Gönderen Konu: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey  (Okunma sayısı 60318 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '18
  • 12 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #40 : Ekim 12, 2018, 10:08:39 »
herkese tekrar selam , belki ilerde bu konu tekrar merak edilir diye dünkü tecrübemi paylaşmak istiyorum . öncelikle bir konuyu yanlış anlamışım , 3lt gider dediklerini zannetmiştim ama 3 kutu gidebileceğini söylemişler (her kutu 500 ml ) . sonuç olarak 2 kutu kullandılar yani toplamda bir litre gitti ve her kutu 30 tl imiş (toyota nın orjinal dot 4 yağı yanlış görmediysem). yalnız şöyle bir ayrıntı dikkatimi çekti , yağı boşaltmaya şöfere en yakın tekerden başlayıp en uzağa doğru gittiler. yanlış hatırlamıyorsam tam tersi olması gerektiğini söylemişti diğer arkadaşlar , bende önce uyarsam mı acaba dedim ama sonra o kadar da işlerine karışmamaya karar verdim. dörtnal da ki arakdaşlar saolsun bir iki ufak problemime de yardımcı oldular . ayrıca aklımda soru işareti olan bazı konularda da (direksiyondan gelen zırıltı ve şöför koltuğunun garip garip sesler çıkarması gibi ) bu sorunların bu arabalarda kronik olduğunu, çözmek için uğraşmanın da boşa olacağını söylediler , kendilerine de teşekkür ediyorum. :tamam:
2018 mazda 3 1.5 skyactive g powersense (2019 - .....)
2013 auris 1.6 advence mds (2017-2019)
1998 corolla 1.3 xe  (2015-2017)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #40 : Ekim 12, 2018, 10:08:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #41 : Ekim 12, 2018, 19:27:37 »
Hakan bey aslında nitrojen yani (azot)normal hava gibi içinde su buharı barındırmadığı için lastik içerisinde ve jantın özellikle teneke jantların iç yüzeyinde pas korozyon oluşturmuyor yazın sıcak havalarda ısı kontrolü sağladığı için lastik ömrü bir miktar daha uzamış ve güvenli sürüş sağlanmış oluyor ve lastiğin iç yüzeyi devamlı kuru kalıyor teşekkürler iyi forumlar
Şu başlıkta tartışılmıştı nitrojen konusu Ümit Bey.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=18934.20

Turgut Bey, hidrolik kabının, kapağının ve çevresinin temiz olmasına özellikle dikkat edin. Araç kullanım sonrası hidrolik kabının kapağını açmamaya çalışın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #42 : Ocak 24, 2019, 23:31:53 »
Bu gun, ustama fren hidroligini degistircem dedim, niye ne sorunu var ki, hidrolik degismez dedi. Yav usta ben kitap kafaliyim kitap degistir diyo, sen sunu tekerlerden acarak bi degistir dedim. Tamam degiselim dedi.
 2*500 ml castrol dot 4 aldim, araba lifte kalkti, 4 teker musurlerini hafif acti, araci indirdik usten yavas yavas hidrolik ekledik, cikanlarda temizdi ama aklimda kalmadi. 1 kutu bitince yeter dedi, bende ok dedim. Musurleri sikti islem tamam.
 Frenlerin tutmasindan yana bi sikinti yok.
 Yaris daha onceden diger arkadaslarinda belirttigi uzere fren ustten aniden ve sert aliyordu, degisimden sonra daha yumusak ve dengeli oldu. Uyguladigim kuvvet oraninda frenleme yapiyor. Onceden kuvveti dengelemek daha zordu, konforsuz frenliyordu.
