Gönderen Konu: LPG BASINÇ SORUNU  (Okunma sayısı 10782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
LPG BASINÇ SORUNU
« : Ekim 02, 2016, 11:48:39 »
Arkadaşlar herkese iyi pazarlar;

Geçenlerde torque programı kullanımı başlıklı konuda biraz benim araçtaki basınç probleminden @Murat Köse (28015) abimizle birlikte bahsetmiştik ancak o başlık daha çok log kayıtları ve lpg ayarları ile alakalı olduğundan yeni konuda bu konuyu tartışmak daha doğru olur diye düşündüm.

Öncelikle tekrar kısaca sorunundan tekrar bahsedeyim;

Murat abiyle birlikte aracın lpg ayarını yaparken gaz basıncının çok yüksek olduğunu fark ettik dün bu konuyla ilgili lpg montajı yaptırdığım yere gittim sorun tahminimizden çok daha farklı çıktı. Başımdan geçenleri belki benzer problemi olup çözemeyenler vardır düşüncesiyle sizlerle paylaşıyorum.

Biz basıncın yüksek olmasını nozullerin küçük olmasına bağlamıştık ancak arabanın nozullerinin 2.3 mm olduğunu görünce başka bir problem olduğunu düşünmeye başladılar. Regülatörden basıncı sonuna kadar kıstılar ancak basınç yinede 1.2 bar'ın altına düşmedi. daha sonra otomatik kalibrasyon yapmayı denediler ve araba stop etti(3-4 kez denediler sonuç hep aynı) ve map sensörünü değiştirin şeklinde uyarı verdi. Map sensörü değiştirildi ancak sorun devam etti olmayınca lpg ecusunu değiştirdiler ve sorun bu şekilde çözüldü. Bu işlemlerin tamamına lpg garantim olduğundan hiç ödeme yapmadım.

Basınc ecu değişiminden sonra müdahele edilmediği halde 0.8 bara düştü. Regülatörden tekrar açıp 1.1 bar civarına ayarladılar hatırladığım kadarıyla benzin enjektör çalışma süresi 2.3 ms civarı, gaz enjektör çalışma süresi 3.8 ms civarında buda gold serisi enjektörleri için iyi değerlerden biri diye okumuştum daha önce(umarım doğrudur)

Map haritasındaki değerler 210 civarındayken şimdi 160 civarında kaldı tabi bu değerler değişecek kendim ayar yapıcam çünkü yol ayarı yapmadan çok güzel olduya getirdiler yine, ayar yapınca harita değerlerim sizlerin gibi 180-190 civarı değerlerde kalıcak diye umuyorum.

Sanırım şuanda herşey normal sizce değiştirilmesi düzeltilmesi gereken veya kontrol edilmesi gereken başka bir parametre var mı?
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Toyota Club Türkiye

LPG BASINÇ SORUNU
« : Ekim 02, 2016, 11:48:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2016, 11:59:41 »
Arkadaşlar herkese iyi pazarlar;

Geçenlerde torque programı kullanımı başlıklı konuda biraz benim araçtaki basınç probleminden @Murat Köse (28015) abimizle birlikte bahsetmiştik ancak o başlık daha çok log kayıtları ve lpg ayarları ile alakalı olduğundan yeni konuda bu konuyu tartışmak daha doğru olur diye düşündüm.

Öncelikle tekrar kısaca sorunundan tekrar bahsedeyim;

Murat abiyle birlikte aracın lpg ayarını yaparken gaz basıncının çok yüksek olduğunu fark ettik dün bu konuyla ilgili lpg montajı yaptırdığım yere gittim sorun tahminimizden çok daha farklı çıktı. Başımdan geçenleri belki benzer problemi olup çözemeyenler vardır düşüncesiyle sizlerle paylaşıyorum.

Biz basıncın yüksek olmasını nozullerin küçük olmasına bağlamıştık ancak arabanın nozullerinin 2.3 mm olduğunu görünce başka bir problem olduğunu düşünmeye başladılar. Regülatörden basıncı sonuna kadar kıstılar ancak basınç yinede 1.2 bar'ın altına düşmedi. daha sonra otomatik kalibrasyon yapmayı denediler ve araba stop etti(3-4 kez denediler sonuç hep aynı) ve map sensörünü değiştirin şeklinde uyarı verdi. Map sensörü değiştirildi ancak sorun devam etti olmayınca lpg ecusunu değiştirdiler ve sorun bu şekilde çözüldü. Bu işlemlerin tamamına lpg garantim olduğundan hiç ödeme yapmadım.

