 Ya , biz niye ulke olduk ki, kapatalim kepenkleri, frenkler felemenkler isletsin buralari.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #165 : Ocak 05, 2019, 09:23:40 »
Devletin , köprüyü yapan şirket ile anlaşması bir araç için;
 35$ + KDV = 202.TL
Geçiş ücreti : 103 TL

Köprüden geçmeyen araç dışında , her geçen araç için 202-103 TL = 99 TL ödüyor devlet. (bugünkü kura göre)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #166 : Ocak 05, 2019, 12:37:43 »
Ersin bey gayet guzel ve edebince bilgilerini paylasmis. Soyledikleri gayet makul. Bunun neresi siyasi diyecegim ama, bazilarina gore nefes almak bile siyasi.
 3 kopru yapilmasin yarin cikar 4. 5. Yapmaya kalkarsiniz.
 Nukleer enerji kim biz kim, asla ve katta ne isimiz olur.
 Hele birde havaalani yok mu, bizim neyimize ya havaalani.
 Yerli araba mi, devrimi gorduk, buda tirt cikacak.
 Daha araba yapamiyoz, tank top tufek ucak helikopter neyimize.
 Ya , biz niye ulke olduk ki, kapatalim kepenkleri, frenkler felemenkler isletsin buralari.
Arif bey siyasi olmayacaksa eskiler öyle yeniler böyle demeyecek. Onlar batırdı bunlar kurtardı demeyecek. Bu siyaset değilde ne?köprüyü savunacaksa savunsun konu köprü. key le banka hortumuyla ne ilgisi var .  3. Köprü demişken ilk ikinin fiyatına bakın birde 3. nün fiyatına. Köprü yol yapmak hizmet ürünüdür tabiki yüksek maliyeti olabilir bir ücrette alınabilir ama biz vatandaş olarak bunu ödeme gücüne sahip olmalıyız. Asgari ücretin 20 de 1 i tek taraflı gecis ücretiyse bunu sorgulamakta hakkımız ayrıca. Saygılar...
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #167 : Ocak 05, 2019, 13:38:58 »
Konu köprü dışına çıkarılıp rant hırsızlık vb ifadeler söylenirse tabiki bunun böyle olmadığını argümanları ile ortaya koyarım. Bunu siyaset ile iliskilendirenler ise bu konuyu siyaset olarak kullanmak isteyenlerdir. Zamanında hem hizmet görmeyip hem de sömürülüyorduk. Ben köprü konusunda hatalı şeyler olduğunu söylemekle birlikte bunun kasıtlı veya rant olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. İhale yapıldığı tarihe kadar yatay seyirli olan bir dolar kuru vardı. Ama malesef bir şekilde ki o olayları burada söylemeye gerek yok 2013 yılından sonra kademeli olarak dolar yükseldi. Ayrıca böyle bir projenin finansmanının yurt içinden olması imkansızdı. Sonucta ihale açık birşekilde yapıldı ve en uygun teklif veren konsorsiyum aldı. Düşünün siz milyar dolar yatırım yapacaksınız finansmanı dolar olacak ama devlet ben garanti vermem diyecek. Bu şekilde hicbir firma bu ihaleye girmezdi. Köprü açılma tarihlerinde Binali beyin bir sözü vardı en pahalı hizmet hiç olmayandır diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #168 : Ocak 05, 2019, 13:42:11 »
]
Bu köprüyle ilgili acil yapılması gereken şey ise nacizane fikrim ücreti diyelim %30 azaltıp garanti araç sayısını %30 arttırarak hem vatandaşı köprüye çekmiş olup hemde ihale sözleşmesindeki yükümlülüklerin yerine getirilmesi sağlanabilir.

O zaman araba vapurlarina verilen haklara tecavuz edilmis oluyor,
Sonucta onlarda belli sartlar ile ihaleye girip, bu iş icin ihale bedeli odediler.

İki ucuda ayni yani.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #169 : Ocak 05, 2019, 13:52:45 »
Bu köprü olmasaydı da o zaman vapur ücretlerini gorseydik. Rekabetten sonra fiyatlara indirim geldi de şu anki vapur fiyatı oluştu. Yoksa binek araç için o da 100 TL gibi bir fiyat olurdu şimdiye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #170 : Ocak 05, 2019, 14:26:20 »
Bu köprü olmasaydı da o zaman vapur ücretlerini gorseydik. Rekabetten sonra fiyatlara indirim geldi de şu anki vapur fiyatı oluştu. Yoksa binek araç için o da 100 TL gibi bir fiyat olurdu şimdiye.