Fren pedalinin daha alttan (cok degil) almasi muhim bi sey midir acaba
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #43 : Ocak 24, 2019, 23:45:11 »
Arif bey elinize sağlık tebrikler,ustaya dinlemeyerek doğru olanı yapmışsınız malesef ustalarımız ve yetiştirdikleri çıraklar kalfalar kara düzen işin felsefesini mantığını öğrenmeden yetişiyorlar,malesef kendilerinide zerre kadar geliştirme düşüncesini gütmüyorlar,günü kurtaralım yeter mantığı hakim ( işini iyi yapanlara sözüm yok ama onlarda azınlıkta) sizin yaptığınız işlem sistem sağlığı açısından son derece önemlidir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #44 : Ocak 25, 2019, 19:38:44 »
Araci sifir aldigimda; (atiyorum) ornek: 10 birim den frene basinca 9 da frenleme yapiyordu ve aniden kapiyordu, yolcular rahatsiz oluyordu. Hidrolik tekerlekten degisince, 10 birimden sanki 8 7 de fren tutuyor ve bastikca tutuyor birden bire kapmiyor, daha konforlu oldu. Sanayi deyimiyle Frenler pamuk gibi oldu.
 Bunda bir sorun varmi diye aklima takildi.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1141 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #45 : Ocak 26, 2019, 00:49:44 »
frenlerin havasını aldılar gibi bir ifadeye rastlamadım,bu yöntemle üsten akan eski hidrolik ve yeni konulan hidrolikle yer çekimi yoluyla fren borularındaki hava atılmış mı oluyor? ikinci pompalamada fren pedalı şişiyor mu?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #46 : Ocak 26, 2019, 13:29:32 »
Frenlarde hava olmayacak sekilde yag haznesine yag ilave edildi.
2 3 4 kez bassamda sertlesme yada yumusama, herhangi bir degisim yok.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #47 : Ocak 26, 2019, 16:30:30 »
Arif bey sistem olması gerektiği gibi işliyor,yani sorun yok fren pedalına bastığınız da bir anda dibe ulaşmıyor ve belirli bir yerde duruyorsa sıkıntı yoktur,zaten üstten hidrolik eklenerek yapıldıysa sıkıntı olmaz,zaten sizde hissiyatlı olduğunu birden kapmadığını belirtmişsiniz hayırlı olsun.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #48 : Ocak 26, 2019, 16:42:06 »
Benim anlamak ve ogrenmek istedigim, bu araclar sifirken ani kapiyolardi, bu bi hatami bilincli mi.
 Aniden kapmasi, panik fren acisindan iyi bi sey, ama sehir icinde cok rahatsiz edici bi sey.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #49 : Ocak 26, 2019, 17:47:14 »
Benim anlamak ve ogrenmek istedigim, bu araclar sifirken ani kapiyolardi, bu bi hatami bilincli mi.
 Aniden kapmasi, panik fren acisindan iyi bi sey, ama sehir icinde cok rahatsiz edici bi sey.
sıfır alındığında aniden kapması gayet normal,sistem alışma sürecinde olduğu için aniden kapma yapar aslında bu hiç iyi birşey değildir şuanda da sıfır balata disk değişimi yapsanız ilk etapta alışma sürecinde aynı tepkiyi verir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #50 : Ocak 26, 2019, 21:32:06 »
Laf lafi aciyor. Olsun muhabbet oluyor.
 Sifirken aniden kapiyordu ama, bu kapis 5 6 yildir azalarak devam ediyordu. Daha dune kadar fren konforu gene iyi degildi. Hidrolik bir kez ustten degisti 48.000 km de iken ve aklima takildi benim illa tekerden olsun diye 61.000 de tekerlerden degistirdik ve frenler pamuk gibi oldu.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #51 : Ocak 26, 2019, 21:42:46 »
Laf lafi aciyor. Olsun muhabbet oluyor.
 Sifirken aniden kapiyordu ama, bu kapis 5 6 yildir azalarak devam ediyordu. Daha dune kadar fren konforu gene iyi degildi. Hidrolik bir kez ustten degisti 48.000 km de iken ve aklima takildi benim illa tekerden olsun diye 61.000 de tekerlerden degistirdik ve frenler pamuk gibi oldu.