Basınc ecu değişiminden sonra müdahele edilmediği halde 0.8 bara düştü. Regülatörden tekrar açıp 1.1 bar civarına ayarladılar hatırladığım kadarıyla benzin enjektör çalışma süresi 2.3 ms civarı, gaz enjektör çalışma süresi 3.8 ms civarında buda gold serisi enjektörleri için iyi değerlerden biri diye okumuştum daha önce(umarım doğrudur)

Map haritasındaki değerler 210 civarındayken şimdi 160 civarında kaldı tabi bu değerler değişecek kendim ayar yapıcam çünkü yol ayarı yapmadan çok güzel olduya getirdiler yine, ayar yapınca harita değerlerim sizlerin gibi 180-190 civarı değerlerde kalıcak diye umuyorum.

Sanırım şuanda herşey normal sizce değiştirilmesi düzeltilmesi gereken veya kontrol edilmesi gereken başka bir parametre var mı?
Gecmis olsun Batuhan hocam. Garantinin Gozunu seveyim. Atiker Gold serisi oldugu icin ltft stft duzeltmesine gore map degerlerini hassas sekilde ayarlayabilirsiniz zaten. Ama 180 190 olmasi gerek demek ne kadar dogru simdiden bilmiyorum. Sizin nozuller buyuk oldugu icin degerler belki daha dusuk olabilir. Misal benim astra da lovato obd 130 140 araligindaydi. Aynni sekil atiker goldlu astra 140 160 civariydi.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #2 : Ekim 02, 2016, 12:14:31 »
Gecmis olsun Batuhan hocam. Garantinin Gozunu seveyim. Atiker Gold serisi oldugu icin ltft stft duzeltmesine gore map degerlerini hassas sekilde ayarlayabilirsiniz zaten. Ama 180 190 olmasi gerek demek ne kadar dogru simdiden bilmiyorum. Sizin nozuller buyuk oldugu icin degerler belki daha dusuk olabilir. Misal benim astra da lovato obd 130 140 araligindaydi. Aynni sekil atiker goldlu astra 140 160 civariydi.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Saolun Mehmet Bey;

Katılıyorum garanti çok güzel bir şey sonuçta belkide fabrikasyon çıkışı arızalıydı biz yeni fark ettik garanti olmasa daha can sıkıcı bir durum olucaktı.
Ayar işini murat abiden yeni öğrendim güzel hassas bir ayar yapmak hedefindeyim olmadı murat abi komşumuz bir el atar diye düşünüyorum :D

Değerlere takılmamak gerek diye düşünüyorum ben aslında sonuçta her aracın ve her kitin özellikleri farklı ancak murat abi bizim değerler 200'ü görmüyo seninkiler epey yüksek bir sorun var kesin dediği için tahmin olarak yazdım ayarlayınca sizinle paylaşırım en azından 2.3 nozulde 1.6 motorda gold serisi atiker verileri olmuş olur elimizde yeni taktıran veya ayar işine yeni giren arkadaşlara referans olur diye düşünüyorum.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #3 : Ekim 02, 2016, 12:14:31 »
Hayret ecu basıncı bu şekilde nasıl artırıyor ki?  Basınc fiziksel olarak artırılıyor diye biliyorum ama.
Sorunun çözümüne sevindim. Bu arada normal atiker enjektör 3 yada 3.5 ohm yani 3.5-4 ms süreye kadar rahat çalışıyor ama sizinki gold serisi ise 3.ms de rahat çalışabilir bildiğim kadarıyla 2ohm gold enjektörler.
Nozzle ölçüsü de iyi anlaşılan iyi ustaya denk gelmişsiniz
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2016, 12:29:12 »
Hayret ecu basıncı bu şekilde nasıl artırıyor ki?  Basınc fiziksel olarak artırılıyor diye biliyorum ama.
Sorunun çözümüne sevindim. Bu arada normal atiker enjektör 3 yada 3.5 ohm yani 3.5-4 ms süreye kadar rahat çalışıyor ama sizinki gold serisi ise 3.ms de rahat çalışabilir bildiğim kadarıyla 2ohm gold enjektörler.
Nozzle ölçüsü de iyi anlaşılan iyi ustaya denk gelmişsiniz

Dediğiniz gibi basınç fiziksel bir şey ancak sanırım ecu verileri yanlış okuyordu ve ekrana yanlış yansıtıyordu Talat hocam.