Bu konuda haklısınız. Katılıyorum. Çünkü köprü yapılmadan önceki fiyatlarla şu anki fiyatları karşılaştırırsak ciddi fark var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #171 : Ocak 05, 2019, 14:54:18 »
  Kıymetli arkadaşlarım,
  Bakıyorum ki bazı arkadaşlarım gerçekten araştırma yapmadan sadece ülkemizde belli bir merciye hizmet eden basının anlattıkları ile bilgilendiklerini ve konuyu savunduklarını sanıyorlar. Ancak konu tam da böyle değil. Eski köprüler ile yeni köprüleri değerlendirmek kadar saçma bir yaklaşım olamaz. Her köprüyü yapıldığı dönemde diğer ülkelerdeki muadillerinin yapımıyla ve işletmesiyle kıyaslamak lazım. Öyle yapınca gerçekler gün yüzüne çıkıyor. Dünyada sadece bizim ülkemizde köprü yapılmıyor. Diğer ülkelerdeki benzerlerine göre kat kat fazla maliyete yapıldığı açık. İşletmesine bakınca da aynı şeyi görebiliyorsunuz. Köprüden hiç geçmeyen bir kişiden bile geçiş ücreti alınması saçma ötesi bir durumdur.
  Bu projeleri inşa eden firmaların finansal kaynaklarının nereden geldiğine bakınca da bir takım akıl almaz gerçekler ortaya çıkıyor. Ziraat Bankası utanmadan reklam yaptı. İstanbul havaalanının inşaatı için krediyi biz verdik dedi. Ziraat Bankasının görevi malum müteahhitlere inşaat kredisi vermek mi yoksa tarımı ve çiftçiyi desteklemek mi?
  Geçiş garantisi verilmesi konusuna gelince; ülkedeki kara yollarının durumu, araç miktarı, yollar düzenindeki seyahat alışkanlıkları bilinmiyor mu ki böylesine fark çıkıyor. Bunu hesaplayanlara sormak lazım. Hesaplayamıyorssan en basitinden KGM'ye görev verirsin, hangi yollardan günlük kaç araç geçiyor hesaplatırsın ve ona göre garanti verirsin. Marketlerde satılan 25 kuruşluk poşetin gelirini bile hesaplayanlar geçiş miktarını mı hesaplayamadılar.
  Bir de şu vapur ücreti-köprü geçiş ücreti kıyaslaması kadar absürt kıyaslama yapılamaz. Duyan da vapurları ve köprü geçişlerini aynı devlet kontrol etmiyor zannedecek. Her ikisinin de planlaması ve kontrolü devletimizce yapılmıyor mu yoksa. Ha sen köprü geçişine bu kadar garanti verirsen olacağı bu.
  Sonuç olarak biraz da konuya tersinden bakmakta fayda var.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #172 : Ocak 05, 2019, 15:10:28 »
  Bir de şu vapur ücreti-köprü geçiş ücreti kıyaslaması kadar absürt kıyaslama yapılamaz. Duyan da vapurları ve köprü geçişlerini aynı devlet kontrol etmiyor zannedecek. Her ikisinin de planlaması ve kontrolü devletimizce yapılmıyor mu yoksa. Ha sen köprü geçişine bu kadar garanti verirsen olacağı bu.
 