Abi bizimde aynı 2016 araç 50bin km olacak sayılır. İlk zamanlar hemen kapıyordu şuan biraz boşlukla birlikte yavaş yavaş alıyor fren pedalı kuvveti. Biraz balatalarında etkisi vardır diye düşünüyorum balatalarım bitmeye yaklaştı iyice inceldi sanırım. Fren hidroliğminde değişmesi lazım bunları hepsi etmen oluyor o boşluğa sanırım. Ama hemen kapması trafikte gerçekten sıkıntı yaratıyor. Bakalım yakın zamanda balatalarla birlikte fren hidroliği değişimi yapmam lazım sonuç ne olacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #52 : Ocak 26, 2019, 23:31:42 »
Abi bizimde aynı 2016 araç 50bin km olacak sayılır. İlk zamanlar hemen kapıyordu şuan biraz boşlukla birlikte yavaş yavaş alıyor fren pedalı kuvveti. Biraz balatalarında etkisi vardır diye düşünüyorum balatalarım bitmeye yaklaştı iyice inceldi sanırım. Fren hidroliğminde değişmesi lazım bunları hepsi etmen oluyor o boşluğa sanırım. Ama hemen kapması trafikte gerçekten sıkıntı yaratıyor. Bakalım yakın zamanda balatalarla birlikte fren hidroliği değişimi yapmam lazım sonuç ne olacak
sonuç mükemmel olacak,ama uzman kişiler eşliğinde yapılırsa ve kaliteli malzeme kullanımı ile birlikte on numara olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #53 : Ocak 27, 2019, 14:54:54 »
sonuç mükemmel olacak,ama uzman kişiler eşliğinde yapılırsa ve kaliteli malzeme kullanımı ile birlikte on numara olur.
İnsallah abi. Zaten hidroliği DOT4 orjinal aldım Ufuk abiden. Malesef burdaki ustalaramız her zamanki gibi ne kadar ısrar etsemde hava alma işlemini yapmadı artık yapmakmı istemediler uğraştıracak diye bilemiyorum. ( Sözde orjinali bozulunca eskisi gibi olmuyormuş ama ben zaten orjinal fren hidroliği aldım :) ama anlatamadım. ) Planım Ufuk abiye gidip şanzıman yağını ( CVT ) biraz erken değişmek ve bu sıradada balata ve fren hidroliği değişimini yapıp hepsini halletmek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1141 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #54 : Ocak 27, 2019, 15:21:12 »
bu sanayideki ustaları yeniden kursa tabi tutmak ve belge vermek şart oldu,komşumuzda otomatik araba var,100.000 km yi geçti,başından beri kendisinde,şanzıman yağını ve filtresini ister serviste ister ustada değiştir dedim,servis pahalı diye sanayideki ustaya gitmiş,usta müsveddesi şanzıman yağı değişmez demiş.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #55 : Ocak 27, 2019, 18:33:24 »
Abi bizimde aynı 2016 araç 50bin km olacak sayılır. İlk zamanlar hemen kapıyordu şuan biraz boşlukla birlikte yavaş yavaş alıyor fren pedalı kuvveti. Biraz balatalarında etkisi vardır diye düşünüyorum balatalarım bitmeye yaklaştı iyice inceldi sanırım. Fren hidroliğminde değişmesi lazım bunları hepsi etmen oluyor o boşluğa sanırım. Ama hemen kapması trafikte gerçekten sıkıntı yaratıyor. Bakalım yakın zamanda balatalarla birlikte fren hidroliği değişimi yapmam lazım sonuç ne olacak

Benim fren hidroligini serviste degisimini yaptirdim balatalarda sanayide. Degisime ragmen ilk zamanlar ki fren performansini vermiyor sanirim servistede bastan sagma hidrolik degisimi oldu

Mesaj Birleştirildi: Ocak 27, 2019, 18:34:16
bu sanayideki ustaları yeniden kursa tabi tutmak ve belge vermek şart oldu,komşumuzda otomatik araba var,100.000 km yi geçti,başından beri kendisinde,şanzıman yağını ve filtresini ister serviste ister ustada değiştir dedim,servis pahalı diye sanayideki ustaya gitmiş,usta müsveddesi şanzıman yağı değişmez demiş.
