Gönderen Konu: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey  (Okunma sayısı 9446 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 15 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #20 : Ekim 05, 2018, 09:52:22 »
Bu arada bugün hidrolik depo kapağına baktım Dot3 yazıyor  :blink:
Evet bizim araçlarda DOT3 kullanılmış. Ben Castrol almıştım. 800 ml civarı kullanıldı. Çıkan hidrolik çamur gibi olmuştu. Değişim yapalı yaklaşık 13 bin km olmuş herhangi bir sıkıntı yaşamadım. BP kutusunda satılanlar  biraz daha ucuz...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #20 : Ekim 05, 2018, 09:52:22 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: A+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #21 : Ekim 10, 2018, 10:32:53 »
Konu eski ama muhabbet ve bilgi çok degerli.paylasim için teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 13250
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 411 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #22 : Ekim 10, 2018, 11:02:19 »
fren her türlü önemli,araç el kitabı ne diyorsa harfiyen uyulmalı bundan tasarruf olmaz,geçtiğimiz bayramda motorlu bir çocuk,şerit değiştirip,kayıp oğlumun kullandığı arabanın altına girdi,40-50 km süratli ve kullandıkları astranın frenleri çok iyi olduğu için durduklarında,çocuğun kafasının ön tekerin tam önünde olduğunu görmüşler,metre değil,cm tutmasa ne olurdu?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 64500
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 1969 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #23 : Ekim 10, 2018, 11:22:35 »
Bu işlemler için ne kadar fren hidroliği gerekiyor peki?
born to race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1496 kere teşekkür etti
  • 2117 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #24 : Ekim 10, 2018, 14:04:33 »
Bu işlemler için ne kadar fren hidroliği gerekiyor peki?
1 litre.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 826 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #25 : Ekim 10, 2018, 18:08:47 »
Arkadaşlar yazın ben değiştirdim . Fren hidroliğini ben daha önce bakım için hiç değiştirmemiştim her defasında sorduğum ustalar fren hidroliği bozulmaz dediler . Neyse ben fren bakımı yaptırmaya giderken aldım gittim değiştir usta dedim . Hidroliği boşaltmaya başlayınca . Bildiğiniz simsiyah bir madde çıktı .Usta bu ne olmuş böyle dedi . Bende sen iyi diyordun dedim . Kutuda ki orta halde sistemdeki çok kötü dedi . Neyse komple boşalttık  dot4 mobil  aldım  1 kg koyduk . Frenlerim yumuşacık oldu  .Şimdi akıllandım   2-3 yılda bir mutlaka yenilerim artık 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 223 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #26 : Ekim 10, 2018, 18:18:48 »
Arkadaşlar yazın ben değiştirdim . Fren hidroliğini ben daha önce bakım için hiç değiştirmemiştim her defasında sorduğum ustalar fren hidroliği bozulmaz dediler . Neyse ben fren bakımı yaptırmaya giderken aldım gittim değiştir usta dedim . Hidroliği boşaltmaya başlayınca . Bildiğiniz simsiyah bir madde çıktı .Usta bu ne olmuş böyle dedi . Bende sen iyi diyordun dedim . Kutuda ki orta halde sistemdeki çok kötü dedi . Neyse komple boşalttık  dot4 mobil  aldım  1 kg koyduk . Frenlerim yumuşacık oldu  .Şimdi akıllandım   2-3 yılda bir mutlaka yenilerim artık
hayırlı olsun Yücel bey 3 yıl yine uzun bir zaman normalde en fazla bir buçuk yılda bir yenilenmesi gerekli yeni değiştirdiğiniz için bir kaç gün kontrol edin yağ seviyesinde eksilme varmı diye çünkü yağın siyahlaşmasına sistem içindeki contaların horiklerin kendini bırakması sebeb oluyor contalar çok zayıflamışsa kaçırma yapabilir birkaç gün seviye kontrolü yapmanızda fayda var
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyota Corolla
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 46700
  • Kan Grubu: 0+
  • 517 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #27 : Ekim 10, 2018, 19:07:42 »
Yetkili servis hazneden cekip yenisini dolduruyormus bunun pek ise yaramadigini ogrendim fren hidroligi degisimi icin 4 tekerin sokulmesi sart
Toyota E160 Corolla
Eneos 0w20
İnwells Led Xenon