3 ms'de en verimli çalıştığını okudum ancak 3.8 ms'de çalışmasıda kabul edilebilir bir değer sanırım sanırım basıncı daha fazla açtırmak istemedim sanırım enjektör çalışma süresi regülatör basıncını arttırarak düşürülüyordu.

Evet 2ohm enjektörler ve nozul ölçüsü 1.6 motora göre oldukça iyi sanırım çünkü basınla çalışma ms'leri normal görünüyor.

Usta kendisi çözemedi aslında atiker merkezini aradı ordan yönlerdiler hatta pc'ye uzaktan bağlandılar her ayarı uzaktan yaptılar. Yinede başından savmadı usta dükkan sahibi olmasına rağmen ilgilendi.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #5 : Ekim 02, 2016, 13:28:08 »
Geçmiş olsun amma senaryo yazmıştık korkumuzdan  :rofl: :rofl: iyi hadi sallamamışlar  :tamam: regülatör değişti mi şimdi anlamadım regülatör değişmeden ecu değişti mi?  Değişik birşey olmuş ama mutlu bitmiş.  Evet değerlere takılma kendin ayar yaparken hangisi iyi ise o,  sıkıntı çok yüksek çıkması olur  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #6 : Ekim 04, 2016, 11:30:33 »
Geçmiş olsun amma senaryo yazmıştık korkumuzdan  :rofl: :rofl: iyi hadi sallamamışlar  :tamam: regülatör değişti mi şimdi anlamadım regülatör değişmeden ecu değişti mi?  Değişik birşey olmuş ama mutlu bitmiş.  Evet değerlere takılma kendin ayar yaparken hangisi iyi ise o,  sıkıntı çok yüksek çıkması olur  :tamam:

sağol murat abi sen demesen ben sıkıntı olduğunu bile fark etmicektim. Sallamadılar çok şükür önemsediler  :D
Regülatör değişmedi murat abi ecu değişince basınç değeri düştü sanırım beyin basıncı yüksek okuyormuş çünkü ecu değişince benim basınç 1.2 gösterirken direk 0.8 gibi göstermeye başladı.(ecu değişmeden önce regülatörden basıncı sonuna kadar kısmışlardı)

Pazar günü yolda ayar yaptım map değerleri 190 bazı yerlerde de 200 gibi ancak log kaydı alamadım henüz belkide fazla verdim değerleri grafik çıkınca atarım bakarız birlikte yorumlarız.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #7 : Ekim 04, 2016, 11:32:04 »
sağol murat abi sen demesen ben sıkıntı olduğunu bile fark etmicektim. Sallamadılar çok şükür önemsediler  :D
Regülatör değişmedi murat abi ecu değişince basınç değeri düştü sanırım beyin basıncı yüksek sanıyormuş pazar günü yolda ayar yaptım map değerleri 190 bazı yerlerde de 200 gibi ancak log kaydı alamadım henüz belkide fazla verdim değerleri grafik çıkınca atarım bakarız birlikte yorumlarız.
Nozüller kaçlıkmış?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG BASINÇ SORUNU
« Yanıtla #8 : Ekim 04, 2016, 11:32:59 »
Nozüller kaçlıkmış?

2.3 mm murat abi

Mesaj Birleştirildi: Ekim 04, 2016, 20:32:48
Ecu değişimi sonrası yaptığım yol ayarı sonrasındaki ltft ve stft değerlerim arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum daha iyisini nası elde edebilirim bilemedim.




Son fotoğraf kötü görüntülü ancak en azından map değerleri, enjektör çalışma süresi ve basınç görünüyor, sanırım hemen hemen her değer olması gerektiği gibi sizce hatalı bir değer var mı?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik