Gönderen Konu: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı  (Okunma sayısı 4138 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 131000
  • Kan Grubu: A+
  • 384 kere teşekkür etti
  • 769 kere teşekkür edildi
Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« : Ekim 05, 2016, 13:03:08 »

Elektrikli motoru da olan hibrit otomobillerde özel tüketim vergisi (ÖTV) indirildi.

Bakanlar Kurulu'nun Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yer alan kararına göre, elektrik motoru da olan ve elektrik motoru 50 KW'ı geçip motor silindir hacmi 1,800 cm3'ü geçmeyen binek otomobiller için yüzde 90 olan ÖTV oranı yüzde 45'e, motor gücü 100 KW'ı geçip motor silindir hacmi 2,500 cm3'ü geçmeyen binek otomobiller için yüzde 145 olarak uygulanan ÖTV oranı yüzde 90'a düşürüldü.

Auris ve Corolla modellerinin hibrit versiyonları ne zaman satışa sunulur, merakla bekliyoruz.

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/hibrit-otomobillerde-otv-oranlari-indirildi-40239941
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus geldi, burayla ne yapsam ki?
http://www.lexustr.com

Toyota Club Türkiye

Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« : Ekim 05, 2016, 13:03:08 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 76000
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2016, 13:40:03 »

Hibrit vergi avantajı küçük motoru olan Yaris için hiçbir anlam ifade etmedi ama RAV4'ün fiyatı şuan ki dizel fiyatı yani 150.000 lira civarında olacağını düşünüyorum. Bu ne kadar satışlarını artırır açıkçası çok fazla ümidim yok. 2.0 dizel motoru ile şuan ki satışlarında seyreder. RAV4 satışlarının artması için 1.6 motor vergi avantajı olması gerekirdi, belki ileride 1.8 hibrid motor koyarlarsa o zaman işler iyi gider RAV4 adına. Auris'in 1.8 hibrid motorun Türkiye'ye yakın zamanda geleceğini düşünüyorum, geldiğinde Auris'in ciddi anlamda satışlarını yukarı çıkartır.
 
Asıl bu indirim CH-R'nin işine yarayacak. En başında Toyota'nın bu model için yatırımı Türkiye'yi seçtiğinde hibrit araçlarda indirim olacağını anlamıştım çünkü Toyota Avrupa başkanı hibrit moturun üretimini Amerika ile Japonya dışında olması çok zor bu araçlar için önemli teknik altyapı ve teşvik olması gerekir demişti. Fabrika kapasitesinin 150 binden 180 bine çıkması 130 bin adetlik artış neredeyse yeni bir fabrika kurmak demek. Aynı zamanda CH-R'nin yıllık satış adetinin 12-15 bin adet olacağını söylemesi de modelin satışa çıkmadan önce bir vergi indirimi geleceği sinyaliydi. 2015 yılında sınıfının lideri Opel Mokka 5 bin küsür satarken bir anda yeni bir modelin 12 bin adetin üstü satması çok zor anca hibrit vergi indirimi ile bu satış yakalanabilirdi.
CH-R'nin hibrit satış fiyatı da 85 üstü olur. 1.2 Turbo motor için 78-80 gibi başlayacağını düşünürsek eğer hibrit içinde 85 civarı olabilir.

Genel olarak bu indirim Toyota'nın gelecek yıl fazladan CH-R modelinin etkisi ve Auris modelinin de hibrit motoru geleceğini varsayarak 20 bin adet fazla satmasına olanak sağlar. Bu da Türkiye'nin Avrupa'da Toyota için daha önemli hale gelmesine ve bunun etkisiyle Avrupa'da kullanılan ama Türkiye'ye gelmeyen motor ve donanım paketlerinin girmesini sağlar. Türkiye'nin motor ve donanım paketleri olarak daha çok önem göreceğine inanıyorum.
2012 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 13800
  • Kan Grubu: B+
  • 95 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #2 : Ekim 05, 2016, 17:10:42 »
Bi kaç yerde tamamen Toyota için yapılmış bir jest olduğu söyleniyor.
Auris,CH-R de kullanılan 1.8 litre motorun gücü ve torku hakkında bir bilginiz varmı?
LİFE 1.33 COROLLA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 76000
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #3 : Ekim 05, 2016, 17:40:59 »
Bi kaç yerde tamamen Toyota için yapılmış bir jest olduğu söyleniyor.
Auris,CH-R de kullanılan 1.8 litre motorun gücü ve torku hakkında bir bilginiz varmı?


