0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yap işlet devret yapıldığı, devlet de gelire kefil olduğu için şirket fiyat indirimine gitmiyor. Zaten geçsen de geçmesen de şirket parasını alıyor. (Deli Dumrul masalı gibi! Geçen de veriyor geçmeyen de)Kaç yıl sonra devreder bilmiyorum ama o devredene kadar hazineden çıkan parayla üç köprü yapılabilir.E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu değerleri yakalaması bence zor görünüyor.
Hakan Murat,Murat Köse arkadaşın verdiği değerlerin altında her araç geçişi için Devlet, firmaya para ödüyor.
Eksik bildiğinizi tamamlayalım;*Devlet günlük geçmeyen araç sayısı kadar şuanda firmaya para ödemiyor.Araç taahhütü yıllık olarak verildiği bakanlıklarca açıklanmıştır, gazete haberlerine itibar etmeyin.Köprüden yılda 14 milyon 600 bin aracı geçiririz demiş devlet.Eğer bunun altında kalırsa öderiz demiş.Günlük ortalaması 40 bine tekabül ettiği için günlük 15 bin geçti 25 bini devlet ödemiyor.yıllık 14 milyon araç geçerse köprüden, geri kalan 600 bin araç taahhütü yani 16,6 milyon $ ı ödeyecek devlet.diyeceksiniz ki kayıp daha fazla 5 katı olsun.50-60 milyon $ olsun. 22 yıllık taahhüt var 60 x 22 yıl boyunca ödese = 1,3 milyar $ yapıyor.kaldıki o köprüden 4-5 yıl sonra rahat rahat o taahhüt tutar. zaten bayramlarda 1 milyon araç geçişi oluyor.köprü ve otoyolların toplam firmalara maliyeti 7 milyar $'dır.@Vahit Kıran (36884) yani sizin hesabınızla 3 köprü ve otoyollar yapılmıyor, ortada para büyük para.
Mustafa bey, işin yapım ve işletme tüm süresi 22 yıl 4 ay. Yapım için 7 yıl süresi var. Bu iş sadece köprü yapma işi değil. Firmanın sözleşmesi trafik garantisi gün üzerinden yıl üzerinden değil. Yukarıdaki mesajda yazmıştım.
Bakanlık yetkilileri yıllık taahhüt diyor hocam.Gazete haberine mi inanalım, bakanlık yetkililerine mi ?HaberTürk gazetesi günlük taahhütün 135 bin araç olduğunu iddia etmişti ilk zamanlarda.
Bir gazeteden bir küpür;"CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar ise bilgi edinme yasası kapsamında başvuruda bulundu ‘'Günde ortalama 15 bin'' yanıtı' aldı. Akar, ücretli geçişlerin başladığı 11-26 Temmuz arasında toplam 207 bin araç geçişinin yapıldığına dikkat çekerek, günlük araç geçişinin 15 bin de kaldığını belirtti." Mesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2016, 14:22:11Nurol, Makyol, Astaldi, Yüksel, Özaltın ve Güriş firmalarının ortaklığı ile kurulan OTOYOL AŞ. (NÖMAYG) köprüden kimse geçmese bile 18 yıl boyunca, yani 2035’e kadar devletten ödeme garantisi aldı. 40000 araçgün olarak hesaplandığında günde 1.4 milyon, yılda 511 milyon... 18 yılı bulacak bu sürede devletten 9.7 milyarlık rant elde edilecek.Osmangazi Köprüsü için Sadece Bursa’da kesilen 150-200 bin zeytin ağacı, yok edilen sulu tarım arazileri, ormanlar ve meralar var. Mesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2016, 14:23:11ABD’de bulunan 2700 metrelik Golden Gate Köprüsü’nün geçişi 6,5 dolarken Osmangazi Köprüsü’nden geçiş ücreti 30 dolar.