Gönderen Konu: Shell 95 nitro  (Okunma sayısı 1255 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 885 kere teşekkür edildi
Shell 95 nitro
« : Ekim 13, 2016, 01:35:22 »
Merhaba arkadaşlar,
Daha önce konusu kısaca açılmış ancak genelde konular eski ve aradığım cevabı tam olarak. bulamadım içinde bu nedenle yeni konu açıyorum gereksiz ie silinebilir.
Daha önceleri shell 95 kullanırken bir kaç keredir shell 95 nitro alıyorum araca,performansta belirgin bir artış var.
Tamam performans yakıtı ancak işin motor tarafına etkisi nedir? Artı ve eksileri nelerdir.
Benim gözlemlediğim 2 kuruş daha pahalı olması,performansta memnuniyet verici bir artış,yakıt ortalamamda oynama gözlemlemedim 7-7,5lt/100 km aradı gidip geliyor kendimi zorlayıp 80 km/h gibi gidebilirsem ortalama 6,5lt/100 km gibi değerlere düşürebiliyorum.
Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Keyifli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Toyota Club Türkiye

Shell 95 nitro
« : Ekim 13, 2016, 01:35:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell 95 nitro
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2016, 02:22:44 »
Ümit abi ben Shell-BP-Opet markalarının katkılı benzinini denedim.
katkılı benzin performans sağlıyor. Gidişindeki etkisini hissetmemek imkansız :)
bence bu benzinler içindeki katkı maddelerine göre daha fazla koruma sağlıyor diye düşünüyorum. performansa etki ederken korumayı göz ardı etmezler
sürekli kullanımda eğer bulunmazsa normal benzin ağır geliyor, yavaşlama hissi oluyor
ben en son Ankaradan Bursaya kadar kullandığım BP nin ultimate 95 ine hayran kalmıştım. diğerlerinden sanki 1 tık ilerde ama hiçbiri kötü değil. Shellde güzel,ben beğenmiştim :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell 95 nitro
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2016, 02:31:30 »
aynı durumu LPG den ele alırsak opetin katkılı gazı performansı hissedilir derecede güzel ama otoriteler içindeki katkılar yüzünden çok önermiyor tabi ki benzinle aynı şey değil sadece yaklaşım :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell 95 nitro
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2016, 07:21:15 »
Ahh ahhh nerde o eski günler.
Ne güzel günlerdi onlar,BP'ye gir,pompacıya 97 oktan full yap koçum deyip sonrada yola ok gibi fırlayıp 0-100 denemesi yapmak :argh:
Şimdi ise ahaa ucuz LPG bulacam diye her istasyondaki gaz fiyatlarına bakar olduk :rofl: :rofl:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell 95 nitro
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2016, 07:29:59 »
Güzel soru Ümit abi  :tamam: bakalım ne çıkacak  :saygi:

Ayrıca bu enjektör ve motor temizleyici kimyasalların da etkisine bakmak lazım, ne oluyor ne yapıyor bunlar bende merak ediyorum  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell 95 nitro
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2016, 08:16:15 »
Yakıtın birden çok özelliği var. Yanıcılık, uçuculuk, su, ısıl değerleri vs.
Performans yakıtlarını ele alırken, motorun sıkıştırma oranını da düşünmek gerek.
Seneler önce amcam, Almanya'da normal benzin kullanırken, Türkiye'de süper kullanmak zorunda kalıyordu.
Yakıt sonuçta enerji barındıran bir kimyasaldır. İçindeki enerji miktarı ve onun enerjisinden yararlanacak motor özellikleri önemli.
Yanma sonrası hararete bakmak lazım aslında. Bunun ile ilgili bir araştırma varsa burada paylaşmak ve üzerinde konuşmak tam yeri. Yakıtların geldiği rafinerilere de bakmak lazım.

Kaliteli yakıtlarda temizleyiciler var ve homojen dağılmış şekilde yakıt içinde. Ekstra temizliyicileri bazı motor üreticileri tavsiye etmiyor.