Neden absürt olsun ki? Malum deniz otobusu işletmesi zamanında özelleştirilmedi mi? Bir çok kişi köprü geçiş ücretinin yüksek olması sebebiyle arabalı vapur tercih ediyor. Gerçekten ne demek istediğinizi anlamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #173 : Ocak 05, 2019, 15:49:19 »
Bazi basin yayin, malum mutahit?
 Evet sadece sizin gibi dusunmeyenler hic bi seyden anlamiyor degil mi.
 Bazilari daha fiyat konusmazdan once hayir yapilmasin diyordu, yapilinca adina takti, oda gecti simdi nerden vururum derdinde, yillarca orduevlerinde mecliste bedava yenilen yemeklerle, nerdeyse bedavaya satilan alkolun parasiyla 9 kopru yapilirdi. Melih Gokcek caliyomus hirsizmis, evet bencede oyle, ama ankarayi ankara yapanda o degilmi. Yillardir kugulu alt gecidi icin kapatma karari aldiran aldirmaya calisan tipler odalar stklar var.
 Benim yasim 39 az cok ulke siyasetini hatirliyorum. Olmayan yolari, coplukleri, gruzuv un kelime anlamini, hastane kuyruklarini, eczane kuyruklarini, suyun elektrigin gelmeyisini, demirel develuasyonunu, ecevit develuasyonunu, basortusu sacmaligini, bp nin bedavaya satilmasini, telekomun satisini, ve bazilarinin degimiyle yandasizya, bu hukumetinde neleri becerip neleri beceremedigini goruyoruz, ben demesemde halkin cogunlugu, bunlarin kotusu bile otekilerin iyisinden evladir diyor. Ama bi kisim vatandas bunu hazmedemiyor ve surekli saldiriyor.
 3 5 yil pahali gecersin sonra normal fiyatina gelir, biraz sabir.
 Sen mutahit olsan 3 mlyr dolari yatirip hic kar etmeden guvence almadan girermisin bu ise?
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #174 : Ocak 05, 2019, 18:18:42 »
Bomboş o,milyar dolarlık güzelim köprü ve otoyolları.Oralardan geçtikçe üzülüyorum.Çünkü faydalanamıyor memleketimin güzel insanları.Gerisi benim için boş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #175 : Ocak 05, 2019, 20:04:43 »
Farklı düşüncelerin olması güzel ve tamamen makul bir şeydir. Konularda sabit düşünceler ile değil, neler deniyor diye bakarak ilerlemek lazım. Ayrıca ne kadar öznellik içersek de, zorlayıp nesnel de olabilmeliyiz ki tartışılan konular bir işe yarasın.

Arkadaşlar, bazı slogan tarzı bilgiler! ile bazı olayları tartışmak çok doğru değil bence. Örneğin geçmişte çöp sorununu ve su sorununu yaşayanlardandım (bir çok insan gibi) ve o dönemde bunu bir çok şekilde eleştirmişimdir de, çevremdeki ya da buradaki bir çok insan gibi. Yalnız bilerek ya da bilmeyerek yanlış bilgilendirme de yapmamak lazım, tüm geçmiş (geçmiş olarak neden bahsediyorsak artık) bu şekilde değildi. Belli bir dönem bu yaşandı. Bunun altında neler olduğunu da biraz araştıran öğrenecektir.
Gerek Yeni Havaalanı, gerek Nükleer Enerji konusunda bunlara karşı olan küçük bir azınlık ile, bunları eleştiren ve ortaya bilimsel yaklaşımlar koyanları aynı söylemler ile eleştirmeye çalışmak geniş bakışlı, hakkı savunan kimseye yakışmaz. Bilimel eleştiri ya da yaklaşımları, uyarıları ucuz göstermeye çalışıp yermek, kimseye fayda sağlamaz. Bunun örneklerini yaşadık ve hala yaşıyoruz, bu yanlıştan tüm toplum zarar görüyor, bu uyarıları yapanları yerenler dahil.
Kısacası, eğri oturana kimsenin söyleyecek bir şeyi olamaz, ancak doğru konuşmak gerekir, hakkında konuştuğumuz yakınımız, ailemizden birisi olsa, kişisel zarar görecek dahi olsak. Kural budur, uymak ya da uymamak dünya ve devami konusundaki düşüncelerinize kalmıştır.