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 223 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #28 : Ekim 10, 2018, 19:39:31 »
Yetkili servis hazneden cekip yenisini dolduruyormus bunun pek ise yaramadigini ogrendim fren hidroligi degisimi icin 4 tekerin sokulmesi sart
tabiki hazneden çekilirse sistemdeki kalır ve işlem çöp olur hidrolik sıvısı değişimi için 4 teker sökülmesine gerek yok tekerler üzerindeki fren hortumları sökülerek sistemdeki hidrolik sıvısı komple boşaltılan kadar beklenir  ve tekrar takılır (sıvıyı boş bir kabusa içine alınır  çünkü çevreye zararlıdır )sıvı kutuya doldurulur hertekerde hava alma meme başlı somunlar var gevşetilerek ucuna şeffaf hortum takılır yere veya araç parçalarına sıçramaması için diğer kişi freni pompalar yağ geldiği zaman somun tekrar sıkılır her teker için işlem tek tek yapılır bu kadar basit
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2313 kere teşekkür etti
  • 2643 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #29 : Ekim 10, 2018, 21:03:05 »
Bu işlemler için ne kadar fren hidroliği gerekiyor peki?
Araçtan araca farketse de genelde binek araçlarda 0,7-0,8 lt civarı yeterli oluyor kaliperden değişimde. Yani 1 lt almak gerekiyor.

Hidrolik değişim esnasında sürekliliği aksatmamak lazım. Yani kaliperden hidrolik alınırken, bir yandan da yeni hidrolik hidrolik kabına eklenmeli, asla hava boşluğu oluşturulmamalı.

Daha önce de bazı başlıklarda değinmiştik Fren hidroliği en çok kaliperlere yakın bölgede ısıl değişime uğruyor ve bunun sonucunda da bu bölgedeki hidrolik daha çok özelliğini kaybediyor.
Ayrıca çıkan hidrolik rengi siyah gibi ise, muhtemelen sistemdeki contalarda çözünme olmuştur, kontrol iyi olur.
Çıkan hidrolik atık kabına alındığında, içindeki nem belirgin şekilde ayrışır.
Kullanılan hidrolik tipi de çok önemlidir. 5 sene ömrü olan hidrolikler (örneğin dot 4.1) mevcuttur. Isıl dayanımı yüksek her hidrolik uzun ömürlü olmayabiliyor.
Kullanım şekli de hidrolik ömrünü etkiliyor. Araç aşırı yüklü, sürekli, art arda ve sert frenajlı kullanım mevcut ise bu süre belli oranda kısalabilir, diğer durumda belli oranda uzayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 223 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #30 : Ekim 10, 2018, 23:39:34 »
Hakan bey izninizle yazınıza ufak bir ekleme yapmak istiyorum fren hidrolik sıvısının ömrüne kullanılan jant ve lastiğin etkisinde olmaktadır.
Nasıl....?
Şöyleki alaşım jantlar ısıyı daha iyi transfer ettikleri için ve (üreticinin kullandığı alaşım jant tipi şekli bu konuda etkilidir) kaliper bölgesinin daha iyi soğumasına sebeb oluyor lastik için kullandığımız hava yerine nitrojen (azot) lastiğin daha geç ısınmasını sağladığı için yine bölgedeki ısıyı azaltabiliyor ve daha uzun ömürlü sistem oluyor aynı zamanda nitrojen lastiğin ömrünüde uzatıyor yakıta da bir miktar faydası olduğu bilinmektedir iyi forumlar
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '15
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #31 : Ekim 11, 2018, 09:41:39 »
Nitrojen lastiğin ısınmasını engelliyor ama, bu iyi  bir şey mi? Lastiğin yola tutunması için ısınması gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2018, 09:53:36
Benim düldülün 15 yıl oldu hidroliklerine  ellenmedi daha, fren kaliperleri de değişmedi.. Bisiklet gibi ayakkabı freniyle kullanıyorum galiba  :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 223 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #32 : Ekim 11, 2018, 10:37:10 »
Nitrojen lastiğin ısınmasını engelliyor ama, bu iyi  bir şey mi? Lastiğin yola tutunması için ısınması gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2018, 09:53:36
Lastik nitrojen varken aşırı ısınmıyor zaten ısınmama gibi bir şansı yok yol ile temas halinde devamlı sürtünme var havadan hafif olduğu için bir miktarda yakıt tasarrufu sağlayabliyor tabi yine tek başına etken değil yakıt tasarrufu na diğer tasarruf etkenleriyle birleşince nyrojeninde ufak bir payı ortaya çıkıyor
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: A+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #33 : Ekim 11, 2018, 10:43:26 »
Herkese merhabalar.
     Aracım corolla 2011 model 1.6 benzin&LPG. Yakın zamanda disk-balata değişimi yaptım. Frenlerden memnunum ama dağlık yolda inişlerde sık fren kullandığım için belli zaman sonra frenler sertleşiyor ve şahin-doğan gibi bacak gücüyle durduruyorum sanki. (ısınmadan mı oluyor tam emin değilim)
     Fren hidroliğini değiştirmek istiyorum, elimden gelir, tecrübeli kalfa arkadaşım da var. Birkaç sorum olacak.
   1) Biraz araştırma yaptım. DOT4 kullanan araçlar DOT5.1 de kullanabilirmiş. Dot4 hidrolik yağının ısınma derecesi 150 derece,   Dot5.1 yağın ısınma derecesi ise 180. Yani DOT5.1 kullanmak istiyorum açıkcası, aracıma koysam bir sakıncası olurmu?
     DOT4 mü yoksa DOT5.1 mi kullansam? Birde hangi marka hidrolik yağını kullanmalıyım?
 
   2) Yanlışsam düzeltin. Benim aracımda debriyaj da hidrolik yağını kullanıyormuş. Birde bu yüzden değiştirmek istiyorum. Aracım 80 binde ama debriyajı bana çok sert geliyor. Baskının bittiğini düşünmüyorum. Hidrolik yağını değiştirirsem bir nebze yumuşar diye düşünüyorum.x

    Bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
bu soruların cevabını bende arıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 50000
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #34 : Ekim 11, 2018, 11:39:07 »
1 litre.

Bizim arabalarda 40 binde  ya da 2 yılda bir değişmesi gerekiyor. Ben 40 binde almıştım arabayı , alırken bakım sırasında değiştirmeye gerek görmemişti o gün ki usta . benim de uzun zamandır aklımı kurcalıyordu fren hidroliğini değiştirmek. dün Toyota dörtnal a gittim ,bazı arkadaşların söylediği gibi üstten içindeki yağı çekip bir litre yenisini koyduklarını söylediler , bende tekerlerin ordan boşaltmadıklarınımı sordum ,öyle de yapıyoruz onun maliyeti biraz daha fazla dediler. yaklaşık 3 litre gidiyormuş öyle olunca (akşam yaptırmayı düşünüyorum ,yaptırınca gerçekten 3 litre gidiyormu buradan yazarım) işçilikle beraber 150 tl fiyat çıkardılar. bu akşam gdip değiştirmeyi düşünüyorum, en azından aklımı kurcalamaz . değiştirdikten sonra son durumu yine burdan paylaşırım . :tamam:
2013 auris 1.6 advence mds (2017-......)
1998 corolla 1.3 xe  (2015-2017)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 826 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #35 : Ekim 11, 2018, 12:18:23 »
Turgut bey ben daha  3 ay önce yaptırdım . Ayberk Japon - Hamit usta da  1 kg aldım mobil  dot4    4 lastiği söktüler aracın içine kalfa bindi sürekli freni pompaladı eski hidrolik sistemden boşalana kadar pompaladı bu arada fren hidrolik kutusuna sürekli yeni hidrolik takviyesi yaptı . kirli eski hidrolik çıkana kadar pompaladılar pis hidrolik bitip temiz hidrolik gelince kapatıp birde hava  için pedala basılı tutturup havasını alıyor .Bunu tek tek bütün lastikler için yapıyorlar . ben  2 adet 500 ml lik hidrolik aldım 750-800 ml kadar gitti .200 ml kadar kutuda kaldı . Daha sonrasında eksilme var mı diye kontrolünü kendim yaptım eksilme olmadı . 3 lt çok abartı bir rakam 40 ayak kamyona mı hidrolik koyuyorlar anlamadım . 150 tl bence yapılacak işlem için çok geldi . Çünkü hidrolik  1 kg mı  30 tl - 15 dakikalık bir işleme  120 tl işçilik istemişler .Tabi farklı bir işlemler yapılacaksa da bir şey diyemem . Dörtnal a giden müşteriler ve forumdaşlar genelde memnun kalıyor . Sadık usta gereksiz para harcatmaz .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 50000
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #36 : Ekim 11, 2018, 12:31:38 »
aslında hamit ustaya gitmek benimde aklıma gelmişti, zaten son bakımıda ayberk japon da yaptırmıştım. dörtnal a gitme amacım esasen cvt şanzıman yağı değişimiydi. onlar bu konuda daha iyidir diye düşünmüştüm ( bildiğim bir şey olduğundan değil sadece düşündüm) . gitmişken fren hidroliğinide konuştuk ,oradaki usta arkadaş 3 litre gider dedi , litresi 30 tl den 90 tl yağ tutar 60 tl de işçilik alırız dediler. sonuçta bende başında duracağım . 1 lt ile çözülürse herhalde 150 tl istemezler  :-\
2013 auris 1.6 advence mds (2017-......)
1998 corolla 1.3 xe  (2015-2017)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2313 kere teşekkür etti
  • 2643 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #37 : Ekim 11, 2018, 19:50:27 »
Anıl, izninle başlığı genel bir ifade şekline çevirdim.

Hakan bey izninizle yazınıza ufak bir ekleme yapmak istiyorum fren hidrolik sıvısının ömrüne kullanılan jant ve lastiğin etkisinde olmaktadır.
Nasıl....?
Şöyleki alaşım jantlar ısıyı daha iyi transfer ettikleri için ve (üreticinin kullandığı alaşım jant tipi şekli bu konuda etkilidir) kaliper bölgesinin daha iyi soğumasına sebeb oluyor lastik için kullandığımız hava yerine nitrojen (azot) lastiğin daha geç ısınmasını sağladığı için yine bölgedeki ısıyı azaltabiliyor ve daha uzun ömürlü sistem oluyor aynı zamanda nitrojen lastiğin ömrünüde uzatıyor yakıta da bir miktar faydası olduğu bilinmektedir iyi forumlar
Rica ederim Ümit Bey.
Jant konusunda kesinlikle katılıyorum, kimi konularda hep dile getirmişizdir, özellikle jant alırken tasarımı görsel olmasının yanında işlevsel de olmalı.
Nitrojen konusu ise tartışılmıştı sitemizde. Konuyu bulursam eklerim ama orada bilimsel bir yaklaşımla faydalı olmadığı ortaya konmuştu.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2018, 19:52:38
bu soruların cevabını bende arıyorum
Performansa yönelik kimi hidroliklerin ömrü oldukça kısadır. Standar binek otomobiller için 4.1 gibi modeller geliştirilmiştir, performans ve ömür açısından iyidirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyota Corolla
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 46700
  • Kan Grubu: 0+
  • 517 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #38 : Ekim 12, 2018, 01:06:45 »
Anıl, izninle başlığı genel bir ifade şekline çevirdim.
Rica ederim Ümit Bey.
Jant konusunda kesinlikle katılıyorum, kimi konularda hep dile getirmişizdir, özellikle jant alırken tasarımı görsel olmasının yanında işlevsel de olmalı.
Nitrojen konusu ise tartışılmıştı sitemizde. Konuyu bulursam eklerim ama orada bilimsel bir yaklaşımla faydalı olmadığı ortaya konmuştu.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2018, 19:52:38
Performansa yönelik kimi hidroliklerin ömrü oldukça kısadır. Standar binek otomobiller için 4.1 gibi modeller geliştirilmiştir, performans ve ömür açısından iyidirler.

Senin canın sağolsun abim ne dersen o.
Toyota E160 Corolla
Eneos 0w20
İnwells Led Xenon

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 223 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliğine Dair Her Şey
« Yanıtla #39 : Ekim 12, 2018, 02:39:16 »

Hakan bey aslında nitrojen yani (azot)normal hava gibi içinde su buharı barındırmadığı için lastik içerisinde ve jantın özellikle teneke jantların iç yüzeyinde pas korozyon oluşturmuyor yazın sıcak havalarda ısı kontrolü sağladığı için lastik ömrü bir miktar daha uzamış ve güvenli sürüş sağlanmış oluyor ve lastiğin iç yüzeyi devamlı kuru kalıyor teşekkürler iyi forumlar
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Etiketler: