Gönderen Konu: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata  (Okunma sayısı 12951 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #20 : Ekim 09, 2016, 23:24:48 »
2500 tl ye benim sorunum cözüldü ama aracımı cok sevdiğim için değiştiremiyorum aldığım günden beri ufak tefek sorunlar ile sanayi yolunu tutmusumdur. 

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #20 : Ekim 09, 2016, 23:24:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #21 : Ekim 10, 2016, 14:33:38 »
Seyfi bey sizin başınıza bu sorun geldiğinde gösterge ekranında vites geçişleri görünüyor muydu görünmüyor muydu ?
Sizin sorun çözüldü masrafınız ne kadar oldu ?
 
ustanız Aydın da benim aydına bu sorun için gelmem zor. Ayrıca benim debriyaj balatam 71 bin de değişmiş şu an 107 bin de. Aktuvatör den kaynaklı olduğunu söylüyor Ankara da  bir  toyota servisinin ustası aktüvatör motoruna kaçan tozdan oluyor bu dedi temizleyip kapak taktıktan sonra olmaz diyor.

Bu arada Tekin abi vitesin ekranda gözükmesi yada gözükmemesi böyle bir sorunu oluşturmaz diyor

Mustafa bey sizin aracınızda da gösterge ekranın da yakıt göstergesinin altında M1 - M2 M3 yada ES tuşuna bastığınızda bu göstergeler çalışıyormuy yoksa çalışmıyormuydu ? Ayrıca başınıza geleni biraz ayrıntı vererek yazar mısınız Ve masraf ne tuttu toplam kaç TL ödediniz

semih bey,göstergeler calısyordu ,dur kalk trafikte göstergede,ünlem işaretli kırmızı işik yanıp,uyarı sesi veriyordu,araba hızlanınca ses kesıyordu.aktuvatör motoru fiatı pıyasada 2000 tl cıvarı,ama revize edilebiliyor 300-400 gibi fiyatlara,benım yaptırdıgım yerde parca satısıda var..revızyonu deneyın derim..tozdan olurmu bilmem ama malesef bızım sanzımanlarda bu kmlerde nukseden bir arıza,benım opel yarı otomatıgım vardı,aynı bu aktuvator gıbıydı,4500 tl istediler,almanyadan gelıcek dedıler,cıkma takmıstım o zaman,yanı yarı otomatıklerın hepsınde bu tur sorunlar var malesef
-NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE~

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #22 : Ekim 29, 2016, 00:50:19 »
Bence kardesim yarim otomatikse arac cekisinde sorun yoksa sadece vites gecisini saglayan kucuk motor isinmadan kavrulmustur yani miladi doldu pendik dumankayada yetkili servis ibrahim usta var 1350 tl gibi rakama senin isini cozer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #23 : Kasım 20, 2016, 12:02:00 »
Beyler benim aracım da ekranda çark içinde ünlem olan işaret yanmıyor. Araç çalışıyor fakat vites boşta takılı kalıyor. servis resetledik dedikten sonra 2260 km daha yaptım ve vites yine boşta takılı kaldı 20 dakika kadar araç çalıştıktan sonra kontağı kapatıp tekrar aracı çalıştırdığımda vites geçişleri olmaya başlıyor. Araç hareket ediyor ve çekişde bir sorun yok bastımmı gidiyor yani... Birde vites boşta takılı kaldığında araç çalışırken frene basıp vites kulesini hareket ettirmediğim zaman ve vites kulesini E konumuna R konumuna getirirken frene bastığımda vites kulesinin alt tarafından tık sesi geliyor freni bıraktığımda tekrar tık sesi geliyor. pazartesi çok iyi bir usta olarak söylenen ALJ Toyotanın servisine götürücem bakalım neler olacak
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #24 : Kasım 20, 2016, 13:24:20 »
Frene basıp bıraktıkça, vites kolundan gelen "TIK" sesi, Çocuk Emniyet Kilidi sesidir.

Bu bir arıza değildir.

Düz bir zeminde durup vites N konumuna alınıp 3sn içinde E'ye frene basmadan çekebilirsiniz.

3sn sonra motor çalışır vaziyette park ettiğiniz düşünülerek çocuk emniyet kilidi devreye girer.

O nedenle frene basıp E'ye çekilebilmektedir.

Araç hareket halinde ise, süre sınırlaması (çocuk emniyet kilidi) yoktur, istediğiniz süre boyunca N veya E arasında geçiş yapabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #25 : Kasım 21, 2016, 11:57:43 »
Bu sabah aracımı ALJ Toyota servisine götürdüm daha önce toyanın dediği vites seçici grubuyla alakası olmayan bir durumdan yani baskı balatanın değişmesi gerektiğini söylediler. Baskı balata değişince vitesin boşta kalması ile ilgili sorun ortadan kalkacak dediler. Ayrıca gösterge ekranında vites geçişleri gelip gidiyor ekranın değişmesi gerekir dediler. Ekranı değiştirmesem vites geçişlerinde sıkıntı olacak bir durum mudur dedim hayır vites geçişlerini engellemez ama bize kalırsa değişmeli dediler. Bende ekran değişimini istemedim.
Ekranda vites geçişlerini göstermeme sorununu yazılım yoluyla yada tamirle çözebilir miyim ?
 