Ana konumuza gelirsek, bu köprü ve yol neden yapıldı, gerek yoktu diyen henüz duymadım.
Bir yol yapılıyorsa; daha güvenli, daha ucuz, daha kısa gibi özellikler içermelidir. Bu yol, Kuzey-Güney Batı ekseninde önemli bir kısalma sağlamakta. Standartları, sinyalizasyonu, bağlantı yolları vs. oldukça modern bir yol (daha gelişmişleri de az sayıda da olsa var). Ancak ulaşım maliyetleri açısından kabul edilebilecek bir düzeyde değil. Yani ülkenin, "şanslı azınlığı" için yapılmış bir yol olmamalı, bu ya da diğer tüm yollar. İstanbul III. Köprü'nün bile, zamanında burada tartıştığımız gibi, ulaşım, lojistik maliyetleri ve sürelerine nasıl olumsuz etkilerinin olduğu ortada.
Bu arada mevcut ücretlendirme şartlarında Vergi Teorisi ve Harç kavramı tamamen birbirine karışmış durumda. Dürüst, aklı başında, vicdanlı hiç bir bireyin bu yönünü savunacağını zannetmiyorum.

Yine dönüp dolaşıp, 1920-1940 dönemine geliyoruz, yani Karma Ekonomi yaklaşımına. Biraz araştırınca, kalkınılması istenen sektörlerde devletin aldığı rol ve etkileri bugün bile görülmekte. Örnek ile açıklamak gerekirse, bahsedilen hatta çalışan, liyakata dayalı bir feribot hattı olsa, yanında hizmette bulunacak özel feribot hatlarını belli standartlarda tutmak (fiyat, hizmet vs.) oldukça kolay olacaktır.

İşin bence sevindirici bir yönü ise, aynı güzergahtaki eski yolların rehabilite edilmesi (bazı eksiklikler olsa da) ve işin bu yönünün göz ardı edilmemesidir.

Körfez Geçiş Köprüsü Osman Gazi'den alınması gereken bence en önemli ders, hatası olmadığı halde, yaşanan bir sorunda kendi payının olduğunu düşünen bir Japon Mühendisin Kishi Ryoichi'nin (kendisini saygı ile anıyorum) kendi hayatına son vermesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #176 : Ocak 05, 2019, 21:40:10 »
Hakan bey soylediklerinize aynen katiliyorum.
 Bir polis olarak yaptigim isin zorluklari ve bize verilen sozlerin hicbirinin yerine getirilmedigini gorerek bu hukumete kizanlardanim. Ama benim kiziyor olmam adamlarin her seyi yanlis yaptigi anlamina gelmiyor. Bir zumre varki adamlar ne yaparsa yapsin kabul etmiyor beni kizdiranda bu oluyor. Yoksa burda veya baska bir yerde kimsenin sahsiyla ilgili bi sorunum yok. Kimsenin inanci dunya gorusu beni ilgilendirmez, beni ilgilendiren kismi benim dusunceme inancima yasayisima saygisizlik yapmasidir. 2013 gezi olaylarında yaşadıklarımı duyduklarımı gördüklerimi... bu sitede de olmak üzere bir çok sosyal ortamda edilen hakaretleri herkes duydu gördü. bir kullanıcı öyle yeni kayıtlı felan değil 3 4 yıldızlı eski kullanıcılardan idi: bütün polislerden nefret ediyorum hepsi geberse gram üzülmem aksine mutlu olurum diye yorum yazdı, o yorum günlerce durdu.
 Annemin ve ablamin basi kapali diye 2004 te astegmen okulunda yemin torenine alinmadilar, annemi ve ablami iceri almayanlara bi ofke besleyebilirim kizabilirim belki anlayabilirim fakat bu olaya alkis tutan zihniyete ne diyebilirim.! ! !
 Vergilerin yuksek olmasina, otoyol ucretlerinin yuksek olmasina, koprulerin gecis ucretinin yuksek olmasina, dacia ile mercedesin ayni vergiyi odemesine, elbette her normal insan gibi bende kiziyorum bende karsiyim.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #177 : Ocak 05, 2019, 22:24:29 »
Vergilerin yuksek olmasina, otoyol ucretlerinin yuksek olmasina, koprulerin gecis ucretinin yuksek olmasina, dacia ile mercedesin ayni vergiyi odemesine, elbette her normal insan gibi bende kiziyorum bende karsiyim.
İşte hep birlikte bunları vurgulamamız, bunları önlememiz gerekiyor Arif Bey. Bunun alternatifini yine burada biz ortaya koymuştuk, bazı uygulamalar sabit fiyat üzerinden değil, gelir nispetinde olmalı diye. Yoksa emniyet şeridine girmek kimileri için ceza unsuru, kimileri için ücretli yol olur. Bu uygulama üzerine bazı Avrupa ülkelerinin çalıştığını duydum, çok daha etkili, anlamlı ve adil olur.