Bence jest değil, jest olsaydı CH-R'nin üretimi olmadan önce vergi indirimi olurdu ki bu zamandan önce de Toyota'nın hem Türkiye'de hibrit modeli vardı hemde Dünya'da milyonlarca satılan hibrit araçları vardı. Ama Renault'un Fluence için elektrikli motor vergi teşviki tamamen bir jestti bana göre. Renault'un lobisi mi deriz yoksa etki alanı mı deriz tam bilemiyorum ama daha etkili bu tür konularda. Toyota'nın 130 bin adetlik yeni üretimi devletin Türkiye'ye çekmesi sayesinde olduğu için devlette bu konuda hem yatırımların önünü açmak hemde ihracat rakamlarını yukarı çekmek adına yatırımı yaptırmadan indirimi koymadı.

Auris 1.8 Hibrit Motor
Ortalama Tüketim: 3.5 Lt Şehir içi ile Şehir dışı tüketim ise aynı :3.9 Lt. 136 Beygir toplam güce sahip 10.9 saniyede hızlanma değeri.
2012 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2217 kere teşekkür etti
  • 2963 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #4 : Ekim 05, 2016, 18:47:29 »
Hibrit Passat alırız diyorduk ama indirime girmedi maalesef 1.4 oldugu için.
Şaka bir yana indirim direkt Toyota için çıkmış gibi.

CHR hibrit fiyatınada bakarsak.
Aynı motoru kullanan Prius 200 K Tl civarında,
Bu indirim ile 150 K civarına düşüyor, CHR de bu bantta olacagını düşünüyorum.

Yurt dışında hibritlere uygulanan indirime göre yine vasat kaldı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 28 kere teşekkür etti
  • 147 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #5 : Ekim 05, 2016, 20:17:21 »

Bence jest değil, jest olsaydı CH-R'nin üretimi olmadan önce vergi indirimi olurdu ki bu zamandan önce de Toyota'nın hem Türkiye'de hibrit modeli vardı hemde Dünya'da milyonlarca satılan hibrit araçları vardı.


Jesttende öte.Bildiğiniz teşvik çıkartmış devlet Toyota'ya;

Link: http://teslaturk.com/hibrit-otomobillere-otv-indirimi-geldi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '15
  • Kan Grubu: A+
  • 37 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2016, 09:35:04 »
prius 155 bin TL
rav4 178 bin TL

prius'u nasıl satacaklar kime satacaklar ?
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İlla edep, illa edep...
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 18000
  • Kan Grubu: ---
  • 317 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #7 : Ekim 06, 2016, 12:09:56 »
İyi de benim ruhsatta 55 kw yazıyor motor gücü ? (not: araç yaris hibrit) MTV teşviki olsa yeter...
Kılavuzda da 45 kw yazıyor ???


Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 98000
  • Kan Grubu: B+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 101 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #8 : Ekim 11, 2016, 15:09:27 »
Toyota sitesinde prius ÖTV indirimi belirtilmiş. Yaris'lerde ÖTV indirimi görünmüyor. Yaris'lere pek bir yararı olmayacak sanırım.


Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2016, 15:12:50
Hibrit Passat alırız diyorduk ama indirime girmedi maalesef 1.4 oldugu için.
Şaka bir yana indirim direkt Toyota için çıkmış gibi.

CHR hibrit fiyatınada bakarsak.
Aynı motoru kullanan Prius 200 K Tl civarında,
Bu indirim ile 150 K civarına düşüyor, CHR de bu bantta olacagını düşünüyorum.

Yurt dışında hibritlere uygulanan indirime göre yine vasat kaldı.

Toyota sırf bu yüzden reklam yaptı.(bebekli, bebek gibi motor vs.) . Yani uzun zamandır kulis yapıyor zaten.
Fakat Türkiye'de emisyon'a oranlı vergilendirme sistemi olmadığı sürece, yine hayal ettiği vergi oranlarını görmesi zor gibi.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 131000
  • Kan Grubu: A+
  • 384 kere teşekkür etti
  • 769 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #9 : Ekim 11, 2016, 15:46:14 »
Prius 155 bin TL civarına geliyor, çok pahalı.