YAPILACAK İŞLEMLER
1- Baskı balata değişecek
2- Aktüvatör temizliği yapılacak
3- Şanzıman yağı değişecek
4- Kalibrasyon yapılacak
Bunların faturası 1960 TL
 Ayrıca Turbo bakımı ve cam hidroliklerinin gres bakımı yapılacakmış bunlar ücretsiz bakımdır dediler
Şimdilik durum bu bakalım sonuçta neler olacak  8-)
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #26 : Kasım 24, 2016, 11:22:14 »
Evet arkadaşlar aracımda ki sorun ile ilgili Tekin BOZBEY abimizin ilk söylediği şey olan kalibrasyon sonucu da ortaya çıkan baskı balatasının bittiği tespit edildi. Ankara da başka bir servis 8000 TL ye yakın fatura çıkartıp başka arızalardan bahsetti. Bu durumda ortaya usta var ustacık var ve servislerde ki iyi niyet kötü niyet ortaya çıkıyor. (Tekin abi lafını biraz gecikmeli dinledik kusura bakma  :saygi:  ama ilk gittiğim servis beni çok korkuttu vites seçici grubu değişecek vites ECU sü değişecek dediler aklım gitti valla :lol: ) önceki mesajımda yazdığım olaylar gerçekleştirilerek 2200 TL  tüm yapılanların faturası oldu. Turbo bakımı ve elektirikli cam bakımını ücretsiz gerçekleştirdiler. Sorun çözüldü  :alkis: ama fatura bana çok geldi   |-\
Her baskı balata bana bu kadar maliyet açacaksa düz vites aracı tercih edeceğim büyük ihtimalle  :wacko:

Bu arada Vitesi kulasinin ön tarafında ki yuva ne işe yarıyor ? 
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #27 : Kasım 24, 2016, 13:05:29 »
Semih bey öncelikel geçmiş olsun, vites yuvasının önündeki delik şanzıman kilitlendiğinde anahtarı sökup bastırarak vitesi boşa almanıza yarıyor.

Tekin abiyi önceden dinleyecektin :D adam mekanikte biçok ustaya taş çıkartır :D bu arada bendede 2012 model dizel MMT yaris var çok şükür 105,000 km oldu hala debriyaj değişmedi , dilimi ısırarak söyliyimde :D  neden sizin balatalar bukadar çabuk bitiyor anlamadım, daha öncede okudum 40 50 binde MMT debriyajı değiştirenleri okudum ama ben 105K dayım sıkıntım yok çok şükür

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #28 : Kasım 25, 2016, 11:30:58 »
Mesut bey sorun yaşadığımda Ankara Toyana gittim orada bana gösterge Ekranı değişecek 2100 TL vites seçici grubu değişecek dediler 5400 TL fatura çıkarttılar  >:(  Aklım başımdan gitti...  :olu:  Gitiiğiniz servis ve ustanında çok önemli olduğunu Tekin abi gibi biriyle karşılaştıktan sonra daha iyi anlıyorsunuz ... Yani Ankara da yaşayanlar konuyu okuyorsa bilsinler gidecekleri servisi ona göre belirlesinler...
Tekin abi sağolsun her defasında sabırla cevap verdi  :saygi:

Sizin aracınızla ilgili böyle birşey yaşamamanız güzel Allah kaza bela göstermesin. :tamam:
Bir ricam var MMt şanzıman aracınız olduğu için kullanım tarzınızı bana tarif ederseniz sevinirim.  :saygi:
Mesela yoğun trafikte yokuşlarda nasıl kullanım tarzınız var. Mesela ışıklarda beklerken vitesi boşa almak yada almamak gibi  !!! bu aracı nasıl kullanırsam yıpranan ve belli zamanlarda değişimi yapılması gereken parçaları daha verimli kullanmış olurum.  ::)
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #29 : Aralık 05, 2016, 15:01:15 »
MMT kullanımında dikkat edilmesi gereken şey, trafik ışığına gelip duracağınız sırada, tekerler tam olarak durmadan önce vitesi boşa almaktır.

Aksi halde, şanzıman 3 sn çekişte yarım debriyaj yapmakta olduğundan ısınma ve aşınma oluşmaktadır.

Durduktan sonra, vites kolunu E'ye alabilirsiniz, ayak frenden kaldırılmadığı sürece çekiş başlamaz.

MMT'nin ömrünü uzun tutmanın bedeli bu. Her dur kalk trafikte dahi bu hareketi yapmak gerekiyor.

Şanzıman yağı değişim periyodu 40.000km'dir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)