Kimsenin inanci dunya gorusu beni ilgilendirmez, beni ilgilendiren kismi benim dusunceme inancima yasayisima saygisizlik yapmasidir.
 Annemin ve ablamin basi kapali diye 2004 te astegmen okulunda yemin torenine alinmadilar, annemi ve ablami iceri almayanlara bi ofke besleyebilirim kizabilirim belki anlayabilirim fakat bu olaya alkis tutan zihniyete ne diyebilirim.! ! !
Bu çok yönlü bir konu Arif Bey. Bu konularda her yönden çok hassas olmak gerekiyor bence. Kökü çok ilginç yerlere dayanıyor bazı durumların, çok okumak lazım. Zorluğu ise, herhangi bir menfaati olmayan vatandaşa oluyor. 15'li yaşlarda iken, henüz çıkan bıyık dolayısı ile ben de yaşardım benzer durumları.
Yine aynı yaşlarda, sırf okuduğum kimi kitapların kabını gören kimi insanlardan dolayı ben de tuhaf tepkiler görmüştüm.

Bence önemli olan, bir haksızlık sadece kendimize yapıldığında değil, herhangi birisine yapıldığında da haklının tarafında olabilmek.
En az Nuşirevan kadar adil olabilmek gerekir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #178 : Ocak 06, 2019, 17:16:15 »
Ödenen para devlete kalsaydı, bu derece sorun olmazdı. Çünkü bu kadar pahalı olmazdı. Ve devlet demek 80 milyon demek olduğu için hepimizin cebine girdiğini varsayabilirdik. Devletimiz bu kadar maddi güce sahip mi? Tabi ki sahip. Sadece Karadeniz sahil yolunun maliyeti 4.2 milyar dolardı. Hizmete karşı çıkan yoktur. Niye köprü yapıldı? demem mümkün değil. İsteyen kullanabiliyorsa güzel hizmet. Fakat üzerinden geçen aracın neredeyse yarı parasını devlet ödüyorsa (103/202 TL) ve  buna rağmen pahalı diye hâla kullanamıyorsam , ortada bir sorun var demektir. Halkın kullanması için değil miydi? Parası olmayan karayolunu kullansın demek doğru olmaz. Bu yıl öngörülen ile birlikte, 3 yıl için devletimizin işletici firmaya ödeyeceği 8,4 milyar dolar civarı bir rakam. 10 milyar, kimi kaynaklarda 11 milyar dolar maliyeti olan bir köprü(Bağlantı yolları ile birlikte) için çok değil mi?
Ayrıca firmanın parayı kredi olarak aldığını (9 banka ve devlet garantisi olduğunu unutmayalım) ve her yıl milyarlarca dolar tutan vergi borcunun da silindiğini unutmayalım. Vergi ödeme, krediyi devlet garantisi ile al, benim paramdı, köprüyü ben yaptım de. Bunu kabul etmem mümkün değil! Yazdıklarım da politik bir ima varsa moderatör silebilir.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #179 : Ocak 06, 2019, 20:03:00 »
Osmangazi Köprüsü’nü işleten şirket,2017 yılında Fortune 500 listesine ilk kez 349’uncu sıradan giriş yapmış ve bir diğer başarısı ise listede satışlarını en fazla artıran ilk 10 şirket arasında yer alması. Sıralama olarak pek parlak görülmeyebilir ama 500 şirketin yer aldığı liste içinde karlılığı en yüksek olan ikinci şirket olmuş. Bu şirket, 2017 yılında net satışlarını yüzde 197 oranında artırarak 638,4 milyon TL’ye çıkarmış. Ancak esas dikkat çeken konu ise yüzde 69,7’lik oranla satış karlılığı en yüksek ikinci şirket olması...
Yani cirosunun neredeyse yüzde 70’i kar.Kârın neredeyse yarısı Hazine’nin ödediği paradan gelmiş ve ÇALIŞAN SAYISI 35 KİŞİ...

Avrasya Tüneli ve 3.cü köprüye ödenen paralarla Osman Gazi Köprüsü yapılabilirmiydi acaba?