Gönderen Konu: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu  (Okunma sayısı 3841 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
 Yaklaşık 20 gün önce çorlu koskdere bayisinden 2016 verso advance modelini aldim ve aracıma lpg taktırmak istiyorum bayi landirenzo kitini 3500 tl takıyor garanti bozulmuyor bu konuda görüşleriniz prins yada viale lpg kiti ile ilgili onerileriniz araç için  hangisi daha iyi olur yorumlarınız için teşekkürler

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #1 : Ekim 18, 2016, 13:41:44 »
Atiker grand - lovato easy obd-atiker gold derim. 1500 TL atiker 1800tl lovato.
Servisin taktığı landirenzo da obd yok diye biliyorum kendi ayar yapamıyor ve çok pahalı
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2016, 13:44:24 »
Servis takıyor diye iyi olur düşünmeyin. Düzce den geçen yıl full corolla aldı arkadaş. servisten landirenzo takılmış eve dönerken lamba yanmış. Öyle okur bir şey olmaz demişler. Bir ayar yaptım yüzde 20 fakir araç ve obd yok. Yol ayarı yapınca arkadaşın morali düzeldi çekmiyor diye bayağı tırsmıştı
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2016, 14:34:04 »
Ayrıca bir ekleme yapayım. Aracınız sıfır olduğu için LPG firmaları motor garantisi veriyor. Yani servis garantiden çıkar bizim taktırdığımız çıkmaz gibi söylemleri biraz hikaye. Tüm firmalar garanti veriyor.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2016, 21:10:29 »
Arkada açılır koltuk olan 7 kişilik Verso'ya nasıl oluyor depo, alttan mı? En fazla kaç litre takılabiliyor?
Verso Lpg konusu görünce araya kaynayayım dedim.

Konuya cevap olarak da aşağıdaki reçeteyi tavsiye ederim,

-iyi usta, iyi montaj
-OBD kit (bence en ucuzu, siz bütçeye göre bakarsanız)
-yolda ayar
-sığabilecek en büyük depo
-avrupa tipi dolum ağzı ( bu opsiyonel)

Montaj sonrası bir ELM cihazı edinirseniz durum kontrolünüzde olur. İlgili konu başlığında yardım da alabilirsiniz.
Son olarak da aklınızda olsun, 3500 liralık kit parasını çok uzun zamanda çıkarır, tasarruf edemezsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2016, 21:26:45 »
alttan muhafazalı LPG tankı takılıyor Mehmet abi, sistem biraz farklı onda ama muayenede sorun olmuyor
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #6 : Ekim 18, 2016, 22:39:48 »
Hiç takmayın derim. Mis gibi yepyeni araba. Zaten motoru yeni teknoloji ve kullanım amacına uygun olarak da optimum iktisadi olarak üretilmiş.
Kesmeyin nafakasını, hiç mundar etmeyin derim.
Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #7 : Ekim 18, 2016, 22:58:16 »
Hiç takmayın derim. Mis gibi yepyeni araba. Zaten motoru yeni teknoloji ve kullanım amacına uygun olarak da optimum iktisadi olarak üretilmiş.
Kesmeyin nafakasını, hiç mundar etmeyin derim.
Aynen ,bende aynı fikirdeyim en azından 1 -2 yıl benzinle gezerdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #8 : Ekim 18, 2016, 23:03:01 »
Hiç takmayın derim. Mis gibi yepyeni araba. Zaten motoru yeni teknoloji ve kullanım amacına uygun olarak da optimum iktisadi olarak üretilmiş.
Kesmeyin nafakasını, hiç mundar etmeyin derim.

Aynen ,bende aynı fikirdeyim en azından 1 -2 yıl benzinle gezerdim.

Kasım ayında 3 yıl olacak. Ağustosta taktırdık. keşke daha önce taktırsaydık dedim/dedik

Mundar olacak bir şey yok ki, ELM ile ölçüm alıyoruz, doğru ayar, kontrol ediyoruz. Herhangi bir sorun yok :)
Benzin ocağınıza incir ağacı tohumu bile atmadan bence LPG taktırın :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #9 : Ekim 18, 2016, 23:19:10 »
Yılda 10 binden fazla yapılacaksa takdırsın yoksa hiç gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #10 : Ekim 19, 2016, 09:50:26 »
Yorumlariniz için teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #11 : Ekim 19, 2016, 13:54:17 »
Mundar olacak bir şey yok ki, ELM ile ölçüm alıyoruz, doğru ayar, kontrol ediyoruz. Herhangi bir sorun yok :)
Benzin ocağınıza incir ağacı tohumu bile atmadan bence LPG taktırın :)
[/quote]

Mundarlık konusunu açıklamam gerekir ise;
Araçlarımız son yıllarda gayet teknolojik, yani yakıt anlamında zaten verimli, zamanımıza uygun. Ateşlemesinden, işletim sistemlerine, kullanacağı yakıtın verimlilik oranına kadar uzun mühendislik hesapları ve denemeler sonucunda yapacağı işe göre ( aile veya spor kullanıma göre) tasarlanmış ideal yakıtları olan araçlar. Araca LPG (alternatif yakıt sistemi) uyguluyorsanız, yapılan tüm mühendislik çalışmalarını heba ediyorsunuz. Bu gibi alternatif sistemlere ancak ve ancak fabrikası, üreticisi üretimde bu sistemi takar ve satışa sunar ise kabul edebilirim. Bunun haricinde mantığım başka sistemlerin adaptasyonunu kabul etmiyor.
Bir araca, hem de yeni bir araca (bu konudaki araç gibi sıfır bir araca) alternatif bir yakıt sistemi uygulamak düşüncesindeyseniz demek ki uygun bir araç tercih etmemişsiniz. Araştırılıp daha az yakan bir araç bulunabilir.
Yazınızda diyorsunuz ki " ELM ile ölçüm alıyoruz, doğru ayar, kontrol ediyoruz" bu sizin işiniz mi.?
Aslında anlayış ile karşılıyorum, hepimizin içinde yaşadığı bu ülkede anormal yakıt fiyatları arayışa itiyor. Zaten bu sistemde(hepimiz otomobil seviyor olmamıza rağmen) ne acıdır ki, kimse sevdiği aracı kullanamıyor. Daha alım aşamasında ilk anda vergi, yakıt, kasko gibi etkenler yüzünden istediğimizi değil, mecbur kaldığımız (sistemin bizi mahkum ettiği) araçlar arasında seçim yapmak zorunda hissediyoruz. Yoksa bu forumdaki arkadaşların eminim hiç biri Lexus ya da Camry modellerini, ya da BMW, Mercedes modellerini sevmiyorum iğrenç diyemez. İnanıyorum yolda gördüğümüzde beğeni ile bakıyoruz. Fakat iş hayatın gerçeğine gelince 1.33 araca LPG bakılıyor.
Yukarıda dediğim gibi "ELM ile ölçüm alıyoruz, doğru ayar, kontrol ediyoruz" sizin işiniz değil, siz para verip satın aldığınız araçta artık teknik anlamda üzerindeki aplikasyonlarla isterseniz meraklıysanız uğraşırsınız. Gerisi üreticinin ve servisin konusu.
Araç sevgimiz malum, o yüzden buradayız, paylaşımlarda bulunuyoruz. Bir arkadaşım aracını kuması gibi görürdü, başka bir arkadaşım da hayvan sahibi olduğunu düşünür sevgi beslerdi. Hayvan sahibi olmak da kolay değil tabi, aşıları var, veterineri, bakımı, beslenmesi...
 Nafakasını kesmeyin dememdeki kasıt da bu, üreticisi onu o yakıt sistemi ve aracın ağırlık dengesini bile hesaplayarak üretmiş.
Koskoca firmalar verimlilik esası için küçük motordan büyük verim almaya çalışıyorlar. BMW koskoca F10 kasaya 1.6Lt. motor koyup 170 beygiri çift turbo ile alıyor. keza tüm markalar bunun peşinde.
Aslında fena bir pazar olmayan ülkemize direk LPG'li, yakıt deposunu söküp LPG tankını takıp yollayamıyorlar mı.? 1.6Lt den 170 beygir alan teknolojileri mi müsait değil.? Yoksa kafaları mı çalışmıyor.?
Bana da çevremden bir kaç kişi "gaz taktıracak mısın" diye sordu, sormadı değil. Toplum psikolojisi maalesef bu yönde. Şu an ki aracım hariç, (çünkü bana alacak karşılığı geldi) asla az önce de bahsettiğim gibi ülke şartları nedeni ile almak zorunda kaldığım aracım olmadı. Araçlarımı hedeflediğim ve arzuladıklarımın arasından seçtim. Sırası ile 3,5Lt, 5.0Lt, 4.7Lt, 5.2Lt, 5.7Lt, 2.7Lt benzinli ve 3.0Lt, 2.8Lt dizel araçlarım oldu. Tadını alarak doya doya sürdüm. Şu kısacık hayatımızda istediğimiz gibi bir evlilik yapıyor, istediğimiz evde yaşıyor ve istediğimizi giyinip yiyebiliyor isek istediğimiz gibi de otomobilimiz olsun dedim. Ne sefil oldum ne de zengin.
Ha, Toyota ile tanışmam da belirttiğim gibi mecburiyetten oldu. Sizlerin de bilgi ve deneyiminden istifade etmek için de foruma üyeyim. Gerçekten güzel bilgiler alıyorum. Çok teşekkür ederim. Eskiden biraz haksızlık etmişim tabi Japon markalarına fakat yine de çok ısınmamama rağmen misyonuna göre fena bir araç değil. Gidişi, duruşu falan fena değil. Tek eksikliğini hissettiğim şey güven duygusu.
Bu kısa Toyota izlenimimden sonra, söylemek istediğim son şey, içinde bulunduğumuz çağda evet, çok ekonomik araçlar var, elektrikli, hibrit, dizel, küçük hacimli benzinli vasıtalar mevcut. Seçim doğru yapılır ise alternatif sistemlere gerek olmaz.
Aslan besleyen yemini düşünmez derler, aslan çok yer kedi besleyeceğim diyorsanız ona da artık mamasını çok görüp biftek aromalı çitos ile de beslemeyin hayvanı derim.
Saygılarımla.
Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #12 : Ekim 19, 2016, 16:04:23 »
Mundarlık konusunu açıklamam gerekir ise;
Araçlarımız son yıllarda gayet teknolojik, yani yakıt anlamında zaten verimli, zamanımıza uygun. Ateşlemesinden, işletim sistemlerine, kullanacağı yakıtın verimlilik oranına kadar uzun mühendislik hesapları ve denemeler sonucunda yapacağı işe göre ( aile veya spor kullanıma göre) tasarlanmış ideal yakıtları olan araçlar. Araca LPG (alternatif yakıt sistemi) uyguluyorsanız, yapılan tüm mühendislik çalışmalarını heba ediyorsunuz. Bu gibi alternatif sistemlere ancak ve ancak fabrikası, üreticisi üretimde bu sistemi takar ve satışa sunar ise kabul edebilirim. Bunun haricinde mantığım başka sistemlerin adaptasyonunu kabul etmiyor.
Bir araca, hem de yeni bir araca (bu konudaki araç gibi sıfır bir araca) alternatif bir yakıt sistemi uygulamak düşüncesindeyseniz demek ki uygun bir araç tercih etmemişsiniz. Araştırılıp daha az yakan bir araç bulunabilir.

Peki alternatif yakıt sistemlerinin dizaynını, ar-gesini, işçiliğini, üretimini, projesini kim yapıyor? Bu sistemler içinde mühendislik gerekiyor. Montaj merkezlerine bakarak yorum yaparsak takanlar usta ama yapanlar geliştirenler mühendis. Yazılım ve donanımları sürekli gelişiyor güncelleniyor. Araclarımıza PLUG&Drive sistemler üretiyorlar. Herhangi bir kesme biçme olmuyor. tesisattaki aynı soketleri kullanıyorlar Toyota için. Sakin ve sportif sürüşler için sistem OBD den düzenleme yapıyor. ayrıca biz taktırırken makine mühendisi ve forumumuz üyesi İlker İbrahim Ayhan beyde montajda görev almıştı.
Doğru, araçlar az yakıyor. Doğru motor yağı ile ben 4.5 litre ortalama ile Bursa'dan Konya' gittim geldim. Sakin bir şekilde, sabitleyiciyi kullanarak gittim geldim. Dizel araçlar için bile zor bir rakam bu bazen. Ama iş maddiyata gelince değişiyor. Dizelde pahalı şuan, benzinde pahalı. 5.01 e benzin aldığımız zamanlar oldu. Peki buna çözüm nedir? Alternatif yakıt sistemleri.

Yazınızda diyorsunuz ki " ELM ile ölçüm alıyoruz, doğru ayar, kontrol ediyoruz" bu sizin işiniz mi.?
Aslında anlayış ile karşılıyorum, hepimizin içinde yaşadığı bu ülkede anormal yakıt fiyatları arayışa itiyor. Zaten bu sistemde(hepimiz otomobil seviyor olmamıza rağmen) ne acıdır ki, kimse sevdiği aracı kullanamıyor. Daha alım aşamasında ilk anda vergi, yakıt, kasko gibi etkenler yüzünden istediğimizi değil, mecbur kaldığımız (sistemin bizi mahkum ettiği) araçlar arasında seçim yapmak zorunda hissediyoruz. Yoksa bu forumdaki arkadaşların eminim hiç biri Lexus ya da Camry modellerini, ya da BMW, Mercedes modellerini sevmiyorum iğrenç diyemez. İnanıyorum yolda gördüğümüzde beğeni ile bakıyoruz. Fakat iş hayatın gerçeğine gelince 1.33 araca LPG bakılıyor.
Yukarıda dediğim gibi "ELM ile ölçüm alıyoruz, doğru ayar, kontrol ediyoruz" sizin işiniz değil, siz para verip satın aldığınız araçta artık teknik anlamda üzerindeki aplikasyonlarla isterseniz meraklıysanız uğraşırsınız. Gerisi üreticinin ve servisin konusu.

Peki, bu işi yapan insanlar doğuştan mı bu yeteneğe sahip? tabiki hayır. Bugüne kadar aracıma uyguladığım her uygulamada servis asla olmaz sistemde alt yapı yok dahi demişti. şükürler olsun hepsi sorunsuz çalışıyor. montajda forumumuzdaki üstadlar çok yardımcı oldular. her konuda.
benim işim değil. ama hobi olarak yapıyorum. kimi için yetenek kimi için araştırıp öğrenme bilgisi. kimileri içinde cesaret bu işler. ama araştırıp öğrenmek her zaman 2-3 adım ön plandadır. sizlerde görüyorsunuzdur (sözüm meclisten dışarı) sadece bir arıza yada bir sorun olduğunda araştıran kişi sayısı çok. ama merak edip neyin ne olduğunu öğrenmek isteyenler zaten elini taşın altına koyuyorlar. asla karambole işe girişmiyorlar.
 
Araç sevgimiz malum, o yüzden buradayız, paylaşımlarda bulunuyoruz. Bir arkadaşım aracını kuması gibi görürdü, başka bir arkadaşım da hayvan sahibi olduğunu düşünür sevgi beslerdi. Hayvan sahibi olmak da kolay değil tabi, aşıları var, veterineri, bakımı, beslenmesi...
 Nafakasını kesmeyin dememdeki kasıt da bu, üreticisi onu o yakıt sistemi ve aracın ağırlık dengesini bile hesaplayarak üretmiş.
Koskoca firmalar verimlilik esası için küçük motordan büyük verim almaya çalışıyorlar. BMW koskoca F10 kasaya 1.6Lt. motor koyup 170 beygiri çift turbo ile alıyor. keza tüm markalar bunun peşinde.

Araç sevgisi olmayanlar yada uğraşmak istemeyenler yok zaten burada. şunuda ekleyeyim. aracımızı sevmesek ayarını yapmaya biz uğraşmazdık gerçekten. yada ayarların gidişatını takip etmeye kimse çalışmazdı. bir şey olmasın mantığı değil, acaba şuan ne oluyor, durumu nedir diye düşünüyoruz :)
sonuçta görüyoruz, merdiven altı yerlerde herkes montaj yapıyor, yaptırıyorlar

Aslında fena bir pazar olmayan ülkemize direk LPG'li, yakıt deposunu söküp LPG tankını takıp yollayamıyorlar mı.? 1.6Lt den 170 beygir alan teknolojileri mi müsait değil.? Yoksa kafaları mı çalışmıyor.?
Bana da çevremden bir kaç kişi "gaz taktıracak mısın" diye sordu, sormadı değil. Toplum psikolojisi maalesef bu yönde. Şu an ki aracım hariç, (çünkü bana alacak karşılığı geldi) asla az önce de bahsettiğim gibi ülke şartları nedeni ile almak zorunda kaldığım aracım olmadı. Araçlarımı hedeflediğim ve arzuladıklarımın arasından seçtim. Sırası ile 3,5Lt, 5.0Lt, 4.7Lt, 5.2Lt, 5.7Lt, 2.7Lt benzinli ve 3.0Lt, 2.8Lt dizel araçlarım oldu. Tadını alarak doya doya sürdüm. Şu kısacık hayatımızda istediğimiz gibi bir evlilik yapıyor, istediğimiz evde yaşıyor ve istediğimizi giyinip yiyebiliyor isek istediğimiz gibi de otomobilimiz olsun dedim. Ne sefil oldum ne de zengin.
Ha, Toyota ile tanışmam da belirttiğim gibi mecburiyetten oldu. Sizlerin de bilgi ve deneyiminden istifade etmek için de foruma üyeyim. Gerçekten güzel bilgiler alıyorum. Çok teşekkür ederim. Eskiden biraz haksızlık etmişim tabi Japon markalarına fakat yine de çok ısınmamama rağmen misyonuna göre fena bir araç değil. Gidişi, duruşu falan fena değil. Tek eksikliğini hissettiğim şey güven duygusu.
Bu kısa Toyota izlenimimden sonra, söylemek istediğim son şey, içinde bulunduğumuz çağda evet, çok ekonomik araçlar var, elektrikli, hibrit, dizel, küçük hacimli benzinli vasıtalar mevcut. Seçim doğru yapılır ise alternatif sistemlere gerek olmaz.
Aslan besleyen yemini düşünmez derler, aslan çok yer kedi besleyeceğim diyorsanız ona da artık mamasını çok görüp biftek aromalı çitos ile de beslemeyin hayvanı derim.
Saygılarımla.

ben FB7 kasa Civiclerdeki LPG sistemini incelemiştim 2013-14 yıllarında. sistem şöyle, herşey hazır geliyor. bayi tankı ve enjektörleri montajlayıp aracı teslimata hazırlıyor. tankın araçta gelmemesi sebebi taşıma prosedürü diyorlardı o zamanlar.

Aslan besleyen yemini düşünmez. bende katılıyorum ama bizim araçlar aslan değil ki. fare bile yakalayamayan kediler gibi, hatta garfield gibi kedi  :lol: :rofl:

çünkü günlük kullanım aracı. haftasonu kullanımı olan araç olsa tabiki alternatif sistemler düşünülmez. bi S2000 olsa yada E46 M3 olsa yada Subaru impreza WRX STİ olsa (km 75 kuruş yakıyor kendisi) LPG düşünülmez. çünkü keyfi hizmete mahsus araçlar :)

sonuç olarak herkesin gelirine, daha doğrusu benzin fiyatlarına dayanımına bağlı yakıt tercihi. bizler kimseye karışamayız. saygı ve sevgi çerçevesinde konuştuğumuzu düşünüyorum sizinle. Teşekkür ederim :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #13 : Ekim 19, 2016, 18:34:39 »
Herkesin farklı açılardan konuya yaklaşması o konunun yararınadır. Okuyucular bu farklu yazılardan gerekli bilgilere ve fikirlere ulaşacaktır.
Araç kütlesi düşünüldüğünde torklu devirleri kullanma ihtiyacı nispeten daha çok olacaktır. Bunun da lpg ile birleşimi çok makbul değil.

Lpg ile aracın km başına (belli km mesafelerin üzerinde) yakıt tüketimi, maliyet bazında daha düşük olacaktır benzinli haline göre.
Bugğn en verimli motorlar dizel ve hybriddir, yakın gelecekte de dizel-hybrid olacaktır.
Lpg ile ayrı bir donanım araca eklenecektir, bunun hem mekanik, hem ağırlık dağılımı yönünden etkilerinin olması kaçınılmaz.
İşin güvenlik tarafı da ayrı bir konu. Ncap ile ayrıca ele alınmalı.
Değişken maliyette lpg benzine göre avantajlı iken, bir sabit maliyetinin ve ayrı ekstra masraflarının olduğu bir gerçek, keza kimi park, taşıma vs kısıtlarının da.
Çekiş açısından aşırı besleme sistemlerinin de avantajı ve bunun yanında düşük tüketim potansiyeli göz ardı edilmemeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #14 : Eylül 12, 2017, 14:09:28 »
Açıkcası bende 5 yıllık garanti extra sonrası LPG ye geçiş yaptım iki hali de güzeldi şimdi az yakıyor ama çok biniyorum toplam masraf fazladan ödediğim LPG kit parası ve muayene işlemleri ama kafamda rahat korkmadan binmekte güzel arabaya dedimya ikisi de güzel naçizane 1 yıl daha binin derdim ama taktırdınız mı bilmiyorum
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #15 : Eylül 16, 2017, 21:39:21 »
Uzun arastirmalar sonucu Bugun çorum özençlerde 2400 liraya brc taktırdım cok memnun kaldim adamlar bu iste cok iyi araçta hicbir şey farketmedi 100 km 110-120km hızla klima acik 24 lira yaktı lpg 2.85

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '13
Ynt: 2016 Verso lpg kiti tavsiyesi ve yakıt tasarruf durumu
« Yanıtla #16 : Eylül 27, 2017, 15:16:17 »
Merhaba yazıyı yazmakta geç kalmış olabilirim.2013 model elegant yeni kasalardan var. Bende  çorluda aksoy oto mete abiye brc taktırdım Tam 1 yıl oldu.
25 lt lik taktılar stepne yerine, başka türlü olmuyor dediler. >Hiç bir sorun olmadı taki gümüşhanede 2500 rakimlı tepede arabam doluyken,bir tempranın benden hızlı yokuş çıktığını görünceye kadar  ;) Kapattım tüpü aldım benzine onu geçtim :)

Kısaca sorunsuz  kullanıyorum 15000 km yaptım. doğru tercih yapmışsınız...

Önceki arabamda o salak makine, atiker vardı gına gelmişti.Bir halta yaramıyor 40 ustaya götürdüm ancak bu olur demişlerdi.
Verso ^^