Kesinlikle abi, Şanzıman yağı değişmez fren hidroligi degismez ellerinden gelse motor yagida degismez diyecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #56 : Ocak 27, 2019, 19:20:44 »
Benim fren hidroligini serviste degisimini yaptirdim balatalarda sanayide. Degisime ragmen ilk zamanlar ki fren performansini vermiyor sanirim servistede bastan sagma hidrolik degisimi oldu

Mesaj Birleştirildi: Ocak 27, 2019, 18:34:16
Kesinlikle abi, Şanzıman yağı değişmez fren hidroligi degismez ellerinden gelse motor yagida degismez diyecekler
Anıl motor yağını da değiştirmeden birşey olmaz sanki eskiden motor yağımı değişiyordu habire üstüne ekle devam et  :rofl: frenlerin ilk zamanlarda ki gibi olması sadece balata ve hidrolik değişimiyle olmaz disk değişiminde gerekli ama zaten o kapması geçici bir durumdur herdaim aynı performansı sunmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #57 : Ocak 27, 2019, 19:35:48 »
Anıl motor yağını da değiştirmeden birşey olmaz sanki eskiden motor yağımı değişiyordu habire üstüne ekle devam et  :rofl: frenlerin ilk zamanlarda ki gibi olması sadece balata ve hidrolik değişimiyle olmaz disk değişiminde gerekli ama zaten o kapması geçici bir durumdur herdaim aynı performansı sunmaz.
Sanayiye gittikçe çok şaşkın bir şekilde geri dönüyorum abi 20 30 binde bir motor yagi degistirenler antifirizsiz gezenler bu arabalar nasil dayaniyor helal olsun.  Ama ikinci el arac almak turkiyede cok zor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #58 : Ocak 27, 2019, 22:25:11 »
Bunu için üreticiler klavuz yayımlıyor, kolayca takip edilebilir.
Debriyaj hidroliği, frene nazaran (ayrı hatlı sistemlerde) daha az ısıya maruz kalıyor, bu yüzden dayanım süresi nispeten daha uzun olabiliyor.
Şanzıman yağı ise, şanzıman açılmaıdğı sürece değişmeyen sistemler var, bunları araç klavuzlarından öğrenilebilir.
Fren hidrolik kabının kapağı da, hidrolik sıcak iken açılmamalı, bu hidrolik ömrünü kısaltır.
Diğer paylaşılan detayların temelinde eğitim var, bu sistemli olmadığı sürece milli olarak bir çok noktada zarar edilecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #59 : Ocak 27, 2019, 22:43:26 »
Sanayiye gittikçe çok şaşkın bir şekilde geri dönüyorum abi 20 30 binde bir motor yagi degistirenler antifirizsiz gezenler bu arabalar nasil dayaniyor helal olsun.  Ama ikinci el arac almak turkiyede cok zor
Anıl oda birşeymi yine yağ varmış içinde adam efsaneyi nasıl kullanmışsa yağ artık kendinden geçmiş sakız haline dönmüş usta karterden çekerek çıkarttı,benim kayınçoda 2001 Corolla vardı yağı değiştirmeyi unutmuş 20 bin gitmiş bide üstüne Malatya'dan hataya geldi  yağ değişimine gittiğinde
usta yağ şişini çektiğinde yağ yok bu arabada diyor tapayı açınca 1 lt yağ dökülüyor,diğer bir efsane yazın Hatay sıcağında damla su kalmadan 100 km rampalı yolda gidip gelmiş ustaya yav biraz hararet yükseldi bunun diyor baktılar ki hortum yerinden çıkmış radyatörde su yok,yani anlayacağın öyle sağlam arabalarımız varki bu şöför diye geçinen kişilere dayanıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.