Ama 2.5 RAV4 178 bin olmuş, rekabetçi bir fiyat olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus geldi, burayla ne yapsam ki?
http://www.lexustr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 110800
  • Kan Grubu: A+
  • 111 kere teşekkür etti
  • 310 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #10 : Ekim 11, 2016, 16:15:53 »
Güzel fiyatlar,hemen almak lazım.😀

MI MAX cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #11 : Ekim 11, 2016, 17:03:21 »
Fiyatı 230.000TL'den 178.000TL'ye düşen 2.5 Rav 4'ün 2016 MTV tutarı yıllık 4.158TL. !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 76000
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #12 : Ekim 12, 2016, 20:13:32 »
Fiyatı 230.000TL'den 178.000TL'ye düşen 2.5 Rav 4'ün 2016 MTV tutarı yıllık 4.158TL. !


ÖTV'ye yapılan indirimin MTV'ye yapılmaması Hibriti tam anlamıyla her motor gamında cazip hale getirmiyor, özellikle RAV4 için fakat CH-R için bu durum biraz daha cazip hale geldiğini düşünmekteyim. CH-R 1.2 Turbo ile 1.8 Hibriti ekonomik olarak 3 farklı noktadan incelersek eğer; satın alma, satın aldıktan sonra MTV ödemeleri ve yakıt tüketimi. Buradan hibrit motorun satış sonrasındaki maliyetlerinin tüketiciye ekonomik olacağını gösteriyor, şöyle detaylandırmak isterim:

1.2 Turbo Motor tahmini başlangıç satış fiyatı:78-80 bin TL , 1.8 hibrit motor ise 95 bin TL olarak düşünmekteyim.

1.2 Turbo CVT şanzıman 4x2 modelin ortalama yakıt tüketimi: 5.9 Lt/100 Km  İstanbul normal kullanımında 7-7.5 Lt aralığında kabul edebiliriz.
1.8 Hibrit CVT şanzıman 4x2 modelin ortalama yakıt tüketimi: 3.9 Lt/100 Km   Aynı şartlarda Hibriti de 5-5.5 Lt olarak varsayalım.

Motorların performans gücünü kıyasladığımız zaman ise 1.2 Turbo motor 0-100 Km 11.1 saniye 185 Km/sa hız, 1.8 Hibrit motor ise 11.0 saniye 170 Km/sa
Aracı satın aldıktan sonra MTV ödemesi ise 1-3 yaş aralığında 1.2 Turbonun yıllık 623 TL + 4.cü yıl ise 434 TL, 1.8 Hibrit Motor ise yıllık: 1760 TL (1-3) +4.cü yıl ise 1.376 TL

Bu araçları 4 yıl ve yılda 20 bin km yapacağımızı düşünerek maliyet/fayda analizi yaparsak eğer aradaki farkları daha rahat görüp sağlıklı karar alabiliriz;

1.2 Turbo: 623 x 3 yıl + 434 TL=2303 TL vergi + Her 100 Km'de 2 lt benzin, hibrite göre daha fazla yakacağını düşündüğümüzde 4 yılda 80 bin Km' de  her 100 km de 2 lt ise 80.000 Km'de 1600 lt daha fazla yakıcak buda 1600 Lt x 4.84 TL =7.744 TL ( 4 yıl için) daha çok ödeme demek.

1.8 Hibrit: 1760 TL x 3 yıl= 5280 TL + 1376 (4.cü yıl)= 6656 TL vergi + yakıt tüketimi olarak 2 lt kar.

Sonuç olarak; Benzinli motorun satış sonrası maliyetini düşündüğümüzde; MTV bazlı kazanç 4 yıllık 4,353 TL fakat yakıt tüketimi olarak hibrite oranla 4 yıllık fazla sarfiyatının maliyeti ise 7.744 TL (bugünün verilerine göre). Vergi karını yakıt dezavantajıyla netleştirme yaparsak eğer +4353 -7744= -3.391 TL daha fazla paranın çıkması demek. Burada hibrit motor MTV olarak fazla ödeme yapıldığını gösterse bile yakıt tüketimindeki avantajı kara geçiriyor. Ama ilk satın almada tahminime göre 20 bin TL den aşağı olmamak üzere hibrit motor farkı bunun yanında 122 beygirlik toplam güç vermesi ve periyodik bakımda hibrit motorun benzinli motora göre daha ucuz maliyetinin olmasını da düşünürsek eğer ilk satın almada ki farkın satın almada, satış sonrasındaki maliyetleri de düşünüldüğünde tercih edilmesini sağlayacaktır diye düşünmekteyim.




 


2012 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2217 kere teşekkür etti
  • 2963 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #13 : Ekim 12, 2016, 20:18:26 »


1.2 Turbo Motor tahmini başlangıç satış fiyatı:78-80 bin TL , 1.8 hibrit motor ise 95 bin TL olarak düşünmekteyim.


hibritin 140 bin altı olacagını zannetmiyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 76000
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #14 : Ekim 12, 2016, 20:57:25 »
hibritin 140 bin altı olacagını zannetmiyorum.



140 bin yada 130 bin üstü bana çok yüksek geliyor açıkçası. Toyota yıllık satış olarak Türkiye'de 12-15 bin adet hedefliyor ise 100 bin TL altında sokması lazım. Fiyat tahminimde ise http://www.sekizsilindir.com/2016/10/Toyota-ch-r-hybrid-fiyat.html bu sitesinin yorumunu okuyarak söyledim ve okuduğumda mantıklı geldi. Sizlerinde okumasını tavsiye ederim. Eğer bu sitenin ki gibi yorumlarsa Toyota o zaman ciddi talep görür ve 12-15 bin adetler satılır.
2012 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2217 kere teşekkür etti
  • 2963 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #15 : Ekim 12, 2016, 21:12:55 »

140 bin yada 130 bin üstü bana çok yüksek geliyor açıkçası. Toyota yıllık satış olarak Türkiye'de 12-15 bin adet hedefliyor ise 100 bin TL altında sokması lazım. Fiyat tahminimde ise http://www.sekizsilindir.com/2016/10/Toyota-ch-r-hybrid-fiyat.html bu sitesinin yorumunu okuyarak söyledim ve okuduğumda mantıklı geldi. Sizlerinde okumasını tavsiye ederim. Eğer bu sitenin ki gibi yorumlarsa Toyota o zaman ciddi talep görür ve 12-15 bin adetler satılır.


Gönlüm bumdan yana, bekleyip görecegiz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #16 : Ekim 13, 2016, 11:33:35 »
Hibrit modelinin 95 bin liradan fazla olacağını düşünüyorum (120-130 bin Tl olabilir diyorum, umarım yanılırım) ama sizin dediğiniz gibi olsa bile 20bin liralık fark 4 yılda yaklaşık 9.000TL getirir. Yani; 1.2 ve hibrit arasındaki öngördüğünüz 20bin liralık farkla bile belki 7-8 yılda bile amorti edemezsiniz.

 Geçenlerde, bir başka forumda okudum; Yaris Hybrid sahibi 40.000km bakımı için 724TL ödemiş. Benzinli bile o kadar tutmazdı diye düşünüyorum. Dizel için 10.000km'de bir bakımı anlarım ama hibrit bir araçda 10.000km'de bir ve bu kadar maliyetli bakım olmamalı bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İlla edep, illa edep...
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 18000
  • Kan Grubu: ---
  • 317 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #17 : Ekim 13, 2016, 12:08:17 »

 Geçenlerde, bir başka forumda okudum; Yaris Hybrid sahibi 40.000km bakımı için 724TL ödemiş. Benzinli bile o kadar tutmazdı diye düşünüyorum. Dizel için 10.000km'de bir bakımı anlarım ama hibrit bir araçda 10.000km'de bir ve bu kadar maliyetli bakım olmamalı bence.

40.000'de balata falan değiştiyse bence normal.  Bakım masrafları hep düşük olur dendi genel anlamda ama ben 10.000 bakımında yol yardımı ilavesiyle 540 tl ödedim. 40.000'de ne olacak bakalım...
Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #18 : Ekim 13, 2016, 14:32:02 »
40.000'de balata falan değiştiyse bence normal.  Bakım masrafları hep düşük olur dendi genel anlamda ama ben 10.000 bakımında yol yardımı ilavesiyle 540 tl ödedim. 40.000'de ne olacak bakalım...

https://store.donanimhaber.com/4e/7b/08/4e7b088de0b98147401c5ddf4059f9fc.jpg

Fren balataları değişmemiş. Işçilik ve diğer malzemelerin ücretleri biraz şişirme gibi geldi bana.

Kullanımdan kullanıma değişir fakat hibrit bir aracın 40.000km'de fren balatası değiştirmeye ihtiyacı olmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 131000
  • Kan Grubu: A+
  • 384 kere teşekkür etti
  • 769 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit Araçlara ÖTV İndirimi Yasalaştı
« Yanıtla #19 : Ekim 13, 2016, 16:10:15 »
Yağ doğru seçim ama fiyatı çok uçmuş, 5lt 346TL  :blink: Eneos olsa 100 TL civarı olurdu herhalde.

Ayrıca gereksiz yere enjektör temizleyici satmışlar yine.

Bu ikisini çıkarsan zaten 450-500 e iniyor fiyat.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus geldi, burayla ne yapsam ki?
http://www.lexustr.com